abonnement Unibet Coolblue
pi_206864472
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan moet ze op zoek gaan naar oplossingen. Nu laat zij alleen maar zien hoe ontzettend lui zij is.
[..]
Mee eens.
Noem eens wat oplossingen dan want ik zie ze niet.
pi_206864571
Toeslagen zijn een zege of een weg naar hell. Als je meer gaat verdienen moet je soms alles terug betalen en als je weinig geld hebt.... Ga je eraan.
pi_206864586
Heel leuk dat ze de bijstand gaan versoepelen, maar de bijstand was al heel soepel.
Ik ben heel blij dat NL de bijstand kent hoor, absoluut.
Maar de bijstand is best een groot bedrag per maand, gratis.
Daar krijg je bovenop ook nog eens alle toeslagen. Je krijgt vanuit de gemeente kwijtschelding van allemaal belastingen. Je krijgt witgoed aangeleverd. Kleding, voedsel, elektronica kun je goedkoper krijgen (of gratis?).

En dan zou je nu ook nog eens een bijbaan mogen hebben zonder dat het je iets gaat kosten.
Beetje veel steun of niet dan?

En energietoeslag wordt ook nog eens berekend alsof je fulltime werkt, ongeacht of je dat niet doet.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:16:03 #54
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206864625
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:12 schreef bianconeri het volgende:
Heel leuk dat ze de bijstand gaan versoepelen, maar de bijstand was al heel soepel.

Mensen die dat zeggen hebben er nog een jaren 80/90-beeld van.

Wat steeds onderbelicht blijft zijn de 1001 controles op de meest onbenullige dingetjes (o.a. hoe veel tandenborstels je in huis hebt), waardoor je vrijheid praktisch nul is. Zelfs al krijg je de nodige toeslagen.
pi_206864638
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je een plek krijgt.

Bovendien krijg je geen kinderopvangtoeslag als je in de bijstand zit. Maar wel de rekening van het KDV.
Dus je moet de eerste dag van je nieuwe baan precies laten aansluiten op de ingang van de kinderopvang. En dat is in sommige gemeenten zo ongeveer onmogelijk.
Je kan altijd wel manieren bedenken waarom het niet kan, maar dit is allemaal heus wel op te lossen. Veel gemeentes zijn prima bereid om mee te denken dmv bijzondere bijstand bijvoorbeeld. Je kan de eerste week een buurvrouw vragen om op te passen, verzin iets!

Zit je 6 jaar in de bijstand zit en dan is je plan om cupcakes te bakken :|W
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:22:47 #56
3542 Gia
User under construction
pi_206864715
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Je kan altijd wel manieren bedenken waarom het niet kan, maar dit is allemaal heus wel op te lossen. Veel gemeentes zijn prima bereid om mee te denken dmv bijzondere bijstand bijvoorbeeld. Je kan de eerste week een buurvrouw vragen om op te passen, verzin iets!

Zit je 6 jaar in de bijstand zit en dan is je plan om cupcakes te bakken :|W
Eens. Het komt op mij over dat ze graag de volledige bijstand plus toeslagen wil houden en daarnaast onbeperkt bijverdienen met cupcakes. In de OP staat dat ze dat nu ook doet, maar niet op haar eigen rekening. Want dat zou opvallen. Ze beunt dus bij.

Hoor ook weleens verhalen van mensen in de bijstand die halve dagen moeten gaan werken voor hun bijstand en dit onterecht vinden, omdat ze er geen cent meer mee krijgen. Nee, met halve dagen werken verdien je geen 1600 euro of zo.
pi_206864720
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Je kan altijd wel manieren bedenken waarom het niet kan, maar dit is allemaal heus wel op te lossen. Veel gemeentes zijn prima bereid om mee te denken dmv bijzondere bijstand bijvoorbeeld. Je kan de eerste week een buurvrouw vragen om op te passen, verzin iets!

Zit je 6 jaar in de bijstand zit en dan is je plan om cupcakes te bakken :|W
Alleen al een sollicitatiegesprek is al drama met 3 kleine kinderen.
Maar goed. Tot een bepaalde leeftijd is er nog zoiets als ontheffing van de sol.plicht. Zal wel niet voor niets zijn. :D
Definitely not CIA
pi_206864725
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:12 schreef bianconeri het volgende:
Heel leuk dat ze de bijstand gaan versoepelen, maar de bijstand was al heel soepel.
Ik ben heel blij dat NL de bijstand kent hoor, absoluut.
Maar de bijstand is best een groot bedrag per maand, gratis.
Daar krijg je bovenop ook nog eens alle toeslagen. Je krijgt vanuit de gemeente kwijtschelding van allemaal belastingen. Je krijgt witgoed aangeleverd. Kleding, voedsel, elektronica kun je goedkoper krijgen (of gratis?).

En dan zou je nu ook nog eens een bijbaan mogen hebben zonder dat het je iets gaat kosten.
Beetje veel steun of niet dan?

En energietoeslag wordt ook nog eens berekend alsof je fulltime werkt, ongeacht of je dat niet doet.
Witgoed is in vele gemeenten een lening. Voedsel en kleding krijgen ze niet goedkoper of gratis. Hoe kom je daar nou weer bij?
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:23:56 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206864738
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:12 schreef bianconeri het volgende:
Heel leuk dat ze de bijstand gaan versoepelen, maar de bijstand was al heel soepel.

Nee dat is denk ik niet zo. We zitten niet meer in de jaren 90 waar je een dikke envelop geld bij het loket mee krijgt als je zegt dat je een beetje rugpijn hebt.

Wat ik in mijn omgeving zie is dat de sociale dienst de DDR in het klein is. Enorm controleapparaat, inbreuk op privacy, hoge boetes, strafkortingen voor zelfs de kleinste overtredingen. Je hoeft bewijze van maar een pakje sigaretten cadeau te krijgen van iemand en er is technisch gezien al sprake van fraude.

Soepel is eigenlijk wel het allerlaatste woord waarmee je de huidige participatiewet kunt omschrijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206864747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:04 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Volgens mij mag je voor de energietoeslag max 110% of 130% van het bijstandsniveau verdienen. Een bijstandsuitkering is 1025 euro netto. Als jij een minimumloon verdient en 40 uur werkt, kan je geen gebruik maken van de energietoeslag.
Dat is een richtlijn. Gemeentes mogen zelf bepalen wie het krijgt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:25:53 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206864766
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:23 schreef Jaeger85 het volgende:
Voedsel en kleding krijgen ze niet goedkoper of gratis.
Ik denkt dat hij voedselbank en ruilwinkels bedoelt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:26:47 #62
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206864779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee dat is denk ik niet zo. We zitten niet meer in de jaren 90 waar je een dikke envelop geld bij het loket mee krijgt als je zegt dat je een beetje rugpijn hebt.

Wat ik in mijn omgeving zie is dat de sociale dienst de DDR in het klein is. Enorm controleapparaat, inbreuk op privacy, hoge boetes, strafkortingen voor zelfs de kleinste overtredingen. Je hoeft bewijze van maar een pakje sigaretten cadeau te krijgen van iemand en er is technisch gezien al sprake van fraude.

Soepel is eigenlijk wel het allerlaatste woord waarmee je de huidige participatiewet kunt omschrijven.
Dat dus.
pi_206864793
Sws als alleenstaande ouder fulltime werken en minimumloon verdienen met bijv drie kleine kinderen thuis die dan 5 dagen naar de opvang moeten, lijkt me lastig haalbaar.
En met deeltijd werken kom je niet boven je uitkering uit. En dus kost het je netto geld om te mogen werken.

Lijkt me gewoon geen fijne situatie.
Definitely not CIA
pi_206864826
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:05 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Heb zelf veel vrienden die in de bijstand zitten en ik hoor regelmatig wat ze allemaal gratis krijgen. Ze werken ook nog eens zwart dus ze zitten er beter bij dan jij en ik.
Zou je die vrienden namens mij aub gore egoïstische oplichters willen noemen? Alvast dank.
pi_206864827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik denkt dat hij voedselbank en ruilwinkels bedoelt.
Daar kom je als bijstandsgerechtigde niet automatisch voor in aanmerking.
pi_206864835
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Alleen al een sollicitatiegesprek is al drama met 3 kleine kinderen.

Als ik die video zo zie is één van die kinderen jong genoeg om nog niet naar school te hoeven. Die moet je dan dus een paar uurtjes kwijt ja. Ze zegt dat ze voor boodschappen soms bij haar ouders aanklopt, zouden die echt niet even een paar uurtjes op dat kind kunnen passen?

Hoe denk je dat andere alleenstaande ouders dat doen? Soms moet je even schipperen ja, hoort erbij.
pi_206864855
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:30 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als ik die video zo zie is één van die kinderen jong genoeg om nog niet naar school te hoeven. Die moet je dan dus een paar uurtjes kwijt ja. Ze zegt dat ze voor boodschappen soms bij haar ouders aanklopt, zouden die echt niet even een paar uurtjes op dat kind kunnen passen?

Hoe denk je dat andere alleenstaande ouders dat doen? Soms moet je even schipperen ja, hoort erbij.
Ja, ik ken het van dichtbij. Reflecteerde daar meer op. :) Over alleenstaande ouders in de bijstand met een paar kleine kinderen, die weer aan het werk willen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Mijn zus haar partner is overleden. Zit nu thuis met drie kleine kinderen.

Tja, je weet van te voren niet wat het leven brengt hè.
Definitely not CIA
pi_206864859
Torentje gaat dit over jou?
pi_206864888
Een 60 inch televisie, tablets voor de kids, noem het en ze heeft het.
wat is hier werkelijk het verhaal. ze wilt niet in loondienst, alleen een eigen bedrijf?

deze vrouw kan morgen nog beginnen met werken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206864891
Leuk al die posts over hoe relaxed het in de bijstand wel niet is. Je hebt 0 vrijheid. Mensen die kunnen, werken. De paar % die misbruik maakt door zwart bij te beunen houd je altijd. Hoe hoog/laag de bijstand ook is. Voor de 95% goedwillenden is het ellende.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:34:39 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206864895
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Daar kom je als bijstandsgerechtigde niet automatisch voor in aanmerking.
Nee komt volgens mij iedereen daar voor in aanmerking, als je kunt aantonen dat je geen geld hebt om eten te kopen.
Als je puur naar de hoogte van de bijstand kijkt. Zou eten kopen geen probleem moeten zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206864921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:34 schreef PotjeSambal het volgende:
Leuk al die posts over hoe relaxed het in de bijstand wel niet is. Je hebt 0 vrijheid. Mensen die kunnen, werken. De paar % die misbruik maakt door zwart bij te beunen houd je altijd. Hoe hoog/laag de bijstand ook is. Voor de 95% goedwillenden is het ellende.
Het is dan ook een vangnet. geen oplossing, zoals sommigen het zien.
Was er een reden genoemd waarom de vrouw uit het artikel niet kan werken?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206864934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Noem eens wat oplossingen dan want ik zie ze niet.
Hoezo moet ik die verzinnen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206864951
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:58 schreef capricia het volgende:
Juist.
Kostwinners die 40 uur werken voor minimumloon krijgen ook zorgtoeslag/huurtoeslag/kindgebonden budget/energietoeslag etc.

Vind dat erg triest. Het geeft namelijk gewoon aan dat er een verkapte subsidie is op de veel te lage lonen die ze verdienen.
Daar is niets verkapt aan. Als belastingbetaler wordt je in feite door de wet gedwongen het parasietengedrag van het bedrijfsleven te financieren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206864953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Was er een reden genoemd waarom de vrouw uit het artikel niet kan werken?
Geen idee en interesseert me ook niet. Ze zal wel een reden hebben. Bijna niemand kiest écht vrijwillig voor armoede.
pi_206864955
Uit de OP:
quote:
Nu gaan mensen er soms zelfs op achteruit als ze gaan werken in de bijstand.
Dit is echt iets wat veranderd zou moeten worden ja. Werken moet lonen.
Definitely not CIA
pi_206864958
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoezo moet ik die verzinnen?
Omdat je meteen met het vooroordeel komt dat ze lui is. Dan impliceer je dat de oplossing voor de situatie die ik heb geschetst eenvoudig is. Dus kom maar op, ik wacht.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:41:19 #78
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206864978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Maar daarnaast is het ook schandalig dat je in sommige gevallen netto minder overhoudt als je werkt en geen toeslagen/subsidies krijgt.

Dit zijn volgens mij vooral de middeninkomens.
Hier moet snel iets aan gedaan worden, met alle vacatures die open staan. Hard en veel werken moet beloond worden, en niet andersom.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206864985
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:39 schreef capricia het volgende:
Uit de OP:
[..]
Dit is echt iets wat veranderd zou moeten worden ja. Werken moet lonen.
Maar dan gaat zo iemand er ook vanuit dat hij nooit meer stijgt in loon. Je begint wel voor een schamel loontje maar na een paar jaar klim je dan langzaam omhoog en word je teamleider terwijl je eerst alleen achter de kassa zat ofzo. Je blijft dan niet altijd op het laagste hangen.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_206864990
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar is niets verkapt aan. Als belastingbetaler wordt je in feite door de wet gedwongen het parasietengedrag van het bedrijfsleven te financieren.
Ja. Als zelfs de overheid vindt dat je met fulltime-minimumloon (en een bedrag daar boven ook nog), niet rond kunt komen met een gezin zonder allerlei toeslagen, klopt dat salaris niet.

Werkgevers de lusten en de maatschappij de lasten.
Definitely not CIA
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:42:58 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206864996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:36 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Was er een reden genoemd waarom de vrouw uit het artikel niet kan werken?
Ik snap dat je dat graag wil weten. Echter speelt hier ook privacy een rol.

Toen ik jaren terug een poosje in de ziektewet zat ging ik ook niet aan iedereen zeggen wat er precies aan de hand was. Maar lijkt alsof de omgeving dat wel verwacht. Alsof je een soort verantwoording moet afleggen aan iedereen.

Waar ik last van had was iets tussen mij, een arts, en de uitkeringsinstantie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206864998
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Omdat je meteen met het vooroordeel komt dat ze lui is. Dan impliceer je dat de oplossing voor de situatie die ik heb geschetst eenvoudig is. Dus kom maar op, ik wacht.
Haar probleem is mijn probleem niet. Dat luie zwijn moet eens leren hard te werken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206865025
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:16 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Mensen die dat zeggen hebben er nog een jaren 80/90-beeld van.

Wat steeds onderbelicht blijft zijn de 1001 controles op de meest onbenullige dingetjes (o.a. hoe veel tandenborstels je in huis hebt), waardoor je vrijheid praktisch nul is. Zelfs al krijg je de nodige toeslagen.
Dat er streng gecontroleerd wordt op fraude en misbruik is niet meer dan logisch en volledig terecht.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206865034
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:41 schreef nils_22 het volgende:

[..]
Maar dan gaat zo iemand er ook vanuit dat hij nooit meer stijgt in loon. Je begint wel voor een schamel loontje maar na een paar jaar klim je dan langzaam omhoog en word je teamleider terwijl je eerst alleen achter de kassa zat ofzo. Je blijft dan niet altijd op het laagste hangen.
Maar ondertussen mag je de eerste jaren wel geld inleveren om te mogen werken. En die ruimte is er niet als je op het allerlaagste minimum zit.
Definitely not CIA
pi_206865057
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:43 schreef HSG het volgende:

[..]
Haar probleem is mijn probleem niet. Dat luie zwijn moet eens leren hard te werken.
:')

Oftewel je lult maar wat. Duidelijk.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:48:15 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206865070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat er streng gecontroleerd wordt op fraude en misbruik is niet meer dan logisch en volledig terecht.
Mee eens.
Al bestaat er wel een verschil tussen iemand die voor een flink bedrag zwart tegels aan het zetten is, of drugs dealt, en iemand die af en toe eens wat boodschappen krijgt of eens iets op marktplaats zet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206865074
de teneur van de reacties in dit topic gaan voorbij aan het feit dat de bijstand een sociaal vangnet is.
nog elk jaar neemt het aantal mensen in de bijstand af.
er is een recordaantal aan vacatures, zat werkgelegenheid.

iets zegt mij dat die Petra niet helemaal het hele verhaal brengt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:49:43 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206865084
quote:
Werken moet lonen, vindt het kabinet.
En daarom mag je 15% van wat je bijverdient zelf houden. 15% !!!!!!! mensen :o

Nou dat is wel even een prikkel hoor :+

quote:
Rekenvoorbeeldje:

Stel iemand komt van de bank en gaat zich de hele dag ergens de tyfus werken voor 10 euro per uur want meer krijgt ie niet. Hij maakt de hele dag vol dus scoort 8 uur x 10 euro is 80 euro.

Daar houdt hij na een dag de tering gewerkt te hebben dus 12 euro aan over _O-

Werken moet lonen vindt het kabinet. Ja, zo komen we er wel :+

Mensen die voor de Albert Heijn zielig hun hand ophouden scoren gemakkelijk 60 euro op een dag.
pi_206865122
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
de teneur van de reacties in dit topic gaan voorbij aan het feit dat de bijstand een sociaal vangnet is.
nog elk jaar neemt het aantal mensen in de bijstand af.
er is een recordaantal aan vacatures, zat werkgelegenheid.

iets zegt mij dat die Petra niet helemaal het hele verhaal brengt.
Het zijn echter niet de alleenstaande moeders met jonge kinderen die snel uitstromen weet ik uit ervaring, want ik jaren gewerkt voor een sociale dienst. Zij hebben niet zonder reden een wettelijke ontheffing van de sollicitatieplicht tot de kinderen een schoolgaande leeftijd hebben.
pi_206865154
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mee eens.
Al bestaat er wel een verschil tussen iemand die voor een flink bedrag zwart tegels aan het zetten is, of drugs dealt, en iemand die af en toe eens wat boodschappen krijgt of eens iets op marktplaats zet.
Hangt ervan wat je op marktplaats zet natuurlijk. Ik ken een bijstandsgerechtigde die 3 a 4 keer per jaar een nest puppy’s a 500 euro per stuk via marktplaats verkoopt, met 5 puppies heb je dan al meer dan de uitkering
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 29 november 2022 @ 11:54:35 #91
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206865157
Petra kan zo aan de slag in een winkel. Maar handje ophouden en een beetje hobby'en is gewoon veel fijner
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_206865170
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Als zelfs de overheid vindt dat je met fulltime-minimumloon (en een bedrag daar boven ook nog), niet rond kunt komen met een gezin zonder allerlei toeslagen, klopt dat salaris niet.

Werkgevers de lusten en de maatschappij de lasten.
Met 3 kinderen krijg je nog toeslag met 90k aan verzamelinkomen per jaar. Blijkbaar is dat inkomen ook te laag met 3 kinderen.

Wij zitten met echt inkomen over de 100k en verzamelinkomen ca 80k en met 3 kinderen waarvan er 1 18 is toch nog toeslag kreeg ik net te horen.
Over 2021 kreeg ik het ook met ca dit inkomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:56:07 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206865181
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:54 schreef Mortaxx het volgende:
Petra kan zo aan de slag in een winkel. Maar handje ophouden en een beetje hobby'en is gewoon veel fijner
Weet iemand toevallig welke user dat is
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:58:07 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206865204
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:54 schreef Smelfie het volgende:

[..]
Hangt ervan wat je op marktplaats zet natuurlijk. Ik ken een bijstandsgerechtigde die 3 a 4 keer per jaar een nest puppy’s a 500 euro per stuk via marktplaats verkoopt, met 5 puppies heb je dan al meer dan de uitkering
Dat is niet netjes, en lijkt me ook dierenmishandeling.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206865210
Goed. Deze mevrouw Petra hoeft de komende 3 jaar niet te solliciteren en heeft sinds Oktober maarliefst 5 klanten gehad. Als je weet dat haar product 25 tot 30 euro kost dan heeft ze een omzet van maximaal 150 euro gehad. En nog zeuren over die 150 euro ook!

Zucht....
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-initiatief-geweldig
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:59:43 #96
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_206865226
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Als zelfs de overheid vindt dat je met fulltime-minimumloon (en een bedrag daar boven ook nog), niet rond kunt komen met een gezin zonder allerlei toeslagen, klopt dat salaris niet.

Werkgevers de lusten en de maatschappij de lasten.
Niks aan toe te voegen. Het is te krankzinnig voor woorden dat we in een welvarend land als Nederland fulltime minimumlonen moeten aanvullen met allerhande toeslagen en/of subsidies. Snap echt niet dat mensen dit soort uitknijpen door bedrijven als normaal beschouwen. De norm zou moeten zijn dat je met een minimumloon fatsoenlijk rond moet komen van enkel dat inkomen.
pi_206865238
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het zijn echter niet de alleenstaande moeders met jonge kinderen die snel uitstromen weet ik uit ervaring, want ik jaren gewerkt voor een sociale dienst. Zij hebben niet zonder reden een wettelijke ontheffing van de sollicitatieplicht tot de kinderen een schoolgaande leeftijd hebben.
Dat wordt dan ook je referentiekader misschien. Alles is moeilijk, altijd wel beren op de weg, hier een drempel, daar een drempel.

Als je jaren had gewerkt met alleenstaande ouders die wél een baan hebben had je misschien meer in mogelijkheden gedacht.
pi_206865283
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:00 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat wordt dan ook je referentiekader misschien. Alles is moeilijk, altijd wel beren op de weg, hier een drempel, daar een drempel.

Als je jaren had gewerkt met alleenstaande ouders die wél een baan hebben had je misschien meer in mogelijkheden gedacht.
Alleenstaande ouders met jonge kinderen zonder diploma of alleen een laag mbo niveau die alleen bij een fulltime dienstverband voldoende verdienen om uit te kunnen stromen?
pi_206865285
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:52 schreef britneycheers het volgende:

[..]
[..]
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-nu-het-onmenselijk

Ik vind het goed dat de regels veranderen. Echter vind ik nog steeds dat werken voor vele laaggeschoolden/minimumloon baantjes niet loont.

Mensen in de bijstand krijgen: zorgtoeslag/huurtoeslag/kindgebonden budget/energietoeslag en individuele inkomenstoeslag. Daarnaast worden ze kwijtgescholden van alle belastingen en kunnen de kinderen gratis naar zwemles. Ze hebben recht op gratis cadeaus met de kerst en een verjaardagscadeau op elke verjaardag. Ze krijgen ook nog kleedgeld voor een winterjas en een cadeaubon om een laptop en fiets uit te kiezen. Ze ontvangen ook kortingsbonnen van ¤200/300 euro voor een wasmachine. Dan ben ik nog niet eens toegekomen aan bijzondere bijstand.

Ik gun het ze van harte maar het systeem moet nodig op de schop om werken aantrekkelijker te maken.
Dat scheelt per gemeente wat mensen die in de bijstand zitten krijgen.

Uit bovenstaande tekst

"Ze hebben recht op gratis cadeaus met de kerst en een verjaardagscadeau op elke verjaardag. Ze krijgen ook nog kleedgeld voor een winterjas en een cadeaubon om een laptop en fiets uit te kiezen. Ze ontvangen ook kortingsbonnen van ¤200/300 euro voor een wasmachine. Dan ben ik nog niet eens toegekomen aan bijzondere bijstand." Einde quote.

Als dit echt zo zou zijn zou iedereen spontaan zijn ontslag nemen, denk ik. ;)

Ik werk zelf vrijwillig bij de voedselbank, en daar organiseren we iets voor de armste kinderen met Sinterklaas omdat ze anders niks krijgen. We hebben zelfs verkleedkisten omdat ze zo een duur verjaardagsfeestje niet kunnen betalen. Dan kunnen ze nog een verkleedfeestje houden.


Je krijgt van de gemeente alleen dingen die je echt nodig hebt om verder te komen. Als je naar de middelbare school moet fietsen, en je kan geen fiets betalen, heb je recht op een fiets.

Zulke dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 29-11-2022 12:13:55 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206865314
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:58 schreef capricia het volgende:
Juist.
Kostwinners die 40 uur werken voor minimumloon krijgen ook zorgtoeslag/huurtoeslag/kindgebonden budget/energietoeslag etc.

Vind dat erg triest. Het geeft namelijk gewoon aan dat er een verkapte subsidie is op de veel te lage lonen die ze verdienen.
Hey maar voor de subsidie van die banen (voor Polen) betalen we gelukkig wel belasting.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')