abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 november 2022 @ 05:55:49 #301
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206729981
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 01:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Wat probeer je nou te zeggen is het van man naar vrouw gaan of vice versa niet het oprekken van een categorie. Daar zeg je voor te zijn. Komt bij dat dit 'probleem' door mensen als Peterson gigantisch opgeblazen wordt de meerderheid heeft er realistisch gezien 0,0 last van. Hoeveel heb jij er in je directe omgeving? Ik kom niet verder dan een paar crossdressers. Hierentegen heeft de minderheid: transgenders wel grote problemen door vooroordelen zoals Peterson verspreid.
Nee, het transitioneren van categorie is niet hetzelfde als het oprekken van een categorie. Het is het jezelf in een andere voor jezelf gedefinieerde of door de maatschappij gedicteerde, genderidentiteit plaatsen. Dit betekent dan dat je waarde acht aan de normatieve onderdelen van gender. Het is dus in feite erg conservatief hokjes denken.

Maar daarin schuilt ook juist precies het probleem, er wordt veel te veel aandacht gevraagd en gegeven aan deze zeer kleine groep.

quote:
Ik snap het probleem niet waarom mogen mensen niet hun uiterlijk modificeren naar waar ze zich comfortabel bij voelen. Als ik tattoos, piercings, haarimplantaten weet ik wat wil om me beter over mijn uiterlijk te voelen zit je toch ook niet te zeuren dat ik dat niet moet doen want ware schoonheid zit van binnen ofzo. Zon Peterson vind dat bijkbaar ook niet want over plus size modellen klaagt hij ook. Hij (en ik neem aan veel van zijn fans) nemen zijn meningen over wat goed of wenselijk is gewoon veel te serieus.

Dat mannen zwanger zouden worden slaat nergens op. Als iemand dat punt aandraagt is dat direct een diskwalificatie van enige discussie over het onderwerp. Niemand zegt of denkt dat behalve super radicalen aan beide kanten.
Ik vind externe wijzigingen in deze niet geheel vergelijkbaar met operaties, maar goed, zolang het zelf betaald wordt vind ik het niet zo'n probleem.

Een voorbeeld daarvan was de tweet van J.K. Rowling, zei werd voor het volgende heftig bekritiseerd door de transgemeenschap:

[twitter]https://twitter.com/jk_rowling/status/1269382518362509313
[/twitter]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')