abonnement Unibet Coolblue
pi_206807959
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, als je het noorden en dan zeker Groningen gebruikt als pinautomaat en kliko tegelijkertijd kun je een keer reactie verwachten. Niet dat dat het goed praat, verre van zelfs.. Maar dit is echt iets wat je van mijlen ver aan had kunnen zien komen. Bepaalde lui varen hier heel goed op.
Anti-Randstedelijk sentiment.
Aub niet intrappen.
Definitely not CIA
pi_206807982
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
FTFY
Dacht dat het probleem juist was dat Den Haag al iets van 50 jaar wel en dan weer niet geld geeft voor de Lelylijn. Ben voor werk wel eens van Groningen naar Utrecht gegaan en mensen doen echt alsof je vanuit Polen te voet naar de randstad bent gekomen zo ver weg is Groningen.
pi_206808007
Ach NCTV. En door.

twitter


twitter
pi_206808027
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, als je het noorden en dan zeker Groningen gebruikt als pinautomaat en kliko tegelijkertijd kun je een keer reactie verwachten. Niet dat dat het goed praat, verre van zelfs.. Maar dit is echt iets wat je van mijlen ver aan had kunnen zien komen. Bepaalde lui varen hier heel goed op.
Mooi verwoord.
  donderdag 24 november 2022 @ 20:41:01 #30
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206808033
Allicht kunnen de kamerleden uit die streken uitleg geven en de zorgen van de mensen daar gepast verwoorden.

O wacht.. 90% van de kamer komt uit de randstad, het merendeel daarvan uit Amsterdam en Den Haag.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 24 november 2022 @ 20:41:35 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206808043
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Anti-Randstedelijk sentiment.
Aub niet intrappen.
Doe ik niet, het zijn de mensen die hier in mee gaan die dat doen. Deze gasten maken heel handig gebruik van onvrede die daar leeft.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206808096
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:41 schreef AgLarrr het volgende:
Allicht kunnen de kamerleden uit die streken uitleg geven en de zorgen van de mensen daar gepast verwoorden.

O wacht.. 90% van de kamer komt uit de randstad, het merendeel daarvan uit Amsterdam en Den Haag.
Diversiteit kun je enkel meten in dingen die hip zijn zoals huidskleur en of je als man piemeltjes leuk vindt. :R
  donderdag 24 november 2022 @ 20:46:13 #33
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206808123
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Diversiteit kun je enkel meten in dingen die hip zijn zoals huidskleur en of je als man piemeltjes leuk vindt. :R
Stom van mij; diversiteit gaat over kleur en seksuele voorkeur. Sociaal-maatschappelijke omstandigheden, leefomgeving, cultuur, laat staan diversiteit van ideeën - dat kan natuurlijk niet. We zijn enkel divers van de buitenkant. En in ons neukgedrag :')
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_206808238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Stom van mij; diversiteit gaat over kleur en seksuele voorkeur. Sociaal-maatschappelijke omstandigheden, leefomgeving, cultuur, laat staan diversiteit van ideeën - dat kan natuurlijk niet. We zijn enkel divers van de buitenkant. En in ons neukgedrag :')
Hoho! Ook nog of je een van 154 gender identiteiten hebt.

Heb nooit begrepen waarom we toch heus waar zwarte mensen nodig hebben om te weten dat racisme kut is, maar waarom een bolwerk van bijna alleen maar universitair geschoolde mensen met wat verdwaalde hbo'ers uit de randstad wel kan beslissen wat de MBO'er uit Winsum nodig heeft.
  donderdag 24 november 2022 @ 20:58:26 #35
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206808271
Het woordje "extremisme" wordt weer erg makkelijk gebruikt. De asielopvang en de stikstofmaatregelen worden genoemd als bronnen daarvan maar dat zijn beiden voorbeelden van opgelegde zware maatregelen die neergelegd worden als een voldongen feit. Dat de reacties daarop dan wat heftiger zijn lijkt me logisch en nog niet echt extremisme. We leven in een land waar alles eindeloos onderhandeld wordt en als dat niet gebeurd dan zal de weerstand ook wat groter zijn.

Er zijn zat benaderingen die gangbaar zijn binnen de randstad die juist daarbuiten als "extremisme" worden gezien.
pi_206808339
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:58 schreef beantherio het volgende:
Het woordje "extremisme" wordt weer erg makkelijk gebruikt. De asielopvang en de stikstofmaatregelen worden genoemd als bronnen daarvan maar dat zijn beiden voorbeelden van opgelegde zware maatregelen die neergelegd worden als een voldongen feit. Dat de reacties daarop dan wat heftiger zijn lijkt me logisch en nog niet echt extremisme. We leven in een land waar alles eindeloos onderhandeld wordt en als dat niet gebeurd dan zal de weerstand ook wat groter zijn.

Er zijn zat benaderingen die gangbaar zijn binnen de randstad die juist daarbuiten als "extremisme" worden gezien.
Andere voorbeelden: corona, windmolens. Wat je al zegt: de weerstand is door een redelijk mens best te begrijpen. We kunnen de lui uit Den Haag ook overheidsextremisten gaan noemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206808550
Aandacht met de lange lat kunnen ze krijgen.
  Beste debater 2022 donderdag 24 november 2022 @ 21:48:43 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206809280
Dit is weer zo voorspelbaar.

Paar hyper progressieve academici hebben de ontwikkelingen in de VS gezien, daar een daadwerkelijk gevaarlijke groep het Kapitool zien bestormen en thans dient die drieënhalve boer in Friesland vereenzelvigd te worden met de ergste facetten van het Trumpisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206810486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is weer zo voorspelbaar.

Paar hyper progressieve academici hebben de ontwikkelingen in de VS gezien, daar een daadwerkelijk gevaarlijke groep het Kapitool zien bestormen en thans dient die drieënhalve boer in Friesland vereenzelvigd te worden met de ergste facetten van het Trumpisme.
Dit wordt ook weer een self fulfilling prophecy he. Doe alsof kritische boeren uit Friesland en Groningen een soort gewelddadige doorgedraaide altrighters zijn zoals de extreemsten uit het Amerikaanse politieke spectrum, en je zult ze nog verder van Den Haag vervreemden. Waarna je kunt klagen dat alles toch zo gepolariseerd is en dat toch echt komt door de verharde en wantrouwende "anderen" die zich dan nog minder gehoord voelen, waardoor je nog verder van elkaar afdrijft. En zo creeer je door eigen toedoen het Amerikaanse politieke landschap in het klein.
pi_206810756
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:36 schreef Idisrom het volgende:
Als wij in Noord-Nederland, eventueel met Overijssel en/of Gelderland erbij een referendum houden over onafhankelijkheid, dan stem ik voor. Lekker de vrijheid van de Baltische Staten zonder al die centrale regelzucht vanuit Den Haag.
De vlag hebben we al, blauw-wit-rood.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:31 schreef Gia het volgende:
Als wij hier, in Noord-Brabant, eventueel samen met Zeeland en Limburg, samen met Vlaanderen een nieuw land zouden kunnen vormen, stem ik ook voor. Laat Noord- en Zuid Holland, Flevoland en Utrecht het maar mooi samen uitzoeken. Dan kunnen ze zoveel asielzoekers binnenharken als ze zelf willen.
Als we nou gewoon Den Haag "eruit" gooien....lijkt me een stuk gemakkelijker en hebben we allemaal baat bij. Beginnen we gewoon opnieuw, maar dan zonder Dan Haag.
  vrijdag 25 november 2022 @ 01:04:15 #41
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206810922
Ik heb het rapport gelezen via de link uit de OP. Wat een absurd flutstuk vol extreem overdreven conclusies en aannames.

Het gaat hier in totaal over 65 'incidenten' in 8 jaar, verdeeld over religieus, links, rechts en 'anti-overheid'. Daar zijn dus ook coronaprotesten (landelijk fenomeen), stikstofprotesten, windmolenprotesten en zwarte piet-voorvallen in meegenomen. nu.nl heeft het over "aanvallen op journalisten", terwijl het welgeteld over 1 molotovcocktail (1 teveel uiteraard) gaat bij een journalist, gegooid door een zwaar labiel figuur dat seksueel is misbruikt in zijn jeugd, samen met een zuipende nietsnut die het wel geinig vond om een beetje te rellen bij de coronaprotesten en de journalist niet eens kende. https://www.volkskrant.nl(...)ade-tongen~b8163dc9/

Verder wat gewauwel over 'online extremisme'. Ik zou zeggen: open Twitter dagelijks eens, het staat vol met bullshit van mensen uit alle contreien van Nederland, of sterker nog, de hele wereld.

Het belangrijkste is natuurlijk vooral dat het afgezet wordt tegen religieus extremisme. Er wordt zeer herhaaldelijk op gehamerd dat er bij extremisme vooral naar jihadisme wordt gekeken in Nederland, het vormt eigenlijk de rode draad van dit 'rapport'. Alles is simpelweg gericht op de conclusie: "we doen wel alsof jihadisme een groot probleem is, máár er is ook ontzettend veel ander gevaar hoor!" En daar wordt dan heel geforceerd en gekunsteld iets voor bij elkaar gefantaseerd.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat er geld gaat naar dit soort totale flauwekul-ondrzoeken. Het is werkelijk waar om te huilen, en om je dood te schamen dat je dit als onderzoeker publiceert. :') :')
pi_206810937
Groningen for life bitches
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 25 november 2022 @ 01:09:28 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206810942
Meer provinciaaltjes hier dan ik had gedacht....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 25 november 2022 @ 05:11:48 #44
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206811150
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:56 schreef Confetti het volgende:
Als de overheid vijandig is tegen de eigen bevolking, is het dan niet gerechtvaardigd dat die bevolking ook vijandig is tegen haar overheid?

Het staat buiten elke redelijke twijfel dat de huidige Nederlandse regering en democratisch bestel veel vijandige beslissingen te kwader trouw nemen.
Het is inderdaad eerder de vraag of de bevolking extremistischer wordt of dat we simpelweg te maken hebben met schandalig beleid uit Den Haag zelf, ik neig naar het laatste.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206811163
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 01:04 schreef Repentless het volgende:
Ik heb het rapport gelezen via de link uit de OP. Wat een absurd flutstuk vol extreem overdreven conclusies en aannames.

Het gaat hier in totaal over 65 'incidenten' in 8 jaar, verdeeld over religieus, links, rechts en 'anti-overheid'. Daar zijn dus ook coronaprotesten (landelijk fenomeen), stikstofprotesten, windmolenprotesten en zwarte piet-voorvallen in meegenomen. nu.nl heeft het over "aanvallen op journalisten", terwijl het welgeteld over 1 molotovcocktail (1 teveel uiteraard) gaat bij een journalist, gegooid door een zwaar labiel figuur dat seksueel is misbruikt in zijn jeugd, samen met een zuipende nietsnut die het wel geinig vond om een beetje te rellen bij de coronaprotesten en de journalist niet eens kende. https://www.volkskrant.nl(...)ade-tongen~b8163dc9/

Verder wat gewauwel over 'online extremisme'. Ik zou zeggen: open Twitter dagelijks eens, het staat vol met bullshit van mensen uit alle contreien van Nederland, of sterker nog, de hele wereld.

Het belangrijkste is natuurlijk vooral dat het afgezet wordt tegen religieus extremisme. Er wordt zeer herhaaldelijk op gehamerd dat er bij extremisme vooral naar jihadisme wordt gekeken in Nederland, het vormt eigenlijk de rode draad van dit 'rapport'. Alles is simpelweg gericht op de conclusie: "we doen wel alsof jihadisme een groot probleem is, máár er is ook ontzettend veel ander gevaar hoor!" En daar wordt dan heel geforceerd en gekunsteld iets voor bij elkaar gefantaseerd.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat er geld gaat naar dit soort totale flauwekul-ondrzoeken. Het is werkelijk waar om te huilen, en om je dood te schamen dat je dit als onderzoeker publiceert. :') :')
Moest daar ook gelijk aan denken bij die journalist, ook beetje naieef, alsof een incident met een journalist de krant niet haalt, hoeveel journalisten worden nou echt fysiek aangevallen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206811252
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 05:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Moest daar ook gelijk aan denken bij die journalist, ook beetje naieef, alsof een incident met een journalist de krant niet haalt, hoeveel journalisten worden nou echt fysiek aangevallen?
quote:
Journalisten hebben in toenemende mate te maken met agressie en bedreiging.
In 2017 had 61% van de journalisten hiermee te maken, in 2021 is dit gestegen naar
82%. Cameramensen en fotojournalisten worden het meest hiermee geconfronteerd.
Bron: https://www.persveilig.nl/over-persveilig/onderzoek
pi_206811272
Is ook niet zo gek. Neem Groningen bijvoorbeeld. Je hebt continue last van aardbevingen, je huis raakt beschadigd en uiteindelijk dusdanig beschadigd dat het onbewoonbaar wordt verklaard. De overheid negeert je, liegt en investeert niks, de Shell en NAM lachen zich rot terwijl ze op papier zetten dat het niet hun schuld is, jouw wegsturen zodat je geen poot hebt om op te staan en gros van Nederland vinden jou maar achterlijk en nutteloos.

Ja dan word je extremistisch van.

Ik kom zelf uit het noorden en mensen horen dat af en toe aan mij. Regelmatig ben ik daar ook vanwege familie en vrienden en wat mij opvalt is de haat en irritatie naar vooral het westen. Wat in dit stukje staat over anti-randstedelijk denken klopt maar dat is nog maar zacht uitgesproken. Het is veel erger dan dat en ik snap ze ook.

Trouwens...niet alleen daar maar ook in Twente waar mijn schoonouders wonen. Ook daar speelt het maar dan om andere redenen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is weer zo voorspelbaar.

Paar hyper progressieve academici hebben de ontwikkelingen in de VS gezien, daar een daadwerkelijk gevaarlijke groep het Kapitool zien bestormen en thans dient die drieënhalve boer in Friesland vereenzelvigd te worden met de ergste facetten van het Trumpisme.
Ook dit inderdaad. Weer een voorbeeld waarom de menige noorderling het gewoon zat is. Je krijgt door allerlei omstandigheden anti-overheidssentiment en je wordt gelijk vergeleken met de VS en Trump.

[ Bericht 32% gewijzigd door HSG op 25-11-2022 07:35:37 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206811359
Als de overheid zo doorgaat zal dit sentiment zich verspreiden over heel het land.

Dat journalisten worden aangevallen keur ik niet goed, maar ze zijn ook tegenwoordig alles behalve neutraal in de berichtgeving en onderzoeken eigenlijk bijna niks.
  vrijdag 25 november 2022 @ 07:57:19 #49
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206811377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:53 schreef hunterrnl het volgende:
Als de overheid zo doorgaat zal dit sentiment zich verspreiden over heel het land.

Het 'altijd die westerlingen'-geschuimbek hoor je hier (oostelijk Brabant) ook, en niet altijd van extremisten.
pi_206811541
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:57 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het 'altijd die westerlingen'-geschuimbek hoor je hier (oostelijk Brabant) ook, en niet altijd van extremisten.
In brabant is het vooral gemaakt. 'Kijk ons eens tegen de randstad zijn', zonder daadwerkelijke reden. Beetje afzetten om het afzetten. Verschil is met Noord NL dat politiek den haag het inderdaad gebruikt als pinapparaat en vuilbak en daarmee wel een echte reden hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')