quote:In zekere zin is een stom geluid ook een klopgeest.
Op dinsdag 11 februari 2003 21:09 schreef erodome het volgende:[..]
Nou de allereerste keer dat ik het hoorde, was half in slaap d8 ik wel ff wat is dit nu weer, weer gezeik met ettergeesten(was in een lastige periode met mijn zoontje).
Maar het was snel zat duidelijk dat dat niet zo was.
klopgeesten, tja ik weet het niet hoor, heb wel een plaaggeest in huis die graag sleutels jat enzo(ok ok smoesje omdat ik vaak dingen kwijtraak, zou m'n hoofd nog verliezen als ie niet vast zat)
Nee serieus, ik weet het verschil tussen stomme geluiden en geesten.
Het stomme geluid volgt immers een logica, bijv. het periodiek ontladen van een koelkast of automatisch aanslaan van de verwarming.
Hier zit een systeem in, en is dus een geestelijk product.
quote:Intressant en intrigerend:
Op zaterdag 8 februari 2003 16:26 schreef Mariel het volgende:[..]
Hmm... Ik voel wel vaak dingen, maar vraag me vaak af waar ik aan moet denken. Heb wel ooit een keer een algemeen slecht voorgevoel gehad, en bleek inderdaad binnenkort iets te gebeuren wat op zijn zachtst gezegd niet prettig was. Maar andere dingen, waar moet ik aan denken? Als ik spontaan een vrolijke of een depri bui krijg, doel je ook daar op?
Slechte voorgevoelens komen idd wel eens voor. Maar ik heb ook de ervaring dat je de toekomst onmiddellijk kunt wijzigen.
Voorbeeld: een eng voorgevoel, je beleeft het scenario, angst etc.
d.w.z. je voorgebeelde enge beelden zijn al realiteit, het is de kunst door dit direct te elimineren door je te richten op gewenste
positieve belevenissen en deze proberen te voelen:
Auditief, beelden, gevoel; hoe meer ingebeelde voorstellingen hoe beter, en ook: herhaling leidt tot realisatie.
D.w.z. je blaast eerst de "boze"beelden weg, en vervolgens "schilder" je je gewenste toekomst zo concreet mogelijk in je verbeelding.
Er zijn vele deprogrammerings-technieken en programmeringstechnieken en vele hulpmiddelen.
Een rustige ontspannen houding is een 1e vereiste,je kunt dan direct in contact staan met alle hogere dimensies, de ruimte-tijd is dan doorbroken. Verleden=Nu=Toekomst.
Het is allemaal makkelijk praten, dat geef ik toe; ik heb het zelf ook nog lang niet onder de knie. Maar het (aan)voelen van "iets" is wel degelijk realiteit waar je bewust mee kunt omgaan.
quote:just checking !
Op dinsdag 11 februari 2003 21:09 schreef erodome het volgende:
Nee serieus, ik weet het verschil tussen stomme geluiden en geesten.
quote:Lijkt me in dit geval dat ik dan een idee moet hebben *wat* er gaat gebeuren, wat ik in dat geval dus niet had. Wanneer ik een indicatie had gehad, was het waarschijnlijk idd niet voorgevallen.
Op dinsdag 11 februari 2003 21:37 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Intressant en intrigerend:
Slechte voorgevoelens komen idd wel eens voor. Maar ik heb ook de ervaring dat je de toekomst onmiddellijk kunt wijzigen.
Voorbeeld: een eng voorgevoel, je beleeft het scenario, angst etc.
d.w.z. je voorgebeelde enge beelden zijn al realiteit, het is de kunst door dit direct te elimineren door je te richten op gewenste
positieve belevenissen en deze proberen te voelen:
quote:Dat is misschien wel een tactiek die ik gebruik bij reeele angsten, en voorgevoelens die op feiten zijn gebaseerd. Tot nu toe vaak een succes. Sowieso is voorbereid zijn altijd beter dan niet voorbereid zijn.
Auditief, beelden, gevoel; hoe meer ingebeelde voorstellingen hoe beter, en ook: herhaling leidt tot realisatie.
D.w.z. je blaast eerst de "boze"beelden weg, en vervolgens "schilder" je je gewenste toekomst zo concreet mogelijk in je verbeelding.
quote:Daar heb ik nog geen ervaringen mee, en zou ook hier niet weten hoe ik moet beginnen. Wel weet ik dat verleden en heden me weinig hoop geven, ik zal het moeten hebben van de toekomst. Maar het heden is in feite al geschiedenis, en de toekomst is heden...
Er zijn vele deprogrammerings-technieken en programmeringstechnieken en vele hulpmiddelen.Een rustige ontspannen houding is een 1e vereiste,je kunt dan direct in contact staan met alle hogere dimensies, de ruimte-tijd is dan doorbroken. Verleden=Nu=Toekomst.
quote:Kunst is denk ik om het iets te materialiseren, zodat bekend is *wat* er kan gebeuren. Wanneer dat bekend is kan het eventueel voorkomen of verlicht worden...
Het is allemaal makkelijk praten, dat geef ik toe; ik heb het zelf ook nog lang niet onder de knie. Maar het (aan)voelen van "iets" is wel degelijk realiteit waar je bewust mee kunt omgaan.
http://members.aol.com/Rayd8em/Photos.html
Leuke binnekomer.
Dit is al het zoveelste familielid van me die een geest heeft gezien.. Zou er bijna bang van worden.. Bang, maar ook geboeid. Want dit soort vage/vreemde/paranormale dingen hebben altijd al een aantrekkingskracht op mij gehad. Maar tegelijkertijd ben ik er bang voor...
idd
hemel, bijbel, god, jezus and crap zijn er onderandere voor om die pijn te verminderen
er is ook nog nooit bewezen dat er geesten bestaan
maar ja, ik kan er naast zitten, zoals altijd
soms voel ik wel een 'aanwezigheid' van iets... en het verhaaltje hierboven klinkt ook wel cool
misschien was het familie van je
[Dit bericht is gewijzigd door Manke op 27-03-2003 13:02]
quote:Wat je ziet zijn de bloedlichaampjes die over je netvlies stromen. Die worden zichtbaar doordat er zulk fel licht op valt.
Op zaterdag 8 februari 2003 19:26 schreef Mariel het volgende:[..]
Wat het precies is lopen meningen over uiteen. In Yoga geldt prana als de levensenergie. Het ziet er uit als bewegende lichtgevende puntjes als je in de lucht kijkt. Ik kan even zo snel geen andere artikele vinden dan artikelen m.b.t. Chinese leer.
quote:Nope. Want als je je hoofd of ogen beweegt dan bewegen die lichtpuntjes niet mee. Dit in tegenstelling tot de eiwitrestjes die je soms in je gezichtsveld ziet.
Op donderdag 27 maart 2003 14:35 schreef LastYear het volgende:[..]
Wat je ziet zijn de bloedlichaampjes die over je netvlies stromen. Die worden zichtbaar doordat er zulk fel licht op valt.
Volgens mij kan iedereen die dingetjes overigens wel zien, heb het een keer uitgetest met een paar mensen en die zagen het ook allemaal. Toen ik het voor het eerst zag dat ik dat het aan mij lag, maar dat is dus niet zo. Het is gewoon iets dat je normaal niet opvalt, bijna niemand kijkt nog naar de hemel. En je moet wel even goed focussen voordat je het ziet.
Iets anders zijn die dingetjes die over de hele lucht zijn te zien. Ik heb geen idee hoe je dat moet beschrijven, de kleur is een beetje "lichtgevend wit" en het het zijn snelbewegende "sliertjes" ofzo... de kleur lijkt dus wel erg sterk op de spikkeltjes die je ziet als je te snel opstaat en je bloed naar beneden zakt. Ik hou het dus op een overgevoeligheid van het zonlicht waardoor de zenuwbanen misschien overbelast raken?
quote:Je ziet het ook als de zon niet zo fel is. En dan hoef ik niet met mijn ogen te knipperen ofzo, dus ik denk eigenlijk niet dat het een kwestie van overbelasting is.
Op donderdag 27 maart 2003 17:14 schreef The_Shining het volgende:
Iets anders zijn die dingetjes die over de hele lucht zijn te zien. Ik heb geen idee hoe je dat moet beschrijven, de kleur is een beetje "lichtgevend wit" en het het zijn snelbewegende "sliertjes" ofzo... de kleur lijkt dus wel erg sterk op de spikkeltjes die je ziet als je te snel opstaat en je bloed naar beneden zakt. Ik hou het dus op een overgevoeligheid van het zonlicht waardoor de zenuwbanen misschien overbelast raken?
quote:onzin, heb het zelf ook meegemaakt, en toevallig waren er ook nog 3 ooggetuigen....die het ook zagen, weet wel dat ik het never meer wilt meemaken,sindiens ben ik er als de doods voor
Op donderdag 27 maart 2003 18:05 schreef Fillipe het volgende:
Haha geesten, wie dat ooit bedacht heeft.
quote:Girly, zou ik mogen vragen wat je gezien hebt?
Op vrijdag 28 maart 2003 02:44 schreef Girly het volgende:onzin, heb het zelf ook meegemaakt, en toevallig waren er ook nog 3 ooggetuigen....die het ook zagen, weet wel dat ik het never meer wilt meemaken,sindiens ben ik er als de doods voor
Tijd geleden om bepaalde redenen psychische problemen gehad en ik had altijd het gevoel dat er een soort 'geest' in mijn kamer zat die me dingen in mn hoofd fluisterde in die tijd.. Naar meerdere mensen hiervoor geweest en uiteindelijk had mn vader iemand opgebelt.. Die is toen in het gesprek door de telefoon met een gids gekomen en heeft tijdens dat gesprek de geest in mijn kamer 'weggejaagd'.. Mn vader heeft dat hele gesprek opgeschreven.. En dezelfde avond hierna, was die 'stem' in mn kamer weg! Zonder dat ik dus van dat telefoontje afwist.. (heeft ie me pas een jaar terug verteld)
Ik ben ook nog (zonder dat ik het weet) bij diezelfde man onder hypnose geweest.. Ik schijn toen terug te zijn geweest in mijn vorige leven en heb verteld onder andere dat ik toen een broertje had en dat die overleden was doordat hij in een put was gevallen oid.. (mn ouders waren hierbij, ik weet er dus helemaal NIETS meer vanaf) Dat was mede de oorzaak voor mijn psychische problemen.. Uiteindelijk is die man het begin geweest van het einde van die periode.. Heeft zo'n 2 jaar geduurd voordat het beter ging en na een jaar of 4 was ik pas echt 'beter'.. Al draag ik de gevolgen nog steeds een beetje..
Ik geloofde niet echt in geesten enzo, maar dit soort dingen zetten je toch wel te denken...
Maar verder, wat ik me dus afvroeg..
iedereen zegt dat je nooit flesje moet draaien, maar wat ik dus wil weten opzich, is wat er gebeurd? En dan niet zoiets van hij ging dood ofzo.. maar kleinere dingen.. gebeurde er shit? Of werden er alleen vage 'dingen' gezegd?
Een moeder van een vriend van me had tegen hem gezegd dat hij noooit flesje moest draaien, ze had enge dingen meegemaakt ofzo.. verder wil ze er niets over kwijt.. vandaar dat ik me dit eigenlijk ook afvraag, maar ook omdat het me interesseert!
quote:Zelfs nu geloof je er nog niet in? Wat was dat stemmetje dan? Blijkbaar toch een geest die naderhand weggejaagd is.
Op zaterdag 29 maart 2003 23:39 schreef devv05 het volgende:
Ik heb ook wel een rare ervaring.. Nu ongeveer 8 jaar geleden denk ik..Tijd geleden om bepaalde redenen psychische problemen gehad en ik had altijd het gevoel dat er een soort 'geest' in mijn kamer zat die me dingen in mn hoofd fluisterde in die tijd.. Naar meerdere mensen hiervoor geweest en uiteindelijk had mn vader iemand opgebelt.. Die is toen in het gesprek door de telefoon met een gids gekomen en heeft tijdens dat gesprek de geest in mijn kamer 'weggejaagd'.. Mn vader heeft dat hele gesprek opgeschreven.. En dezelfde avond hierna, was die 'stem' in mn kamer weg! Zonder dat ik dus van dat telefoontje afwist.. (heeft ie me pas een jaar terug verteld)
Ik ben ook nog (zonder dat ik het weet) bij diezelfde man onder hypnose geweest.. Ik schijn toen terug te zijn geweest in mijn vorige leven en heb verteld onder andere dat ik toen een broertje had en dat die overleden was doordat hij in een put was gevallen oid.. (mn ouders waren hierbij, ik weet er dus helemaal NIETS meer vanaf) Dat was mede de oorzaak voor mijn psychische problemen.. Uiteindelijk is die man het begin geweest van het einde van die periode.. Heeft zo'n 2 jaar geduurd voordat het beter ging en na een jaar of 4 was ik pas echt 'beter'.. Al draag ik de gevolgen nog steeds een beetje..
Ik geloofde niet echt in geesten enzo, maar dit soort dingen zetten je toch wel te denken...
quote:je zei in dat andere topic dat waarschijnlijk iedereen het wellis heeft gezien maar het niet wil zien..
Op dinsdag 8 april 2003 16:01 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Zelfs nu geloof je er nog niet in? Wat was dat stemmetje dan? Blijkbaar toch een geest die naderhand weggejaagd is.
Ik denk niet iedereen... maar ik denk eerder dat ik chicken om het te zien, dan dat ik het niet wil zien.
quote:Omdat mijn vorige topic alweer gesloten is nog even een reactie op EggsTC's bericht daar. Ik weet dat het gevaarlijk is, het kan iemands leven verwoesten, weet ik uit ervaring, maar er is altijd een uitweg.
Op dinsdag 8 april 2003 16:12 schreef EggsTC het volgende:[..]
je zei in dat andere topic dat waarschijnlijk iedereen het wellis heeft gezien maar het niet wil zien..
Ik denk niet iedereen... maar ik denk eerder dat ik chicken om het te zien, dan dat ik het niet wil zien.
quote:Rare foto´s, nix vreemds op te zien vaak.
Op dinsdag 18 februari 2003 18:33 schreef M.ALTA het volgende:
Wat foto's van geesten:http://members.aol.com/Rayd8em/Photos.html
Leuke binnekomer.
Kijk hier maar is
(zolang de TK-servers online zijn, liggen vaak plat laatste tijd door de DDoS)
quote:Hmm, kijk maar uit. Ik zou wel graag je ervaringen horen als je wat hebt geprobeert, want ik weet niet wat ik ervan moet geloven...
Op dinsdag 8 april 2003 16:16 schreef Watchman het volgende:[..]
Omdat mijn vorige topic alweer gesloten is nog even een reactie op EggsTC's bericht daar. Ik weet dat het gevaarlijk is, het kan iemands leven verwoesten, weet ik uit ervaring, maar er is altijd een uitweg.
Ik denk wel dat ze er zijn... maar k weet niet precies wat ik wel en wat ik niet moet geloven.
quote:Geen idee wat die 'stem' was, misschien mijn verbeelding, maar alles is wel heel toevallig dan... Weet niet wat ik moet geloven..
Op dinsdag 8 april 2003 16:01 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Zelfs nu geloof je er nog niet in? Wat was dat stemmetje dan? Blijkbaar toch een geest die naderhand weggejaagd is.
quote:Of niet. Ik ken iemand die zich er ook mee bezighield, en de meest verschrikkelijke dingen begon te zien. Realiteit en fantasie ingegeven door een demon werden een. Op het gezicht wist hij niet meer wat "echt" was, en wat niet. Slechts doordat hij zichzelf bleef wijsmaken dat wat hij zag niet echt was, heeft hij het overleefd. Hij heeft dagenlang niet kunnen slapen, en is praktisch een hele week van de wereld geweest.
Op dinsdag 8 april 2003 16:16 schreef Watchman het volgende:[..]
Omdat mijn vorige topic alweer gesloten is nog even een reactie op EggsTC's bericht daar. Ik weet dat het gevaarlijk is, het kan iemands leven verwoesten, weet ik uit ervaring, maar er is altijd een uitweg.
Een iets minder sterk persoon zou in dat geval zelfmoord plegen, en dan is de vraag in hoeverre er nog een uitweg is.
quote:Hoeft niet per sé om het willen te gaan. Hoe vaak heb je wel niet het gevoel dat er iemand achter je staat of zie je iemand langslopen terwijl er helemaal niets is. Kan best dat er iets is dat je niet ziet, een geest ofzo. Op zo'n moment heb je er geen erg in.
Op dinsdag 8 april 2003 16:12 schreef EggsTC het volgende:[..]
je zei in dat andere topic dat waarschijnlijk iedereen het wellis heeft gezien maar het niet wil zien..
quote:Dat vind ik eigenlijk te persoonlijk om dat hier open en bloot uit de doeken te doen. Ik zou er wel 1 op 1 over willen praten als ik de zekerheid hebt dat het niet verder verteld wordt. Want je kunt nu eenmaal niet zomaar alles aan jan en alleman vertellen.
Op dinsdag 8 april 2003 16:20 schreef EggsTC het volgende:[..]
Hmm, kijk maar uit. Ik zou wel graag je ervaringen horen als je wat hebt geprobeert, want ik weet niet wat ik ervan moet geloven...
Ik denk wel dat ze er zijn... maar k weet niet precies wat ik wel en wat ik niet moet geloven.
quote:Die ervaringen waren mij ook niet vreemd ... en toch, er is met God altijd een uitweg. Maar soms kan het [q]jaren[/b] van gebed en strijd kosten.
Op dinsdag 8 april 2003 16:21 schreef Mariel het volgende:[..]
Of niet. Ik ken iemand die zich er ook mee bezighield, en de meest verschrikkelijke dingen begon te zien. Realiteit en fantasie ingegeven door een demon werden een. Op het gezicht wist hij niet meer wat "echt" was, en wat niet. Slechts doordat hij zichzelf bleef wijsmaken dat wat hij zag niet echt was, heeft hij het overleefd. Hij heeft dagenlang niet kunnen slapen, en is praktisch een hele week van de wereld geweest.
Een iets minder sterk persoon zou in dat geval zelfmoord plegen, en dan is de vraag in hoeverre er nog een uitweg is.
Ik heb op mijn website een geschiedenis staan die je misschien wel interessant vindt:
http://members.chello.nl/e.maatkamp/Blumhardt.htm
Ed
quote:Dit soort dingen komt vaak voor bij families die in vorige geslachten ook al met dat soort zaken bezig waren, magnetiseren, helderziendheid, belezen, noem maar op. Weet je of in jouw familie mensen met paranormale zaken bezig waren? ook in vorige generaties?
Op donderdag 27 maart 2003 12:02 schreef Natalie het volgende:
Ik hoorde laatst dat m'n oom 'oog in oog' stond met een geest.. Vorig jaar ergens. Hij was aan het afwassen & zijn vrouw en zoontje waren boven. Hij 'voelde' iets.. Ik heb het niet gevraagd, maar hij zal wel gedacht hebben dat het zijn vrouw/zoontje was die in de buurt was en ging dus door met de afwas. Hij bleef echter maar voelen dat er iets/iemand was en draaide zich om.
Stond daar dus midden in de keuken een donkere man naar hem te kijken. Mijn oom schrok natuurlijk enorm. De 'geest' verwijderde zich vrijwel meteen van hem en ging de woonkamer in.. dwars door de deur heen. Mijn oom -die toch wel nieuwsgierig was- volgende de verschijning tot hij verdween.Dit is al het zoveelste familielid van me die een geest heeft gezien.. Zou er bijna bang van worden.. Bang, maar ook geboeid. Want dit soort vage/vreemde/paranormale dingen hebben altijd al een aantrekkingskracht op mij gehad. Maar tegelijkertijd ben ik er bang voor...
Sommige mensen vinden dat eng, maar wij ervaren dat niet zo...
Alleen "punt drie-voorvallen" zijn wel vervelend
quote:Lijkt op translocatie en telekinese of psychokinese. Dikwijls blijkt dat zulke spookverschijningen te maken hebben met verbindingen met magie of spiritisme, door de huidige of vorige bewoners. Geesten binden zich soms ook aan huizen. Soms heeft het te maken met iets wat in een bepaald gebied gebeurd is in het verleden. Soms is het de aanwezigheid van magische boeken in huis of occulte voorwerpen.
Op dinsdag 8 april 2003 17:08 schreef Mr.Zed het volgende:
Bij mijn ouders woont een geest in huis.
(Was al zo toen ik nog thuis woonde)
Voorbeelden:
1 We zitten met z'n allen in de huiskamer en we horen een #bonk# de lamp die in de gang hing ging uit en schommelde (alsof er iemand tegenaan gelopen was).
De volgende ochtend doet mijn vader uit gewoonte de lamp aan en deze brand weer gewoon, terwijl niemand de lamp vervangen heeft
Ze hebben overigens geen bovenburen (want een rijtjeshuis), dus daar kan het niets mee te maken hebben.
2 Mijn broertje en ik zijn alleen thuis, de bureaustoel boven heeft piepende wielen en wij horen, terwijl we beneden zitten, dat deze verreden wordt.
3 Verschillende voorwerpen maken een "tijdsprong": het voorwerp heeft een vaste plek, ligt daar een tijd niet en ineens weer wel, terwijl niemand er aan heeft gezetenSommige mensen vinden dat eng, maar wij ervaren dat niet zo...
Alleen "punt drie-voorvallen" zijn wel vervelend
quote:Ach, men weet wat men weet, meer niet. Een boek dat veel van deze dingen behandelt is van Prof. W.J. Ouweneel, getiteld Het Domein van de Slang. Ik heb het mijn huisarts al eens laten lezen waarna hij het me teruggaf met de woorden, "zware kost zeg." Het is meer een christelijk handboek voor occultisme en mystiek.
Op donderdag 10 april 2003 11:53 schreef EggsTC het volgende:
Watchman weet er wel een hoop vanaf zeg.
quote:Daar kan ik ja op zeggen maar ik wijd er liever niet over uit. Maar waarom wil je dat weten? Alleen uit nieuwschierigheid? Leuk is het toch niet. Trouwens, ervaring kun je niet uitleggen.
Op donderdag 10 april 2003 15:18 schreef Infinity123 het volgende:
Volgens mij heeft hier nog nooit iemand direct contact gehad met een geest, ziel, entiteit, of wel? Ik zou wel eens willen weten hoe dat is, hoe dat gaat...
quote:Gewoon uit pure niewsgierigheid. Het zijn als het ware onze 'buren', daarnaast vind ik het erg interessant. zal waarschijnlijk zelf wel zeven kleuren schijten als ik er ooit mee in aanraking kom
Op donderdag 10 april 2003 15:28 schreef Watchman het volgende:[..]
Daar kan ik ja op zeggen maar ik wijd er liever niet over uit. Maar waarom wil je dat weten? Alleen uit nieuwschierigheid? Leuk is het toch niet. Trouwens, ervaring kun je niet uitleggen.
quote:Het is inderdaad te hopen dat je er nooit mee in aanraking komt. Nooit bezig gaan met spiritisme of magnetisme en andere paranormale zaken, lijkt mooi, maar heeft een zeer bittere nasmaak
Op donderdag 10 april 2003 19:20 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Gewoon uit pure niewsgierigheid. Het zijn als het ware onze 'buren', daarnaast vind ik het erg interessant. zal waarschijnlijk zelf wel zeven kleuren schijten als ik er ooit mee in aanraking kom
quote:Blijkbaar hoeft het geen " bittere nasmaak " te hebben.., want ik voel me tiptop !
Op donderdag 10 april 2003 19:49 schreef Watchman het volgende:[..]
Het is inderdaad te hopen dat je er nooit mee in aanraking komt. Nooit bezig gaan met spiritisme of magnetisme en andere paranormale zaken, lijkt mooi, maar heeft een zeer bittere nasmaak
Ik ben erg nieuwsgierig naar waar jou " anti " gevoelens vandaan komen.
Vaak hoef je je er niet eens bewust mee bezig te gaan houden... maar heb je er gewoon feeling voor. Dan zijn de gaven/ de feeling er dus eerder dan de interesse.
Adviseer jij dit dan te negeren ?
Ik heb het bijvoorbeeld over het spontaan " zien of voelen van geesten ", over de vaardigheid pijn bij anderen aan te voelen en dit in juiste banen weten te lijden zodat de ander er minder tot geen last van heeft...
of over het " weten " van dingen die je niet verteld zijn...
Wat is jouw definitie van " geest " ( in de context van dit topic ).
Hoe defineer jij magnetisme ?
en wat is er zo negatief aan het zogenaamde (spontaan )
" paranormale " ?
quote:Hangt er maar net vanaf. Dit soort geesten en gaven ervaart men niet altijd als negatief, pas als men ervan af wil begint de ellende. Zo weet ik van iemand die witte magie bedreef. Hij had visioenen van "de godin," een prachtige verschijning, maar pas toen hij zich richting christelijk geloof bewoog, veranderde deze godin in een afzichtelijk monster. Onthoud dat als het al zo makkelijk is voor mensen elkaar te bedriegen en beliegen met woorden en indrukken, het wel heel makkelijk is voor onzichtbare geesten om je wat voor te spiegelen. Op de rest probeer ik later terug te komen.
Op vrijdag 18 april 2003 14:11 schreef Mirage het volgende:[..]
Blijkbaar hoeft het geen " bittere nasmaak " te hebben.., want ik voel me tiptop !
![]()
Ik ben erg nieuwsgierig naar waar jou " anti " gevoelens vandaan komen.
Vaak hoef je je er niet eens bewust mee bezig te gaan houden... maar heb je er gewoon feeling voor. Dan zijn de gaven/ de feeling er dus eerder dan de interesse.
Adviseer jij dit dan te negeren ?
Ik heb het bijvoorbeeld over het spontaan " zien of voelen van geesten ", over de vaardigheid pijn bij anderen aan te voelen en dit in juiste banen weten te lijden zodat de ander er minder tot geen last van heeft...
of over het " weten " van dingen die je niet verteld zijn...Wat is jouw definitie van " geest " ( in de context van dit topic ).
Hoe defineer jij magnetisme ?
en wat is er zo negatief aan het zogenaamde (spontaan )
" paranormale " ?
quote:Ik ben benieuwd hoe je over de Harry Potter boeken denkt. Sommige Christenen noemen die boeken 'duivels' omdat geesten worden afgebeeld als vriendelijke wezens en toverkunsten als leuk of grappig.. En dat zou niet stroken met de bijbel.
Op zondag 20 april 2003 06:37 schreef Watchman het volgende:[..]
Hangt .. te komen.
quote:Ik geloof niet dat je het zonder meer occult kunt noemen, maar het is wel zo dat het als een katalysator kan werken bij kinderen, en kinderen zijn heel verschillend, de een is er gevoelig voor, de ander niet. En de ideeën die in de boeken en films naar voren komen zijn uiteraard weldegelijk gestoelt op toverij. Harry Potter is de Grote Verlosser die de grote slang zijn kop vermorzelt, zoals Jezus ook de kop van de oude draak vermorzelde.
Op zondag 20 april 2003 09:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[..]
Ik ben benieuwd hoe je over de Harry Potter boeken denkt. Sommige Christenen noemen die boeken 'duivels' omdat geesten worden afgebeeld als vriendelijke wezens en toverkunsten als leuk of grappig.. En dat zou niet stroken met de bijbel.
Bij mij in de omgeving was een man die door geesten werd lastiggevallen en sterk beinvloed. (hij was ziek) Terwijl die persoon zich daar absoluut nooit mee bezig had gehouden. Sommige mensen noemen dat bezeten, hoewel ik denk dat dat niet volledig mogelijk is.
(en op iets minder ernstig niveau)
Geesten beinvloeden dingen in huizen.
Dan vraag ik me af waarom bepaalde posters in dit topic beweren dat geesten ongevaarlijk zijn zolang je je er niet mee bemoeit.
Quote Erodome (om maar een te nemen):
quote:Nou zal dat waarschijnlijk voor de meesten opgaan, maar niet voor ons allemaal dus.
Overal om je heen zijn geesten, ze doen je niets echt niet.
Als ze wel "kwaad" zouden zijn zijn dan zou je er toch allang heel veel last van gehad hebben?
Reacties?
quote:Dat kan vanuit zijn voorgeslacht komen, maar er kunnen zovele oorzaken zijn, te snel conclusies trekken is altijd een teken van ongebalanceerd denken. Men kan ook besmet raken door occulte zaken waarvan men niet weet dat ze occult zijn.
Op maandag 21 april 2003 19:07 schreef Heron_Ymus het volgende:
Om even een Harry Potter-discussie te voorkomen, wou ik de discussie even de andere kant opslingeren...Bij mij in de omgeving was een man die door geesten werd lastiggevallen en sterk beinvloed. (hij was ziek) Terwijl die persoon zich daar absoluut nooit mee bezig had gehouden. Sommige mensen noemen dat bezeten, hoewel ik denk dat dat niet volledig mogelijk is.
(en op iets minder ernstig niveau)
Geesten beinvloeden dingen in huizen.Dan vraag ik me af waarom bepaalde posters in dit topic beweren dat geesten ongevaarlijk zijn zolang je je er niet mee bemoeit.
Quote Erodome (om maar een te nemen):
[..]Nou zal dat waarschijnlijk voor de meesten opgaan, maar niet voor ons allemaal dus.
Reacties?
quote:Occult betekent "geheim" en "verborgen", je zegt dus eigenlijk; "Men kan ook besmet raken door geheime zaken waarvan men niet weet dat ze geheim zijn:" YEAH, RIGHT
Op vrijdag 25 april 2003 21:45 schreef Watchman het volgende:[..]
Men kan ook besmet raken door occulte zaken waarvan men niet weet dat ze occult zijn.
quote:Bij het gebruik van een woord bestaat altijd het gevaar dat men het anders interpreteert dan de ander het bedoelt. Net zoals "pap" vader kan betekenen, maar ook vla. Als ik een woord voor "geheim" zou gebruiken geef ik zelf de voorkeur aan esoterisch. Esoterische kennis vanuit de oudheid is dan ook werkelijk geheim, ook voor de bekende heksjes in heksenkringen. Deze geheimen zijn veelal niet eens op papier gezet, maar worden mondeling aan volgende generaties doorgegeven.
Op vrijdag 25 april 2003 22:00 schreef MasterPeace het volgende:[..]
Occult betekent "geheim" en "verborgen", je zegt dus eigenlijk; "Men kan ook besmet raken door geheime zaken waarvan men niet weet dat ze geheim zijn:" YEAH, RIGHT
In het algemeen wordt met het woord occult, hoewel het "geheim" betekent, in de volksmond toch iets anders bedoelt, namelijk occulte praktijken. Bijvoorbeeld het lezen van horoscopen of het bezoeken van een magnetiseur, of het dragen van een magnetische armband. Men hoeft niet te weten dat iets "besmettelijk" is om toch besmet raken, net zoals een kip niks van vogelpest weet, maar er toch aan dood gaat. Zo duidelijk?
[Dit bericht is gewijzigd door Watchman op 26-04-2003 02:27]
quote:Maar dat wil niet zeggen dat er een paar slimme gasten deze geheimen weten te onfutselen c.q. door krijgen.
Op zaterdag 26 april 2003 02:20 schreef Watchman het volgende:[..]
Bij het gebruik van een woord bestaat altijd het gevaar dat men het anders interpreteert dan de ander het bedoelt. Net zoals "pap" vader kan betekenen, maar ook vla. Als ik een woord voor "geheim" zou gebruiken geef ik zelf de voorkeur aan esoterisch. Esoterische kennis vanuit de oudheid is dan ook werkelijk geheim, ook voor de bekende heksjes in heksenkringen. Deze geheimen zijn veelal niet eens op papier gezet, maar worden mondeling aan volgende generaties doorgegeven.
quote:Haha, liever onwetend dan onderzoekend.
In het algemeen wordt met het woord occult, hoewel het "geheim" betekent, in de volksmond toch iets anders bedoelt, namelijk occulte praktijken. Bijvoorbeeld het lezen van horoscopen of het bezoeken van een magnetiseur, of het dragen van een magnetische armband. Men hoeft niet te weten dat iets "besmettelijk" is om toch besmet raken, net zoals een kip niks van vogelpest weet, maar er toch aan dood gaat. Zo duidelijk?
Nee, ik heb de voorkeur voor de Truth.
Geen enkele religie krijgt mij zo gek dat ik alles blind ga geloven.
quote:Mensen die uit de genootschappen zijn gegaan met gevaar voor eigen leven zijn de enige bron voor echt betrouwbare informatie.
Op zaterdag 26 april 2003 16:15 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Maar dat wil niet zeggen dat er een paar slimme gasten deze geheimen weten te onfutselen c.q. door krijgen.
[..]Haha, liever onwetend dan onderzoekend.
Nee, ik heb de voorkeur voor de Truth.
Geen enkele religie krijgt mij zo gek dat ik alles blind ga geloven.
En God vraagt ook nergens Hem blind te geloven, Hij vraagt altijd vrijwillige medewerking gebaseerd op wederzijds vertrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |