In vrijwel geen enkele gemeente zijn er nog zwarte pieten bij de intocht.quote:Op zondag 20 november 2022 12:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, de rest van Nederland negeert deze onzin gewoon en heeft óf zwarte pieten of een mix.
quote:Op zondag 20 november 2022 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
In vrijwel geen enkele gemeente zijn er nog zwarte pieten bij de intocht.
Nee hoor. Ook in dit topic lees je genoeg posts van mensen die aangeven dat er nog voldoende Zwarte Pieten te zien waren. Ik woon in omgeving Nijmegen en daar zag ik er ook voldoende.quote:Op zondag 20 november 2022 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er in de rest van Nederland al lang en breed sinterklaas met roetveegpieten gevierd, en geen kind die het minder leuk vindt daardoor.
Wat heeft jouw vraag met mijn post te maken? Dus omdat er in de inteeltdorpen gereld wordt zijn alle voorstanders van ZP rellende tokkies?quote:Op zondag 20 november 2022 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zie je dit soort gerel dan alleen in die inteeltdorpen?
quote:Op zondag 20 november 2022 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Hoe kom je toch bij zulke onzin.
Edit: ah Ajax-fan, dan is het niet zo'n verrassing.
2021, dat zullen er vast niet minder zijn geworden.quote:Dat blijkt uit een inventarisatie van deze site onder sinterklaascomités in meer dan 210 gemeenten verspreid door heel Nederland. Daarvan maken 123 comités gebruik van roetveegpieten en laten er 32 een mix van bruine en roetveegpieten meelopen. Tien comités stellen vast te houden aan de traditionele Zwarte Piet. De resterende ondervraagde comités gebruiken andere varianten, hebben nog geen keus gemaakt of willen die keus nog niet vertellen vóór de intocht.
Ik woon in Nijmegen en was op de waalkade, geen zwarte pieten daar.quote:Op zondag 20 november 2022 12:51 schreef ISVV het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook in dit topic lees je genoeg posts van mensen die aangeven dat er nog voldoende Zwarte Pieten te zien waren. Ik woon in omgeving Nijmegen en daar zag ik er ook voldoende.
En als het de kinderen niet boeit dan kan ie net zo goed zwart blijven. Herkennen ze ome Pieter ook niet.
Heb er nog niet 1 gezien waar geen zwarte pieten aanwezig waren.quote:Op zondag 20 november 2022 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
In vrijwel geen enkele gemeente zijn er nog zwarte pieten bij de intocht.
Prima, als jij als woke mannetje daar blij van wordt. In het dorp waar ik woon was het een mix. Iedereen blij, autochtoon, allochtoon, kind en volwassene. Dus daar laten we het hier bij. Maar dat zullen mensen als KOZP (en jij) vast niet goed vinden want racisme van de witmang.quote:Op zondag 20 november 2022 12:54 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
2021, dat zullen er vast niet minder zijn geworden.
[..]
Ik woon in Nijmegen en was op de waalkade, geen zwarte pieten daar.
58% gebruikt roetveeg. 20% gebruikt een mix of alleen zwarte piet. 21% weet je het niet van, maar de kans is groot dat zij het niet willen zeggen omdat ze ook gewoon zwarte pieten gebruiken.quote:Op zondag 20 november 2022 12:54 schreef Caland het volgende:
2021, dat zullen er vast niet minder zijn geworden.
Racisme, mwah. Ik vind het gewoon niet zo boeiend als zo’n traditie ietwat wordt aangepast om er een grotere groep bij te kunnen betrekken, en blijkbaar is het merendeel op wat tokkiedorpen na het daar wel mee eens.quote:Op zondag 20 november 2022 12:59 schreef ISVV het volgende:
[..]
Prima, als jij als woke mannetje daar blij van wordt. In het dorp waar ik woon was het een mix. Iedereen blij, autochtoon, allochtoon, kind en volwassene. Dus daar laten we het hier bij. Maar dat zullen mensen als KOZP (en jij) vast niet goed vinden want racisme van de witmang.
Ik zou lekker over voetbal blijven lullen, dan valt het niet zo op als je geen idee hebt waar je over praat.quote:Op zondag 20 november 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Racisme, mwah. Ik vind het gewoon niet zo boeiend als zo’n traditie ietwat wordt aangepast om er een grotere groep bij te kunnen betrekken, en blijkbaar is het merendeel op wat tokkiedorpen na het daar wel mee eens.
Ietwat aangepast ben ik het mee eens. Maar met afschaffen en alle voorstanders als domrechts bestempelen echt niet.quote:Op zondag 20 november 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Racisme, mwah. Ik vind het gewoon niet zo boeiend als zo’n traditie ietwat wordt aangepast om er een grotere groep bij te kunnen betrekken, en blijkbaar is het merendeel op wat tokkiedorpen na het daar wel mee eens.
quote:Op zondag 20 november 2022 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou lekker over voetbal blijven lullen, dan valt het niet zo op als je geen idee hebt waar je over praat.
Klopt, ik moet mezelf hier toch corrigeren. Zelfs Volendam is al overstagquote:Intocht zonder Zwarte Pieten in Volendam rustig verlopen
De sinterklaasintocht in Volendam, dit jaar zonder Zwarte Pieten, is rustig en zonder incidenten verlopen. Onlangs maakten twee lokale sinterklaascomités bekend dat ‘met het oog op waarborging van de veiligheid’ afscheid werd genomen van Zwarte Piet.
Redactie Noord-Holland 14 november 2022, 08:38
Ze hebben de pieten nergens afgeschaft, toch?quote:Op zondag 20 november 2022 13:03 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ietwat aangepast ben ik het mee eens. Maar met afschaffen en alle voorstanders als domrechts bestempelen echt niet.
Ik denk dat wij een andere definitie van ietwat aanpassen hebbenquote:Op zondag 20 november 2022 13:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hebben de pieten nergens afgeschaft, toch?
Haha jij wordt net met feitjes om de oren geslagen die niet passen bij je onderbuik en zegt nu dit.quote:Op zondag 20 november 2022 13:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
58% gebruikt roetveeg. 20% gebruikt een mix of alleen zwarte piet. 21% weet je het niet van, maar de kans is groot dat zij het niet willen zeggen omdat ze ook gewoon zwarte pieten gebruiken.
Daarnaast zijn er in Nederland ongeveer 345 gemeenten, dus er zijn nog bijna 150 gemeenten waarvan we het ook niet weten.
Oftewel: je lult poep.
Hier worden ook veel Sinterklaasactiviteiten georganiseerd door de lokale bevolking zelf (dus niet de overheidsinstanties die bang zijn dat de subsidiekraan dichtgedraaid wordt als ze niet een beetje woke doen). Daar zie je echt verschillen, zou zo'n onderzoekje wel eens willen zien. Ik kom voor mijn werk bij veel bedrijven die zelf Sinterklaas organiseren en daar zie ik echt veel Zwarte Piet.quote:Op zondag 20 november 2022 13:11 schreef koemleit het volgende:
[..]
Haha jij wordt net met feitjes om de oren geslagen die niet passen bij je onderbuik en zegt nu dit.
Feit is. Een ruime meerderheid doet niet meer aan Zwarte Piet, en die meerderheid wordt elk jaar groter.
En de meeste Nederlanders geven geen ene neuk.
Ik heb kids in de leeftijd 8 en 11 en de afgelopen 8 jaar regelmatig zo'n bijeenkomst met pieten bijgewoond.
En (weliswaar eigen observatie) er waren steeds minder zwarten.
Nee, feit is dat van de meerderheid we óf niet kunnen zeggen of men nog aan Zwarte Piet doet of ze doen het nog wel.quote:Op zondag 20 november 2022 13:11 schreef koemleit het volgende:
[..]
Haha jij wordt net met feitjes om de oren geslagen die niet passen bij je onderbuik en zegt nu dit.
Feit is. Een ruime meerderheid doet niet meer aan Zwarte Piet, en die meerderheid wordt elk jaar groter.
Nee inderdaad om te voorkomen dat kinderen "in trauma" de raken mogen we ons gewoon massaal als een karikatuur blijven aankleden en schminken.quote:Op zondag 20 november 2022 07:34 schreef stropdaz het volgende:
Mijn buurjongen van 5 herkende zijn peetoom als roetvoeg piet. Kind al week in trauma.
Om herkenning te voorkomen zal er een dikke zwarte, of andere kleur, op het gezicht moeten.
We leven samen in Nederland.
We storen ons allemaal wel eens aan iets van een andere cultuur.
Maar ach gewoon elkaar laten leven.
Tokkiedorpen omdat ze niets willen weten van het gedram.quote:Op zondag 20 november 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |