abonnement Unibet Coolblue
pi_206838976
Beste klus-Fok!'ers,


Zoals te lezen is in mijn pohi ben ik thuis behoorlijk aan het klussen. Zo pak ik ook meteen kleine randzaken mee die ik op mijn pad tegenkom waar ik destijds al langer een andere invulling aan wilde geven maar nooit aan toe ben gekomen. Nu de slaapkamer nagenoeg afgerond is wil ik als finishing touch de nachtlampjes op één schakelaar hebben zodat ik én geen onnodige draden meer zichtbaar over de vloer heb liggen én ik niet steeds over en weer hoef te rollen om beide lampen uit te moeten schakelen als ik ga slapen. Bestaat er iets van een schakelaar waar ik beide lampen op kan prikken zodat die met één druk op de knop zowel aan als uit te schakelen zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 27-11-2022 12:56:05 ]
pi_206839030
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 12:47 schreef Garfield1985 het volgende:
Beste klus-Fok!'ers,

Zoals te lezen is in mijn pohi ben ik thuis behoorlijk aan het klussen. Zo pak ik ook meteen kleine randzaken mee die ik op mijn pad tegenkomen waar ik destijds al langer een andere invulling aan wilde geven maar nooit aan toe ben gekomen. Nu de slaapkamer nagenoeg afgerond is wil ik als finishing touch de nachtlampjes op één schakelaar hebben zodat ik én geen onnodige draden meer zichtbaar over de vloer heb liggen én ik niet steeds over en weer hoef te rollen om beide lampen uit te moeten schakelen als ik ga slapen. Bestaat er iets van een schakelaar waar ik beide lampen op kan prikken zodat die met één druk op de knop zowel aan als uit te schakelen zijn?
KlikAanKlikUit wandschakelaar (eventueel dubbele uitvoering) met 2 schakelbare stekkers.
pi_206839271
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
KlikAanKlikUit wandschakelaar (eventueel dubbele uitvoering) met 2 schakelbare stekkers.
Sorry, ik probeer even te "zien" hoe dat werkt, want ik zie voor zover ik kan zien alleen maar iets wat op een standaard wandschakelaar lijkt :?
pi_206839648
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:02 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Sorry, ik probeer even te "zien" hoe dat werkt, want ik zie voor zover ik kan zien alleen maar iets wat op een standaard wandschakelaar lijkt :?
Het is een draadloze wandschakelaar waarmee je de schakelbare stekkers van KlikAanKlikUit kan bedienen.
Er zit een vervangbare CR2032 batterij in (die overigens jaren meegaat).

En die schakelaar kan je gewoon naast je bed tegen de muur of een kastje plakken / schroeven, waar je hem maar wil hebben.



pi_206866242
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is een draadloze wandschakelaar waarmee je de schakelbare stekkers van KlikAanKlikUit kan bedienen.
Er zit een vervangbare CR2032 batterij in (die overigens jaren meegaat).

En die schakelaar kan je gewoon naast je bed tegen de muur of een kastje plakken / schroeven, waar je hem maar wil hebben.



Ah, op die fiets, dat is idd een slimme oplossing. Ik denk dat ik dan voor de APC3-2300R ga gezien de ontvangers die wat meer gevormd zijn om in één stopcontact te passen. De contactdoosjes van die eerste nemen meteen 2 plaatsen in beslag. Thnx voor de hulp in ieder geval ^O^ .
pi_206866612
Je kan ook de draden aan elkaar verbinden zodat je met 1 schakelaar allebei de lampen aan en uit zet.

Of met Phillps Hue lampen aan de gang en een dimmer switch. Tot 10 lampen kun je deze koppelen aan de dimmer switch zonder dat de bridge nodig is. Dan kun je ook gelijk dimmen.

Of iets met KlikaanKlikuit in elkaar zetten. 2 stekkers die je aan 1 schakelaar koppelt. Persoonlijk zou ik dan op zijn minst de bedrading van de 2 lampen aan elkaar knopen zodat je aan 1 stekker genoeg hebt.

Komt er wel op neer dat niet ieder zijn eigen lampje afzonderlijk aan en uit kan zetten.
pi_206878157
Of andere optie via HUE, met een FoH schakelaar die je met dubbelzijdig tape op de muur plakt.
Zoiets als deze.

Dit is in mijn geval een redding geweest nadat ik na het stucen concludeerde dat ik een lichtschakelaar vergeten was. HUE lamp erin, koppelen en klaar.
pi_206878205
Of in plaats van Hue gewoon slimme Ikealampen.
We hebben hier per ruimte ook nog een afstandsbediening maar in principe gebruik ik meestal de app, man en zoon meestal de afstandsbediening van de lampen.

De Hue buitenlampen doen we sowieso via de app.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 november 2022 @ 13:02:15 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206879782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:31 schreef Leandra het volgende:
Of in plaats van Hue gewoon slimme Ikealampen.
We hebben hier per ruimte ook nog een afstandsbediening maar in principe gebruik ik meestal de app, man en zoon meestal de afstandsbediening van de lampen.

De Hue buitenlampen doen we sowieso via de app.
Dus als er in China een keer een servertje uit ligt dan kan jij niet slapen omdat je het licht niet uit krijgt?
Ik zou toch kiezen voor ene lokale oplossing.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')