Hoe werkt dat, er worden vaccinaties ongedaan gemaakt ofzo dat het daalt?quote:
Test jij nog wel bij elke snotterigheid en kuchje?quote:
nee.quote:Op dinsdag 6 december 2022 20:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Test jij nog wel bij elke snotterigheid en kuchje?
Nou danquote:
dat staat er toch volledig los van? Als jij snotterig bent en kucht en klachten hebt zit je lekker in andermans gezicht te hoesten en je virussen te verspreiden? Nee toch mag ik hopen?quote:
Er komen struikelstenen voor terug.quote:Op dinsdag 6 december 2022 20:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe werkt dat, er worden vaccinaties ongedaan gemaakt ofzo dat het daalt?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je beetje tussen de regels door kon lezenquote:Op dinsdag 6 december 2022 20:38 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat staat er toch volledig los van? Als jij snotterig bent en kucht en klachten hebt zit je lekker in andermans gezicht te hoesten en je virussen te verspreiden? Nee toch mag ik hopen?
Geen test = niet ziek zijn is van hetzelfde niveau geen zwangerschapstest = niet zwanger zijn. Tokkiegehalte dus
Dit ja.quote:Op dinsdag 6 december 2022 20:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je beetje tussen de regels door kon lezen
En ik zat afgelopen donderdag hoestend en snotterend, ongetest, op kantoor. Gewoon niet in iemands gezicht hoesten en regelmatig je handen wassen, verder vind ik het wel prima zo
Hunebeddenquote:Op dinsdag 6 december 2022 20:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Er komen struikelstenen voor terug.
Wat een flauwekul na corona gaan ze iedereen een psychische stoornis aanpraten.quote:Op maandag 5 december 2022 17:43 schreef Eightyone het volgende:
En dit:
https://www.nu.nl/wetensc(...)-coronalockdown.html
[..]
Tja vooral de nevenschade ontkennen, dat gaat echt helpen om in de toekomst weer een clusterfuck te voorkomen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:33 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wat een flauwekul na corona gaan ze iedereen een psychische stoornis aanpraten.
Nee maar het begon allemaal met jongeren hebben het zwaar gehad nu hebben ze al psychische stoornissen maar waar ik echt over val is dat er in de laatste alinea pas voorbij komt dat ze niet weten hoe het is op de lange termijn. Dit is precies hetzelfde als de nieuwe 1,5 m samenleving flauwekul tijdens corona. Ze weten het gewoon niet maar toch moet dat nieuwsbericht op deze manier de deur uit.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja vooral de nevenschade ontkennen, dat gaat echt helpen om in de toekomst weer een clusterfuck te voorkomen.
Waarom werk je dan niet een paar dagen thuis tot het hoesten en snotteren weer voorbij is?quote:Op dinsdag 6 december 2022 20:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je beetje tussen de regels door kon lezen
En ik zat afgelopen donderdag hoestend en snotterend, ongetest, op kantoor. Gewoon niet in iemands gezicht hoesten en regelmatig je handen wassen, verder vind ik het wel prima zo
Het is helemaal niet erg om met een verkoudheid of griep aangestoken te worden, je afweersysteem heeft zulke firmware updates gewoon nodig om effectief te kunnen blijven.quote:Op woensdag 7 december 2022 20:52 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom werk je dan niet een paar dagen thuis tot het hoesten en snotteren weer voorbij is?
Of het nou covid, verkoudheid, griep of whatever is, de kans dat je andere mensen aansteekt is dan een stuk kleiner.
De Corona angst is best extreem bij sommigen; er is best wat schade aangericht door de manier waarmee we zijn omgegaan met Corona. Beter gezegd: alles leek er om te draaien. Het is dan heel makkelijk om echt heel bezorgd te raken. Ik heb dat zelf juist rondom Rusland; ik heb echt periodes gehad van daadwerkelijke angst. Ik moet dat nieuws echt negeren; anders ben ik er echt heel erg mee bezig. Bij Corona had ik het dan weer helemaal niet, maar het is wellicht maar net waar je gevoelig voor bent. M'n schoonvader en diens vrouw komen nog steeds amper hun huis uit vanwege Corona.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
Voor het eerst in weken eens bij Ginny wezen buurten, nog steeds alleen maar gejammer over long covid, kwetsbaren, mondkapjes en maatregelen.
Zou ze er ooit uit komen?
Omdat ik mijn eerste werkdag had èn omdat ik gewoon niet ziek was.quote:Op woensdag 7 december 2022 20:52 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom werk je dan niet een paar dagen thuis tot het hoesten en snotteren weer voorbij is?
Of het nou covid, verkoudheid, griep of whatever is, de kans dat je andere mensen aansteekt is dan een stuk kleiner.
Aha eigenlijk bewijs je iedereen een enorme dienst door hun immuniteit weer even te boostenquote:Op woensdag 7 december 2022 21:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat ik mijn eerste werkdag had èn omdat ik gewoon niet ziek was.
Een beetje training van je weerstand is bovendien prima om het op peil te houden. Van alles ontlopen word je zwakker en zwakker
Zoals we zeg maar altijd deden tussen de Spaanse griep en 2020 in.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:02 schreef pullup het volgende:
[..]
Aha eigenlijk bewijs je iedereen een enorme dienst door hun immuniteit weer even te boosten
Ik had een keer zo'n intense buikgriep. Was echt een hel. Maar toen ik me weer wat beter voelde had ik toch een soort euforie. Zo van fuck yeah kut virus, heb ik je mooi verslagen. En je voelt je immuunsysteem weer beetje sterker zijn.quote:Op woensdag 7 december 2022 21:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is helemaal niet erg om met een verkoudheid of griep aangestoken te worden, je afweersysteem heeft zulke firmware updates gewoon nodig om effectief te kunnen blijven.
Met corona alleen de eerste 2 maanden wat zorgen gehad. Daarna was wel duidelijk dat het een ouwe lullen virus was. En ook voor de oudjes slechts een minimale hoeveelheid personen voor wie het slecht uitpakt. Hoe sommige mensen in de angst zijn blijven hangen is mij een raadsel.quote:Op woensdag 7 december 2022 21:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De Corona angst is best extreem bij sommigen; er is best wat schade aangericht door de manier waarmee we zijn omgegaan met Corona. Beter gezegd: alles leek er om te draaien. Het is dan heel makkelijk om echt heel bezorgd te raken. Ik heb dat zelf juist rondom Rusland; ik heb echt periodes gehad van daadwerkelijke angst. Ik moet dat nieuws echt negeren; anders ben ik er echt heel erg mee bezig. Bij Corona had ik het dan weer helemaal niet, maar het is wellicht maar net waar je gevoelig voor bent. M'n schoonvader en diens vrouw komen nog steeds amper hun huis uit vanwege Corona.
Ik ging ook altijd met een zieke kop naar kantoor, snotterend, hoestend en zwetend.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:06 schreef Molo het volgende:
Zoals we zeg maar altijd deden tussen de Spaanse griep en 2020 in.
Vanwaar je reactie?
Kinderen, jongeren en jong volwassen zitten nog vol in hun ontwikkeling. Dat is gewoon flink verstoord geweest door lockdowns en de maatregelen. Er waren voor corona al bergen studies dat het verstoren van hun ontwikkeling bergen schade op kan leveren. Zoek alleen maar even wat op over de leerachterstanden vele zullen dat nooit meer inhalen. De eerste schoolsluiting was nog te verdedigen ook omdat veel ouders dat zelf wouden. Bij de 2de keer was er al veel meer over bekent en ook bekent dat kinderen het minder verspreiden bijvoorbeeld. Toen was het excuus dat het ging om de ouders thuis te houden. Toen de pandemie uitbrak was ik 35 en toen die afgelopen was (dit voorjaar voor ons) 37. Heb ik er last van gehad en zwaar gehad? Zeker, maar ik had er echt niet aan moeten denken als het gebeurt was toen ik 16 was bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee maar het begon allemaal met jongeren hebben het zwaar gehad nu hebben ze al psychische stoornissen maar waar ik echt over val is dat er in de laatste alinea pas voorbij komt dat ze niet weten hoe het is op de lange termijn. Dit is precies hetzelfde als de nieuwe 1,5 m samenleving flauwekul tijdens corona. Ze weten het gewoon niet maar toch moet dat nieuwsbericht op deze manier de deur uit.
Ik denk namelijk dat het volkomen normaal is dat niet alleen jongeren maar ook de rest nu nog de naweeën voelen van deze pandemie.
En een clusterfuck voorkom je de volgende keer als er zoiets simpels als mondkapjes en testcapaciteit op voorraad is of makkelijk te verwezenlijken. Maar in de toekomst hebben we dat allemaal weer wegbezuinigd en maken we als maatschappij gewoon weer dezelfde fouten
Klopt ik had exact hetzelfde. Om je vraag te beantwoorden: omdat mensen liever luisteren naar eng en sensationeel nieuws in plaats van even naar de website van het CBS gaan en zelf naar de statistieken kijken. Ik garandeer je dat als die cijfers zonder commentaar op het nieuws werden getoond, dat werkelijk het niemand dit virus ene reet zou boeien.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Met corona alleen de eerste 2 maanden wat zorgen gehad. Daarna was wel duidelijk dat het een ouwe lullen virus was. En ook voor de oudjes slechts een minimale hoeveelheid personen voor wie het slecht uitpakt. Hoe sommige mensen in de angst zijn blijven hangen is mij een raadsel.
Rusland daarentegen, hmmm. Vlad lijkt mij geen persoon die roemloos door de achterdeur vertrekt...
We hebben het over hoesten en snotteren. Ik denk dat jij het allemaal een beetje zwaarder maakt dan het is.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:56 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ging ook altijd met een zieke kop naar kantoor, snotterend, hoestend en zwetend.
Dat was pré corona de norm, anders was je zo'n typetje dat zich op dinsdag ziek meldde en waarvan je al zeker wist dat die pas de maandag daarop weer terug was.
Die hadden een contract met naast het aantal vrije dagen ook nog een aantal dagen per jaar dat je wist dat ze ziek waren.
Tegenwoordig vind ik het eigenlijk wel fijn als ik zelf enigszins mag bepalen wanneer mijn immuunsysteem een boost nodig heeft, net zoals ik probeer niet voor anderen te bepalen dat zij weer een even een boost van mijn verstopte neus en dikke keel nodig hebben.
Komt misschien ook omdat ze waar ik werk wel allemaal redelijk rekening houden met elkaar, omdat er ook mensen rondlopen (bijvoorbeeld bij de receptie en nog wat ondersteunende afdelingen) die niet echt goed thuis kunnen werken en omdat ik inmiddels ook een paar collega's heb die door operaties of andere aandoeningen iets minder weerstand hebben of collega's die mantelzorgen voor kwetsbare mensen in hun omgeving.
Zoals jij het ziet als een soort dienst bewijzen dat je het immuunsysteem van je collega's een boost geeft zie ik het thuisblijven als je met een verkoudheid o.i.d. rondloopt als een dienst aan mijn collega's.
Een soort beleefdheid.
China?quote:Op donderdag 8 december 2022 07:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Vannacht toch even zwetend wakker geworden.
Last minute reis geboekt om me s nachts ineens te realiseren dat je misschien nog wel een corona paspoort nodig had.
Spanje, maar op de site van de luchtvaart maatschappij stond dat je nog een code nodig had, maar uiteindelijk was dit voor landen buiten de eu.quote:
Misschien dan toch maar even een testje doen.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Vannacht toch even zwetend wakker geworden.
Coronapaspoorten zijn zo 2021.quote:Op donderdag 8 december 2022 08:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Spanje, maar op de site van de luchtvaart maatschappij stond dat je nog een code nodig had, maar uiteindelijk was dit voor landen buiten de eu.
Of het wordt tijd dat we corona gaan beschouwen als een extra luchtwegvirus. Ben je ziek? Blijf je thuis. Mijn zoon is ook al een week hoesten en nu ook wat koorts erbij. Die blijft dus thuis, want ziek. Maar geen haar op m'n hoofd die erover peinst te gaan testen. Corona of niet, gewoon lekker uitzieken.quote:Op donderdag 8 december 2022 15:05 schreef Bayswater het volgende:
Toch allemaal thuis weer positief getest begin deze week. Opvallend: Vriendin met recente booster zieker dan ik zonder booster. Zelf geen koorts gehad, alleen wat keelpijn. Vriendin wel beroerd en koorts.
Blijkbaar eind vorige week op het werk ook mensen aangestoken want bij beiden op kantoor druppelen de eerste positieve directe collega's binnen. Die collega van mij heeft het twee keer eerder gehad maar van deze variant het meeste last, ook apart. Dacht dat we er wel klaar mee waren maar blijkbaar niet,
China kom je niet in joh.quote:
Vooral bij ongeinfecteerden, van wat ik zo snel lees op de website van Sanquin halveren de anti-stoffen bij ongeinfecteerden na zo'n 3 maanden. Infectie + vaccinatie levert de beste bescherming op en zorgt er ook voor dat de anti-stoffen niet zo snel afnemen.quote:Op dinsdag 6 december 2022 15:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De antistoffen verdwijnen vrij snel uit het lichaam en het blifjt een virus wat vervelende schade kan toebrengen dus ik houd liever die antistoffen ook op peil voorlopig, ondanks dat het vermoedelijk met de B-cellen en T-cellen wel goed zit na 3 prikken en een besmetting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.sanquin.nl/ov(...)l-coronabesmettingenquote:” De besmettelijkheid van de omikron-variant lijkt daarmee bewezen. “Dat heeft wel een voordeel, want na een besmetting maakt iemand natuurlijk weer antistoffen aan. Uit eerder onderzoek wisten we al hoe snel de antistoffen tegen corona dalen. We zien nu dat de antistoffen langer aanhouden bij iemand die zowel besmet als gevaccineerd is.”
Of Gambia, Verenigde Arabische Emiraten, etc .quote:
En dan lees ikquote:Op vrijdag 9 december 2022 07:52 schreef Molo het volgende:
https://www.radboudumc.nl(...)op-een-boostervaccin
Graag ook dergelijk onderzoek naar corona
Genuanceerde aanpak van infectieziektenbestrijding
Terwijl jarenlang de antivaxxers riepen dat vaccins altijd 100% beschermen tegen infectie, en het Covid vaccin dus rommel is.quote:Dat komt doordat de vaccins heel goed beschermen tegen ernstige ziekte, maar minder goed tegen infectie met de zeer besmettelijke kinkhoestbacterie.
Volgens sommige mensen wel. Volgens anderen weer niet.quote:
Anti vaxxers riepen dat? Ik snap er even helemaal niets van eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 9 december 2022 08:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan lees ik
[..]
Terwijl jarenlang de antivaxxers riepen dat vaccins altijd 100% beschermen tegen infectie, en het Covid vaccin dus rommel is.
Gotta love politieke besluitenquote:Op vrijdag 9 december 2022 09:37 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aken-meer-en-meer-af
Bedankt covid experts voor jullie geprutst. Achterlijke debielen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |