abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 22 november 2022 @ 14:49:40 #1
269689 crew  Viv
pi_206776879
Welkom in CRI! *O*

Het nieuwe forum over misdaad en criminaliteit, tegenwoordig ook wel True Crime genoemd. Zowel actuele zaken als cold cases kunnen hier besproken worden.

De moderators van CRI zijn Jippie en Viv. Als je vragen of opmerkingen hebt, dan kan je terecht in dit topic, of stuur ons een DM/PM.

Ook in CRI is natuurlijk de userpolicy van toepassing. Als je onze aandacht op iets wil vestigen dat niet aan de policy voldoet, kun je een topicreport maken. Deze wordt altijd gelezen. Wellicht niet direct, maar wel zo snel mogelijk.
pi_206790385
CRI / De verdwijning van Arjan Kamphuis

Typo in de TT, moet Arjen zijn natuurlijk. 8)7
Uitvinder van de biersmiley.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 23 november 2022 @ 15:35:55 #3
485843 crew  Jippie
pi_206790966
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:56 schreef dimmak het volgende:
CRI / De verdwijning van Arjan Kamphuis

Typo in de TT, moet Arjen zijn natuurlijk. 8)7
Ik ga het voor je aanpassen ^O^
pi_206809187
Succes Viv en Jippie. Hopelijk wordt dit subforum een succes.
Voor mij nu al veel leesvoer O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206809635
Zo blij met dit topic @Danny!

Mods, is het een idee om een topic te starten met de dagelijkse moord en steekpartijen? Zoals dat “doet die anders nooit” topic en het steekpartijen topic in NWS? Voor zaken die te klein zijn voor een eigen topic maar wel besproken kunnen worden?
pi_206810356
Super dit forum. Ben hier heel blij mee, veel zaken die spelen en in de reguliere topics soms vervuild raken.
Laten we er een succes van maken!
Alius aliud dicit
pi_206810580
Zal ik een topic openen met de zaken van de cold case kalender?

Dat we elke maand een nieuwe cold case kunnen bespreken en onder de aandacht kunnen brengen?

Past dat in jullie visie?
pi_206810892
En nog iets, sinds een paar maanden kun je rechtszaken volgen via een livestream. Das ook heel bijzonder. De zaak van Ichelle maar ook de uitspraak in de zaak van Carlo, beter bekend als de kopschoppers van Mallorca.

Eerder volgde ik Saskia, maar Saskia liet in haar podcast weten bepaalde zaken bewust niet te benoemen. Tja, dat ging over de verslaggeving van de zaak Nicky Verstappen.

Ik had Saskia hoog zitten, maar sindsdien niet meer. Ik heb ondertussen ontdekt dat bij de rechtbank livestreams bestaan.

Ook interessant om daar een topic over te openen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 25-11-2022 01:05:43 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 10:50:39 #9
269689 crew  Viv
pi_206812848
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Zo blij met dit topic @:Danny!

Mods, is het een idee om een topic te starten met de dagelijkse moord en steekpartijen? Zoals dat “doet die anders nooit” topic en het steekpartijen topic in NWS? Voor zaken die te klein zijn voor een eigen topic maar wel besproken kunnen worden?
Misschien wel lastig inschatten welke moord 'klein' is en welke een eigen topic verdient? :@
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Zal ik een topic openen met de zaken van de cold case kalender?

Dat we elke maand een nieuwe cold case kunnen bespreken en onder de aandacht kunnen brengen?

Past dat in jullie visie?
Jazeker, top idee! :Y Doe maar een topic met een overzicht van alle cold cases van die kalender (kunnen we bij de sticky topics zetten), en dan voor iedere cold case een eigen topic. Dan kunnen we vanuit het sticky topic daarnaar linken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
En nog iets, sinds een paar maanden kun je rechtszaken volgen via een livestream. Das ook heel bijzonder. De zaak van Ichelle maar ook de uitspraak in de zaak van Carlo, beter bekend als de kopschoppers van Mallorca.

Eerder volgde ik Saskia, maar Saskia liet in haar podcast weten bepaalde zaken bewust niet te benoemen. Tja, dat ging over de verslaggeving van de zaak Nicky Verstappen.

Ik had Saskia hoog zitten, maar sindsdien niet meer. Ik heb ondertussen ontdekt dat bij de rechtbank livestreams bestaan.

Ook interessant om daar een topic over te openen.
Ook een goed idee! Ik wist ook niet dat er livestreams zijn. Op zich ook wel logisch, aangezien de meeste rechtszaken openbaar zijn. :)
pi_206813014
Heb de livestream over Carlo gekeken. Dat was toch wel heel erg interessant om zo te kunnen volgen :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 25 november 2022 @ 20:26:54 #11
485843 crew  Jippie
pi_206822276
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Misschien wel lastig inschatten welke moord 'klein' is en welke een eigen topic verdient? :@
[..]
Jazeker, top idee! :Y Doe maar een topic met een overzicht van alle cold cases van die kalender (kunnen we bij de sticky topics zetten), en dan voor iedere cold case een eigen topic. Dan kunnen we vanuit het sticky topic daarnaar linken.
[..]
Ook een goed idee! Ik wist ook niet dat er livestreams zijn. Op zich ook wel logisch, aangezien de meeste rechtszaken openbaar zijn. :)
@ootjekatootje
Ik weet dat DJMO elke woensdag op de FP ook aandacht aan een cold case van de cold case kalender wil gaan besteden en deze hier doorplaatsen. Misschien even overleggen met @DJMO , je voorstel lijkt mij geen probleem.
In principe lijkt mij een centraal topic wel handig want dan kunnen we alle cold cases gemakkelijk terugvinden.

Een topic met livestreams is inderdaad een goed idee. Zo'n uitspraak is vaak beter te volgen dan de uitwerking daarvan op papier.
pi_206822317
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
@:ootjekatootje
Ik weet dat DJMO elke woensdag op de FP ook aandacht aan een cold case van de cold case kalender wil gaan besteden en deze hier doorplaatsen. Misschien even overleggen met @:DJMO , je voorstel lijkt mij geen probleem.
In principe lijkt mij een centraal topic wel handig want dan kunnen we alle cold cases gemakkelijk terugvinden.

Een topic met livestreams is inderdaad een goed idee. Zo'n uitspraak is vaak beter te volgen dan de uitwerking daarvan op papier.
Das mooi, dan wacht ik even een reactie van DJMO af.

Ik ga vanavond even kijken naar de livestreams, die moeten te vinden zijn op rechtbank.nl.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 25 november 2022 @ 20:35:43 #13
485843 crew  Jippie
pi_206822421
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Das mooi, dan wacht ik even een reactie van DJMO af.

Ik ga vanavond even kijken naar de livestreams, die moeten te vinden zijn op rechtbank.nl.
Dan kunnen we een mooie verzameling bij elkaar sprokkelen. Ik weet dat bij ophef makende zaken zoals Nicky Verstappen lokale omroepen ook vaak uitzendingen verzorgen.
pi_206822448
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:49 schreef Viv het volgende:
misdaad
Misdaad is terug *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 november 2022 @ 20:40:18 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206822522
Er is al een jaar geen Coldcase kalender meer uitgebracht, maar alle cold case zaken staan hier verzameld : https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/cold-cases-de-zaken

Ik ben afgelopen woensdag met de oudste zaak begonnen, en werk systematisch de lijst af naar het heden. Dus de oudste zaken het eerst.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 november 2022 @ 20:48:05 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206822666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Das mooi, dan wacht ik even een reactie van DJMO af.

Ik ga vanavond even kijken naar de livestreams, die moeten te vinden zijn op rechtbank.nl.
Ik kan me vergissen, maar die zijn volgens mij niet te embedden of terug te kijken. Ze worden wel aangekondigd in het niueasoverizht van rechtspraak.nl

Zie Uitspraak strafzaak (dodelijk) geweld Mallorca te volgen via livestream
En
https://streams.nfgd.nl/u(...)lijk-geweld-mallorca

Terug kijken lukt niet. Dus zul je het moeten hebben van live kijken of een stream op YT.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 25 november 2022 @ 20:54:48 #17
485843 crew  Jippie
pi_206822767
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:40 schreef DJMO het volgende:
Er is al een jaar geen Coldcase kalender meer uitgebracht, maar alle cold case zaken staan hier verzameld : https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/cold-cases-de-zaken

Ik ben afgelopen woensdag met de oudste zaak begonnen, en werk systematisch de lijst af naar het heden. Dus de oudste zaken het eerst.
We kunnen natuurlijk niet voorkomen als een user tussendoor een andere cold case van de kalender plaatst. Dus even in de gaten houden of cold cases hier al staan. Dan is zo'n sticky praktisch.
pi_206822992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:48 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen, maar die zijn volgens mij niet te embedden of terug te kijken. Ze worden wel aangekondigd in het niueasoverizht van rechtspraak.nl

Zie Uitspraak strafzaak (dodelijk) geweld Mallorca te volgen via livestream
En
https://streams.nfgd.nl/u(...)lijk-geweld-mallorca

Terug kijken lukt niet. Dus zul je het moeten hebben van live kijken of een stream op YT.
Klopt, het zijn livestreams. Ik vind het jammer achteraf of halverwege erachter te komen dat er een livestream was, zoals deze week bij die zaak van Engel.

In dat topic kunnen vooraankondigingen komen en voorbesprekingen van de betreffende zaak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 november 2022 @ 21:13:17 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206823092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Klopt, het zijn livestreams. Ik vind het jammer achteraf of halverwege erachter te komen dat er een livestream was, zoals deze week bij die zaak van Engel.

In dat topic kunnen vooraankondigingen komen en voorbesprekingen van de betreffende zaak.
Streams die live op youtu.be zijn gestreamd zijn wel terug te kijken. Daarom benoemde ik dat even.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 25 november 2022 @ 21:16:37 #20
485843 crew  Jippie
pi_206823166
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Klopt, het zijn livestreams. Ik vind het jammer achteraf of halverwege erachter te komen dat er een livestream was, zoals deze week bij die zaak van Engel.

In dat topic kunnen vooraankondigingen komen en voorbesprekingen van de betreffende zaak.
Rechtzaken van Engel zend hij volgens mij zelf ook uit via YouTube. Zodra er een topic is kan ik op zoek gaan naar YouTube's van regionale omroepen. Ik kan misschien eens vragen bij Rechtspraak wat voorwaarden zijn voor doorzetting, zal wel een kostenvergoeding voor moeten betaald vrees ik.
pi_206823241
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:40 schreef DJMO het volgende:
Er is al een jaar geen Coldcase kalender meer uitgebracht, maar alle cold case zaken staan hier verzameld : https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/cold-cases-de-zaken

Ik ben afgelopen woensdag met de oudste zaak begonnen, en werk systematisch de lijst af naar het heden. Dus de oudste zaken het eerst.
Alle zaken staan ook op coldcasekalender.nl daar zijn ze makkelijk te vinden met een kaart, op jaartal en regio.

Ik had vanmorgen een opzetje gemaakt met het topic, en koos voor het jaar 2020. Die eerste zaak uit 2017 vond ik zo triest, dat babylijkje.

Maar bijzonder dat we apart van elkaar met die coldcasekalender bezig waren. Prima plan van Jippie om dat samen te voegen tot een topic.

Wat zou de reden zijn geweest om te stoppen met de kalender? Er zijn meer dan 1600 cold case zaken, verwachten dat ze de rest niet kunnen oplossen of was het geld op?
pi_206823386
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Rechtzaken van Engel zend hij volgens mij zelf ook uit via YouTube. Zodra er een topic is kan ik op zoek gaan naar YouTube's van regionale omroepen. Ik kan misschien eens vragen bij Rechtspraak wat voorwaarden zijn voor doorzetting, zal wel een kostenvergoeding voor moeten betaald vrees ik.
Bij de zaak van Ichelle kon je je vooraf inschrijven en dan kreeg je een mail met een inlogcode van teams.
Was indrukwekkend, zeker omdat je de verdachte hoort en ziet. Toen kwam ik erachter dat Saskia wel heel veel informatie weglaat.

Dat systeem met een link werkte erg goed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 november 2022 @ 21:27:49 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206823408
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Alle zaken staan ook op coldcasekalender.nl daar zijn ze makkelijk te vinden met een kaart, op jaartal en regio.

Ik had vanmorgen een opzetje gemaakt met het topic, en koos voor het jaar 2020. Die eerste zaak uit 2017 vond ik zo triest, dat babylijkje.

Maar bijzonder dat we apart van elkaar met die coldcasekalender bezig waren. Prima plan van Jippie om dat samen te voegen tot een topic.

Wat zou de reden zijn geweest om te stoppen met de kalender? Er zijn meer dan 1600 cold case zaken, verwachten dat ze de rest niet kunnen oplossen of was het geld op?
Ik heb toen de politie de kalender nog daadwerkelijk in gevangenissen verspreidde, eerder zo'n reeks gehad op de fp. Ik ben afgelopen woensdag opnieuw gestart, naar aanleiding van de start van dit subforum, om zo iig een topic per week aan te kunnen leveren als discussie onderwerp.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206823438
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:13 schreef DJMO het volgende:

[..]
Streams die live op youtu.be zijn gestreamd zijn wel terug te kijken. Daarom benoemde ik dat even.
Interessant, dat wist ik niet. Ga ik ook eens op zoeken, altijd bijzonder die rechtbanken in België. Zo anders dan hier in Nederland.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 25 november 2022 @ 22:42:40 #25
485843 crew  Jippie
pi_206824562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Interessant, dat wist ik niet. Ga ik ook eens op zoeken, altijd bijzonder die rechtbanken in België. Zo anders dan hier in Nederland.
https://m.youtube.com/channel/UCqsEHM9j6SuGrfQL-mZA3CQ/videos. Even snel mobiel opgezocht, er is wel eea terug te vinden. Maar niet alles past in CRI.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')