Voorkant
Achterkant
Dus kom maar op met die foto's!
Plaatje kan ik niet vinden, maar hij lijkt vrij veel op deze:
In oefenruimte vaak over een Marshall Valvestate 2x 65 of een JCM800 naar ik meen
[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 08-02-2003 11:54]
alleen er nog eens een keer een pendaaltje erbij kopen
[Dit bericht is gewijzigd door Dissection op 08-02-2003 11:14]
quote:Mooi ding wel, klinkt ie een beetje?. Ik zou zelf nog wel een fender willen, 100w buis ofzo.
Op zaterdag 8 februari 2003 10:41 schreef hyperfuzz het volgende:
Hughes & Kettner Tube 50 - 50 watt all tube combo, 1 x 12" celestion speaker[afbeelding]
Oh ja, basversterkers ook gewoon hier neerzetten!
voor het nodige scheurwerk en andere geinige geluiden heb ik er deze bij
al met al klinkt het lekker
quote:Plaatje is van een nieuwere serie, die Tube50 bak hebben ze geen pix meer van. Hij klinkt zeker een beetje
Op zaterdag 8 februari 2003 11:16 schreef Manson het volgende:
Mooi ding wel, klinkt ie een beetje?. Ik zou zelf nog wel een fender willen, 100w buis ofzo.Oh ja, basversterkers ook gewoon hier neerzetten!
Vooral die H&K is eerrrrug goed
Ik heb een Marshall JCM800 buizenversterker... Errug fijn
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 11:33 schreef Nevermind het volgende:
Je vergeet ~Des.
Fender HotRod Deluxe
tenminste ik dacht dat 't er zo eentje is
de voorkant:
de bovenkant:
dit cabinet staat eronder en is gesloten van achter waardoor je een hippe klank krijgt (van de bovenste 2x12 open en de onderste 2x12 dicht)
en het floorboard voor de besturing:
ik ben er heel blij mee en je kunt er echt zo ontzttend veel dingen mee doen!
meer info:
http://www.line6.com/products.asp?ID=75&action=1&item=48&tp=0
[Dit bericht is gewijzigd door questionmark op 08-02-2003 13:54]
Roland Cube 30 watt versterkertje, voor een beginner zoals ik best aardig
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 02-08-2003 14:19]
quote:dat is een twin amp uit de pro tube serie?
Op zaterdag 8 februari 2003 13:46 schreef questionmark het volgende:
een hele lekkere buizen bak van fender, zit echt een massief geluid in, heerlijke clean en distortion, maar de zware overdrive is wat matig...
Ik schaam me trrouwens te veel om te zeggenw at ik nu heb maar ik ben aan het sparen voor een silverfacee twin reverbb of een 5150 half stack.
quote:Ik heb de Cube 15. Best aardig, alleen is de distortion (behalve de 'metal stack') ruk.
Op zaterdag 8 februari 2003 13:53 schreef Toet het volgende:
[afbeelding]Roland Cube 30 watt versterkertje, voor een beginner zoals ik best aardig
met deze footswitch:
quote:Hij blijft leuk
Op zaterdag 8 februari 2003 19:19 schreef Tijn het volgende:
It's loud, ugly & orange!Een echte Marshall VS100 Orange Crunch
Trouwens vandaag leuke 500 watt versterkertjes gezien, maar ja om dat nu op je kamer te zetten
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 19:19 schreef Tijn het volgende:
It's loud, ugly & orange!Een echte Marshall VS100 Orange Crunch
quote:Ik vind die "R-fier" (hoe komen ze erop
Op zaterdag 8 februari 2003 17:10 schreef WaterBlade7 het volgende:[..]
Ik heb de Cube 15. Best aardig, alleen is de distortion (behalve de 'metal stack') ruk.
quote:Volgens mij is het een samenwerking tussen Marshall en Orange, maar het kan ook wel een creatieve verkoper zijn geweest. Anyway, hij was al zo toen ik 'em kocht (sterker nog: kheb 'em gekocht omdat 'ie oranje was
Op zaterdag 8 februari 2003 19:50 schreef r0bert het volgende:[..]
Is dat iets van Marshall en Orange of heb je hem gewoon zelf orange gemaakt?
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 19:17 schreef boozeroony het volgende:
'73 Fender Bassman. 100W losse top, 4x12" speakers...
quote:r-fier slaat op rectifier, een type versterker gemaakt door mesa boogie bekend vanwege zijn zware sound, wordt veel gebruikt bij nu-metal etc.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:34 schreef Toet het volgende:[..]
Ik vind die "R-fier" (hoe komen ze erop
)
quote:Hey cool, mijn schoonbroer heeft dezelfde versterker met dezelfde pedalen.
Op zaterdag 8 februari 2003 19:13 schreef Dezz het volgende:
Marshall AVT100, 100 watt, 3 channel 1 X 12 Combo DFXmet deze footswitch:
[afbeelding]
quote:jep, pro serie
Op zaterdag 8 februari 2003 16:00 schreef LenL het volgende:
dat is een twin amp uit de pro tube serie?Ik schaam me trrouwens te veel om te zeggenw at ik nu heb maar ik ben aan het sparen voor een silverfacee twin reverbb of een 5150 half stack.
zo'n half stack is erg en die silverface ook joh! goeie keuzes
quote:laatst op een marshall gespeeld met 8x 12' was eruhg luid
Op zaterdag 8 februari 2003 19:26 schreef Dezz het volgende:
Trouwens vandaag leuke 500 watt versterkertjes gezien, maar ja om dat nu op je kamer te zetten
quote:Oh ik dacht dat ze iets bedoelden als "Rockifier" ofzo, je weet maar nooit wat ze daar bedenken. Maar het blijkt dus wel iets te betekenen
Op zaterdag 8 februari 2003 21:54 schreef LenL het volgende:[..]
r-fier slaat op rectifier, een type versterker gemaakt door mesa boogie bekend vanwege zijn zware sound, wordt veel gebruikt bij nu-metal etc.
Bas: Ibanez Sound wave 20
(op een Ibanez GSR 200)
Elec: Marshall MG 15DFX
(Op een Ibanez SA 160)
Akoustisch: klankkast
Fender Frontman 15R
Maar ja, klinkt wel aardig hoor met m'n Squier strat..... Maar niet alle maal top-of-the-bill dus Komt nog wel
Misschien een ideetje voor een topic
(niet dat deze geen bestaansrecht heeft trouwes)
Off-T (2) Hoe kom je trouwens in een band, ik maar zoeken en zoeken, en je zou toch denken dat iemand die 2 instrumenten speelt wel een grotere kans maakt
On-T (eindelijk)
Weet iemand wat een Spring Reverb is, dat zag ik op sommige marshall versterkers staan. (my guess: een effect ofzo)
Is toch wel een aardige versterker voor iemand die eigenlijk maar amper gitaar speelt
Het is dus een power chorus 2X65 watt RMS stereo.. met 2 x 12" speakers
quote:Daar is al een topic van
Op zondag 9 februari 2003 10:51 schreef nevetS het volgende:
Off-T Ik ben trouwens bij sommige plaatjes benieuwder naar de gitaren die je bij sommigen half op de foto kan zien...
Misschien een ideetje voor een topic(niet dat deze geen bestaansrecht heeft trouwes)
quote:Moet je geluk mee hebben
Off-T (2) Hoe kom je trouwens in een band, ik maar zoeken en zoeken, en je zou toch denken dat iemand die 2 instrumenten speelt wel een grotere kans maakt
quote:spring reverb is net wat iemand voor mij heeft uitgelegd een galm effect dat bereikt wordt door een veer (spring) je kunt contrtoleren of je amp een spring reverb heeft door hem aan te zetten de reverb een beetje open en dan dat ding hard op de grond zetten, dan hoor je een hels kabaal
On-T (eindelijk)
Weet iemand wat een Spring Reverb is, dat zag ik op sommige marshall versterkers staan. (my guess: een effect ofzo)
Waar ik minder tevreden over ben is mijn zoom 505 effectenpedaal. Daar kan ik geen leuke overdive/distortion uit halen. Helaas heb ik nu nog even geen geld voor iets beters...
Net trouwens nog even op de H&K website gekeken. Die custom tube series zien er wel flitsend uit (nu hopen dat het ook een beetje klinkt):
quote:Die oranje marshalls zijn meestal van die Vintage versterkers.
Op zaterdag 8 februari 2003 21:39 schreef Tijn het volgende:[..]
Volgens mij is het een samenwerking tussen Marshall en Orange, maar het kan ook wel een creatieve verkoper zijn geweest. Anyway, hij was al zo toen ik 'em kocht (sterker nog: kheb 'em gekocht omdat 'ie oranje was
)
Ennuh, Tijn, zie ik daar een Les Paul staan?
quote:Zou kunnen, maar omdat ik mn gitaar & versterker tegelijk kocht, kreeg ik enorme korting
Op zondag 9 februari 2003 14:56 schreef Dissection het volgende:[..]
Die oranje marshalls zijn meestal van die Vintage versterkers.
Je hebt zo ook in Blauw, Paars en Rood.
Doorgaans kosten ze iets van 50euro meer, omdat ze een aparte kleur hebben. Ze zien er gewoon een stuk leuker uit.
quote:Uhuh
Ennuh, Tijn, zie ik daar een Les Paul staan?
Maar wel van Epiphone hoor, niet van Gibson
Hoeveel heb je voor het hele setje betaald????
En ik heb lekker wel een echte Les Paul
quote:De buren doen dat ook wel eens, maar dan met beide vuisten op de voordeur
Op zaterdag 8 februari 2003 21:43 schreef Manson het volgende:[..]
quote:1800 gulden.
Op zondag 9 februari 2003 19:22 schreef Dissection het volgende:Hoeveel heb je voor het hele setje betaald????
Wil eigenlijk nog een Bogner Fisch amp en een Vox AC-30.
quote:Valt niet tegen op zich....wat betaal je voor zo'n Les Paul van epiphone, 600gulden ofzo?mwah, laten we het erop houden dat je 1000piek voor de marshall hebt betaald, geen slechte deal
Op maandag 10 februari 2003 00:13 schreef Tijn het volgende:[..]
1800 gulden.
Ik krijg (als het goed is) een Hughes&Kettner triamp half-stack
Althans...krijgen....kopen
quote:Ja, zoiets zal het geweest zijn. Zat ook nog een afstelbeurt, een gigbag en een setje snaren bij trouwens
Op maandag 10 februari 2003 09:05 schreef Dissection het volgende:[..]
Valt niet tegen op zich....wat betaal je voor zo'n Les Paul van epiphone, 600gulden ofzo?mwah, laten we het erop houden dat je 1000piek voor de marshall hebt betaald, geen slechte deal
quote:Ben ik de enige hier met een line 6 amp?
Op zaterdag 8 februari 2003 13:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik heb de line6 vetta combo amp met een 2x12 extern line6 cabinet erbij (met dezelfde celestionspeakers):de voorkant:
[afbeelding]de bovenkant:
[afbeelding]meer info:
http://www.line6.com/products.asp?ID=75&action=1&item=48&tp=0
Er zijn in nederland echt zoveel spullen van line 6 verkocht (vooral spiders en flextones) maar ik ben nog niemand op het forum tegengekomen.................
lijkt me zeer onwaarschijnlijk
quote:Bassist van ons bandje speelt over een Line6 bass-POD maar that's it
Op maandag 10 februari 2003 09:09 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
Ben ik de enige hier met een line 6 amp?
quote:Nou, Iezelzweard van Salacious Gods heeft er één
Op maandag 10 februari 2003 09:09 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
Ben ik de enige hier met een line 6 amp?
Er zijn in nederland echt zoveel spullen van line 6 verkocht (vooral spiders en flextones) maar ik ben nog niemand op het forum tegengekomen.................
lijkt me zeer onwaarschijnlijk
Engl thunder 50 buizen
Voor thuis:
Marshall Valvestate VS100
Oh uhm, Tijn...een setje snaren is ongeveer 8euro en een afstelbeurt stelt nix voor duz....die gigbag misschien wel, maar dat weet ik verder niet...
quote:Line 6 is idd niet goedkoop, maar wat je er allemaal mee kunt is wel heel fijn. er waren idd wel crashes (vooral bij flextone 1 en de eerste (voor amerikaanse export bedoelde) vetta's, maar hier in nederland heeft nog niemand problemen met de vetta gehad. En even over geluid, de factory presets waren in eerdere software versie's niet echt super, maar nu 1.10 uit is hebben o.a. U2 en metallica meegewerkt aan de sounds (deze band hebben bij hun laaste (en nog uit te komen) albums bijna uitsluitend line6 gebruikt) en klinken deze echt super!
Op maandag 10 februari 2003 09:27 schreef Dissection het volgende:
Line6 amps vind ik echt gewoon bagger. Die POD is wel goed, maar ik ga er zeker geen versterker van kopen, die dingen kelderen meteen in waarde...en ik vind het geluid nou ook niet echt geweldig goed...
Ik blijf lekker bij Marshall, H&K en ENGL...dan heb je waar voor je geld en weet je ook zeker dat je weer van die dingen afkomt.
En de meeste gitaristen hier op fok spelen nog op hun begin-setje en ik ken weinig winkels die zeggen "jah, hier heb je een squier ennuh, koop deze line6 van 600euro er ook maar meteen bij". Meestal zijn het van die begin setjes met een park-versterker ofzo...
Tja kijk voor een line6 amp zal je nooit die paarduizend euro terugkrijgen die je ervoor betaald hebt, maar je hebt er wel jaren lang plezier van en door de 2 maal jaarlijkse updates wordt je amp steeds beter en uitgebreider.
quote:Je kunt ook gewoon even op internet opzoeken wat de pre-sets zijn van je favoriete band en die gewoon op je marshall zetten
Op maandag 10 februari 2003 10:21 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
Tja kijk voor een line6 amp zal je nooit die paarduizend euro terugkrijgen die je ervoor betaald hebt, maar je hebt er wel jaren lang plezier van en door de 2 maal jaarlijkse updates wordt je amp steeds beter en uitgebreider.
quote:
Op maandag 10 februari 2003 10:24 schreef Dissection het volgende:[..]
Je kunt ook gewoon even op internet opzoeken wat de pre-sets zijn van je favoriete band en die gewoon op je marshall zetten
Scheelt je ten eerste een hoop geld (want voor de line6 betaal je ook voor de rest van de nutteloze effecten) en je hebt een echte versterker
quote:En als je favoriete band niet op Marshall's speelt klinkt dat dus niet hetzelfde.
Op maandag 10 februari 2003 10:24 schreef Dissection het volgende:
Je kunt ook gewoon even op internet opzoeken wat de pre-sets zijn van je favoriete band en die gewoon op je marshall zetten
quote:Verder geen kwaad woord over Marshall's als versterker, maar nutteloos zou ik de rest van de Line6-effecten/versterkers zeker niet willen noemen. Sterker nog, met zekere regelmaat een ander geluid uit je speakers laten komen werkt voor mij prima om geïnspireerd te blijven.
Scheelt je ten eerste een hoop geld (want voor de line6 betaal je ook voor de rest van de nutteloze effecten) en je hebt een echte versterker
quote:Idd, maar je kunt nu zelfs met je pc de vetta tweaken en indelen en dan opslaan en dan moet je alleen nog maar bij een solo ofzo 1 ding aantrappen en dan ist genoeg, want als je meerdere dingen ineens erin wilt hebben, dan kun je die groeperen en samen zetten op 1 channeltje!
Op maandag 10 februari 2003 13:13 schreef Tijn het volgende:
Het enige nadeel van al die effecten is dat je moet oppassen dat je geen tap-danser wordt ipv een gitarist.
quote:Dat is natuurlijk wel enorm handig om te hebben, zo'n ding dat gelijk op je pc aansluit...
Op maandag 10 februari 2003 13:18 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
Idd, maar je kunt nu zelfs met je pc de vetta tweaken en indelen en dan opslaan en dan moet je alleen nog maar bij een solo ofzo 1 ding aantrappen en dan ist genoeg, want als je meerdere dingen ineens erin wilt hebben, dan kun je die groeperen en samen zetten op 1 channeltje!
quote:Ik heb ff een paar mp3tjes gevonden van de vetta, waar een paar sounds opstaan:
Op maandag 10 februari 2003 17:21 schreef Dissection het volgende:[..]
Dat is natuurlijk wel enorm handig om te hebben, zo'n ding dat gelijk op je pc aansluit...
maar dat neemt niet weg dat de kwaliteit toch onderdoet voor de echte versterkers
2: de marshall variac plexi op de vetta, best overtuigend http://onlinerock.com/musicians/nathanshane//marshall_variac.mp3
3: mesa boogie dual rectifier sound http://onlinerock.com/musicians/nathanshane//duelrectifier.mp3
3: Fender twin reverbje
http://onlinerock.com/musicians/nathanshane//twin_reverb.mp3
4: vox ac-15 met humbucker gitaartje
http://onlinerock.com/musicians/nathanshane//vox_ac15_humbucker.mp3
5: cleane marshall JTM-45
http://onlinerock.com/musicians/nathanshane//jtm-45_single_coil.mp3
6: soldano SLO high gain
http://onlinerock.com/musicians/nathanshane//soldano.mp3
Het leuke is dat er ook een filmpje is (kweet het adres nie meer jammergenoeg )maar daar hebben ze de vetta met een heleboel andere amps staan en dan gaan ze de vetta langs en dan de amp die gemodelleerd is en dat is echt verbluffend want het is vaak 99-100% die amp gewoon echt super gedaan.
O ja nog een noot: je 'voelt' nu natuurlijk niet de sound, maar ik kan je evrzekeren dat die er zeker is! en anders kom maar een keertje naar een optreden van onze band kijken en dan ben je ook overtuigd denk ik want het is al meer dan eens voorgekomen dat een volstrekt ombekende zei dat mijn geluiden zo ontzettend goed waren bij de nrs die we speelden!
=edit= dit is trouwens met de 1.05 software ingespeeld, maar momenteel zit ie op 1.10 wat natuurlijk weer een verbetering is =/edit=
quote:zijn hele goede high gain versterkers, met zeer hoge kwaliteit!
Op maandag 10 februari 2003 18:36 schreef Manson het volgende:
Ik zag dat iemand een Engl heeft, en ik heb daar al vaker goede dingen over gehoord. Weet een van jullie meer over die versterkers en hoe ze klinken?
quote:Tja dat is natuurlijk ook wel een heel ander nivo en kwaliteit/prijsklasse!
Op maandag 10 februari 2003 18:45 schreef Dissection het volgende:
maar ik heb zelf een keer zo'n digi-pedaal gehad(zoom)
quote:Hoe meer wattages de versterker heeft, hoe meer lawaai en hoe minder men het echte geluid hoort
Op maandag 10 februari 2003 18:48 schreef Zander het volgende:
Ik snap die gear-fetish van sommige gitaristen toch al niet echt. Hier ken ik ook een paar gasten die om de twee maanden weer een nieuwe stack kopen, nu nog beter, nog vetter etc. etc. Een goed geluid is natuurlijk wel belangrijk, maar voor een groot deel moet het toch echt uit je vingers komen.
En ik blijf erbij, ik vind de line6 wel aardig, maar het haalt het echt niet bij een echte versterker.
quote:Die klinken echt ontzettend goed, speel er op gitaarles ook op. Prachtig geluid
Ik zag dat iemand een Engl heeft, en ik heb daar al vaker goede dingen over gehoord. Weet een van jullie meer over die versterkers en hoe ze klinken?
Een peavy Rockmaster pre-amp
Een Peavy classic 60/60 stereo eindversterker
Een marshall 4x12" speaker (buik)
Boss Super Chorus
Boss Digital Delay DD 5
Morley WahWah
Digitech Whammy II
En een Fender strat deluxe plus als axe.
maar ik zou ook graag een les paul willen hebben
quote:Engl klinkt heel warm en stevig. Ik heb de Thunder 50 dus. Een puur buizen versterker waar een ongeloofelijk kabaal uit kan komen, maar als hij zacht staat klinkt hij nog perfect. In tegen stelling van transistor versterkers.
Het enige nadeel wat ik ondervind met mijn Engl is dat het clean kanaal veel harder door komt dan de Crunch en de Lead. Ik merk het vooral met mijn Gibson SG. Fender strat en tele hebben er minder last van.
Vooral voor als je veel moet spelen in kroegen dan heb je aan een top met cabinet helemaal niks aan. Veel te veel plaats nodig op het podium en ik kan mijn Engl toch al niet harder zetten dan 2. Anders kan de PA er niets meer mee doen.
quote:De gibsn SG heeft elementen waarbij veel meer middenfrequenties bereikt worden en die zorgen er juist voor dat het geluid duidelijker hoorbaar is, maar clean lijkt hij (voor het menselijk oor) dan harder te staan terwijl het aantal dB waarschijnlijk hetzelfde is.
Op dinsdag 11 februari 2003 08:41 schreef HARB het volgende:[..]
Het enige nadeel wat ik ondervind met mijn Engl is dat het clean kanaal veel harder door komt dan de Crunch en de Lead. Ik merk het vooral met mijn Gibson SG. Fender strat en tele hebben er minder last van.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 09:10 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
De gibsn SG heeft elementen waarbij veel meer middenfrequenties bereikt worden en die zorgen er juist voor dat het geluid duidelijker hoorbaar is, maar clean lijkt hij (voor het menselijk oor) dan harder te staan terwijl het aantal dB waarschijnlijk hetzelfde is.
Yep Daarom is het ook lastig. Omdat het met uitmixen via PA ook problematisch is. Het is allemaal wel op te lossen, maar het is even flink zoeken.
Het blijft een perfecte versterker.
Ik wil mijn gear nog gaan uitbreiden met deze effector:
G-Major
The affordable TC Electronic Multi-Effects Processor for the accomplished guitarist that runs no less than seven different high quality effects and a tuner simultaneously.
GMAJOR features:
Delay, Reverb, Chorus, Flange, Pitch, Filter, Modulation, Compressor and Noise Gate.
In total more than 25 algorithms!
GMajor's intuitive user interface combines extensive control over realtime MIDI parameters with TC quality - to get you closer to your ultimate goal...
quote:Die mashall Valvestates hebben echt een kettingzaag geluid getenover een Engl. Ik heb zo'n VS100 voor thuis te repteren. Maar op het podium wil ik niets lieverd dan de Engl.
Op dinsdag 11 februari 2003 09:35 schreef Cynic het volgende:
Ach ja, Chuck Schuldiner heeft ook altijd gewoon op Marshall valvestates gespeeld
quote:Instellen is het sleutelwoord, ik heb mensen een bagger horen produceren met versterkers van enkele duizenden guldens/euro's
Op dinsdag 11 februari 2003 09:55 schreef HARB het volgende:[..]
Die mashall Valvestates hebben echt een kettingzaag geluid getenover een Engl. Ik heb zo'n VS100 voor thuis te repteren. Maar op het podium wil ik niets lieverd dan de Engl.
Luister maar eens naar een album van Death zou ik zeggen (the sound of persevearance)
quote:je kunt het proberen met een compressortje
Op dinsdag 11 februari 2003 09:26 schreef HARB het volgende:[..]
Yep Daarom is het ook lastig. Omdat het met uitmixen via PA ook problematisch is. Het is allemaal wel op te lossen, maar het is even flink zoeken.
quote:idd, gewoon de juiste instellingen weten te vinden
Op dinsdag 11 februari 2003 10:32 schreef Cynic het volgende:[..]
Instellen is het sleutelwoord, ik heb mensen een bagger horen produceren met versterkers van enkele duizenden guldens/euro's
Luister maar eens naar een album van Death zou ik zeggen (the sound of persevearance)
quote:Tuurlijk is het juist instellen van de versterker een must. Alleen vind ik het verschil van transistor en buizen te groot van de engl en de Marshall.
Op dinsdag 11 februari 2003 10:37 schreef Dezz het volgende:[..]
idd, gewoon de juiste instellingen weten te vinden
Er zijn natuurlijk ook mensen die de instellingen nooit goed krijgen he (ik noem geen namen
)
Kijk het ligt ook nog eens wat voor input jij geeft. Of jij op een strat speelt of een Tele is al een groot verschil. Pak je een ibanez of een gibson is het ook een groot verschil.
Ik merk dat de marshal veel minder hoog nodig heeft als bv de Engl bij mijn gibson, maar wel meer Mid.
quote:Daarom ook die G-Major. Hier zit een limiter Compressor in.
Op dinsdag 11 februari 2003 10:33 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
je kunt het proberen met een compressortje
Ik zou graag overstappen op een 19inch rek, zodat ik niet meer zoveel hoef te sjouwen met optredens.
quote:Uiteraard maakt dat uit, maar het valt me gewoon wel eens op. We speelden eens met een band waar de gitarist een amerikaanse Jackson over een Mesa/Boogie met weet ik veel wat voor effecten speelde en dat klonk toch een partij beroerd.....
Op dinsdag 11 februari 2003 10:41 schreef HARB het volgende:[..]
Tuurlijk is het juist instellen van de versterker een must. Alleen vind ik het verschil van transistor en buizen te groot van de engl en de Marshall.
Kijk het ligt ook nog eens wat voor input jij geeft. Of jij op een strat speelt of een Tele is al een groot verschil. Pak je een ibanez of een gibson is het ook een groot verschil.
Ik merk dat de marshal veel minder hoog nodig heeft als bv de Engl bij mijn gibson, maar wel meer Mid.
Geluid verschilt (vooral bij stacks en op hoger volume) ook waar je staat; vlak voor je versterker en in de zaal is een wereld van verschil
Metalzone's vind ik ook zo'n drama; 99% gooit er veel te veel hoog en gain in, dan blijft er niks van je (totaal)geluid over
quote:Dat laatste klopt ook zeer zeker
Op dinsdag 11 februari 2003 10:37 schreef Dezz het volgende:[..]
idd, gewoon de juiste instellingen weten te vinden
Er zijn natuurlijk ook mensen die de instellingen nooit goed krijgen he (ik noem geen namen
)
quote:19 inch kan ook lomp zwaar zijn hoor! Heb er zelf geen, maar een gitarist waar ik eens mee speelde had een marshall 100/100 geloof ik en dat was niet mis als je graag een hernia wil hebben........
Op dinsdag 11 februari 2003 10:45 schreef HARB het volgende:
Heeft er BTW iemand ervaring met een 19inch voor en eindversterker met cabinett?Ik zou graag overstappen op een 19inch rek, zodat ik niet meer zoveel hoef te sjouwen met optredens.
quote:You' ve got a point there
Op dinsdag 11 februari 2003 10:45 schreef Cynic het volgende:[..]
Metalzone's vind ik ook zo'n drama; 99% gooit er veel te veel hoog en gain in, dan blijft er niks van je (totaal)geluid over
quote:Tja, flightcase met wielen doet veel
Op dinsdag 11 februari 2003 10:47 schreef Cynic het volgende:[..]
19 inch kan ook lomp zwaar zijn hoor! Heb er zelf geen, maar een gitarist waar ik eens mee speelde had een marshall 100/100 geloof ik en dat was niet mis als je graag een hernia wil hebben........
Ik heb nu 1 versterker kist, 1 kabelkist.
Hier wil ik 1 kist van maken. En ik kan dat ook direct mijn zender etc inbouwen. Die heb ik nog steeds op mijn versterker liggen. En das niet echt aan te raden.
quote:Ik ben er (op de één of andere manier kom je daar altijd pas heel laat achter) inmiddels voor mezelf uit dat het geluid veel strakker is als ik het vrij droog instel, dus gain niet helemaal voluit maar juist een behoorlijk stuk terug. Contour ook nét open en ook vooral niet teveel bas erin draaien. In je eentje klinkt dat wel gaaf, maar met een band erbij zit je dan helemaal in het frequentiebereik van de basgitarist en verzuip je in je eigen geluid.
Op dinsdag 11 februari 2003 10:50 schreef Dezz het volgende:[..]
You' ve got a point there
Maar dat is mijn ervaring (in de loop der jaren ontdek je steeds iets meer)
quote:Ik heb mijn gain op iets meer dan de helft staan en volume van gain op iets van 3 kwart open. Dit vind ik op mijn versterker wel goed klinken. Maar bedankt voor de tips he!
Op dinsdag 11 februari 2003 10:54 schreef Cynic het volgende:[..]
Ik ben er (op de één of andere manier kom je daar altijd pas heel laat achter) inmiddels voor mezelf uit dat het geluid veel strakker is als ik het vrij droog instel, dus gain niet helemaal voluit maar juist een behoorlijk stuk terug. Contour ook nét open en ook vooral niet teveel bas erin draaien. In je eentje klinkt dat wel gaaf, maar met een band erbij zit je dan helemaal in het frequentiebereik van de basgitarist en verzuip je in je eigen geluid.
Maar dat is mijn ervaring (in de loop der jaren ontdek je steeds iets meer)
contour op 1/4
gain op 1/2
Bas iets over de helft
Mid iets minder dan 3/4
Hoog iets meer dan 1/4
Vind ik vrij aardig klinken met een SG
Met een Ibanez RG 7-string
Gain: 6
Contour: 1
Bass: 1,5
Mid: 6/7
Treble 6/7
Doet het voor mij prima iig
een aantal jaren terug zag het er iig heel anders uit
quote:klinkt dat niet behoorlijk dof?
Op dinsdag 11 februari 2003 11:22 schreef HARB het volgende:
ik heb mijn marshall zo staan: (bij overdrive 2 dan)contour op 1/4
gain op 1/2Bas iets over de helft
Mid iets minder dan 3/4
Hoog iets meer dan 1/4
Vind ik vrij aardig klinken met een SG
quote:Het klinkt wel zwaar ja. Nu kan het ook aan mijn boss ME-10 liggen dat die niet echt dof klinkt.
Op dinsdag 11 februari 2003 11:26 schreef LenL het volgende:[..]
klinkt dat niet behoorlijk dof?
quote:Ik bedoel dus met 3/4 driekwart open.
Op dinsdag 11 februari 2003 11:29 schreef HARB het volgende:[..]
Het klinkt wel zwaar ja. Nu kan het ook aan mijn boss ME-10 liggen dat die niet echt dof klinkt.
quote:Zoveel had ik begrepen
Op dinsdag 11 februari 2003 11:30 schreef HARB het volgende:[..]
Ik bedoel dus met 3/4 driekwart open.
quote:okeej dan
Op dinsdag 11 februari 2003 11:31 schreef Cynic het volgende:[..]
Zoveel had ik begrepen
Mijn engl weet ik eigenlijk niet precies hoe die staat.
Zou ik eens na moeten kijken.
Onze andere gitarist heeft een Laney tubefusion samen met een Blade. Klinkt erg lekker moet ik zeggen.
Ik zal eens aan het tekenen slaan
quote:Goed idee
Op dinsdag 11 februari 2003 11:35 schreef Cynic het volgende:
Zou wel leuk zijn als er een topicje kwam waarin iedereen zijn set-up (met een schema ofzo) posteIk zal eens aan het tekenen slaan
quote:Haha daar speel ik in
Op dinsdag 11 februari 2003 11:35 schreef Plokky het volgende:
Kennen jullie The Wounded
quote:Nooit van gehoord. Heb je een link ofzow?
quote:ja ja tuurlijk
Op dinsdag 11 februari 2003 11:36 schreef Cynic het volgende:[..]
Haha daar speel ik in
quote:Moet ik eerst thuis ff kijken hoe ik mijn zooi heb aangesloten......
Op dinsdag 11 februari 2003 11:35 schreef HARB het volgende:[..]
Goed idee
quote:Jep
Op dinsdag 11 februari 2003 11:36 schreef Plokky het volgende:[..]
ja ja tuurlijk
Kijk eens bij members
quote:Idd dat probleem heb ik nu ook. Alles ligt overhoop.
Op dinsdag 11 februari 2003 11:37 schreef Cynic het volgende:[..]
Moet ik eerst thuis ff kijken hoe ik mijn zooi heb aangesloten......
Da's altijd feest
quote:Stonden die niet in het voorprogramma van Frans Bauer?
quote:Yep, en altijd dat gedoe met effecten in de loop mikken en nu heb ik ook nog een gitaar-synth er tussen....
Op dinsdag 11 februari 2003 11:38 schreef HARB het volgende:[..]
Idd dat probleem heb ik nu ook. Alles ligt overhoop.
Maar het blijft leuk werk he?
quote:Zekers.
Op dinsdag 11 februari 2003 11:39 schreef Cynic het volgende:[..]
Yep, en altijd dat gedoe met effecten in de loop mikken en nu heb ik ook nog een gitaar-synth er tussen....
Maar het blijft leuk werk he?
Ik zal mijn podium opstelling eens tekenen. Die gebruik ik toch het meeste.
quote:Laat ik ook maar eens een KUTKLOON uit de kast trekken
Op dinsdag 11 februari 2003 11:38 schreef HaPe het volgende:[..]
Stonden die niet in het voorprogramma van Frans Bauer?
quote:kunstig................
Op dinsdag 11 februari 2003 16:26 schreef LenL het volgende:
mijn getekendee schema
nee maar zou idd een mooie setup zijn!
quote:de andere gitarist van de band heeft een 19" buizen voor en eindeversterker 300W van marshall en daaronder een 4x12
Op dinsdag 11 februari 2003 10:45 schreef HARB het volgende:
Heeft er BTW iemand ervaring met een 19inch voor en eindversterker met cabinett?Ik zou graag overstappen op een 19inch rek, zodat ik niet meer zoveel hoef te sjouwen met optredens.
Alleen zijn die 2 19 inch gevallen veel zwaarder dan een 'gewone' top!
quote:ja die heb ik ook onder mijn cabinet, maar t blijft veel sjouwwerk
Op dinsdag 11 februari 2003 19:41 schreef LenL het volgende:
maar je kutn wieltjes onder racks bouwen als ze er niet onderzitten.
Een gemiddelde buizentop was geloof ik iets van 20kilo, das ook niet echt fijn om de hele tijd te dragen...komt zo'n celestion kabinet maar bij, schrijf je alvast maar in bij de fysio
quote:idd
Op dinsdag 11 februari 2003 22:04 schreef LenL het volgende:
wat doen julolie toch moeilijk met tillen enzo??? Daar heb je toch roadies voor
En WIELEN!!!! Onder al onze flightkisten zitten wielen. Dat werkt tenminste. Niks sjouwen RIJDEN
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:26 schreef LenL het volgende:
mijn getekendee schema
Briljant, dit zijn van die schema's waar alleen de gitarist in kwestie wijs uit kan worden. Ik heb het gisteren geprobeerd, maar ik snapte het zelf niet helemaal. Vanavond dus een nieuwe poging
Het was even zoeken naar de plaatjes, maar ik heb ze allemaal kunnen vinden (alleen is mijn Ibanez Magenta Crush ipv zwart)
quote:Sow heej wat een effecten.
Op woensdag 12 februari 2003 09:48 schreef Cynic het volgende:
[afbeelding]Het was even zoeken naar de plaatjes, maar ik heb ze allemaal kunnen vinden (alleen is mijn Ibanez Magenta Crush ipv zwart)
Ik ben niet zo'n effecten freak, ik heb liever zo standaard mogelijk.
Maar kolere wat hebben sommige mensen een line-up, moet maar eens snel ook wat patserspullen gaan kopen...
Ennuhm, roadies heb ik nog niet echt (speel ook nog niet in een band)
quote:Is een Washburn overigens
Op woensdag 12 februari 2003 09:58 schreef Dissection het volgende:
De BC rich thunder is wel ontzettend mooi zeg!Maar kolere wat hebben sommige mensen een line-up, moet maar eens snel ook wat patserspullen gaan kopen...
Ennuhm, roadies heb ik nog niet echt (speel ook nog niet in een band)
quote:Ik vroeger ook, ik gebruik ze ook zo subtiel mogelijk (geen Korn acties dus)
Op woensdag 12 februari 2003 09:58 schreef HARB het volgende:[..]
Sow heej wat een effecten.
Ik ben niet zo'n effecten freak, ik heb liever zo standaard mogelijk.
Ik wil ooit nog eens in een band waarbij ik alleen een versterker en gitaar hoef mee te nemen
quote:Ik heb een hekel aan tapdansen tijdens het spelen
Op woensdag 12 februari 2003 10:01 schreef Cynic het volgende:[..]
Ik vroeger ook, ik gebruik ze ook zo subtiel mogelijk (geen Korn acties dus)
Ik wil ooit nog eens in een band waarbij ik alleen een versterker en gitaar hoef mee te nemen
Je kunt wel ontzettend leuke dingen doen met effecten, maar je moet er ook de muziek voor spelen. Dat is bij ons niet zo weggelegd. Hooguit een chorusje ofzo.
quote:Ik denk dat je met je marshall al genoeg ruis kunt produceren dat je alleen dat hoeft mee te nemen (samen met footswitch+gitaar dan).
Op woensdag 12 februari 2003 10:01 schreef Cynic het volgende:[..]
Ik vroeger ook, ik gebruik ze ook zo subtiel mogelijk (geen Korn acties dus)
quote:Tsja, daar zeg je wat. Ik geloof dat top en speakerkast van mijn Bassman samen 60 kilo zijn...
Op dinsdag 11 februari 2003 21:31 schreef Dissection het volgende:
Die buizenversterkers zijn geweldig, maar ook enorm zwaar.
quote:Nouja, ik kan het allemaal wel kwijt hoor:
Op woensdag 12 februari 2003 10:06 schreef HARB het volgende:[..]
Ik heb een hekel aan tapdansen tijdens het spelen
Je kunt wel ontzettend leuke dingen doen met effecten, maar je moet er ook de muziek voor spelen. Dat is bij ons niet zo weggelegd. Hooguit een chorusje ofzo.
Compressor voor solo's (tilt het volume iets omhoog en maakt de toon wat "gladder")
Delay voor solo's (wordt het wat voller van)
Whammy voor chorus (de detune mode is echt geweldig) en toekomstig mogelijk voor wat wildere solo's en harmonising dingetjes
Zoom eigenlijk alleen nog voor stemmen (en een paar dingetjes bij een andere band)
Gitaarsynthesiser voor intro's en waarschijnlijk nog een heleboel meer (split tones tijdens soli) als ik heb uitgezocht hoe het vervloekte ding werkt
Het tapdansen valt wel mee hoor
ik moet er ook nog bij zingen
[Dit bericht is gewijzigd door Cynic op 12-02-2003 10:28]
quote:Het ligt er maar aan wat je wilt qua muziek. Ik speel vooral garagerock (beetje Kinks, White Stripes) en steek mijn bas of gitaar rechtstreeks de top in. Kent iemand hier Shellac? Die zijn pas stoer. De gitarist (Steve Albini) en bassist hebben allebei een custom made versterker met maar één knop voorop - een grote on/off-switch. En een on/off lampje...
Op woensdag 12 februari 2003 10:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
quote:Hier gebruik ik de Equalizer voor. Werkt perfect.
Op woensdag 12 februari 2003 10:10 schreef Cynic het volgende:[..]
Nouja, ik kan het allemaal wel kwijt hoor:
Compressor voor solo's (tilt het volume iets omhoog en maakt de toon wat "gladder")
Delay voor solo's (wordt het wat voller aan)
Whammy voor chorus (de detune mode is echt geweldig) en toekomstig mogelijk voor wat wildere solo's en harmonising dingetjes
Zoom eigenlijk alleen nog voor stemmen (en een paar dingetjes bij een andere band)
Gitaarsynthesiser voor intro's en waarschijnlijk nog een heleboel meer (split tones tijdens soli) als ik heb uitgezocht hoe het vervloekte ding werkt
Het tapdansen valt wel mee hoor
ik moet er ook nog bij zingen
Ik heb nog een Boss ME-10 (dat is mijn stem apparaat )
quote:Hoe kom je daar nu weer bij? Zoveel last van ruis heb ik echt niet. Als je de effecten in je loop pleurt dan blijft je signaal erg goed hoor!
Op woensdag 12 februari 2003 10:07 schreef Dissection het volgende:[..]
Ik denk dat je met je marshall al genoeg ruis kunt produceren dat je alleen dat hoeft mee te nemen (samen met footswitch+gitaar dan).
De helft van de effecten die je hebt staan kun je net zo goed niet gebruiken...
quote:Ruis=gain=overdrive etc. bij mij, heb je dus verkeerd begrepen.
Op woensdag 12 februari 2003 10:22 schreef Cynic het volgende:[..]
Hoe kom je daar nu weer bij? Zoveel last van ruis heb ik echt niet. Als je de effecten in je loop pleurt dan blijft je signaal erg goed hoor!
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 10:23 schreef Dissection het volgende:[..]
Ruis=gain=overdrive etc. bij mij, heb je dus verkeerd begrepen.
Soms voegt een effectje gewoon net ietsje toe aan wat je op dat moment aan het spelen bent.
Het zou overigens wel gaaf zijn als wat meer mensen hier hun hele set-up zouden posten. Vind het echt interessant om te zien hoe/waarover de mede-gitarist/Fok!ker speelt
quote:Dat klopt wel ja. Die multi effecters zijn overdreven veelzijdig en verliezen daardoor vaak kwalieteit.
Op woensdag 12 februari 2003 10:29 schreef Cynic het volgende:
Het lijkt voornamelijk zo veel omdat ik geen enkel multi-effect pedaal heb eigenlijk, ik werk liever met losse modules (klinkt ook beter vind ik)
quote:Idd.. Heb half jaartje geleden mijn digitech studiotwin de deur uit gedaan voor losse componenten, Heb al chorus, delay (beide Boss), wah (morley). Wil nog een eq en een compressor
Op woensdag 12 februari 2003 10:37 schreef HARB het volgende:[..]
Dat klopt wel ja. Die multi effecters zijn overdreven veelzijdig en verliezen daardoor vaak kwalieteit.
En op de lange termijn een Paul Reed Smith (heb nu een USA strat, ook mooi...)
quote:Very nice
Op woensdag 12 februari 2003 11:03 schreef Svyatagor het volgende:[..]
Idd.. Heb half jaartje geleden mijn digitech studiotwin de deur uit gedaan voor losse componenten, Heb al chorus, delay (beide Boss), wah (morley). Wil nog een eq en een compressor
En op de lange termijn een Paul Reed Smith
(heb nu een USA strat, ook mooi...)
Het nadeel is wel dat je veel meer me moet sjouwen. Of je moet het in een kist inbouwen.
quote:Klopt. Heb nu zo´n ultraburgerlijk kantoorkoffertje voor alle snoeren, pedalen en adapters, en dat gaat wel prima (al is het wat zwaar...). Maar ik ga binnenkort wel een mooi kistje timmeren denk ik..
Op woensdag 12 februari 2003 11:05 schreef HARB het volgende:[..]
Very nice
![]()
Het nadeel is wel dat je veel meer me moet sjouwen. Of je moet het in een kist inbouwen.
quote:Effe een kaartje maken en posten
Op woensdag 12 februari 2003 11:03 schreef Svyatagor het volgende:[..]
Idd.. Heb half jaartje geleden mijn digitech studiotwin de deur uit gedaan voor losse componenten, Heb al chorus, delay (beide Boss), wah (morley). Wil nog een eq en een compressor
En op de lange termijn een Paul Reed Smith
(heb nu een USA strat, ook mooi...)
Nice btw
quote:Ik kan alles in 2 koffertjes kwijt (net)
Op woensdag 12 februari 2003 11:05 schreef HARB het volgende:[..]
Very nice
![]()
quote:En effe 1500 e onder de kleuren-Xerox leggen
Op woensdag 12 februari 2003 11:07 schreef Cynic het volgende:[..]
Effe een kaartje maken en posten
quote:Heb je dan alles los op het podium liggen? Als ik losse componenten zou hebben dan maak ik ze in een kist, zodat ze niet los over het podium rollen
Op woensdag 12 februari 2003 11:07 schreef Cynic het volgende:[..]
Ik kan alles in 2 koffertjes kwijt (net)
quote:Je kan toch wel plaatjes zoeken (heeft iedereen nog gedaan tot nu toe geloof ik)
Op woensdag 12 februari 2003 11:10 schreef Svyatagor het volgende:[..]
En effe 1500 e onder de kleuren-Xerox leggen
Het houdt je van de straat
quote:Ik heb een triplex-plankje met klitteband
Op woensdag 12 februari 2003 11:10 schreef HARB het volgende:[..]
Heb je dan alles los op het podium liggen? Als ik losse componenten zou hebben dan maak ik ze in een kist, zodat ze niet los over het podium rollen
quote:Jij heb niet een flght-case gemaakt waavan je bv de deksel eraf kunt halen en spelen maar? hmm dat zou ik doen. Scheelt een hoop tijd met opbouwen en afbreken
Op woensdag 12 februari 2003 11:12 schreef Cynic het volgende:[..]
Ik heb een triplex-plankje met klitteband
quote:Weet ik, maar asl ik alles naast elkaar zet ben ik wel iets van 1,5 meter kwijt. Dat is een hele rare en onhandige koffer (+ al die kabels, dat wil je niet weten..)
Op woensdag 12 februari 2003 11:15 schreef HARB het volgende:[..]
Jij heb niet een flght-case gemaakt waavan je bv de deksel eraf kunt halen en spelen maar? hmm dat zou ik doen. Scheelt een hoop tijd met opbouwen en afbreken
quote:[img] http://www.tcgakki.com/tcgakki/fairs/0205Dragon/DSCN3639.jpg [/img]
Op woensdag 12 februari 2003 11:11 schreef Cynic het volgende:[..]
Je kan toch wel plaatjes zoeken (heeft iedereen nog gedaan tot nu toe geloof ik)
Het houdt je van de straat
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:22 schreef Svyatagor het volgende:[..]
Da's inderdaad een mooie
(beetje duur alleen....)
quote:
ieuw ieuw ieuw ieuw! wat fout! blech
quote:
http://www.tcgakki.com/tcgakki/fairs/0205Dragon/DSCN3639.jpg "][afbeelding][/url]
quote:De gustibus non est disputandum...
Op woensdag 12 februari 2003 11:36 schreef LenL het volgende:[..]
quote:Over smaak valt niet te twisten?
Op woensdag 12 februari 2003 11:45 schreef Svyatagor het volgende:[..]
De gustibus non est disputandum...
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:50 schreef Cynic het volgende:[..]
Over smaak valt niet te twisten?
quote:jA IS DAT NIET ZO'N DIMEBAG DARELL GITAAR?
Op woensdag 12 februari 2003 09:59 schreef Cynic het volgende:[..]
Is een Washburn overigens
quote:Ja, gekocht toen ik aanzienlijk jonger was.
Op woensdag 12 februari 2003 13:35 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
jA IS DAT NIET ZO'N DIMEBAG DARELL GITAAR?
quote:Nadeel van ergens aan gehecht raken is dat je het nooit meer weg doet
Op woensdag 12 februari 2003 13:36 schreef Cynic het volgende:[..]
Ja, gekocht toen ik aanzienlijk jonger was.
Zou hem nou niet weer kopen, maar ben er zeker gehecht aan geraakt
Ik heb inmiddels 5 gitaren en er komen er alleen maar bij
quote:Ik heb er inmiddels 6
Op woensdag 12 februari 2003 13:50 schreef HARB het volgende:[..]
Nadeel van ergens aan gehecht raken is dat je het nooit meer weg doet
en alleen maar bij koopt.
Ik heb inmiddels 5 gitaren en er komen er alleen maar bij
http://www.incubusonline.com/bandmembers.php
(links op de foto)
Ik heb een stack zoals rechts achter op de foto, maar dan met maar één speaker cabinet.
Als gitaren, een Ibanez SR 700 en een Ibanez SR 800F (beide in B gestemd)
Het is een Marshall AVT 50 watt, vergezeld door een Yamaha Pacifica 112, een Ibanez RG 570EX en als effecten een Korg AX100G en een Boss-DS1 Distortion pedaaltje...
Weet iemand toevallig hoe het komt dat als ik mijn FX-processor en pedaaltje in mijn effects-loop stop er een veel minder hard geluid uitkomt, dan dat ik ze buiten de loop neerzet?
Line 6 is vrij nieuw (t.o.v. Marschall en H&K) maar heeft zich wel al gevestigd op de markt, worden goed verkocht
quote:hoezo veel pedalen????? maar wel "kicken"
Op vrijdag 4 april 2003 13:32 schreef Svyatagor het volgende:
Een oud topic, maar ik wou hem toch nog even naar boven schoppen toen ik dit zag...check wat Mike Einziger van Incubus gebruikthttp://www.incubusonline.com/bandmembers.php
(links op de foto)
een peavy rage 158. geen geld voor een duurdere...
quote:Ik ben ook een echte line 6 fan, heb zelf ook een vetta (Zie pagina 1 van dit topic), een virend van mij heeft ook de spider, is er ook superenthausiast over!
Op zondag 6 april 2003 09:30 schreef Ibanez het volgende:
Line 6 spiderSuperding, met een paar effecten erop, en ik heb uiteraard nog wat pedalen erbij...
Line 6 is vrij nieuw (t.o.v. Marschall en H&K) maar heeft zich wel al gevestigd op de markt, worden goed verkocht
quote:kan aan veel dingen liggen: of het een analoge/digitale loop is, in serie of juist parallel aan je schakelingen in de amp ligt, etc etc. vaak hebben veel mensen een compressor in de loop waarmee dit verschil kan worden opgeheven, of heeft de loop een eigen post compressor (zoals bij bijv. line6 gear).
Op zondag 6 april 2003 09:25 schreef Doodkapje het volgende:Weet iemand toevallig hoe het komt dat als ik mijn FX-processor en pedaaltje in mijn effects-loop stop er een veel minder hard geluid uitkomt, dan dat ik ze buiten de loop neerzet?
quote:Yep, ik heb het bordje met die pedaaltjes op Lowlands nog in de handen gehad... (was stagecrew die dag
Op zondag 6 april 2003 09:34 schreef Ibanez het volgende:[..]
hoezo veel pedalen????? maar wel "kicken"
Ik heb trouwens als versterker een Marshall Valvestate 8280 Bi-Chorus. Ik gebruik de Gain en Chorus effecten van de versterker meestal niet omdat ik die van m'n Boss ME-8 veel beter vind klinken. (ik kan geen goede metal-distortion uit het gain-kanaal van die versterker krijgen, heb al heel veel geprobeerd)
Marshall MG15CDR - 15 wat oefenversterkertje. 't Klinkt misschien gek, maar de distortion van deze vindt ik beter klinken dan die van die Fender!
Basversterkertje:
Trace Elliot 15 watt oefenversterkertje. Idd leuk om mee te oefenen, meer niet.
quote:Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat voor loop er precies in een Marshall AVT 50 zit... in de fx-processor zit wel een compressor, misschien dat dat helpt...
Op zondag 6 april 2003 17:18 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
kan aan veel dingen liggen: of het een analoge/digitale loop is, in serie of juist parallel aan je schakelingen in de amp ligt, etc etc. vaak hebben veel mensen een compressor in de loop waarmee dit verschil kan worden opgeheven, of heeft de loop een eigen post compressor (zoals bij bijv. line6 gear).
quote:dat maakt jou waarschijnlijk de 1e nederlander met de flex III !
Op maandag 7 april 2003 13:50 schreef magito.nl het volgende:
Ik heb vorige week een Flextone III van Line6 gekocht. Ik moet zeggen dat ie onwijs goed bevalt. Het geluid is gewoon goed en de mogelijkheden zijn gewoon bijna onbeperkt! Het scheelt ook dat ik (voorlopig) geen extra effecten erbij hoef te doen. Alles zit er gewoon in wat ik nodig heb(delay'tje, compressor, chorusje) en met het flooboard kan je per preset ook nog je effecten aan en uit zetten. Wat ik ook wel lekker vind is dat tijdens een optreden rechtstreeks de p.a. in kan via 2 xlr uitgangen.
ik ben blij
Veel plezier met de amp!
btw heb je de combo of de stack?
Dimensions: 19 x 5.25 x 15
Weight: 39 Pounds
Balanced Line Out: Yes
Driver Tubes:
Effects Loop: Yes
Graphic EQ: 9 Band
Mid Tone Control: Style/Ultra Mid
Power Amp (Tube or MOSFET): MF
Preamp (Tube or Solid State): SS
RMS Power Output (2 ohms): 500 x 2
RMS Power Output (4 ohms): 350 x 2/1000
RMS Power Output (8 ohms): 200x2/700
Tone Controls: 3 band
Ultra Low/High Boosts: No
Okey geen buizen, maar het gaat wel hard... eronder een ampeg kast met 15" bass driver en 2 x 10" inch en zo'n kut hoorn.
quote:He, ik heb ook zo'n Ibanez ding. Handig voor thuis enzo, maar wat een ontzettend kutgeluid komt daar idd uit zeg.
Op zaterdag 3 mei 2003 16:41 schreef metallicattim het volgende:
Kheb nu een Ibanez Toneblaster 25 Watt maar die heeft een redelijk kut geluid en haalt t nie bij de repetitie, dus kwil nu een Peavey bandit 112 dus als iemand er nog ene heeft:
[GEZ] Peavey Transtube Bandit 112
maar ik ben dus aan het sparen voor een Peavey Bandit 112 100 Watt
aangezien vrij veel mensen die hebben kan ik jullie wel wat vragen...
uit ervaring: Is dat ding goed genoeg voor optredens??
anders kan ik misschien ff doorsparen voor nog wat meer watt
voor de mensen die 'm nog niet kennen
quote:dat klinkt niet overtuigend genoeg en was volgens mij ook niet uit ervaring
Op zondag 27 juli 2003 19:32 schreef LenL het volgende:
tja het is wel een aardige versterker voor de prijs, waarschijnlijk wel hard genoeg voor optredens.
toch bedankt
iemand anders die dat ding gebruikt voor optredens?
quote:neem maar van mij aan dat je met 100 watt transistor gemakkelijk boven een drummer uit komt, ik weet alleen neit wat jij hard genoeg vindt voor optredens.
Op zondag 27 juli 2003 19:45 schreef Wacko-Dreamer het volgende:[..]
dat klinkt niet overtuigend genoeg en was volgens mij ook niet uit ervaring
toch bedankt
iemand anders die dat ding gebruikt voor optredens?
quote:dus je kan er wel wat mensen mee wegblazen?
Op zondag 27 juli 2003 20:28 schreef LenL het volgende:[..]
neem maar van mij aan dat je met 100 watt transistor gemakkelijk boven een drummer uit komt, ik weet alleen neit wat jij hard genoeg vindt voor optredens.
hij ziet er alleen wat klein uit...
verder ben ik aan het sparen voor een ware Mesa Boogie Dual Rectifier, en als er iemand is die deze versterker niet kent... dan is deze persoon geen liefhebber van goed gitaargeluid.
stelling:
de dual-rectifier overruled alle versterkers... (er zijn natuurlijk genoeg mesa immitaties die in de buurt komen, maar laten we die achterwege houden).
en als je vindt dat een dual rectumf ryer alle andere versterkers "overruled" heb je waarschijnlijk nog nooit een diezel gehoord (die gvd hier net zoveel kosten als een mesa). In de VS (harmony cecntral smob amp forum) prefereert bijna iedereen engl over mesa, in nederland is er een soort mesa hype, doordat alle (amerikaanse) bands er op spelen en die krengen ongeloofelijk duur zijn "moeten" ze wel het beste van het beste zijn, wat ze dus absoluut niet zijn. Ik heb al zoveel amerikanen gezien die al hun single dual en triple rectum fryers hebben verkocht voor een engl ofzo (die hier stukken goedkoepr zijn). Hiermee sluit ik niet uit dat toon ook smaakgebonden is, maar smaak is zon verschrikkelijke dooddoener in een discussie als deze. Wat voor PRS heb je eigelijk, want een "paul reed smith gitaar" kan van alles zijn van 500 tot 342342332 euro.
Maar deze discussie is al eens eerder gevoerd in een ander topic.
En het is niet zo dat ik niet open sta voor andere versterkers, maar het geluid van de mesa (vooral bij opnames) klinkt gewoon perfect... misschien ook door de stijl muziek die ik maak (punkrock).
Maar goed? op wat voorn amp en gitaar speel jij?
quote:Zelfinelkaar gebouwde basswood strat met overwonden p90 van SD in de brug, binnenkort een Agile Les Paul kopie waar een BL 500XL ingaat (zie voor meer agile info een ander thread hier in muziek) en ik speel dat alles over een peavey 5150 2x12" 60 wat buizen combo.
Op maandag 28 juli 2003 22:22 schreef aerodread het volgende:
Maar goed? op wat voorn amp en gitaar speel jij?
Een Engl powerball top kost nieuw ongeveer 1500 of 1600 excl voetschakelaar, dus dat is wel bijna 1000 verschil...
quote:Wa un brass allemaal. Koop gewoon een goeie gitaar, pleur er een kant en klare seymour duncan in, en klaar...
Op donderdag 31 juli 2003 19:59 schreef LenL het volgende:Zelfinelkaar gebouwde basswood strat met overwonden p90 van SD in de brug, binnenkort een Agile Les Paul kopie waar een BL 500XL ingaat (zie voor meer agile info een ander thread hier in muziek)
maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten. 5150 is wel een leuke amp, maar waarom geen top en kast als ik vragen mag?
quote:Goedkoper, uniek, stukje eigen hart en ziel in je gitaar (
Op zaterdag 2 augustus 2003 09:42 schreef aerodread het volgende:[..]
Wa un brass allemaal. Koop gewoon een goeie gitaar, pleur er een kant en klare seymour duncan in, en klaar...
waarom zou je zo moeilijk gaan doen..
quote:Top en kast was me te duur, en de combo is stock beter gebiast en is maar zestig watt zodat ik hem niet zo extreem hoog hoef open te draaien voor een goed geluid als de head versie (120 watt) en hier kan ik altijd nog een aparte kast aanhangen, ook heeft de combo reverb wat de head niet heeft.
maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten. 5150 is wel een leuke amp, maar waarom geen top en kast als ik vragen mag?
zie ook:
[TK] Marshall jcm900 100w dual reverb full stack
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:53 schreef PankPinther het volgende:
deze... en hij is te koop (valt dit onder spam?)zie ook:
[TK] Marshall jcm900 100w dual reverb full stack
preamp: mesa boogie triaxis
effects: t.c. electronics g-force
poweramp: mesa boogie 2:90
ik heb een fender roc pro 1000, en een fender vibrochamp
quote:Voor thuis is die idd wel mooi, is wel redelijk geluid samen met mijn Boss MT2, maar tijdens repetities kan ie het lang nie bijhouden, met welke versterker dan ook. moet em altijd zo ver open zetten dattie na een klein half uurtje gloeiend heet was en moes eff koelen
Op dinsdag 1 juli 2003 20:01 schreef Kamose het volgende:[..]
He, ik heb ook zo'n Ibanez ding. Handig voor thuis enzo, maar wat een ontzettend kutgeluid komt daar idd uit zeg.
Niet om aan te horen. Denk dat ik 'm snel weer weg doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |