Het is wel goed dat ze dus een berg kinderen krijgt die deze rugzak meekrijgen?quote:Op donderdag 24 november 2022 18:58 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Klopt en heb je ook meegekregen waarom? Deze vrouw heeft een enorme rugzak.
Ik praat niets goed. Maar het verduidelijkt wel veel.
Welke vindt jij de ergste?quote:
Het HB stel. Kinderen die braaf hun homepatische pilletjes snoven om rustig te worden, terwijl hun moeder een paniekaanval van zichzelf filmde. Haar kinderen die haar knuffels brengen, omgekeerde wereld. En dan hebben wij het over de ellende van Ruinerwold. Die kinderen van haar beleven bijna hetzelfde.quote:
Een heel treffende vergelijking.quote:Op donderdag 24 november 2022 21:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het HB stel. Kinderen die braaf hun homepatische pilletjes snoven om rustig te worden, terwijl hun moeder een paniekaanval van zichzelf filmde. Haar kinderen die haar knuffels brengen, omgekeerde wereld. En dan hebben wij het over de ellende van Ruinerwold. Die kinderen van haar beleven bijna hetzelfde.
Ja, terwijl die zoon zoals het leek er geen enkel trauma van had over gehouden, puur projectie van die moeder.quote:Op donderdag 24 november 2022 22:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat verhaal over die foto. Je denkt nou nu gaat er wat extreem triests komen qua verhaal is die knul gewoon per ongeluk kaalgeschoren.
Ja precies, en toen ze vertrokken zei die moeder dat het ze te veel was geworden, maar ze gingen juist knuffels pakken om haar te kalmeren.quote:Op donderdag 24 november 2022 23:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, terwijl die zoon zoals het leek er geen enkel trauma van had over gehouden, puur projectie van die moeder.
Ik dacht dat er een verhaal over kanker kwamquote:Op donderdag 24 november 2022 22:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat verhaal over die foto. Je denkt nou nu gaat er wat extreem triests komen qua verhaal is die knul gewoon per ongeluk kaalgeschoren.
ja dachten we hier ookquote:Op vrijdag 25 november 2022 00:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik dacht dat er een verhaal over kanker kwam
Helemaal mee eens. Ik wilde alleen al door de titel dat hele programma niet kijken. Wat wilde die programmamaakster als doel nu? Dat de jeugdzorg zwaar kut is? Dat is toch al bekend. Over hoofden van uitgezochte families een scorend programma maken?quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net de tweede aflevering gekeken. Met een slapend ziek kind op me even de tijd voor.
Het Vriezenveense gezin is het meest complex en het lijkt me heel moeilijk om dit gezin te kunnen helpen. De moeder heeft dringend nood aan psychische hulp. Bij het laatste stuk toen ze met haar oudste zoon daar zat kwamen bij mij ook de tranen. Moeder zo wanhopig en zoon die dit voor altijd met zich mee zal dragen Ik hoop echt mijn heel mijn hart dat het ooit goed met ze gaat komen.
Ik vind trouwens die Sahar (programma maakster) af en toe ontzettend drammerig over komen. Je ziet dat die Amsterdamse vrouw het even niet trekt en toch maar blijven doorvragen. Ze deed dit al eerder bij één van de drie hoogbegaafde kinderen. Weet wanneer het gewoon even genoeg is.
Ik vind de titel ook veel te heftig. Deze kinderen hoeven niet per definitie verloren te zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2022 20:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik wilde alleen al door de titel dat hele programma niet kijken. Wat wilde die programmamaakster als doel nu? Dat de jeugdzorg zwaar kut is? Dat is toch al bekend. Over hoofden van uitgezochte families een scorend programma maken?
Ze had de families geadviseerd om in de week van uitzending niet op social media te gaan lezen. Hoe doortrapt ben je dan als programmamaakster, omdat je bijvoorbaat al weet dat er reacties komen.
Walgelijk!
Die man is een held ik wil ook zo zijnquote:Op zaterdag 26 november 2022 06:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind de titel ook veel te heftig. Deze kinderen hoeven niet per definitie verloren te zijn.
Heel veel respect voor die Rotterdamse vader. Hoe rustig dat hij met de situatie om gaat, wauw. Ik vind dat echt bewonderenswaardig.
Eens. Sommige overduidelijke dingen worden op een moment gevraagd waarop het niet kan. De vragen aan het eind van aflevering 4 vond ik dan wel weer een mooie afsluiting. Ineens is iedere gevolgde volwassene weer 'mens'.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind trouwens die Sahar (programma maakster) af en toe ontzettend drammerig over komen. (...) Weet wanneer het gewoon even genoeg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |