abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206640215
Hi,

jaar of 4 geleden een eerste uit de kluiten gewassen kruimeldief annex steelstofzuiger gekocht. Na een jaar of 2 hield die er mee op. We gebruiken hem toch best vaak, dus een wat duurder/beter exemplaar gekocht, een Bissell MultiReach Ion XL. Was orde grootte 175/200 euro. Werkte prima, gaat lang op een accu, handig in gebruik. Tot na een jaar of 2 de borstelrol ermee op hield en iets later ook een rubbel wieltje eraf kwam. Resultaat, als stofzuiger niet meer lekker te gebruiken, als kruimeldief nog prima. Maar intussen gebruikte ik het ding dagelijks om snel even de keuken en eetkamer te stofzuigen. Garantie verlopen, dus kan er ook niet meer wat aan laten doen. Ik zie ook niet zo gauw waar ik vervangende onderdelen vandaan kan halen.

Dus maar op zoek naar een nieuwe. Ik zie steelstofzuigers voorbij komen tot boven de ¤ 750. Krankzinnig, als je het mij vraagt. Maar ik zit er ook niet op te wachten dat ik elke twee jaar een nieuwe moet kopen.
Heb ook wel eens eerder bij Dyson gekeken, maar die presteren het om elk model in een kakofonie van kleuren uit te brengen, wat het m.i. een lelijk object hier in huis zou maken.

De oppervlaktes die ik moet stofzuigen zijn PVC vloer, houten vloer en een kleed. Dat kleed heeft geen opstaande stof (dus geen hoogpolig tapijt ofzo). Er zijn allerlei tests te vinden die allemaal weer een andere als beste uit de test, beste koop, of alles in 5 categorieėn wel een 'beste' kent.
Geven jullie wel 400/500 aan zo'n apparaat uit? En gaat het dan wel 5 jaar mee? Ben je er happy mee? Of kopen jullie elke 2 jaar een nieuwe? Zou je een ander ook aanraden zoveel geld eraan uit te geven?

Groet
Da gao nie nou!
pi_206640327
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  vrijdag 11 november 2022 @ 17:47:04 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206640432
We hebben staan kijken naar een Samsung die als beste uit de test kwam. Eentje met ook nog een handige voorziening om het stofreservoir te legen.

Toen toch maar nieuwe filters voor de ‘gewone’ ouderwetse stofzuiger gekocht. Dus nog maar even niet.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 november 2022 @ 17:53:01 #5
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206640488
Nee het is het zeker niet waard. Je betaalt een bizar bedrag voor een stofzuiger met misschien hippe kleuren of bekend merkteken, maar die matig presteert, altijd leeg is als je hem nodig hebt en ook nog bewerkelijk is in het onderhoud, zoals het legen van de stofbak. O en had ik gevoelig al genoemd?

Als een soort kruimelzuiger functioneren ze prima maar wie koopt er nou een 'bij'stofzuiger voor 500 of meer. Ik denk dat je voor dat bedrag minimaal 2 zeer goede en praktische stofzuigers hebt waar je ook nog zoveel jaar langer mee kan doen.
pi_206640505
Als je dan zoiets aan de prijs wilt kopen, koop dan een Miele. Die zijn redelijk build to last, gaat er iets kapot dan hebben ze 20 jaar lang een reserveonderdeel voor je.
pi_206640563
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 17:54 schreef Dementor het volgende:
Als je dan zoiets aan de prijs wilt kopen, koop dan een Miele. Die zijn redelijk build to last, gaat er iets kapot dan hebben ze 20 jaar lang een reserveonderdeel voor je.
Eens.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_206640610
ik heb gekeken naar een energiezuinige.

Miele apparatuur koop ik sowieso niet, die gaan te lang mee waardoor je die niet vervangt ondanks dat ze later zeer grote energieslurpers zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206640820
Ik zou gewoon een stofzuiger met snoer kopen en minimaal 1800 watt.
Dat vermogen trek je nooit uit zo'n slap accugeval.
En die prijs slaat natuurlijk al helemaal nergens op.
pi_206640856
Zelf heb ik de Dreame T20 steelstofzuiger in combinatie met een roborock s5 max (robotstofzuiger).

Ik vind het een ideale combinatie. 2x per week de robot met dweil en de steelstofzuiger voor tussendoor (kruimels bij bank of keuken ofzo).

De steelstofzuiger wordt ook door de kids gebruikt voor hun kamer, dat gebeurde voordat wij een steelstofzuiger hadden nooit. Heb deze steelstofzuiger nu ruim een jaar en het bevalt prima. Kostte iets meer dan ¤200 en de robot kostte bijna ¤250 en die heb ik ruim 1,5 jaar en ik vind het echt een goede investering.

Op Tweakers is er ook een heel topic over, doe er je voordeel mee.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1803999
  vrijdag 11 november 2022 @ 18:35:47 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206640893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 18:29 schreef Centenbak het volgende:
Ik zou gewoon een stofzuiger met snoer kopen en minimaal 1800 watt.
Dat vermogen trek je nooit uit zo'n slap accugeval.
En die prijs slaat natuurlijk al helemaal nergens op.
Die mogen niet meer worden gemaakt. 900 watt is maximaal, sinds enkele jaren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206641359
Dyson v11 hier. Absoluut wel waard.

Pak de stofzuiger nu veel sneller en zonder het te zien als een taak (vergeleken bij een grote stofzuiger met snoer).
pi_206641394
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 17:53 schreef Rode_Wijn het volgende:
Nee het is het zeker niet waard. Je betaalt een bizar bedrag voor een stofzuiger met misschien hippe kleuren of bekend merkteken, maar die matig presteert, altijd leeg is als je hem nodig hebt en ook nog bewerkelijk is in het onderhoud, zoals het legen van de stofbak. O en had ik gevoelig al genoemd?
Presteert prima.
Nooit leeg, want 2 opladers en batterijen (was onderdeel van de actie).
Legen is zo gepiept zonder gedoe.

Allemaal non-argumenten in mijn oog.

Het klinkt alsof je er nooit eentje hebt gebruikt en je mening al klaar hebt staan.

quote:
Als een soort kruimelzuiger functioneren ze prima maar wie koopt er nou een 'bij'stofzuiger voor 500 of meer. Ik denk dat je voor dat bedrag minimaal 2 zeer goede en praktische stofzuigers hebt waar je ook nog zoveel jaar langer mee kan doen.
Een 'bij stofzuiger' is meer de kruimeldief van Black & Decker of zo, die inderdaad tekortschieten als je iets compleets wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2022 19:18:36 ]
pi_206641421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb gekeken naar een energiezuinige.

Miele apparatuur koop ik sowieso niet, die gaan te lang mee waardoor je die niet vervangt ondanks dat ze later zeer grote energieslurpers zijn.
Dat is een gedachtegang die toepasbaar is op wasmachines van 20 jaar oud.
pi_206641453
quote:

100% dat jij helemaal geen goede steelstofzuiger op accu hebt want die nadelen zijn daar niet.
Misschien zo’n ding van de Aldi gehad?

1. Hij is nooit leeg want hangt in een laadstation
2. Presteert net zo goed
3. Is stiller
4. Gaat lang mee, tot 45-60min
5. Heeft een reinigbaar filter
6. Wat snel is te reinigen.
Vakman pur sang
  vrijdag 11 november 2022 @ 19:26:14 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206641484
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 19:15 schreef YStec het volgende:
Dyson v11 hier. Absoluut wel waard.

Pak de stofzuiger nu veel sneller en zonder het te zien als een taak (vergeleken bij een grote stofzuiger met snoer).
Wij hebben ook zo’n Dyson, maar niet iedereen is hier even enthousiast. :D

Ik vind het ideaal dat ie zonder snoer is en altijd opgelaten, maar verder vind ik het niet heel bijzonder.
  vrijdag 11 november 2022 @ 19:26:36 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_206641488
quote:

Wat een kolder, die dingen hangen in een oplader en de stofbak legen gaat nog makkelijker dan bij een normale stofzuiger.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 11 november 2022 @ 19:30:44 #18
68638 Zwansen
pi_206641543
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 november 2022 19:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat een kolder, die dingen hangen in een oplader en de stofbak legen gaat nog makkelijker dan bij een normale stofzuiger.
Ik vind dat zo’n Dyson wel heel snel hapert als er ergens iets verstopt is hoor. :@
  vrijdag 11 november 2022 @ 19:32:00 #19
459912 FlippingCoin
pi_206641562
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2022 19:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik vind dat zo’n Dyson wel heel snel hapert als er ergens iets verstopt is hoor. :@
Nooit gehad, wat zuig je op dan de botten van de spareribs? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_206641573
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2022 19:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Alles hapert als het verstopt is :?
Vakman pur sang
  vrijdag 11 november 2022 @ 19:37:44 #21
68638 Zwansen
pi_206641654
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 november 2022 19:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nooit gehad, wat zuig je op dan de botten van de spareribs? :o
Nee, gewoon stof en andere rotzooi. Maar dan krijg ik regelmatig dat ie 1 seconden zuigt, dan 1s stil, 1s zuigt, etc. Heel irritant.
pi_206641687
500 euro is wel veel geld, daar heb je zo al een slechte tweedehands auto voor.
Ik zelf zou het niet doen, maar als je het breed hebt kan je het breed laten hangen.

Zijn die draadloze steelstofzuigers trouwens niet vrij zwaar op de arm?
Twiddel
pi_206641729
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 19:20 schreef Dementor het volgende:

[..]
Dat is een gedachtegang die toepasbaar is op wasmachines van 20 jaar oud.
ook op stofzuigers en juist op stofzuigers. Tot voor kort dachten consumenten dat hoe meer vermogen een stofzuiger heeft hoe beter hij is en gingen fabrikanten express en doelbewust obstructies plaatsen om een stofzuiger te produceren die meer energie vroeg dan nodig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 11 november 2022 @ 19:43:05 #24
459912 FlippingCoin
pi_206641759
Je kan het beste gewoon die van 750 kopen, als het dan niks is kan je altijd nog een review schrijven voor ons.
pi_206641796
Hier ook een dyson. Ideaal ding.
Altijd opgeladen geen gedoe/gehannes met snoer en zuigt prima. Zeker met zo’n roterende kop is het ideaal.

Zulke dingen koop je leuk in de aanbieding zoals met black friday voor rond de 400 euro ipv 550/600. Na 5 jaar verkoop je em voor rond de 350 (want bekend merk dus waardevast) en je hebt voor bijna niks dat ding gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')