abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206922195
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:16 schreef TukkerJan het volgende:
700 euro moet ik nu betalen met mijn bedrijf en 500 euro thuis, dat wordt flink bij verdienen in de late uurtjes met de broek op de enkeltjes
Is dat jouw verdienmodel?
Vakman pur sang
pi_206922579
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Het is 1 van de oorzaken van de crisis. Maar veel mensen hebben het er voorover dus dat is mooi die solidariteit.
Goh, de Russen zouden morgen maar in jouw achtertuintje staan... ik denk dat jij dan ook wel wat hulp zou willen van de buren, en hun buren, etc... nee, zolang jij het maar goed hebt, de rest mag stikken, toch?

:r
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_206922653
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:44 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Goh, de Russen zouden morgen maar in jouw achtertuintje staan... ik denk dat jij dan ook wel wat hulp zou willen van de buren, en hun buren, etc... nee, zolang jij het maar goed hebt, de rest mag stikken, toch?

Daar is heel wat aan vooraf gegaan maar dat wordt altijd buiten beschouwing gelaten.
pi_206940007
top tip gevonden op de internets.

Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
  zondag 4 december 2022 @ 16:09:38 #130
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_206940498
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[ afbeelding ]
Ik wacht met smart op het bericht dat ze straks in de problemen zit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 5 december 2022 @ 13:32:18 #131
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206950912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:44 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Wij hebben afspraken gemaakt met onze buren wat te doen in zo'n situatie. Afspraken die wij of onze buren heel duidelijk niet meet UKR hebben gemaakt. Juist vanwege deze shitstorm. Maar dat was natuurlijk buiten Ursula en Hans gerekend :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 5 december 2022 @ 13:33:21 #132
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206950924
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:09 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ik wacht met smart op het bericht dat ze straks in de problemen zit.
Ze heeft genoeg bespaard op letters en interpunctie om de winter door te komen hoor
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_206950953
Had de helft minder gas verbruikt november 2022 vergeleken met november 2021. Maar is en blijft een koud appartement welke slecht geïsoleerd is.

De helft minder gas, prijs wel 2x zo hoog als vorig jaar. Maar blijkbaar vinden mensen het nog normaal dat je de helft minder verbruikt maar wel 2x zoveel moet betalen, had ik normaal gas verbruikt had ik 4x!! zoveel moeten betalen. En ondertussen het volk maar dom en onwetend houden door wat verhaaltjes over 75% hogere energierekening, die in de echte wereld gewoon 400% hoger is.
pi_206951365
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:51 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Daar is heel wat aan vooraf gegaan maar dat wordt altijd buiten beschouwing gelaten.
Je bedoeld dat al jarenlang gedreig van Rusland?
We hadden ze idd kapot moeten maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206951525
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Had de helft minder gas verbruikt november 2022 vergeleken met november 2021. Maar is en blijft een koud appartement welke slecht geïsoleerd is.

De helft minder gas, prijs wel 2x zo hoog als vorig jaar. Maar blijkbaar vinden mensen het nog normaal dat je de helft minder verbruikt maar wel 2x zoveel moet betalen, had ik normaal gas verbruikt had ik 4x!! zoveel moeten betalen. En ondertussen het volk maar dom en onwetend houden door wat verhaaltjes over 75% hogere energierekening, die in de echte wereld gewoon 400% hoger is.
De machtshebbers houden het volk arm, zodat de armen geen vuist kunnen maken tegen de machtshebbers.
pi_206951630
BNW is verderop maatjes
pi_206951785
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[ afbeelding ]
Deze mensen worden uiteindelijk afgesloten door de netbeheerder.
pi_206951841
quote:

[..]
Ja daar is zeker al heel wat aan vooraf gegaan. Een hele geschiedenis van een Rusland dat al gruwelijk veel oorlogen is begonnen. Smerig tyfusvolk.
pi_206952152
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:23 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja, dat was al vrijwel meteen na aankondiging al zo. Kan mogelijk niet snel genoeg doorgevoerd worden door de energiemaatschappijen. Verder is men de prijzen flink aan het verhogen voor 1 januari (er is toch een blanco cheque uitgeschreven van de overheid) en hebben energiemaatschappijen geen enkele reden om met elkaar te concurreren met jaarcontracten, dus die komen er dan ook niet. Het is door dit en vast nog wat dingen die ik vergeten ben allemaal nog onzeker.

Edit: plan B is gewoon weer 190 euro betalen

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)i-op-losse-schroeven
Dat soort dingen hoor je hier nu nooit in het VK. Dat de energie-maatschappijen een maatregel niet door kunnen voeren, of de belastingdienst hun systemen niet op tijd kunnen aanpassen ofzo.
pi_206953069
quote:

[..]
Ik beschouw dat altijd mee en dat maakt je standpunt nog walgelijker.
  maandag 5 december 2022 @ 20:45:27 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206958683
In Frankrijk zijn ze aan het voorsorteren dat bij drukte, de stroom - gepland - kan worden onderbroken.
Dit vanwege uit bedrijf stellen van een aantal (20 van de 56) kerncentrales

quote:
bron: journaldunet
Une déclaration qui intervient alors que le gouvernement anticipe de potentielles coupures d'électricité sur le territoire français dès janvier 2023. En cause, la production électrique française est particulièrement faible cette année alors qu'une vingtaine de réacteurs nucléaires sur les 56 que compte la France sont à l'arrêt. La première ministre, Elisabeth Borne, a donc transmis le 30 novembre dernier une circulaire aux préfets afin qu'il préparent leurs départements à "des coupures d'électricité ciblées et programmées", peut-on lire sur le document.
Ergens ongedacht in onze moderne tijden.
Benieuwd of dit voor ons impact gaat hebben en wanneer onze regering hiermee (ook) naar buiten komt

(Frankrijk importeert momenteel al iets van 10% van haar benodigde elektra en die stroom zal dan toch ergens op dat moment vooral avond&ochtend ergens vandaan moeten komen. De bevolking wordt al beetje bij beetje opgevoed om haar wasjes in de nacht te doen. En kan inmiddels naar een heuse site waarop zij de voorspelde afsluitingen kan volgen: https://www.monecowatt.fr/ )
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 5 december 2022 @ 20:47:23 #142
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206958747
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoor ik nou goed dat dat prijsplafond weer op losse schroeven staat voor volgende maand? :{
Echt? Alle neuzen stonden toch de goede kant op?

Ik heb ook liever structureel die 190 btw
  maandag 5 december 2022 @ 20:52:43 #143
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206958891
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:23 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja, dat was al vrijwel meteen na aankondiging al zo. Kan mogelijk niet snel genoeg doorgevoerd worden door de energiemaatschappijen. Verder is men de prijzen flink aan het verhogen voor 1 januari (er is toch een blanco cheque uitgeschreven van de overheid) en hebben energiemaatschappijen geen enkele reden om met elkaar te concurreren met jaarcontracten, dus die komen er dan ook niet. Het is door dit en vast nog wat dingen die ik vergeten ben allemaal nog onzeker.

Edit: plan B is gewoon weer 190 euro betalen

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)i-op-losse-schroeven
Dat artikel is een maand oud. De afrondende gesprekken van jetten waren vorige week. Toen ging het nog door. Wat is het nu?
pi_206963041
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 20:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja weet niet, ben op zich ook wel blij met het plafond waarbij je weet waar je aan toe bent qua tarieven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206963043
twitter
  dinsdag 6 december 2022 @ 10:24:31 #146
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206963430
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Grappig altijd dat soort invloeden terwijl er al ingekocht is voor de winter.

Pure speculatie. maar ja vattenvall en consorten zullen het wel als reden gebruiken om tarieven te verhogen en hebben vast een goed verhaal waarom ze niet inkochten bij 100 euro de Mwh
pi_206964482
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 20:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik heb nog ruim 2 jaar een laag tarief, het is waanzin om mij dan 190 euro te gaan betalen. Zeg er geen nee tegen hoor, maar dat zou voor de samenleving echt de beroerdste optie zijn.
pi_206964574
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:57 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik heb nog ruim 2 jaar een laag tarief, het is waanzin om mij dan 190 euro te gaan betalen. Zeg er geen nee tegen hoor, maar dat zou voor de samenleving echt de beroerdste optie zijn.
Of je zou die over 2 jaar moeten krijgen, maar met de huidige inflatie is die 190 euro dan wel wat minder waard.
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:06:17 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206964579
quote:

[..]
Ik hoor van veel kanten dat het alsnog goedkoper is dat het prijsplafond, en makkelijker uit te voeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Of je zou die over 2 jaar moeten krijgen, maar met de huidige inflatie is die 190 euro dan wel wat minder waard.
Voor iemand met (nog) een vast contract of met solar etc is de inflatie niet wat de media zegt. Dat zijn altijd ook gemiddeldes. Mijn voorschot is bijvoorbeeld al jaren hetzelfde. Zou het het liefst nog lager zetten maar dat gaat niet mee zo eenvoudig.
pi_206964627
quote:

[..]
Als jij dat geld niet nodig hebt dan kun jij dat geld toch aan de voedselbank schenken?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')