quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:58 schreef J.B. het volgende:
Ik heb gisteren weer een vlucht naar Argentinië geboekt, 29 januari vlieg ik met een Lufthansa Boeing 747-8 van Frankfurt naar Buenos Aires (vooral vanwege het vliegtuig, en ik wil niet meer naar Brazilië dus Sao Paulo viel af). I.t.t. de vorige keer ben ik deze keer niet van plan lang in Argentinië te blijven maar wil ik kort naar Uruguay, dan door naar Chili en vanaf daar naar het noorden reizen tot ik op 30 april terugvlieg vanaf Bogota (met een Airbus A340).
Ik heb eigenlijk maar een vraag, heeft iemand hier toevallig nog wat resterende Argentijnse Pesos van haar of zijn trip naar Argentinië over?
Helaas gaat het feest met de 747-8 en A340 niet door. Lufthansa annuleerde m'n vlucht terug vanuit Bogota en intussen kwam ik er ook achter dat in Peru rond maart het regenseizoen nog bezig is, en dat vanwege El Niño ook aanzienlijk heviger kan zijn dan normaal. Derhalve gekozen om de hele boeking gratis te annuleren en de plannen om te gooien, nu vlieg ik met Latam via Sao Paulo naar Montevideo en ga ik vanuit daar richting Argentinië i.p.v. omgekeerd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:00 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige autist vliegtuiggek die zijn ticket boekt afhankelijk van het vliegtuigtype
PS: Ik kan je in contact brengen met een Nederlandse die pesos voor je kan regelen tegen een aardige koers (wel iets onder Blue), waarbij je geld overmaakt naar haar rekening in NL. PM maar even als dat iets voor je is. Ze kan de pesos naar je hotel brengen.
Het gaat me er ook niet om de kortste weg te vinden. Vorig jaar vond ik het gebied rond Bariloche en Puerto Varas ongelooflijk mooi en heb ik me voorgenomen daar heen terug te gaan om er langer te verblijven, dus dat ga ik dit jaar dan maar doen. Ik kijk er weer enorm naar uit.quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:53 schreef flipsen het volgende:
Leuk rondje, wel een beetje een mijl op zeven natuurlijk (bus van Bariloche naar Puerto Montt is een stuk sneller). El Bolsón is wel aardig, grote hippiemarkt 3x per week, heel veel microbrouwerijtjes, beetje hippiesfeertje. Ook mooi gebied voor trekkings als dat je ding is.
Stadion van River heeft natuurlijk ook flinke historische waarde, zeker voor Nederlandersquote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:53 schreef J.B. het volgende:
Dank voor de tips! Ik heb nog een vraag, het enige wat ik na m'n bezoek vorig jaar nog in Buenos Aires wil bezoeken zijn het stadion van River Plate en eventueel Tigre. Is dat laatste een beetje de moeite van het bezoeken waard op een zondag in februari?
Top, dank voor de tips! Het River Plate stadion kan je kennelijk wel bezoeken, dat van Boca Juniors echter niet. Dat was nogal een tegenvaller toen ik er vorig jaar was, maar nu ga ik dus Estadio Monumental proberen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Stadion van River heeft natuurlijk ook flinke historische waarde, zeker voor NederlandersJe kan geloof ik wel naar binnen voor een bezichtiging, maar zeker weten doe ik dat niet. @:Reem weet dat uiteraard wel, als superfan, maar die komt hier te weinig
Tigre is leuk, maar ga dan niet met zo´n grote toeristenboot maar met een zodiac, zodat je ook in de kleine kanalen kan komen. Als je gaat, ga dan met de Tren de la Costa tot het eindstationnetje Tigre Delta en daar zie je een kiosk van Safari Delta. Fernando staat er vaak zelf in de ochtend, zeg dat je mee wil en dat je via Jack van Tipica Viajes bij hem bent gekomen, krijg je wellicht nog kortingZeg, februari?? Ik heb klanten die op 21 februari naar de Delta gaan. Als je dan toevallig ook in BUE bent, kan ik je wel toevoegen.
Nope, je moet vanaf Retiro de Mitre lijn nemen naar het eindpunt, daar de weg oversteken naar het beginpunt van de TdlC, station Maipu. Hoewel er wat veranderingen waren de laatste keer dat ik er was (Mitrelijn deed het niet, TdlC begon vanaf het 2e station ipv het kopstation). Je kan op Retiro wel gewoon de boemel naar Tigre zelf nemen en vanaf daar lopen naar station Delta van de TdlC, is niet zo ver.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:12 schreef J.B. het volgende:
Wat Tigre betreft, ik neem aan dat Tren de la Costa vertrekt vanaf Retiro?
Mijn plan is om zondag 4 februari te gaan, dus een stuk vroeger. De maandagavond erna vlieg ik weer naar Bariloche.
Super, ik ga ermee aan de slag! Heb je een Sube-kaart nodig voor die treinen of is dat weer een ander tariefsysteem? Ik ga helaas ook weer zo'n kaart moeten kopen, ik kan die van vorig jaar niet meer vinden en ik herinner me dat het een vrij moeizame exercitie was om die te vinden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nope, je moet vanaf Retiro de Mitre lijn nemen naar het eindpunt, daar de weg oversteken naar het beginpunt van de TdlC, station Maipu. Hoewel er wat veranderingen waren de laatste keer dat ik er was (Mitrelijn deed het niet, TdlC begon vanaf het 2e station ipv het kopstation). Je kan op Retiro wel gewoon de boemel naar Tigre zelf nemen en vanaf daar lopen naar station Delta van de TdlC, is niet zo ver.
FB van Safari Delta: https://web.facebook.com/safarideltatigre/timeline/ Niet goedkoop, wel zeer de moeite waard op een warme zomerdag (zwemkleren mee!).
Website trein: https://www.trendelacosta.com.ar
Maakt niet echt uit, maar zoek het rijschema even op voor de zekerheid, volgens mij rijdt ie niet dagelijks. Je kan ook met het veer van Chaiten naar Ancud geloof ik...quote:Op zondag 28 januari 2024 21:30 schreef J.B. het volgende:
Super, bedankt voor de geruststellende woorden. Het schema voor Argentinië wordt weer wat concreter. Ik heb via Google een routebeschrijving naar een onderneming in Futaleufu (Chili) gevonden die een kaart van zowel de Argentijnse als Chileense kant opgeeft. In het bedrijf zelf ben ik niet geïnteresseerd maar het is wel nuttig voor m'n ouders en vriendin om te zien wat m'n geplande route grofweg is:
[ afbeelding ]
Grootste verschil is dat ik vanaf Chaiten naar Quellon wil met de veerboot en zo over Chiloé naar Puerto Varas en Pucon.
Overigens @:flipsen, nog een vraagje, is het beter om La Trochita in El Maiten te bezoeken of in Esquel? Of maakt het al bij al weinig verschil?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
Niet naar Ancud, wel naar Castro. Aangezien dat het stadje met de paalwoningen is en in die regio bovendien die Spaanse kerkjes staan ga ik vermoedelijk die route volgen.quote:Op zondag 28 januari 2024 23:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maakt niet echt uit, maar zoek het rijschema even op voor de zekerheid, volgens mij rijdt ie niet dagelijks. Je kan ook met het veer van Chaiten naar Ancud geloof ik...
Ik ben vandaag in Tigre geweest en Fernando noch iemand anders bemanden helaas de kiosk, dus dat was een lichte tegenvaller. Die slechte start trok zich door, want tot mijn stomme verbazing stond een flink deel van Tigre (waaronder de gehele boulevard) onder water. Met de uren zakte het water echter en ik heb uiteindelijk een tour gemaakt in een kleine boot van Natventure, het was de moeite waard maar de overstromingen gaven toch een wat bittere smaak aan het geheel.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:02 schreef flipsen het volgende:
Tigre is leuk, maar ga dan niet met zo´n grote toeristenboot maar met een zodiac, zodat je ook in de kleine kanalen kan komen. Als je gaat, ga dan met de Tren de la Costa tot het eindstationnetje Tigre Delta en daar zie je een kiosk van Safari Delta. Fernando staat er vaak zelf in de ochtend, zeg dat je mee wil en dat je via Jack van Tipica Viajes bij hem bent gekomen, krijg je wellicht nog korting![]()
Oh kut, ik wist niet (of was vergeten) dat het vandaag wasquote:Op zondag 4 februari 2024 22:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik ben vandaag in Tigre geweest en Fernando noch iemand anders bemanden helaas de kiosk, dus dat was een lichte tegenvaller. Die slechte start trok zich door, want tot mijn stomme verbazing stond een flink deel van Tigre (waaronder de gehele boulevard) onder water. Met de uren zakte het water echter en ik heb uiteindelijk een tour gemaakt in een kleine boot van Natventure, het was de moeite waard maar de overstromingen gaven toch een wat bittere smaak aan het geheel.
Geen zorgen, ik neem het je totaal niet kwalijk hoor; het was eerder gewoon ter informatiequote:Op zondag 4 februari 2024 22:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh kut, ik wist niet (of was vergeten) dat het vandaag wasDat de halve boel onder water stond wist ik ook niet eerlijk gezegd, gisteren flink geregend daar? Je weet dat ik 450km (echt fantastisch) zuidelijker woon he?
De grensovergang tussen San Martín en Pucón is erg de moeite waard, je gaat letterlijk tussen de vulkanen doorquote:Op dinsdag 6 februari 2024 01:37 schreef J.B. het volgende:
Ik ben net in Bariloche aangekomen en het ziet er bepaald niet best uit.Vanuit het vliegtuig zag ik enorme rookwolken richting zuiden en een gehucht nabij Esquel wordt kennelijk al deels geëvacueerd vanwege de bosbranden.
Plan B is richting noorden, ik ga proberen om morgen in San Martin de Los Andes te komen en vandaar naar Pucon (Chili) te gaan. Naar Pucon wilde ik toch al, maar de manier waarop zal nu wat anders (en sneller) zijn dan gepland
Om nog op het voetbal terug te komen: ik ben gisteren naar een wedstrijd van Platense geweest (gewoon een kaartje gekocht bij het stadion) en vandaag een rondleiding gehad in het stadion van River Plate. Allebei uitstekende ervaringen en aanraders.
Je hebt me op een idee gebracht, ik heb besloten om nog een extra nacht in San Martin de los Andes te blijven en ga vandaag voor een dag naar het Lanin nationaal Park.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
De grensovergang tussen San Martín en Pucón is erg de moeite waard, je gaat letterlijk tussen de vulkanen door
Oeh, Lanínquote:Op woensdag 7 februari 2024 09:46 schreef J.B. het volgende:
[..]
Je hebt me op een idee gebracht, ik heb besloten om nog een extra nacht in San Martin de los Andes te blijven en ga vandaag voor een dag naar het Lanin nationaal Park.
Geklommen of gewandeld heb ik uiteindelijk niet, ik ben met een tour gegaan omdat dat het makkelijkste was. Hoe dan ook was het prachtige dag:quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:49 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oeh, LanínDat is mijn grote vulkaanliefde
Die kan je mooi zien liggen bij helder weer, lijkt erg op Mount Fuji volgens kenners. Beklimmen mag alleen onder begeleiding trouwens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |