Hallo allemaal
Ik behoor helaas tot een risicogroep met betrekking tot zinloos geweld. Net zoals bijvoorbeeld Joden worden wij LGBTQIAP+ers vaker slachtoffer van zinloos geweld, in het Engels heet dit ook wel een hate crime.
Nou leven wij niet in Amerika en kan ik dus niet een wapen kopen om mijzelf te verdedigen. Ik moet dit dus op een andere manier doen. Op dit moment voel ik mij onvoldoende veilig in het bijzijn van bevolkingsgroepen waarvan een hoger percentage hatelijke denkbeelden heeft jegens de LGBTQIAP+gemeenschap. In Nederland zijn deze bevolkingsgroepen meer aanwezig dan waar ik momenteel woon (Ierland). Toch is het denkbaar dat ik volgend jaar terug naar NL verhuis. Vaak is het ook goedkoper om te wonen in regio's waar deze bevolkingsgroepen een hoger percentage van de bevolking vormen, denk daarbij bijvoorbeeld aan Rotterdam Lombardijen of Krabbendijke (Zeeland).
Nou vroeg ik mij af wat de beste zelfverdedigingsmethode is die ik zou kunnen leren d.m.v. een cursus. Ik heb ook het probleem dat ik niet kan gaan boxen of zo, omdat ieder risico van een (per ongeluk) mep op mijn oog extra gevaarlijk is voor mij i.v.m. mijn visuele beperking. Ik kan dan blind worden en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus als ik ga trainen voor de zelfverdedigingscursus moet het een methode zijn waarbij er zo min mogelijk risico is dat ik per ongeluk tijdens het sparren op mijn oog geslagen word. Zeker mijn goede oog (linkeroog), mijn rechteroog is sowieso al half blind die kan ik wel missen.
Heeft iemand een idee waar ik op zou moeten zoeken/googlen of ervaring met een dergelijke zelfverdedigingscursus?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)