abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2022 @ 11:52:35 #226
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_207051631
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 11:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
:D
o ik bedoelde met 'hem' de 'insider' van 1908, niet blind zelf :D
Makkelijk eerste
  Trouwste user 2022 maandag 12 december 2022 @ 16:52:50 #227
7889 tong80
Spleenheup
pi_207056458
Henk Spaan geeft Alfred Schreuder de schuld inzake de vertrekwens van Mohammed Kudus. De columnist laat in zijn column in Het Parool blijken niets te begrijpen van enkele keuzes die de trainer van Ajax maakt en dat de Amsterdamse club nu ook Andries Noppert zou willen inlijven, gaat er niet in bij Spaan.

'Dus Kudus trekt de voor hem juiste conclusie en wil weg bij Ajax', begint Spaan, die de schuld neerlegt bij Schreuder. 'En dat allemaal omdat een trainer die vermoedelijk nog één seizoenshelft bij Ajax werkt, zijn elftal niet aan hem wil aanpassen. Kudus is 22 jaar en brak door in Qatar.'

'Kudus een speler om wie je een team heen bouwt'
Spaan vraagt zich af of Schreuder heeft gekeken naar de verrichtingen van Kudus op het WK namens Ghana. 'Heeft hij niet gezien dat dat we met een aanvallende middenvelder te maken hebben en niet met een spits, laat staan een met Brobbey vergelijkbare spits? Wat is dat toch met trainers? Waarom hebben ze zo vaak een bord voor hun kop?'

'Kudus is een speler om wie je een team heen bouwt', spreekt Spaan zich vervolgens uit. 'Hij is een enorm talent in ontwikkeling. Je kunt hem op 10 laten spelen en ook als hangende rechtsbuiten die naar binnen mag komen. Wat is er met Ajax aan de hand? Nu hebben ze weer belangstelling voor Noppert. Waar is de visie?'

Volgens het doorgaans betrouwbare The Athletic zou Kudus de mogelijkheid onderzoeken om Ajax in de komende winterse transferperiode te verlaten. De Ghanees wil nagaan of Ajax openstaat voor een transfer en hoeveel de club verlangt voor de aanvallende middenvelder. Ajax zou minimaal 35 tot 40 miljoen euro willen zien voor Kudus, al heeft men in Amsterdam het liefst dat de creatieveling helemaal niet vertrekt. Kudus heeft bij Ajax nog een contract tot de zomer van 2025.

https://www.msn.com/nl-nl(...)4f9994df4d1483238268

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 12 december 2022 @ 17:00:20 #228
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_207056533
Msn bestaat dat nog?
  maandag 12 december 2022 @ 17:07:21 #229
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_207056600
Goh wat heb ik een zin in de tweede seizoenshelft
  Trouwste user 2022 maandag 12 december 2022 @ 17:41:41 #230
7889 tong80
Spleenheup
pi_207056963
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:00 schreef StevenHyde het volgende:
Msn bestaat dat nog?
Dit is m'n startpagina. :) Verder ook geen idee.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 12 december 2022 @ 21:44:43 #231
7889 tong80
Spleenheup
pi_207060195
Marcos Leonardo is in beeld bij Ajax, zo schrijft Het Parool maandagmiddag. Voorlopig is de spitspositie nog dubbel bezet, maar Mohammed Kudus stuurt aan op een winters vertrek. Mocht hij de club daadwerkelijk verlaten, dan zou de negentienjarige Leonardo van Santos wellicht de overstap kunnen maken naar Ajax.

'Overigens kan Kudus de Amsterdamse club niet zomaar verlaten. Ajax verlangt een transferbedrag van boven de dertig miljoen euro, anders blijft de Ghanees in Amsterdam. In het buitenland zoekt Klaas-Jan Huntelaar namens Ajax al langer naar talenten en daarbij kwam hij uit bij Leonardo. Hij kan - bij een vertrek van Kudus - de nieuwe concurrent van Brian Brobbey worden.

De negentienjarige Braziliaan speelde ondanks zijn jonge leeftijd al 120 duels in het eerste elftal van Santos. Als spits maakte hij in die duels 34 doelpunten en gaf hij zeven keer een assist. Dit seizoen is hij wel beter dan gemiddeld op schot. Hij speelde tot nu toe 35 competitiewedstrijden voor Santos en kwam daarin dertienmaal tot scoren.

Verder wordt ook de berichtgeving over interesse van Ajax in Andries Noppert maar weer eens bevestigd. De club probeerde in de zomer nog Odisseas Vlachodimos vast te leggen, maar zou nu het vizier hebben gericht op de keeper van sc Heerenveen. Noppert verraste vriend en vijand als basiskeeper van het Nederlands elftal op het WK en zou tien miljoen euro moeten kosten. Hij is 28 jaar oud, maar tegelijkertijd relatief onervaren op het hoogste niveau. Hij kwam in zijn carrière tot nu toe tot een totaal van 51 duels.

De toekomst van Blind en jeugdige hoop
Het vraagstuk over de toekomst van Daley Blind hangt momenteel nog boven de club. Royal Antwerp wil de Ajacied deze winter transfervrij inlijven, maar het is nog de vraag wat de verdediger zelf wil. Hij sloot de eerste seizoenshelft als wisselspeler bij Ajax. Tot slot komt naar voren dat Ahmetcan Kaplan en Francisco Conçeicao veel vertrouwen genieten van de technische beleidsbepalers (Edwin van der Sar, Klaas-Jan Huntelaar, Gerry Hamstra en Alfred Schreuder). Zij krijgen in de tweede seizoenshelft echt de kans zich te laten zien.

pi_207077001
Op zich allemaal hoopvol over Kaplan en Conceicao, maar zolang Schreuder ze niet leert als team te verdedigen is het parels voor de zwijnen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 14 december 2022 @ 12:24:25 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207077015
Je kan prima Kudus opstellen op 10. Maar dan moet je extra defensieve zekerheid inbouwen want verdedigen kan hij niet. Dat is dan een taak voor Schreuder. Maar van enig tactisch inzicht is er niets te bespeuren bij ome Fred.

22 januari wordt een mooie dag. Als in definitieve einde Alfred.
  woensdag 14 december 2022 @ 12:39:31 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207077151
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je kan prima Kudus opstellen op 10. Maar dan moet je extra defensieve zekerheid inbouwen want verdedigen kan hij niet. Dat is dan een taak voor Schreuder. Maar van enig tactisch inzicht is er niets te bespeuren bij ome Fred.

Het feit dat hij hem niet op 10 zet duidt dan toch juist op tactisch inzicht?

En Ten Hag dacht daar hetzelfde over dus die begrijpt er dan ook niks van?

Een elftal goed laten functioneren is gewoon niet zo makkelijk maar wat ik wel verschil vind is dat Ten Hag op een gegeven moment zag dat je beter met de punt naar voren kan spelen en vervolgens heeft hij dat elftal geëvolueerd naar een 3-4-3 zeg maar en daar had hij ook de spelers voor.
Schreuder dacht daar mee door te kunnen gaan maar moet ook gewoon bij het begin beginnen en eerst verdedigende zekerheid inbouwen en van daaruit werken aan een aanvallender concept.
pi_207077505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

Gaat niet gebeuren midden in het seizoen.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 14 december 2022 @ 13:25:06 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207077635
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:15 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren midden in het seizoen.
Denk het ook niet maar hij moet wel een ander Ajax laten zien.
pi_207077671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
Denk het ook niet maar hij moet wel een ander Ajax laten zien.
Natuurlijk, en hopelijk is hij daar nu hard mee aan de slag, maar de WK gangers, uitgezonderd een aantal hebben nog vrij dus het wordt een race tegen de klok. Denk dat er nog 2 weken training voor de eerste wedstrijd is over blijft.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 14 december 2022 @ 13:30:31 #238
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207077705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het feit dat hij hem niet op 10 zet duidt dan toch juist op tactisch inzicht?

En Ten Hag dacht daar hetzelfde over dus die begrijpt er dan ook niks van?

Een elftal goed laten functioneren is gewoon niet zo makkelijk maar wat ik wel verschil vind is dat Ten Hag op een gegeven moment zag dat je beter met de punt naar voren kan spelen en vervolgens heeft hij dat elftal geëvolueerd naar een 3-4-3 zeg maar en daar had hij ook de spelers voor.
Schreuder dacht daar mee door te kunnen gaan maar moet ook gewoon bij het begin beginnen en eerst verdedigende zekerheid inbouwen en van daaruit werken aan een aanvallender concept.
Mja, hij is wel de man in vorm zo eerlijk moeten we zijn. Dan is het niet gek dat je naar een opstelling zoekt waar hij goed in kan renderen. Je kunt een team bouwen om bepaalde spelers heen. Het is lang om Tadic en Antony heen gebouwd. Nu is Tadic duidelijk minder en zijn er nieuwe spelers gekomen. Dan zal je tactisch wat anders moeten staan. Ten Hag begon ook niet altijd goed maar zijn hand was altijd wel duidelijk in de omzettingen die hij deed. Schreuder doet in mijn ogen maar wat. Ene keer Tadic op 10 en dan weer rechts en dan nu weer links en Bergwijn rechts.

Dan Taylor wel erin en dan weer niet. Berghuis op 6 of toch maar Klaassen. Het is een warboel.
  woensdag 14 december 2022 @ 15:02:40 #239
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207078527
Taylor heeft zowat alles gespeeld en is nog jong. Klaassen speelde vorig jaar ook als rotatie speler
pi_207082820
Blind mag deze winter transfervrij vertrekken, aldus De Telegraaf
pi_207083093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:38 schreef Urquhart het volgende:
*O*
pi_207083314
Zowat de hele 1e seizoenshelft basisspeler bij Ajax en alle wedstrijden basisspeler op het WK..

Wat je ook van hem vindt, zo'n speler laat je toch niet transfervrij gaan? Bijzonder wel
pi_207083357
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:38 schreef Urquhart het volgende:
Zeer jammer, opbouw gaan ze nog flink missen. Paar foutjes achterin, maar Wijndal is niet (veel) beter in dat opzicht.
pi_207083721
Wat je ook van Schreuder vindt, dat houdinkje van Blind (en dat lachje van 'm nadat ze verloren/gelijkspeelden pas geleden) stond me echt tegen. Vind het wel logisch dat ie hem er niet meer bij wil hebben.
pi_207085059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:02 schreef Marcoss het volgende:
Zowat de hele 1e seizoenshelft basisspeler bij Ajax en alle wedstrijden basisspeler op het WK..

Wat je ook van hem vindt, zo'n speler laat je toch niet transfervrij gaan? Bijzonder wel
Dat zou ik ook niet gedaan hebben, ook al was Blind de laatste tijd veruit de minste op het veld.
pi_207085793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:02 schreef Marcoss het volgende:

Ach ja, nog maar een kortlopend contract, een megasalaris en laat steeds meer steken vallen verdedigend. Ik snap wel dat je hem dan gezien de staat van dienst ook een vrije transfer gunt.

Blind blijft een held. maar de sleet zat er wel op en het is geen makkelijke jongen om er naast te zetten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 15 december 2022 @ 08:35:29 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207087781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 23:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ach ja, nog maar een kortlopend contract, een megasalaris en laat steeds meer steken vallen verdedigend. Ik snap wel dat je hem dan gezien de staat van dienst ook een vrije transfer gunt.

Blind blijft een held. maar de sleet zat er wel op en het is geen makkelijke jongen om er naast te zetten.
Of de sleet erop zit weet ik niet maar geen sterk seizoen van hem, ook in NL elftal op het WK niet.
pi_207087991
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Of de sleet erop zit weet ik niet maar geen sterk seizoen van hem, ook in NL elftal op het WK niet.
Je kan ook overnuanceren. Dat de sleet er op zit is toch wel behoorlijk evident?

Met zijn salaris van een miljoen of 4 is het juist verstandig een transfervrij vertrek aan te bieden. Dit biedt gelijk duidelijkheid binnen de groep, dat hij gewoon zonder problemen gepasseerd kan worden als hij geen andere ploeg vindt.

Over de tweede seizoenshelft: de koppgheid van Sir Alfred kent geen grenzen en er is bovendien geen tijd geweest in de winter iets bij te schaven, omdat 80% van je team in Qatar zat. Dus dit wordt meer van hetzelfde, resulterend in maximaal plek 2.
  donderdag 15 december 2022 @ 09:21:03 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207088064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:11 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Je kan ook overnuanceren. Dat de sleet er op zit is toch wel behoorlijk evident?

Met zijn salaris van een miljoen of 4 is het juist verstandig een transfervrij vertrek aan te bieden. Dit biedt gelijk duidelijkheid binnen de groep, dat hij gewoon zonder problemen gepasseerd kan worden als hij geen andere ploeg vindt.

Over de tweede seizoenshelft: de koppgheid van Sir Alfred kent geen grenzen en er is bovendien geen tijd geweest in de winter iets bij te schaven, omdat 80% van je team in Qatar zat. Dus dit wordt meer van hetzelfde, resulterend in maximaal plek 2.
Dat weet ik dus niet, het is een specifieke voetballer die nu niet rendeert, bij Ajax komt dat oa omdat Martinez weg is en Tadic ook verhuisd is naar rechts maar bij NL met Aké erachter was hij ook niet geweldig, dus is het een dip of is het over, we gaan het zien als hij elders wel of niet presteert.

Er zal wel wat gebeurd zijn tussen de trainer en hem dus dan is het ook beter om afscheid van hem te nemen als de trainer blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 15-12-2022 09:26:04 ]
pi_207088425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat weet ik dus niet, het is een specifieke voetballer die nu niet rendeert, bij Ajax komt dat oa omdat Martinez weg is en Tadic ook verhuisd is naar rechts maar bij NL met Aké erachter was hij ook niet geweldig, dus is het een dip of is het over, we gaan het zien als hij elders wel of niet presteert.

Er zal wel wat gebeurd zijn tussen de trainer en hem dus dan is het ook beter om afscheid van hem te nemen als de trainer blijft.
Als ik had moeten kiezen dan toch Schreuder eruit :+ .

Maar zo slecht was het WK van Blind toch ook niet? Als je statistieken ziet als passes in de final third, een nogal belangrijke statistiek imo, dan stak hij met kop en schouders boven de rest uit, wat je toch niet zou verwachten in een team met o.a. Frenkie de Jong.

Hij had wel momentjes, of nouja een staat me bij waarin hij buitenspel ophief tegen de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')