abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206569956
De complotdenker David Icke mag Nederland niet in. Dat heeft het kabinet besloten in verband met risico's voor de openbare orde. Haagse bronnen bevestigen de berichtgeving hierover van RTL Nieuws. Hij zou komende zondag spreken op een demonstratie in Amsterdam.

Icke wordt geweerd omdat zijn voornemen om een toespraak te houden bij een bijeenkomst in Amsterdam "heeft geleid tot onrust", aldus de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. De Brit was uitgenodigd door de organisatie Samen voor Nederland. Dit is een samenwerkingsverband waarbij onder meer Forum voor Democratie, Viruswaarheid, Gele Hesjes Nederland en Nederland in Verzet zijn aangesloten.

De gemeente Amsterdam had de IND gevraagd te onderzoeken of hem de toegang kan worden geweigerd. De immigratiedienst wil de zaak niet toelichten: "Omdat dit een individuele casus is, kunnen wij hierop inhoudelijk niet ingaan."

De IND gaf het advies Icke de toegang te weigeren na overleg met de politie en de NCTV. Ook kijkt de IND naar "aanwijzingen uit ambtsberichten van de AIVD".

Verantwoordelijk staatssecretaris Eric van der Burg neemt dat advies over. Ook burgemeester Halsema van Amsterdam is op de hoogte van het besluit.

Buitenaardse reptielen

Over de aangekondigde komst van Icke is al weken veel te doen. Hij is een aanhanger van complottheorieën over zogenoemde 'illuminati', die uit zouden zijn op een nieuwe wereldorde. De Brit gaat echter verder en denkt dat er elites op aarde zijn die gedeeltelijk bestaan uit een netwerk van buitenaardse reptielen, waarmee hij volgens critici Joden bedoelt.

Eerder al besloot de gemeente Amsterdam de demonstratie van Samen voor Nederland te verplaatsen van de Dam naar het Museumplein in verband met de voorgenomen komst van de complotdenker. Volgens de gemeente waren er drie tegenprotesten aangemeld.

https://nos.nl/artikel/24(...)oegang-tot-nederland

En ondertussen wel IS-bruiden naar Nederland halen.

poll

Niet mijn OP.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206570021
KabinetTeamFok weigert complotdenker Icke toegang tot Nederland Holland en Fok.nl #1
pi_206570036
quote:
84s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De wappen hebben ondertussen een naam gevonden die de brief geschreven zou hebben. Deze persoon krijgt nu doodsbedreigingen :(
Dat is an sich ook positief want voor doodsbedreigingen kunnen we mensen gewoon vervolgen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206570074
Weet iemand hoe ik de poll meeneem uit het vorige topic?
pi_206570091
quote:
84s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En iedereen heeft het recht een tegendemonstratie te organiseren ;) En zolang de Icke aanhangers niet gewelddadig zijn, zijn de antifa dat ook niet.
Dat is lang niet altijd het geval.
Zeker niet qua van alles slopen.
pi_206570132
pi_206570134
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik zou best een discussie wensen over waar we staan tov 20 jaar geleden. Lijsten als de democracy index zijn redelijk meetbaar en feitelijk.

Maar als ik hier op google en youtube zoek kan ik letterlijk z'n hele repertoire vinden. Het is niet dat de staat een filter toepast zoals in Rusland. Jij mag zonder een enkeltje Siberië te kunnen verwachten alles roepen zolang je niet tot geweld oproept.

Het enige nieuwe dat hij te vertellen heeft is dat hij Rutte en de NL regering fascistisch vindt, zoals hij ieder ander land waarschijnlijk fascistisch vindt op Rusland na.

Ik denk dat Icke een ordinaire con-artist is. Deze zoon van God heeft met slap, niet bewijsbaar gelul een goudmijntje gevonden als vervolg op zijn niet al te succesvolle voetbalcarriere.
De Nederlandse/EU overheid heeft natuurlijk wel degelijk 2 Russische nieuwskanalen geblokkeerd in de EU.
Ik vind dat persoonlijk een zwaktebod, de Russische propaganda is behoorlijk doorzichtig, zeker als je toegang hebt tot andere (dan Russische) media.

Ik denk idd ook dat Icke gewoon een oplichter is, maar dat is vooral ook omdat ik me niet kan voorstellen dat hij die onzin daadwerkelijk gelooft.
pi_206570159
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:56 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De Nederlandse/EU overheid heeft natuurlijk wel degelijk 2 Russische nieuwskanalen geblokkeerd in de EU.
Ik vind dat persoonlijk een zwaktebod, de Russische propaganda is behoorlijk doorzichtig, zeker als je toegang hebt tot andere (dan Russische) media.

Ik denk idd ook dat Icke gewoon een oplichter is, maar dat is vooral ook omdat ik me niet kan voorstellen dat hij die onzin daadwerkelijk gelooft.

ik had t over de vindbaarheid van Icke's preken online.
pi_206570165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ik had t over de vindbaarheid van Icke's preken online.
Ah ja, iemand riep eerder al ergens dat hij van youtube gebanned zou zijn, youtube staat idd vol met allerlei onzin van Icke, dus dat slaat helemaal nergens op.
pi_206570430
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 00:53 schreef Hallojo het volgende:
Het probleem met haatimams als Icke is dat zwakbegaafde mensen geloven wat hij zegt en tot geweld overgaan tegen de mensen die hij vals beschuldigt.

Want je bent toch een held als je een pedofiel die een kelder vol met kinderen heeft die hij verkracht en vermoordt, omlegt en daarmee al die kinderen redt?

Dat er geen kind wordt gered en er alleen maar een onschuldig mens wordt vermoord, komt de zwakbegaafde pas achter als het te laat is.
Dat ben ik helemaal met je eens, en zelfs als figuren als Icke hun woorden zorgvuldig kiezen en daarmee strafrechtelijk niet aan te pakken zijn, dragen ze wel degelijk schuld aan dat soort gebeurtenissen.
Ik zou echter niet weten hoe we dit fatsoenlijk kunnen aanpakken zonder tot (naar mijn mening) onwenselijke censuur over te gaan.

En als mensen die drek van een kinderbloeddrinkende elite daadwerkelijk geloven, kan ik me idd voorstellen dat ze zich geroepen voelen in actie te komen.
Gelukkig lijken de meesten daarvoor toch niet echt overtuigd genoeg van die onzin, maar voor mijn gevoel lijken dat er wel meer te worden.

We zitten ook met een systeem waar gevestigde religies allerlei voorrechen hebben tot dingen die anderen niet mogen, en die enkel van religies geaccepteerd worden.
En ook vanuit die gevestigde religies zijn er doorgeslagen figuren die tot moordpartijen over gaan vanuit (geestesziek) idealisme.
Wat dat betreft vind ik het verschil tussen religieuzen en complotdenkers flinterdun.

Ik denk dat we iig moeten beginnen met meer geld vrij te maken voor de GGZ (de gevangenissen zitten ten slotte al vol geesteszieken).
Maar wanneer kun je overgaan tot dwangmedicatie of gedwongen opname?
pi_206570688
https://www.nporadio1.nl/(...)ke-juridisch-onjuist

quote:
Brouwer vindt dat we met dit besluit in gevaarlijk water terecht komen. "Ik vind dat we iedereen de gelegenheid moeten geven om zijn of haar boodschap naar buiten te brengen. De bevolking is mans genoeg om zijn eigen oordeel daar over te vellen. Deze reflex vind ik echt onjuist. Ik snap wel dat men de Joodse gemeenschap wil beschermen. Maar misschien wordt het ook wel tijd dat we hier anders mee leren omgaan. Dit werkt niet."
En zo is het. Vrijheid van meningsuiting beperken schaadt niet alleen de spreker maar ook de rechten van de potentiële luisteraar.
  zaterdag 5 november 2022 @ 22:44:42 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206570716
Mensen als David Icke maken duidelijk waar vrijheid van meningsuiting in combinatie met internet toe leidt. Het is een interessant vraagstuk voor overheden, want het wordt steeds duidelijker dat het samenleving, regering en vooral natiestaat ondermijnend werkt.

Aan de andere kant is verbieden een onzinnige reflex. Wat schiet je ermee op? Het voedt de paranoia alleen maar en je duwt het dan naar de ondergrond. Daarnaast is het kwaad al geschied: al zijn speeches staan op internet. Ik heb ook niet het idee dat hij mensen overhaalt die nog niet on board waren. Dat soort figuren is zo extreem dat je niet het een soort gematigd eens met ze kunt zijn.
pi_206571469
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 22:44 schreef Richestorags het volgende:
Mensen als David Icke maken duidelijk waar vrijheid van meningsuiting in combinatie met internet toe leidt. Het is een interessant vraagstuk voor overheden, want het wordt steeds duidelijker dat het samenleving, regering en vooral natiestaat ondermijnend werkt.

Aan de andere kant is verbieden een onzinnige reflex. Wat schiet je ermee op? Het voedt de paranoia alleen maar en je duwt het dan naar de ondergrond. Daarnaast is het kwaad al geschied: al zijn speeches staan op internet. Ik heb ook niet het idee dat hij mensen overhaalt die nog niet on board waren. Dat soort figuren is zo extreem dat je niet het een soort gematigd eens met ze kunt zijn.
Aan de andere kant moet je ook niet willen dat dit soort politieke predikers die geen enkele kritische noot over Putin en een corrupte Trump laten horen hier naartoe komen en geld vangen om regeringen van beter ingerichte landen 'erg fascistisch' te noemen omdat ze weten daarmee de polarisatie te kunnen uitdiepen. Dan krijg ik het idee van roebels onder de tafel.

Baudet deed ook al een verkapte bedreiging aan het adres van Rutte terwijl hij Poetin de hielen likte in dezelfde allinea. Waarop de reptielenwereld van Icke werd toegepast als in goed en kwaad.

En we hebben iets in 2015

https://www.onenewspage.c(...)aine-War-in-2015.htm

Video in de link

David Icke predicted the United States would orchestrate a war against Russia using Ukraine.

Say what you want about David Icke he was spot on with this one

De Amerikanen zouden de oorlog gaan orkestreren door Oekraine te gebruiken.

Kortom.. Putin is eigenlijk het slachtoffer geworden.

of zelfs een held? (video in de link)

David Icke: Is Putin challenging the globalists?

https://www.bitchute.com/video/FXrxrUDDA64B/

En net als laughland namens Fvd met het Kremlin aan tafel zit, zal Icke ook ongetwijfeld deel uitmaken van die hele circlejerk rondom Nazi Rusland.

En dat maakt hem waarschijnlijk gewoon een ordinaire spindoctor die aan de kant van Rusland stond en staat en hier probeert wat emoties in woede om te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 06-11-2022 00:10:29 ]
pi_206572880
Ik ken die Icke niet.

Is hij een haatzaaier e/o oproeper tot geweld zoals bv de terecht afgewezen haat imams. of is hij gewoon een nutcase met rare ideeen?

In het eerste geval, good riddance!

In het tweede geval, boeie..
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206573402
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 01:40 schreef Montagui het volgende:
Ik ken die Icke niet.

Is hij een haatzaaier e/o oproeper tot geweld zoals bv de terecht afgewezen haat imams. of is hij gewoon een nutcase met rare ideeen?

In het eerste geval, good riddance!

In het tweede geval, boeie..
Baudet: Putin is goed, we moeten alles doen om Putin te helpen. Mensen als Rutte zijn het kwaad. (en daar zat het reptilianssausje van Icke overheen) Lees: doe iets voor Putin, strijd tegen Rutte.

Icke: Deze willekeurige door mij persoonlijk geselecteerde personen die ik niet mag zijn reptielen (hadden ook duivels, kwaadaardigen etc kunnen heten), maw het kwaad.

De regering Rutte (en de regering van ieder Europees land) is fascistisch.

Putin (geen fascist) is een held die tegen Globalisme strijdt.

Het is geen vrije mening. Het draait democratie en fascisme 180 graden in definitie om en heeft als enige doel om polarisatie verder uit te diepen zodat het Kremlin meer invloed in de meningsvorming krijgt.

Als je nagaat dat de Russen de Maga beweging steunen, meeboetseerden aan het Brexitklimaat en andere exits op het oog hadden. Daarnaast via Laughland de FvD onder de duim hebben, dan is Icke gewoon een zoveelste belangrijke door Rusland goedgekeurde spindoctor die pogingen doet om West-Europa uit balans te halen

trap er niet in.

Als we zo boreaal zijn strijden we in verdediging van wat we hebben samen niet mét Rusland tegen westerse leiders maar tegen het Kremlin.

Een Russisch leger in Nederland met Baudet en Gideon die ijverig de administratie uitvoeren zou geen enkele positieve bijdrage leveren in verbetering van onze leefcondities zijn. Diezelfde Russen verkrachten ook net zo makkelijk de vrouwen en dochters van de wappies.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 06-11-2022 09:00:59 ]
pi_206573699
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 23:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Aan de andere kant moet je ook niet willen dat dit soort politieke predikers die geen enkele kritische noot over Putin en een corrupte Trump laten horen hier naartoe komen en geld vangen om regeringen van beter ingerichte landen 'erg fascistisch' te noemen omdat ze weten daarmee de polarisatie te kunnen uitdiepen. Dan krijg ik het idee van roebels onder de tafel.

Baudet deed ook al een verkapte bedreiging aan het adres van Rutte terwijl hij Poetin de hielen likte in dezelfde allinea. Waarop de reptielenwereld van Icke werd toegepast als in goed en kwaad.

En we hebben iets in 2015

https://www.onenewspage.c(...)aine-War-in-2015.htm

Video in de link

David Icke predicted the United States would orchestrate a war against Russia using Ukraine.

Say what you want about David Icke he was spot on with this one

De Amerikanen zouden de oorlog gaan orkestreren door Oekraine te gebruiken.

Kortom.. Putin is eigenlijk het slachtoffer geworden.

of zelfs een held? (video in de link)

David Icke: Is Putin challenging the globalists?

https://www.bitchute.com/video/FXrxrUDDA64B/

En net als laughland namens Fvd met het Kremlin aan tafel zit, zal Icke ook ongetwijfeld deel uitmaken van die hele circlejerk rondom Nazi Rusland.

En dat maakt hem waarschijnlijk gewoon een ordinaire spindoctor die aan de kant van Rusland stond en staat en hier probeert wat emoties in woede om te zetten.
Ga je nu vertellen dat Ukraine een oorlog heeft uitgelokt tegen Rusland?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206573747
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 09:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ga je nu vertellen dat Ukraine een oorlog heeft uitgelokt tegen Rusland?
Nou, nee
pi_206573848
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 22:43 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)ke-juridisch-onjuist
[..]
En zo is het. Vrijheid van meningsuiting beperken schaadt niet alleen de spreker maar ook de rechten van de potentiële luisteraar.
Het Streisand effect is nu wel erg duidelijk merkbaar. Als ze Icke hun gang hadden laten gaan en hem hadden laten spreken dan had bijna niemand die idioot serieus genomen.
Nu de overheid zo krampachtig Icke de toegang tot Nederland ontzegt (en IS vrouwen binnenhaalt) creëer je nu wel de beeldvorming dat de man wel iets zinnigs te melden heeft.
Icke heeft met deze grove inperking van de vrijheid van meningsuiting nooit zoveel aandacht gehad als dat hij gewoon had mogen spreken.
pi_206573885
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 09:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nou, nee
Dus kerel schrijft onzin.
pi_206573894
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 09:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het Streisand effect is nu wel erg duidelijk merkbaar. Als ze Icke hun gang hadden laten gaan en hem hadden laten spreken dan had bijna niemand die idioot serieus genomen.
Nu de overheid zo krampachtig Icke de toegang tot Nederland ontzegt (en IS vrouwen binnenhaalt) creëer je nu wel de beeldvorming dat de man wel iets zinnigs te melden heeft.
Icke heeft met deze grove inperking van de vrijheid van meningsuiting nooit zoveel aandacht gehad als dat hij gewoon had mogen spreken.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan in welke kringen iemand zich bevindt.

Iemand die “kritisch” is op de overheid zal er misschien zo in staan, maar die was het toch al wel eens geweest met de demonstratie.
Netto zal het weinig uitmaken denk ik
pi_206573933
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 09:47 schreef Weird- het volgende:

[..]
Dat ligt er natuurlijk maar net aan in welke kringen iemand zich bevindt.

Iemand die “kritisch” is op de overheid zal er misschien zo in staan, maar die was het toch al wel eens geweest met de demonstratie.
Netto zal het weinig uitmaken denk ik
Dat kan misschien zo zijn, maar waarom zou je de vrijheid van meningsuiting zoveel geweld aan doen voor zo’n mafkees? Een ieder die iets van David Icke heeft gezien weet dat je de man totaal niet serieus kan nemen.
David Icke heeft hier niets verloren, de overheid daarentegen heeft weer een beetje aan geloofwaardigheid ingeboet.
Mensen die de overheid sowieso niet vertrouwen (en dat zijn er nu een hoop) worden echt niet blij van dit soort berichten.
Die zien een overheid die geen kritiek duld, een broertje dood heeft aan vrijheid van meningsuiting en de democratie en geen argumenten heeft tegen de waanzin van Icke.
pi_206574240
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 09:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat kan misschien zo zijn, maar waarom zou je de vrijheid van meningsuiting zoveel geweld aan doen voor zo’n mafkees? Een ieder die iets van David Icke heeft gezien weet dat je de man totaal niet serieus kan nemen.
David Icke heeft hier niets verloren, de overheid daarentegen heeft weer een beetje aan geloofwaardigheid ingeboet.
Mensen die de overheid sowieso niet vertrouwen (en dat zijn er nu een hoop) worden echt niet blij van dit soort berichten.
Die zien een overheid die geen kritiek duld, een broertje dood heeft aan vrijheid van meningsuiting en de democratie en geen argumenten heeft tegen de waanzin van Icke.
Uitlachen / weerwoord bieden / negeren was zo veel beter geweest dan de toegang voor 2 jaar tot de EU ontzeggen dat je bijna denkt dat NL meewerkt aan een publiciteitsstunt.
pi_206574584
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 09:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus kerel schrijft onzin.
Welke kerel?
pi_206574628
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Welke kerel?
Ik lees je post verkeerd, never mind.
pi_206575456
Even voor mijn informatie!?

Roept deze man op tot het doodmaken van mensen? racisme? of iets in die trant?

Of is het alleen maar dat hij zijn waanideeën over reptielen verspreid?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')