https://nos.nl/artikel/24(...)raat-kamergenoot-uitquote:Patiënt in Duits ziekenhuis zet twee keer beademingsapparaat kamergenoot uit
Een patiënt in een ziekenhuis in de Duitse stad Mannheim heeft dinsdag tot twee keer toe het beademingsapparaat van een kamergenoot uitgeschakeld, omdat ze zich ergerde aan het geluid van het apparaat.
Nadat de 72-jarige vrouw het apparaat ergens voor 20.00 uur voor de eerste keer had uitgezet, werd ze door medewerkers van het ziekenhuis gewaarschuwd dat de zuurstof van levensbelang was voor haar kamergenoot. Vervolgens zette ze het apparaat rond 21.00 uur weer uit, schrijft de politie in een persbericht.
De kamergenoot, een 79-jarige vrouw, moest vanwege de actie worden gereanimeerd. Ze is inmiddels buiten levensgevaar, maar ligt nog wel op de intensive care. De 72-jarige vrouw werd woensdag na haar ontslag uit het ziekenhuis aangehouden. Ze wordt verdacht van poging tot doodslag.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:40 schreef roos94 het volgende:
Overigens vreemd dat iedereen gewoon dat apparaat uit kan drukken en dat er geen wachtwoord oid op zit
Als ik zelf aan die beademing zou hangen zou ik toch hopen van wel. Dat niet zomaar de eerste de beste eikel me kan laten kreperen door de stekker eruit te trekken.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:41 schreef junkiesietze het volgende:
[..]een wachtwoord?
kan toch gewoon de stekker eruit trekken, of zit daar een slot op?
Mag hopen van wel. Kan een kwestie van leven of dood worden. Het is geen stofzuigerquote:Op vrijdag 2 december 2022 11:41 schreef junkiesietze het volgende:
[..]een wachtwoord?
kan toch gewoon de stekker eruit trekken, of zit daar een slot op?
Das kann ich jetzt wirklich nicht haben!!quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:01 schreef Twiitch het volgende:
Typisch boomergedrag wel. Zie haar al met zo'n zuinig citroenmondje dat ding 2x uitzetten want "ik kan dat nu echt even niet hebben hoor"
Ja toch, als die andere het echt zo nodig had gehad had ze er wel wat tegen gedaanquote:
Precies. Ze heeft het recht zich erbij neer te leggen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja toch, als die andere het echt zo nodig had gehad had ze er wel wat tegen gedaan
sneeuwvlokken als jij verwonderen zich ook over alles. Normale mensen blijven gewoon met hun poten van apparatuur af.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:40 schreef roos94 het volgende:
Overigens vreemd dat iedereen gewoon dat apparaat uit kan drukken en dat er geen wachtwoord oid op zit
Die vrouw uit het bericht is je oma?quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:55 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zelf toen ik als kind in het ziekenhuis lag wel eens een alarm van een infuus van iemand anders uitgeschakeld. Dat ding begon 's nachts te piepen en ik had eerder al gezien dat als de dokter of verpleger kwam ze gewoon op een knop drukten en dan hield het alarm op. Dus dat deed ik toen ook want ik was wakker geworden door dat keiharde gepiep en er kwam niet snel genoeg iemand langs. Gelukkig niemand doodgegaan. Maar de dokter was er achtergekomen en die was toch wel beetje boos.
Dat vind je vreemd en niet dat iemand er niet gewoon met z’n poten af kan blijven? Wauw..quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:40 schreef roos94 het volgende:
nouja best wel kans dat het om een dementerend besje gaat die dacht dat ze de ventilator uitzette.quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:55 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Dat vind je vreemd en niet dat iemand er niet gewoon met z’n poten af kan blijven? Wauw..
Als het om iemand ging met dementie (of een verstandelijk gehandicapte, of iemand met een delier, etc), dan was het na de eerste keer uitschakelen volstrekt onverantwoord om deze patiënt weer haar gang te laten gaan.quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nouja best wel kans dat het om een dementerend besje gaat die dacht dat ze de ventilator uitzette.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |