Een compromis zou bijvoorbeeld iets als roetpieten en dergelijken zijn, maar dat is er op veel plekken toch ook nu?quote:Op zondag 20 november 2022 10:15 schreef Shotty het volgende:
dat hele KOZP verhaal heeft een van de belangrijkste Nederlandse tradities onderuit gehaald.
Nee, dan heb ik het niet over Zwarte Piet zelf, maar over het Polderen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Poldermodel
Je weet wel, zoals vroeger eindeloos discussiëren totdat je bij een compromis komt.
IPV krijg je nu steeds meer groepen die hun zin opeisen met geschreeuw en eisen, ipv het uit te "Polderen"
Extinction Rebellion en de Boeren zijn hier goede voorbeelden van.
Maakt het land er niet echt leuker op.
Werken vanuit een compromis vereist het werken vanuit oplossingen, niet vanuit problemen.quote:Op zondag 20 november 2022 10:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een compromis zou bijvoorbeeld iets als roetpieten en dergelijken zijn, maar dat is er op veel plekken toch ook nu?
Dat zijn de plaatsen waar ze zich publiekelijk nog uitspreken voor Zwarte Piet. Er zijn genoeg weldenkende Nederlanders voor het behoud van Zwarte Piet. Die groep is echter slim genoeg om dat genuanceerder te uiten en niet voor een camera van PowNed te gaan staan. Dus dat er alleen daar bijval voor ZP is klopt gewoon niet.quote:Op zondag 20 november 2022 11:15 schreef Caland het volgende:
Op het moment dat je alleen nog maar bijval krijgt in inteeltgehuchten als Volendam, Staphorst en Duindorp weet je toch eigenlijk wel dat je aan de verkeerde kant van de streep staat, wat je dan ook van die KOZP kneusjes mag vinden.
In Staphorst werd het feest vrij recent helemaal niet gevierd want geloof. Wat nou traditiequote:Op zondag 20 november 2022 12:22 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dat zijn de plaatsen waar ze zich publiekelijk nog uitspreken voor Zwarte Piet.
Urk krijgt toch geld van de regering voor de jongeren, dus dat gaat vast goed besteed worden zoquote:Op zondag 20 november 2022 12:23 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Oh wacht, ik was Urk vergeten
Het is maar een kinderfeestje!
Laat maarquote:Op zondag 20 november 2022 12:26 schreef Caland het volgende:
[..]
In Staphorst werd het feest vrij recent helemaal niet gevierd want geloof. Wat nou traditie
Lol! Is nog echt waar ookquote:Op zondag 20 november 2022 12:26 schreef Caland het volgende:
[..]
In Staphorst werd het feest vrij recent helemaal niet gevierd want geloof. Wat nou traditie
Ik ben overigens ook geen Staphorstfan. Maar doe nou niet alsof de gemiddelde Urker of Volendammer representatief is voor alle voorstanders van Zwarte Piet.quote:Op zondag 20 november 2022 12:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Zaken kunnen overigens veranderen, dat vinden de vriendjes van KOZP toch ook?quote:Op zondag 20 november 2022 12:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Is nog echt waar ook![]()
1997:
"Dezelfde CDA-burgemeester kreeg de zware kerk ook al over zich heen toen hij Sinterklaas ontving. Want Sinterklaas is paaps, en de paus van Rome is de anti-christ. "
https://www.volkskrant.nl(...)-staphorst~b7328a6c/
Dit gaat gewoon puur om racisme dus.
Nouja, als je door de jaren heen ziet wat voor types er gaan rellen om een kinderfeestje merk je toch wel een aardig patroon inmiddels.quote:Op zondag 20 november 2022 12:32 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook geen Staphorstfan. Maar doe nou niet alsof de gemiddelde Urker of Volendammer representatief is voor alle voorstanders van Zwarte Piet.
Vriend, je zegt het al. Rellen. Er zijn ook genoeg voorstanders van ZP die de traditie willen behouden en zich op een beschaafde manier uiten. Jij pakt nu de uitwassen en doet alsof dit soort volk representatief is voor alle voorstanders. Dat vind ik flauw en kort door de bocht.quote:Op zondag 20 november 2022 12:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, als je door de jaren heen ziet wat voor types er gaan rellen om een kinderfeestje merk je toch wel een aardig patroon inmiddels.
Beetje dit soort werk
Waarom zie je dit soort gerel dan alleen in die inteeltdorpen?quote:Op zondag 20 november 2022 12:32 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook geen Staphorstfan. Maar doe nou niet alsof de gemiddelde Urker of Volendammer representatief is voor alle voorstanders van Zwarte Piet.
Volgens mij wordt er in de rest van Nederland al lang en breed sinterklaas met roetveegpieten gevierd, en geen kind die het minder leuk vindt daardoor.quote:Op zondag 20 november 2022 12:39 schreef ISVV het volgende:
[..]
Vriend, je zegt het al. Rellen. Er zijn ook genoeg voorstanders van ZP die de traditie willen behouden en zich op een beschaafde manier uiten. Jij pakt nu de uitwassen en doet alsof dit soort volk representatief is voor alle voorstanders. Dat vind ik flauw en kort door de bocht.
Denk je dat het tijd wordt dat we ze vertellen dat het tegenwoordig ook strafbaar is om je zus te neuken?quote:Op zondag 20 november 2022 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zie je dit soort gerel dan alleen in die inteeltdorpen?
Hier was ook flinke discussie vanwege het aanpassen een paar jaar terug. Maar na de eerste aangepaste intocht zag iedereen wel in dat het in aangepaste vorm net zo leuk en gezellig is. De kinderen geven geen fuck om het uiterlijk.quote:Op zondag 20 november 2022 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er in de rest van Nederland al lang en breed sinterklaas met roetveegpieten gevierd, en geen kind die het minder leuk vindt daardoor.
Nee hoor, de rest van Nederland negeert deze onzin gewoon en heeft óf zwarte pieten of een mix.quote:Op zondag 20 november 2022 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er in de rest van Nederland al lang en breed sinterklaas met roetveegpieten gevierd, en geen kind die het minder leuk vindt daardoor.
In vrijwel geen enkele gemeente zijn er nog zwarte pieten bij de intocht.quote:Op zondag 20 november 2022 12:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, de rest van Nederland negeert deze onzin gewoon en heeft óf zwarte pieten of een mix.
quote:Op zondag 20 november 2022 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
In vrijwel geen enkele gemeente zijn er nog zwarte pieten bij de intocht.
Nee hoor. Ook in dit topic lees je genoeg posts van mensen die aangeven dat er nog voldoende Zwarte Pieten te zien waren. Ik woon in omgeving Nijmegen en daar zag ik er ook voldoende.quote:Op zondag 20 november 2022 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat heeft jouw vraag met mijn post te maken? Dus omdat er in de inteeltdorpen gereld wordt zijn alle voorstanders van ZP rellende tokkies?quote:Op zondag 20 november 2022 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zie je dit soort gerel dan alleen in die inteeltdorpen?
quote:Op zondag 20 november 2022 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Hoe kom je toch bij zulke onzin.
Edit: ah Ajax-fan, dan is het niet zo'n verrassing.
2021, dat zullen er vast niet minder zijn geworden.quote:Dat blijkt uit een inventarisatie van deze site onder sinterklaascomités in meer dan 210 gemeenten verspreid door heel Nederland. Daarvan maken 123 comités gebruik van roetveegpieten en laten er 32 een mix van bruine en roetveegpieten meelopen. Tien comités stellen vast te houden aan de traditionele Zwarte Piet. De resterende ondervraagde comités gebruiken andere varianten, hebben nog geen keus gemaakt of willen die keus nog niet vertellen vóór de intocht.
Ik woon in Nijmegen en was op de waalkade, geen zwarte pieten daar.quote:Op zondag 20 november 2022 12:51 schreef ISVV het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook in dit topic lees je genoeg posts van mensen die aangeven dat er nog voldoende Zwarte Pieten te zien waren. Ik woon in omgeving Nijmegen en daar zag ik er ook voldoende.
En als het de kinderen niet boeit dan kan ie net zo goed zwart blijven. Herkennen ze ome Pieter ook niet.
Heb er nog niet 1 gezien waar geen zwarte pieten aanwezig waren.quote:Op zondag 20 november 2022 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
In vrijwel geen enkele gemeente zijn er nog zwarte pieten bij de intocht.
Prima, als jij als woke mannetje daar blij van wordt. In het dorp waar ik woon was het een mix. Iedereen blij, autochtoon, allochtoon, kind en volwassene. Dus daar laten we het hier bij. Maar dat zullen mensen als KOZP (en jij) vast niet goed vinden want racisme van de witmang.quote:Op zondag 20 november 2022 12:54 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
2021, dat zullen er vast niet minder zijn geworden.
[..]
Ik woon in Nijmegen en was op de waalkade, geen zwarte pieten daar.
58% gebruikt roetveeg. 20% gebruikt een mix of alleen zwarte piet. 21% weet je het niet van, maar de kans is groot dat zij het niet willen zeggen omdat ze ook gewoon zwarte pieten gebruiken.quote:Op zondag 20 november 2022 12:54 schreef Caland het volgende:
2021, dat zullen er vast niet minder zijn geworden.
Racisme, mwah. Ik vind het gewoon niet zo boeiend als zo’n traditie ietwat wordt aangepast om er een grotere groep bij te kunnen betrekken, en blijkbaar is het merendeel op wat tokkiedorpen na het daar wel mee eens.quote:Op zondag 20 november 2022 12:59 schreef ISVV het volgende:
[..]
Prima, als jij als woke mannetje daar blij van wordt. In het dorp waar ik woon was het een mix. Iedereen blij, autochtoon, allochtoon, kind en volwassene. Dus daar laten we het hier bij. Maar dat zullen mensen als KOZP (en jij) vast niet goed vinden want racisme van de witmang.
Ik zou lekker over voetbal blijven lullen, dan valt het niet zo op als je geen idee hebt waar je over praat.quote:Op zondag 20 november 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Racisme, mwah. Ik vind het gewoon niet zo boeiend als zo’n traditie ietwat wordt aangepast om er een grotere groep bij te kunnen betrekken, en blijkbaar is het merendeel op wat tokkiedorpen na het daar wel mee eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |