abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8342993
Senna (kruising labrador - golden retriever) is al heel lang in de rui, maar de laatste tijd kunnen we de plukken haar zo uit haar vacht pakken. Normaal kan je haar huid helemaal niet zien al doe je er moeite voor, en op die plekken begint de huid al wat door te schemeren. Aanvankelijk dachten we dat het bij de rui hoorde (al zou die dan wel erg lang duren) of mss omdat ze gesteriliseerd is (november).
In een boek over honden las ik iets over vitaminetekort.

Heeft iemand dit ook meegemaakt met zijn of haar hond? Zo ja, waar lag het aan en wat heb je er aan gedaan?

dat wordt binnenkort wrs een bezoek aan de dierenarts

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 08-02-2003 00:17]

#geen
  zaterdag 8 februari 2003 @ 00:09:32 #2
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_8343037
Goede vraag wij hebben 2 husky's en een daarvan is na zijn casteratie zo gaan uitvallen, we moeten nog een keer naar de dierenarts toe om te vragen of het daar door kan komen...
Mercedes 250D, automaat
pi_8343066
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 00:09 schreef Darknezz het volgende:
Goede vraag wij hebben 2 husky's en een daarvan is na zijn casteratie zo gaan uitvallen, we moeten nog een keer naar de dierenarts toe om te vragen of het daar door kan komen...
Heej dus mss heeft het daar dan toch mee te maken!
#geen
pi_8343074
misschien is ie gestresst
Believe What You Want To Believ I can Only Show You The Door ..::Matrix:::..
  † In Memoriam † zaterdag 8 februari 2003 @ 00:12:51 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8343095
De kat van mijn zus had dat ook eens, maar die bleek een (giftige) kikker of pad opgevreten te hebben.

maar dit zal wel iets anders zijn.

pi_8343133
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 00:12 schreef NorthernStar het volgende:
De kat van mijn zus had dat ook eens, maar die bleek een (giftige) kikker of pad opgevreten te hebben.

maar dit zal wel iets anders zijn.

haha vreetzakje
046
Dank aan Yeahinho
pi_8343180
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 00:11 schreef Tha_Godfather het volgende:
misschien is ie gestresst
Heb ik ook al aan gedacht, we hebben sinds een week of 6 een kitten er bij.
#geen
  zaterdag 8 februari 2003 @ 00:19:20 #8
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_8343197
Eet hij/zij toevallig niet de etens restjes van je kat? Kan ook een voedingsprobleem zijn.
FourX Bitter
pi_8343246
Het kan ook door een droge huid komen. Schapenhart, verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken, is hier goed voor en een klein theelepeltje slaolie door het eten is goed voor de vacht.
Het maakt niet meer uit wat waar is, als er maar genoeg tijd overheen gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 8 februari 2003 @ 00:26:43 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8343333
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 00:17 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Heb ik ook al aan gedacht, we hebben sinds een week of 6 een kitten er bij.

Zit hij soms uit de kattebak te eten?? honden zijn soms gekke (lees vieze) beesten wat dat aangaat.
pi_8343534
Nee de kat eet uit de hondenbak andersom niet.

Ik heb zojuist Senna geborsteld met een ondervachtborstel (ook wel hark of grove kam genoemd) en wat er aan haar uit de ondervacht kwam is gewoon niet leuk meer. Kan er onderhand een jas van breien. Ik ga haar twee maal per dag met de grove kam borstelen (ipv met de fijne die ik altijd gebruikte) en binnenkort eens naar de dierenarts.

pi_8343592
Onze honden hebben lang geleden vergif gegeten... had een of andere klootzak in onze tuin gegooid.

En nou... ja nou is een helemaal kaal en de andere grotendeels...

pi_8343606
Vraag:
Mijn Duitse Herder teef van 7 jaar oud is na haar sterilisatie welke vorig jaar heeft plaatsgevonden gaan verharen. Het houdt niet meer op. Dan verliest zij weer haar onderwol en later weer haar bovenhaar. Ondanks dat wij elke dag de losse plukken verweideren en haar borstelen heeft zij een prachtige vacht en wordt niet kaal. Zou het een hormonenstoornis kunnen zijn en wat is hier aan te doen. (Een bijkomend verschijnsel is dat zij het gedrag van een reu vertoond door her en der kleine plasjes te doen en extreem aan bomen snuffelt)

Antwoord dierenarts:
Bedankt voor uw vraag. Het kan inderdaad heel goed dat de hond zoveel last heeft van de vacht door de sterilisatie. Immers: bij sterilisatie worden de eierstokken verwijderd die zorgen voor bepaalde hormonen bij de teef. Het zou zinvol kunnen zijn om via medicijnen de hormonen aan te vullen. De hormoonhuishouding wordt dan weer genormaliseerd. U ziet snel genoeg of het gedrag en de beharing weer normaliseert. Is dit het geval, dan was het inderdaad door de sterilisatie.

Bron: http://www.doggy.net/arts-frame_js.htm?page=/arts/teef.htm

Senna doet sinds d'r sterilisatie dus ook overal kleine plasjes en snuffelt als een gek; idd van die typische reu-trekken. Wij dachten dat ze het afkeek van Zito, onze andere hond (reu).

#geen
pi_8343619
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 00:40 schreef Uiruru het volgende:
Onze honden hebben lang geleden vergif gegeten... had een of andere klootzak in onze tuin gegooid.

Zonde en zielig
Moge de persoon die dat op zijn/haar geweten heeft hetzelfde overkomen.
pi_8343634
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 00:40 schreef Uiruru het volgende:

Uiruru

GVD dat is echt een kutstreek
Is op die kaalheid na alles wel goed gekomen?

#geen
pi_8344519
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 00:43 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Uiruru

GVD dat is echt een kutstreek
Is op die kaalheid na alles wel goed gekomen?

Van te voren was er nooit iets mis. Maar ze zijn sindsdien gevoelig voor allerlei dingen. Toch zijn ze inmiddels al 11 jaar. Iets wat toch al heel wat is voor een westie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')