https://www.vodafoneziggo(...)en-uefa-clubvoetbal/quote:Ziggo Sport heeft de exclusieve tv-rechten verworven voor de UEFA Champions League, de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. Daarmee komen de belangrijkste Europese clubcompetities vanaf voetbalseizoen 2024/2025 voor het eerst onder één dak. Alle wedstrijden en hoogtepunten zijn exclusief bij Ziggo Sport te zien.
De afspraken met UEFA gelden voor drie voetbalseizoenen: van medio 2024 tot medio 2027. De komende maanden werkt Ziggo Sport de programmering verder uit. Alle voetbalwedstrijden van de deelnemende Nederlandse clubs zijn voor iedereen in Nederland in ieder geval gratis te streamen via de Ziggo GO-app. Ziggo-klanten kunnen de belangrijkste wedstrijden bovendien ook zien op kanaal 14. Hoeveel Ziggo Sport betaalt voor de rechten is niet bekend gemaakt.
Liefde voor voetbal
Marcel Beerthuizen, directeur van Ziggo Sport, weet als geen ander hoe hij sport in alle huiskamers moet brengen, of het nu autoracen, Nederlandse topsport of internationaal topvoetbal is. Hij is blij dat het is gelukt om de rechten van de UEFA te verwerven: “Voor Ziggo Sport is dit een belangrijke stap. De beste sportcontent hoort op de grootste sportzender van Nederland, vinden we. Ons trackrecord, jarenlange partnership met de UEFA en liefde voor voetbal zorgen ervoor dat je voor UEFA clubvoetbal voortaan bij Ziggo Sport terecht kunt.”
Onderscheidend
Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo, geeft aan dat deze stap een belangrijk onderdeel is van de strategie van de onderneming: “VodafoneZiggo wil klanten altijd de beste kijkervaring en de beste entertainment bieden. Ziggo Sport is al jaren onderscheidend in de manier waarop we sport in alle huiskamers brengen. Internationaal voetbal – waaronder UEFA clubvoetbal – hoort hier simpelweg bij. En daarmee is de sportzender een onmisbare schakel in onze contentstrategie.”
Ik niet. Alles op 1 zender betekent 1 abo ipv 2quote:Op donderdag 10 november 2022 12:48 schreef Ronzz het volgende:
Hoop wel dat ESPN na 2025 de rechten van de Eredivisie heeft. Bevalt me uitstekend daar.
Dat is afwachten wat Disney wil gaan bieden.... Het kan zijn dat blijft. Maar denk ook aan Prime, Viaplay of Eleven Sports die mogelijk zijn intrede gaat doen in Nederland. Alle opties mbt Eredivisie liggen op tafel.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:48 schreef Ronzz het volgende:
Hoop wel dat ESPN na 2025 de rechten van de Eredivisie heeft. Bevalt me uitstekend daar.
Maar dan wordt het wel duurder gemaakt dat abo....betalen pannenkoek!quote:Op donderdag 10 november 2022 12:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik niet. Alles op 1 zender betekent 1 abo ipv 2
Beter.
Ja wacht eens even, dat is de bedoeling niet he!quote:Op donderdag 10 november 2022 13:02 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Maar dan wordt het wel duurder gemaakt dat abo....betalen pannenkoek!
Ja, maar zo gaat het wel gebeuren, en verwacht dat Ziggo nu ook wel een prijsverhoging gaat doorvoeren over 2 jaar als het zover is met de CL en EL.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja wacht eens even, dat is de bedoeling niet he!
Ziggo is sowieso fucking duur. Bij KPN betaal je letterlijk de helft voor een pakketje.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:02 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Maar dan wordt het wel duurder gemaakt dat abo....betalen pannenkoek!
Ik zie het ook nog wel op Disney+ terechtkomen, misschien met behoud van een paar ESPN-kanalen op tv. Disney is voor 51% eigenaar van Eredivisie Media & Marketing CV, het bedrijf dat de rechten exploiteert. Dus zijn zijn in principe als eerst aan zet.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:52 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat is afwachten wat Disney wil gaan bieden.... Het kan zijn dat blijft. Maar denk ook aan Prime, Viaplay of Eleven Sports die mogelijk zijn intrede gaat doen in Nederland. Alle opties mbt Eredivisie liggen op tafel.
Het is dan in ieder geval volledig gratis te zien voor elke Nederlander. Voor RTL, SBS, Veronica heb je altijd nog een betaald tv-pakket nodig, terwijl steeds minder mensen daar behoefte aan hebben.quote:
Je kan volgens mij ook live via stream kijken via app van de betreffende zender (KIJK, RTL XL etc)quote:Op donderdag 10 november 2022 13:16 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het is dan in ieder geval volledig gratis te zien voor elke Nederlander. Voor RTL, SBS, Veronica heb je altijd nog een betaald tv-pakket nodig, terwijl steeds minder mensen daar behoefte aan hebben.
Bij Viaplay hangt het er ook vanaf met welk apparaat je kijkt. Op mijn Xinomie ( @GGMM ) gaat het niet goed, omdat die n00bs van Viaplay dat niet ondersteunen.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan volgens mij ook live via stream kijken via app van de betreffende zender (KIJK, RTL XL etc)
Maar je hebt wel sneller kwaliteitsverlies en haperingen dan een vast kanaal, zeker als je live met een app via wifi moet streamen. Of misschien heb ik gewoon teringwifi, bij Viaplay was dat in elk geval geen heel groot succes..
Dan noem je ook wel gelijk een paupermerk. Logisch dat ze dat niet ondersteunen.quote:Op donderdag 10 november 2022 13:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bij Viaplay hangt het er ook vanaf met welk apparaat je kijkt. Op mijn Xinomie ( @:GGMM ) gaat het niet goed, omdat die n00bs van Viaplay dat niet ondersteunen.
De coverage op ESPN was echt meer dan uitstekend, dat gaat ziggy niet verbeteren.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:25 schreef Sked het volgende:
Erg mooi nieuws. Weg met de ellende van RTL, Veronica en ESPN.
ESPN is de enige reden dat ik nog een lineair tv-abonnement heb. Dus ik zou ze niet missen.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Geen haat aan ESPN inderdaad.
quote:Op donderdag 10 november 2022 14:21 schreef borisz het volgende:
Wat nog wel leuk is in hoeverre 'Streaming voor Iedereen' wordt gezien als 'Open Net'.
Nederlands Europees voetbal en de finales staan op de Evenementenlijst.
Open Net = beschikbaar op een kanaal die 80% van de huishoudens gratis kan ontvangen.
In hoeverre is de wet ingespeeld op moderniteiten als streaming?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)024-naar-ziggo-sportquote:Het Commissariaat van de Media laat weten dat het nog niet kan zeggen of de regeling voldoet aan de Mediawet. Die verplicht zenders namelijk om wedstrijden van Nederlandse clubs uit te zenden via een open televisieprogrammakanaal.
ESPN > Ziggo met grote afstandquote:Op donderdag 10 november 2022 12:25 schreef Sked het volgende:
[..]
https://www.vodafoneziggo(...)en-uefa-clubvoetbal/
Erg mooi nieuws. Weg met de ellende van RTL, Veronica en ESPN.
Het behoord volgens de wet gewoon op en open kanaal uitgezonden te worden die gewoon via een kanaalnummer op de afstandsbediening bereikbaar is zoals het kanaal van ESPN op nr. 14 bij KPN abonnees en Ziggo voor hun abonnnees. KPN en andere providers zullen dus een kanaal beschikbaar moeten stellen. Je kunt als Ziggo zijnde niet zeggen, 'ja je kunt de app downloaden en daar gratis kijken', zo werkt dat natuurlijk niet...quote:Op donderdag 10 november 2022 14:21 schreef borisz het volgende:
Wat nog wel leuk is in hoeverre 'Streaming voor Iedereen' wordt gezien als 'Open Net'.
Open Net = beschikbaar op een kanaal die 80% van de huishoudens gratis kan ontvangen.
In hoeverre is de wet ingespeeld op moderniteiten als streaming?
Vraag ik me af. De zender is deels eigendom van de eredivisie clubs zelf.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:45 schreef borisz het volgende:
2024/2025 is het bij ESPN alleen Eredivisie en de Amerikaanse Sporten. Na die zomer kan je die zender wrs opdoeken....
quote:Walt Disney Company 51%
Eredivisie CV 44,1%
KNVB 4,9%
Er staat in de wetgeving niet op welke wijze een tv zender gedistribueerd dient te worden. (Broadcast, IPTV, Streaming). Wat wel discutabel is is als een zender tijdelijk open is ook als "open televisieprogrammakanaal" kan worden gezien.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:21 schreef borisz het volgende:
In hoeverre is de wet ingespeeld op moderniteiten als streaming? :P
quote:open televisieprogrammakanaal: televisieprogrammakanaal dat ontvangen kan worden door ten minste vijfenzeventig procent van alle huishoudens in Nederland, waarvoor geen andere kosten verschuldigd zijn dan:
1°. het tarief dat een pakketaanbieder als bedoeld in artikel 6.9a aan zijn abonnees in rekening brengt voor de ontvangst van het programma-aanbod van een door die aanbieder met inachtneming van de artikelen 6.13 tot en met 6.14b vast te stellen aantal programmakanalen; of
2°. de kosten van aankoop of gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst van televisieprogramma’s mogelijk maken;
Zo is dat natuurlijk besloten in 2009.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:41 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Vraag ik me af. De zender is deels eigendom van de eredivisie clubs zelf.
[..]
competitie hockey zit bij Viaplay tegenwoordig.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo is dat natuurlijk besloten in 2009.
Voor mij wel een reden om toch maar een abo bij Ziggy af te sluiten. Kan ik ook gewoon hocket, handbal etc kijken.
Nascar, indycar. genoeg te zien.quote:Extra jammer dat autootje rijden daar weg is
Vond het wel klote dat ze dat schakelkanaal niet meer deden (al is dat misschien wel overkill met EL en ECL)quote:Op donderdag 10 november 2022 13:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De coverage op ESPN was echt meer dan uitstekend, dat gaat ziggy niet verbeteren.
Ziggo kan ook echt geen fatsoenlijke apps produceren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |