Op het kdv krijgt hij geen alternatieve optie waarschijnlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik geef als hij niks eet een flinke klodder Griekse yoghurt. Dat gaat er altijd in en vult ook wel aardig denk ik
Op het kdv hoor ik altijd hoe fantastisch hij eetOok dingen die hij thuis weigert. Hoe bedoel je vreemde ogen dwingen?
![]()
Oja, daar heb ik niet eens aan gedacht. Zou heel goed kunnen dat dat (ook) de reden is!quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Op het kdv krijgt hij geen alternatieve optie waarschijnlijk.
Het omdraaien kunnen we wel eens proberen inderdaad, al zal dat praktisch alleen in het weekend lukken wegens opvang/werk. Maar zeker het proberen waardquote:Op donderdag 12 januari 2023 13:26 schreef Lemijn het volgende:
Moe, al genoeg gegeten afgelopen etmaal, minder lekker dan brood, routine.
Warm eten en brood omdraaien al geprobeerd? En de algemene tip ‘wel aanbieden geen aandacht aan schenken’ blijft nuttig. Mits randvoorwaarden disclaimer.
Ja dat is zeker zo! Ik ben ook eens goed op gaan letten hoe hij dingen uitspreekt want ik vind dat hij heel goed praat maar als je dan goed oplet zegt hij dingen toch wel anders. Wij snappen hem natuurlijk ook goedquote:Op donderdag 12 januari 2023 13:57 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Veel volwassenen doen dat stiekem ook, fobbelt ipv bijvoorbeeld, feesiteerd ipv gefeliciteerd, als je erop gaat letten zeggen echt veel mensen dit soort frommels
Ja en nee. Als we hem niks geven dan eet hij niks en gaat hij zonder piepen naar bed, hij geeft dan niet aan honger te hebben. En helemaal zonder eten naar bed vind ik ook geen optie. Dus dan maar liever iets dan niets zeg maar.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja eerlijk, als je m steeds blijft geven wat ie wil gaat het nooit verbeteren denk ik![]()
Goud was met lopen ook heel laat. Met eten is hij dan wel weer extreem vroeg. Je moet je talenten maar hebben hequote:Op donderdag 12 januari 2023 12:20 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd Gogo!
Dat meisje bij de gastouder liep pas met 2 jaar geloof ik, Koert met 10 maanden. Dat hoor ik wel vaker, dat kinderen vaak een van beide relatief vroeg kunnen.
Maar dan denk ik weleens; als je kind later loopt maakt dat niet zoveel uit, want als hij eenmaal loopt loopt hij ook, maar als je moet wachten tot ze eindelijk gaan praten is dat nog een heel proces en kan dat nog een tijd duren.
Daarom hoop ik, als er hier een volgende komt, dat die vroeg gaat praten, want dat lijkt me toch praktischer
Moet hij zijn bord leeg eten dan? Of mag hij aangeven wanneer het genoeg is geweest?quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:41 schreef taxibabe het volgende:
Hier krijgt hij ook echt geen alternatieven. Hij zit, as we speak, nog 'alleen' aan tafel omdat hij weer weigert te eten. Hij heeft de helft op, maar weigert om verder te eten. Ik ga hem ook niet voeren. Dit is nu volgens mij ook gewoon weer dwarsliggen om het dwarsliggen.![]()
Hij mag aangeven dat hij genoeg heeft gehad, hij doet dat ook wel regelmatig. Maar nu is hij gewoon eigenwijs, want als ik hem voer eet hij alles op. (Zoveel had ik ook niet opgeschept voor hem)quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Moet hij zijn bord leeg eten dan? Of mag hij aangeven wanneer het genoeg is geweest?
Oh zo jaquote:Op donderdag 12 januari 2023 17:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hij mag aangeven dat hij genoeg heeft gehad, hij doet dat ook wel regelmatig. Maar nu is hij gewoon eigenwijs, want als ik hem voer eet hij alles op. (Zoveel had ik ook niet opgeschept voor hem)
Pff kan me voorstellen dat je daar leip van wordt. Thomas zit aan het hoofd van de tafel, op een gewone stoel met stoelverhoger met 'armleuninkjes', dus hij kan dat gelukkig niet.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh zo ja![]()
Goud eet momenteel ook alleen maar als ik m voer. Maar het allerergste is dat hij steeds op schoot blijft klimmen. Hij zit naast me aan tafel maar hij stapt gewoon opzij en plant z'n kont op m'n schoot. Zelfs als je m 200 keer terug zet. Ik word er helemaal leip van
Dit.quote:
Nice!quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:47 schreef Donna het volgende:
Hier mocht ze vanochtend iets uit de kast kiezen toen ze om een koekie vroeg. Ze koos komkommer. Dus mijn dag was alweer goed.
Dit. Met TV kijken ook. Ze wil persé op me zitten. En dan erop eraf erop eraf erop eraf erop eraf. En dan zet ik haar naast me op de bank. HUIS TE KLEIN!quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh zo ja![]()
Goud eet momenteel ook alleen maar als ik m voer. Maar het allerergste is dat hij steeds op schoot blijft klimmen. Hij zit naast me aan tafel maar hij stapt gewoon opzij en plant z'n kont op m'n schoot. Zelfs als je m 200 keer terug zet. Ik word er helemaal leip van
Wij begonnen met 2,5 met uien pellen geloof ik. Dat werd ook regelmatig een hap rauwe uiquote:Op donderdag 12 januari 2023 18:47 schreef SQ het volgende:
Dat laten helpen idee is wel leuk voor peuters die richting de 4 jaar gaan maar mijn Neanderthaler van net 2 snapt daar echt de ballen van.
Al probeert ie inderdaad ook rauwe spruitjes voor te proeven enzo.
Mijn dochter heeft dat gehad, maar had toen nooit pijn bij het plassen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:05 schreef Donna het volgende:
Heb je gecheckt op wormpjes? Op deze leeftijd kunnen ze vaak nog niet goed pin pointen wat echt zeer doet of waar het vandaan komt.
Verder geen ervaring, wel met pijn 'bij de plasser' en als het rood is smeer ik wat babyzalf of sudo, maar het is nooit erger geworden in een ontsteking of iets.
Geen peuter, wel baby destijds. Huilen bij het plassen en onverklaarbare koorts. Duurde wel even voor de huisarts doorhad dat het blaasontsteking kon zijn. Kan hij/zij al op een potje plassen? Dan morgenochtend even wat urine opvangen en laten checken. Als hij/zij dat nog niet kan zijn er via de huisarts (maar vast ook wel zo te koop) bij de apotheek opvangzakjes te krijgen. Bij jongetjes gaat dat vrij gemakkelijk, bij meisjes geen ervaring mee.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:03 schreef Nolita het volgende:
Iemand ervaring met een peuter met blaasontsteking?
Op de opvang hebben ze er niets over gezegd vandaag, maar hier thuis huilen en zeggen dat het pijn doet tijdens het plassen..
Verder geen klachten / symptomen?
Mijn oudste heeft heel snel wormpjes (had ik vroeger ook) en toen ze kleiner was kwam ik er altijd achter op de wc als ze moest plassen. Dan deed er iets pijn zei ze en soms ook paniekerig huilen. Dat bleek dus jeuk.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft dat gehad, maar had toen nooit pijn bij het plassen.
Geen buikpijn @:Nolita? Of kleine beetjes plassen en vaak naar de wc moeten?
Die wormpjes zijn trouwens helsquote:Op donderdag 12 januari 2023 21:09 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft heel snel wormpjes (had ik vroeger ook) en toen ze kleiner was kwam ik er altijd achter op de wc als ze moest plassen. Dan deed er iets pijn zei ze en soms ook paniekerig huilen. Dat bleek dus jeuk.
Maarja dat verschil kende ze niet.
Vandaar dat ik het toch even noem.
Google eens op mebendazol. Dat zijn de pilletjes tegen wormen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Heel herkenbaar!
Onze peuter heeft sinds een kleine week steeds 'pijn bij de billen', waarbij niet duidelijk is welke kant ze nu bedoelt... Continu ontlasting in de gaten gehouden op wormpjes, maar kunnen niks ontdekken, maar net als wat @:Sunshine1982 zegt; alleen 's avonds. Ze is overdag poepievrolijk, maar 's avonds overvalt de pijn haar ineens en de nachten... pff. Ze slaapt nu maar tussen ons in, die troost heeft ze even nodig.
Vandaag urine opgevangen en laten testen; in elk geval geen blaasontsteking, dinsdag weer contact met huisarts hoe het dan is, maar vooralsnog een raadsel. En is fysiek niks te zien.
Ook niet als je 's avonds de billen uit elkaar doet? Het is niet altijd heel opvallend.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Heel herkenbaar!
Onze peuter heeft sinds een kleine week steeds 'pijn bij de billen', waarbij niet duidelijk is welke kant ze nu bedoelt... Continu ontlasting in de gaten gehouden op wormpjes, maar kunnen niks ontdekken, maar net als wat @:Sunshine1982 zegt; alleen 's avonds. Ze is overdag poepievrolijk, maar 's avonds overvalt de pijn haar ineens en de nachten... pff. Ze slaapt nu maar tussen ons in, die troost heeft ze even nodig.
Vandaag urine opgevangen en laten testen; in elk geval geen blaasontsteking, dinsdag weer contact met huisarts hoe het dan is, maar vooralsnog een raadsel. En is fysiek niks te zien.
Het liefst zo'n urinepotje. Ik weet dat Etos die verkoopt. Apotheek zal het ook wel hebben denk ik.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:29 schreef Nolita het volgende:
Ze klaagde gister wel over buikpijn en wilde zelfs slapen in de middag wat ze niet meer doet.
Ik heb haar vandaag maar 2 uurtjes gezien na het werk dus even zien hoe het morgenochtend gaat.
Ik zal iig even checken op wormpjes niet specifiek gedaan, maar bij een korte check niets bijzonders gezien, ook niet rood oid.
Ze plast op de wc, weigert het potje dus die staat alweer op zolder, dus dat wordt ook nog een uitdaging. Zijn er nog tips waarin ik het kan opvangen? Iets wat ik random in mijn kast heb? ...of moet ik eerst naar de huisarts een potje halen..(onze huisarts is 2 dorpen verderop namelijk)
Tot zover mijn gelukkig karige ervaring op medisch gebied.
Moet wel een urinepotje zijn, maar die zijn inderdaad te koop bij apotheek/drogisterij. Bij de huisarts kan vaak ook wel maar dat is denk ik voor een peuter niet het handigst/snelst.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:29 schreef Nolita het volgende:
Ze klaagde gister wel over buikpijn en wilde zelfs slapen in de middag wat ze niet meer doet.
Ik heb haar vandaag maar 2 uurtjes gezien na het werk dus even zien hoe het morgenochtend gaat.
Ik zal iig even checken op wormpjes niet specifiek gedaan, maar bij een korte check niets bijzonders gezien, ook niet rood oid.
Ze plast op de wc, weigert het potje dus die staat alweer op zolder, dus dat wordt ook nog een uitdaging. Zijn er nog tips waarin ik het kan opvangen? Iets wat ik random in mijn kast heb? ...of moet ik eerst naar de huisarts een potje halen..(onze huisarts is 2 dorpen verderop namelijk)
Tot zover mijn gelukkig karige ervaring op medisch gebied.
Dat vind ik toch wel gek, dat is zo'n beetje de eerste les op het gebied van urinecontroles, dat een schoongemaakte jampot niet betrouwbaar genoeg is i.v.m. vals-positieve uitslagen. En andere schoongemaakte potjes ook niet, te grondig schoongemaakt kan weer een foutpositieve uitslag geven.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:01 schreef B.ertha het volgende:
Ik mag mijn eigen plas altijd inleveren in een schone jampot hoor.
En hier ook heel vaak drama met avondeten. Ik word er niet goed van maar we zijn inmiddels wel klaar met alternatieven. Vooraf mag hij rauwkost en als hij echt iets niet lust, dan maak ik bij voorbaat al iets anders, maar hij krijgt echt geen crackers meer als hij slecht heeft gegeten
Mijnes liep pas echt met 2j3 maand maar kan je vertellen dat dat rete irritant isquote:Op donderdag 12 januari 2023 12:20 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd Gogo!
Dat meisje bij de gastouder liep pas met 2 jaar geloof ik, Koert met 10 maanden. Dat hoor ik wel vaker, dat kinderen vaak een van beide relatief vroeg kunnen.
Maar dan denk ik weleens; als je kind later loopt maakt dat niet zoveel uit, want als hij eenmaal loopt loopt hij ook, maar als je moet wachten tot ze eindelijk gaan praten is dat nog een heel proces en kan dat nog een tijd duren.
Daarom hoop ik, als er hier een volgende komt, dat die vroeg gaat praten, want dat lijkt me toch praktischer
Ja maar gauw doen. He wat sneu!quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:47 schreef Nolita het volgende:
Ai, ze werd net huilend wakker dat ze moest plassen. Heel klein beetje geplast, huilend met pijn.
Gaf me wel de mogelijkheid om een wormpjes check te doen, maar die heb ik niet gezien.
Ik ga het toch echt maar even laten checken morgen.
Wat is de uitslag?quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:47 schreef Nolita het volgende:
Ai, ze werd net huilend wakker dat ze moest plassen. Heel klein beetje geplast, huilend met pijn.
Gaf me wel de mogelijkheid om een wormpjes check te doen, maar die heb ik niet gezien.
Ik ga het toch echt maar even laten checken morgen.
Goede vraag! Ik zou zeggen wat fruit, 3 boterhammen, beetje groente (snacks), paar crackertjes en avondeten. Op dagen dat hij thuis is ook nog yoghurt met muesli en wat fruit. Dus niet zo gek veel denk ik?quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:41 schreef SQ het volgende:
Misschien een andere vraag stellen @:MaJo: wat verwacht je dat hij minstens zou moeten eten op een dag?
Nou ik vind dat eigenlijk best veelquote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goede vraag! Ik zou zeggen wat fruit, 3 boterhammen, beetje groente (snacks), paar crackertjes en avondeten. Op dagen dat hij thuis is ook nog yoghurt met muesli en wat fruit. Dus niet zo gek veel denk ik?
Kijk, wat goed dat het meteen vruchten afwerpt!quote:Gisteren hebben we de tactiek "hem helemaal de moeder negeren" toegepast en na wat gemor en gehuil begon hij opeens uit zichzelf te etenUiteindelijk iets van 6 happen pasta. Kan meer zijn maar ik ben heel tevreden
Eens kijken of dit de methode blijkt te zijn.
Het stomste vind ik het ook als hij het doet bij dingen die hij altijd heeft gegeten, zoals aardappelen, vlees en pasta. Sinds ik vegetarisch ben gaan eten lijkt hij ook geen vlees meer te lusten. Dat moet toch toeval zijn of zou hij dat ook kopiëren? Mijn man eet wel gewoon vlees.
Ik vind het ook lastig om in te schatten wat hij precies nodig heeft. Ik volg daarin maar een beetje het KDV waar ze een fruitmoment, broodmoment en snackmoment hebben. In principe gaat een dag waarop hij thuis is bij ons zo:quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ik vind dat eigenlijk best veelén 3 boterhammen, én yoghurt met fruit en muesli, én groenten, én crackers, én avondeten én nog een keer los fruit. Kind zal op een dag zo'n 15 uur slapen dus dat is best veel eten om in 9 uur te proppen
Mijn kinderen hebben in elk geval niet zo veel eetmomenten. Heb ik zelf ook niet eens en ik ben 16 uur wakker op een dag.
[..]
Kijk, wat goed dat het meteen vruchten afwerpt!
En verder: peuters zijn elke dag anders. Goud gaat de ene dag heel goed op spruitjes en de andere dag moet hij er niks van hebben. Momenteel mot ie geen fruit, maar een maand geleden at hij zo 4 mandarijnen achter elkaar.
Het lost zich meestal wel weer op, om weer plaats te maken voor iets anders dat ze weigeren
(En dan kunnen ze uiteindelijk toch beter vlees weigeren dan slaap, bijvoorbeeld)
Dit komt wel aardig overeen met ons hoorquote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:57 schreef SQ het volgende:
Ja maar avondeten is bij veel kinderen lastig hoor. Sowieso worden ze heel dwars als ze moe zijn, ik merk dat bij goud ook. Als we vóór 18:00 eten gaat het vaak nog wel goed maar als het te laat wordt is het gewoon draaaama
Typische eetdag thuis:
Ontbijt: 2 boterhammen met chocopasta, koekjespasta of pindakaas. Ik heb andere dingen geprobeerd, eet ie niet. Beker ranja (krijg ik al de slechte moeder award?)
Naar bed met flesje melk.
Dan bij wakker worden weer een dubbele boterham. Mind you, die gaan echt niet altijd helemaal op
Als tussendoortje probeer ik altijd fruit maar hij zegt meestal nee.
En meestal krijgen broer en zus en snoepje in de middag, dus hij ook.
En dan avondeten variabel tussen 1 hap of bordje leeg. Meestal ergens er tussenin. Hij krijgt ongeveer 2 opscheplepels aan eten op zijn bord. Ze krijgen bij avondeten water aangeboden, needless to say dat hij dan niet drinkt tenzij het eten heel zout of pittig is
Als ik in een goede bui ben en een toetje heb, dan gaat dát als enige gegarandeerd op. Maar da's niet zo vaak.
En dan gaat ie weer slapen met een fles melk.
Kom er maar in#badmom #derdekind /care
Dat monkey platter vind ik zo'n geweldig iets! Maar dat vindt Aapie dus niks. Ik heb al diverse keren geprobeerd met kaas, tomaten, komkommer, augurk, paprika, worteltjes maar hij eet dan alleen de crackertjes opquote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:18 schreef Donna het volgende:
Hier ontbijten ze met wafels/eierkoeken en meestal melk, maar soms ook thee, water of limonade.
Brood gaat er niet in 's ochtends en kwark of cornflakes ofzo duurt een eeuwigheid en daar heb ik geen zin in.
Dan rond 10 uur fruit of een koekje.
Als lunch meestal bolletjes. Met hazelnootpasta of vlees. 1 of 2.
Slapen is voor apen dus dat doet ze niet.
Smiddags delen ze samen een bordje lekkers (monkey platter idee) met fruit, gepofte tarwe/volkoren, komkommer, een snoepje, wat ik ook maar in huis heb.
Soms daarna nog chips.
Avondeten meestal ook 2 lepels van wat we ook maar hebben. Soms ook wel een bolletje hazelnootpasta als ze dwars is en ze de hele dag slecht gegeten heeft.
Voor het slapen gaan nog tuitfles warme melk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |