abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206721759
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters
- Wieksel: Thor, januari 2019
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- automatic_: K, 25 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020
- NicolasJoy: S II, september 2020
- Peejtur: LL, oktober 2020
- MaJo: Aapie, 24 oktober 2020

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 01-01-2023 08:20:10 ]
  vrijdag 18 november 2022 @ 17:17:54 #2
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206721824
Om nog even terug te komen op het wennen:
Volgens mij is het wennen hier 8 dagdelen, nu ik er over nadenk. Lijkt me ideaal, naast 2 dagen gastouder, nog een halve dag naar school en na de meivakantie voltijd naar school. :)
Hij gaat nu ook elke week een uurtje peutergymmen op de nieuwe school, vindt hij hartstikke leuk en kent hij de school ook vast een beetje.
pi_206722405
@douche-eendje Wil je ons toevoegen in 't lijstje?
- NicolasJoy: S II, september 2020
pi_206722414
Onze dame wordt in 2024 uiteraard pas 4, maar wat ik zo zag ~ anderhalve week na de begin van het schooljaar. Hoop eigenlijk dat ze dan die anderhalve week gewoon alvast dagdelen mag komen wennen.
pi_206723877
Zijn er nog mensen met een peuter die enorm naar 1 ouder trekt en komt het ooit nog goed? ;(
Het is nu al meer dan een jaar zo, sinds ik zwanger was. En het lijkt alleen maar erger te worden. Alles is papa, ook al is die er niet. Ik mag hem niet troosten of knuffelen. Of waar dan ook mee helpen. Samen spelen heel soms en na korte tijd is het toch weer papa. Ik blijf contact zoeken zonder druk te leggen maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt voor mij. Ik heb schrik dat hij binnenkort gaat merken wat het doet met mij of dat ik gewoon zelf afstand neem omdat het pijnlijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206726683
Wat naar Bottoms! Ik kan me voorstellen dat zoiets pijnlijk is ;(. Ik heb zelf geen ervaring of tips, hopelijk is het een fase, hoewel het wel een (te) lange fase is dan.
pi_206730001
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:59 schreef Bottoms_up het volgende:
Zijn er nog mensen met een peuter die enorm naar 1 ouder trekt en komt het ooit nog goed? ;(
Het is nu al meer dan een jaar zo, sinds ik zwanger was. En het lijkt alleen maar erger te worden. Alles is papa, ook al is die er niet. Ik mag hem niet troosten of knuffelen. Of waar dan ook mee helpen. Samen spelen heel soms en na korte tijd is het toch weer papa. Ik blijf contact zoeken zonder druk te leggen maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt voor mij. Ik heb schrik dat hij binnenkort gaat merken wat het doet met mij of dat ik gewoon zelf afstand neem omdat het pijnlijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat vind ik echt heel rot voor jou :*

Hier hebben beide kinderen een hang naar mij gehad, al weet ik niet meer in welke mate dat bij mijn oudste was.

A. hangt ook meer aan mij. Het gebeurd ook wel eens dat zijn vader in de kamer komt en dat hij weg moet. Dan zegt A. ook 'weg'. Of 'boven'. Spelen doet A. ook vaak een beetje op zichzelf als hij alleen met zijn vader is, maar dat komt misschien ook een beetje omdat zijn vader niet echt van het spelen is. Met mij speelt hij veel meer. Betrekt me ook overal bij. Anderzijds, als zijn vader wilt spelen accepteert hij dat wel en gaan ze samen spelen.

Wat gebeurt er als papa met hem bezig is en jij gaat erbij zitten en zoekt toenadering?
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:18:58 #8
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_206732450
Mijn kinderen zijn al wat ouder en ik ben daar erg blij mee. Ik vond die peutertijd vooral erg vermoeiend, net als de kleutertijd. Ook de basisschooltijd is hectisch met de moedermaffia in je nek. Wel was het een tijd vol leuke verrassingen omdat je kind steeds meer leert. Maar puur praktisch gezien vond ik het best afzien.
Beati pauperes spiritu
pi_206733084
quote:

SPOILER
Geen antwoord BU, hier helaas hetzelfde (hoewel niet zo extreem) en ik word er wel verdrietig van en mijn man vooral heel moe :{
pi_206753054
We spelen wel samen, normaal gezien iedere dag wel. Gisteren nog even fijn verstoppertje gespeeld O+
Alleen stopt hij vaak ineens omdat hij ziet dat papa dat met zijn zusje bezig is. Ik ben duidelijk tweede keus dan ;)
Maar mijn vriend vindt het ook vermoeiend. En hij wil ook dingen met zijn dochter kunnen doen.
Vooral als hij zich niet lekker voelt is het alleen maar papa. Dat doet denk ik nog het meeste pijn, dat ik geen troost mag bieden.

Nu weer positief!
De kleine man is helemaal weg van Sinterklaas O+
Schoen zetten, de hele tijd liedjes zingen. Heerlijke tijd zo.
pi_206753190
quote:

SPOILER
Ik heb weliswaar geen peuter meer, maar wilde toch even reageren. Mijn nu 6 jarige was 1,5 toen haar zusje werd geboren. Vanaf het moment dat ik zo'n 4 maanden zwanger was is ze zich van mij af gaan zetten (terwijl ze daarvoor altijd enorm aan mij hing) en enorm naar mijn vrouw gaan trekken. Toen de jongste geboren was, wilde de oudste zelfs even helemaal niets meer van mij weten. Dat deed intens veel pijn en ik ben lang bang geweest dat het nooit meer over zou gaan. Maar hier is het goed gekomen. Het heeft hier wel een jaar of 2 geduurd (sorry als dat ontmoedigt), maar stukje bij beetje trok ze weer neer maar mij en op dit moment trekt ze zelfs weer meer naar mij dan naar mijn vrouw.

Hier is het dus goed gekomen, hopelijk geeft dat jou ook wat hoop :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 november 2022 @ 20:27:47 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206753606
Waterpokken :'(
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206755464
@Schanu Gelijkaardig verhaal tot nu toe. Hier begon het op ook tijdens mijn zwangerschap en was het een hele tijd extreem na de bevalling. Wat ook niet geholpen heeft is dat ik na de bevalling lange tijd niet mobiel was waardoor mijn vriend echt alles moest doen. Bedankt om het te delen.

@Ynske Sterkte! Veel smeren met zinkzalf en een zemelenbadje hielpen hier. Prot heeft ze een paar weken geleden gehad. Gelukkig viel het bij hem mee met het aantal blaasjes.
  maandag 21 november 2022 @ 07:36:14 #14
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206756507
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:27 schreef Ynske het volgende:
Waterpokken :'(
Ai. Hoor het ook al weer meer in m'n omgeving! Elke dag in zo'n zemelen bad ging hier top. Ik mocht er niet aan zitten (dus niks erop smeren), dus dat was een extra uitdaging. Gelukkig bleef hij er ook af.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 november 2022 @ 08:28:40 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206756753
Thnx all, op de handjes mag ik donttellmum waterpokken smeren. De rest niets. Handjes lijken t ergst en volgens mij ook in mondje en keel. Wil veel koud water drinken.
Ook maar waterijsjes gefixt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 21 november 2022 @ 09:09:55 #16
148247 taxibabe
pi_206756987
Oh wat sneu Ynske, veel beterschap!
BU, hier is het in fases, maar niet zo extreem als bij jou. Lijkt mij echt heel naar.. :{ hopen dat het inderdaad een fase is en dat hij snel ook weer naar jou trekt en getroost wil worden. :*

Wij krijgen altijd veel leuke opmerkingen over het haar van Thomas, laatst hier ook en toen vertelde ik ook dat het wel 'veel werk' is om het netjes te krijgen. Gistermorgen was hij zijn schoencadeautjes aan het uitpakken en dit is dus zijn net-uit-bed kapsel, Thomas Scissorhands _O_ :
SPOILER
  maandag 21 november 2022 @ 09:14:04 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_206757018
Hahaha heerlijk!
Mijn middelste had ook zo'n kapsel als peuter maar inmiddels is alle krul er uit _O-
disclaimer
pi_206757051
Wauw :D
  FOK!fotograaf maandag 21 november 2022 @ 11:47:42 #19
148247 taxibabe
pi_206758730
Ben ook benieuwd of die krullen nog een beetje blijven als hij wat langer haar heeft. Ik hoop van wel!
Als hij 's avonds onder de douche is geweest, kan hij wel al een klein vlechtje. Dat scheelt 's morgens ook wel met borstelen en verder lang leve de antiklitspray en krullencrème ^O^
pi_206758747
taxibabe _O_ Wat een haar joh!
pi_206761802
Krullen. Super mooi!
pi_206763228
Ik vind het steeds makkelijker worden en dat is een hele opluchting. Natuurlijk zijn er pittige momenten, maar ik kan die steeds beter aan. Het klinkt misschien stom, maar ik ben blij dat ik de eerste 2 jaar achter de rug heb. Babytijd vond ik nog wel te doen, maar de periode van 1-2 jaar vond ik best zwaar. Komt ook door de talrijke gebroken nachten waar we uren bezig waren met A. Hij slaapt inmiddels redelijk door, al heeft hij nog steeds wel nachten dat wel lang wakker is.

Het voelt een beetje alsof ik weer kan ademhalen.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 15:25:05 #23
148247 taxibabe
pi_206777248
Wat fijn Sunshine! Ik heb het juist andersom, misschien omdat Thomas qua slapen niet moeilijk is en die. Maar ik vind het juist nu met momenten moeilijker worden. Hij heeft echt een eigen wil en zit soms zo in zijn eigen spel dat hij dan lastig te bereiken is. Het opvoeden is nu echt begonnen en moet ik ontdekken welke 'werkwijze' het beste werkt om hem te laten luisteren.

SPOILER
pi_206777343
Lastig taxibabe :{
Waarom specifiek een vve-indicatie? Heeft hij een taalachterstand?

Je kunt altijd de vraag stellen aan Integrale Vroeghulp, wij hebben daar tot nu toe heel goede ervaring mee.
  dinsdag 22 november 2022 @ 15:40:09 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206777393
Ik zou vooral bedenken of je het een goed idee vindt dat hij meer dagen naar de psz gaat. Zo ja: lekker via zo’n indicatie laten lopen. Zo nee: vriendelijk bedanken en rustig afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')