Niet meer dan begrijpelijk. Ik vraag mij wel af wat Amnesty bij deze specifieke demonstratie deed, maar hoe een stel mensen zich daar hebben misdragen is belachelijk. Ik ben sowieso geen voorstander van 'tegendemonstraties'. Laat dat KOZP zichzelf maar voor schut zetten. Hoe minder aandacht je het geeft, hoe beter.quote:Op zondag 20 november 2022 19:15 schreef Aether het volgende:
Amnesty doet aangifte van bedreiging en vernieling rond Sint-intocht Staphorst
https://nos.nl/l/2453176
Je weet als dit soort woke-isten een vinger geeft dat ze de hele hand pakken. Binnen de kortste keren hebben ze wel weer iets nieuws gevonden om over te drammen.quote:Op zondag 20 november 2022 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
echt, geef die club gewoon haar zin...
Al was het alleen maar dat ze dan niets meer te doen hebben.
Hopen dat niemand daar dan een topic over opent.quote:Op zondag 20 november 2022 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet meer dan begrijpelijk. Ik vraag mij wel af wat Amnesty bij deze specifieke demonstratie deed, maar hoe een stel mensen zich daar hebben misdragen is belachelijk. Ik ben sowieso geen voorstander van 'tegendemonstraties'. Laat dat KOZP zichzelf maar voor schut zetten. Hoe minder aandacht je het geeft, hoe beter.
[..]
Je weet als dit soort woke-isten een vinger geeft dat ze de hele hand pakken. Binnen de kortste keren hebben ze wel weer iets nieuws gevonden om over te drammen.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 20 november 2022 19:24 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat beide kampen (dus voor en tegen) gewoon lekker weg moeten blijven bij die intocht zelf. Zout gewoon op, doe dat elders of weet ik het veel wanneer. Punt van beiden is inmiddels ook wel luid en duidelijk gemaakt.
Amnesty heeft waarnemers inzake de vrijheid van demonstratie. Ze zijn alleen nogal selectief in welke demonstraties ze monitoren.quote:Op zondag 20 november 2022 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet meer dan begrijpelijk. Ik vraag mij wel af wat Amnesty bij deze specifieke demonstratie deed, maar hoe een stel mensen zich daar hebben misdragen is belachelijk. Ik ben sowieso geen voorstander van 'tegendemonstraties'. Laat dat KOZP zichzelf maar voor schut zetten. Hoe minder aandacht je het geeft, hoe beter.
Als je alle meelopers weg zou halen blijven er maar een handjevol over. Misschien dat eens doen.quote:Op zondag 20 november 2022 19:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Volwassenen zonder kinderen hebben daar niets te zoeken.
Zullen hoogstwaarschijnlijk wel getipt zijn door KOZP. Want inderdaad, waarom zouden ze er anders zijn?quote:Op zondag 20 november 2022 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
tja, wat Amnesty bij een Sinterklaasintocht moet doen is mij een raadsel.
opkomen voor het recht van het vieren van Sinterklaas?
of is het verzieken van een volksfeest ineens een mensenrecht geworden.
Omdat deze demonstraties elk jaar internationale aandacht krijgen gok ik zomaarquote:Op zondag 20 november 2022 20:16 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zullen hoogstwaarschijnlijk wel getipt zijn door KOZP. Want inderdaad, waarom zouden ze er anders zijn?
Goh, hoe zou dat nou toch komen?quote:Op zondag 20 november 2022 20:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat deze demonstraties elk jaar internationale aandacht krijgen gok ik zomaar
Omdat ze blackface bijvoorbeeld in de VS nog veel meer als racisme aanslaan dan hier. Meen dat amnesty er voorgaande jaren ook bij was, vanaf het punt dat die beroepsdemonstranten werden aangevallen door kansloze tokkies eigenlijk.quote:
Ze moeten die hand toch loslaten? Of afhakken, maar daar is niks over bekendquote:Op zondag 20 november 2022 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
Je weet als dit soort woke-isten een vinger geeft dat ze de hele hand pakken. Binnen de kortste keren hebben ze wel weer iets nieuws gevonden om over te drammen.
Zwarte Piet is geen blackface.quote:Op zondag 20 november 2022 20:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat ze blackface bijvoorbeeld in de VS nog veel meer als racisme aanslaan dan hier. Meen dat amnesty er voorgaande jaren ook bij was, vanaf het punt dat die beroepsdemonstranten werden aangevallen door kansloze tokkies eigenlijk.
Dat mag je vinden. Blijft staan dat het niet zo vreemd is dat amnesty bij wat voor demonstratie dan ook aanwezig is, goed zelfs.quote:
Wordt geen ene moer gekaapt. Aanvraag wordt ingediend, burgemeester keurt op basis van een aantal gronden goed of af. Indien goedkeuring moeten zij rustig, zonder inbreuk kunnen demonstreren. Is dat niet het geval dan moet je de ellende niet bij de demonstranten neerleggen, want het enige dat gekaapt wordt is een grondrecht goedgekeurd op democratische gronden.quote:Op zondag 20 november 2022 19:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Prima, alleen is dat zoals je zelf al aangeeft het recht op demonstreren. Niet het recht op het kapen van een volksfeest.
Het is niet een kwestie van 'vinden'. Blackface is een Amerikaans fenomeen uit het theater en heeft verder geen verband met Zwarte Piet: https://en.wikipedia.org/wiki/Blackfacequote:Op zondag 20 november 2022 20:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Blijft staan dat het niet zo vreemd is dat amnesty bij wat voor demonstratie dan ook aanwezig is, goed zelfs.
Nah, het is een feit dat Zwarte Piet geen blackface is. Dat zij dat anders interpreteren is hun probleem. Ze moeten er alleen niet ons probleem van maken.quote:Op zondag 20 november 2022 20:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Blijft staan dat het niet zo vreemd is dat amnesty bij wat voor demonstratie dan ook aanwezig is, goed zelfs.
Carnaval wordt het volgende, let maar op. Klinkt nu nog ridicuul, maar de eerste signalen zijn er al. Dan mag je niet meer als Indiaan verkleed bijvoorbeeld. En de Nederlander gaat weer buigen.quote:Op zondag 20 november 2022 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Je praat tegen iemand die boude uitspraken doet en dan niet reageert als die met cijfers onderuit gehaald worden. Ik zou er weinig van verwachten verderquote:Op zondag 20 november 2022 20:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nah, het is een feit dat Zwarte Piet geen blackface is. Dat zij dat anders interpreteren is hun probleem. Ze moeten er alleen niet ons probleem van maken.
Graag cijfers waaruit blijkt dat er bij het merendeel van de intochten nog zwarte pieten te zien zijn dan. Als dat zo was hadden die beroepsdemonstranten zich vast niet alleen druk hoeven te maken om wat inteeltdorpjesquote:Op zondag 20 november 2022 20:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je praat tegen iemand die boude uitspraken doet en dan niet reageert als die met cijfers onderuit gehaald worden. Ik zou er weinig van verwachten verder
Nee, omdat anders KOZP langskomt om ze 'vriendelijk' te verzoeken ermee te stoppen.quote:Op zondag 20 november 2022 21:12 schreef Caland het volgende:
Het beste argument komt trouwens vanuit de scholen, die doen al massaal niet meer aan zwarte piet omdat kinderen deze ook niet meer op televisie zien en het anders te verwarrend voor ze wordt.
Dacht iedereen maar zo simpel.
quote:Op zondag 20 november 2022 21:17 schreef Montagui het volgende:
Geen zwarte Zwarte Pieten meer? Bijna niet te tellen in Duindorp!![]()
[ twitter ]
"gevoelige content"![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |