abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206567434
quote:
Bij een steekincident in een psychiatrische kliniek in Balkbrug in Overijssel is een medewerker van de kliniek doodgestoken door een patiënt, meldt de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). Twee andere medewerkers raakten ook gewond en zijn naar het ziekenhuis gebracht.

De dader heeft zichzelf met een mes van het leven beroofd. Hij sloot zich na het steekincident op in een aparte ruimte en stichtte er brand. Nadat die door sprinklers was gedoofd, stak hij zichzelf dood.

In de kliniek verblijven asielzoekers, ongedocumenteerden en andere vreemdelingen met en zonder tbs met psychiatrische problemen. Een patiënt zegt tegen de regionale omroep RTV Oost dat er na het incident paniek uitbrak. "Ik zag personeel en patiënten het gebouw uitrennen." Personeel en patiënten van de kliniek Veldzicht krijgen nazorg.

"Wij zijn geschokt en verslagen door deze trieste gebeurtenis", zegt directeur Boogaard van de DJI. "Onze gedachten zijn bij de nabestaanden en familie van de betrokken collega's en de patiënt, bij het personeel en de patiënten van het CTP Veldzicht."
https://nos.nl/artikel/24(...)-in-kliniek-balkbrug


Lekker dan -O- Hoe komt zo'n iemand in godsnaam aan een mes en de mogelijkheid tot een flinke brand stichten. Deze kliniek is gewoon een soort van gevangenis. En hoe kun je je als gedetineerde opsluiten in een aparte ruimte?

De kliniek is ook van justitie, dus geen gewone GGZ kliniek.

https://www.dji.nl/locaties/v/ctp-veldzicht

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2022 18:16:22 ]
pi_206567463
Als je problemen importeert gaan die natuurlijk vroeg of laat in je eigen kont bijten 👍
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 5 november 2022 @ 18:09:23 #3
408813 crew  trein2000
pi_206567466
Dan denk je gewoon naar je werk te gaan en kom je nooit meer thuis. Wat triest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206567472
Alweer :X Dat is daar al vaker gebeurd. Mijn vroegere buurjongen werkte daar, dus ik had onthouden dat het niet echt een super veilige plek was om te werken.

(oh, het lijkt er op dat dat in de vroegere tbs kliniek in Balkbrug was, blijkbaar nieuwe lokatie)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206567492
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:06 schreef PS. het volgende:

[..]
Lekker dan -O- Hoe komt zo'n iemand in godsnaam aan een mes en de mogelijkheid tot een flinke brand stichten. Deze kliniek is gewoon een soort van gevangenis. En hoe kun je je als gedetineerde opsluiten in een aparte ruimte?

De kliniek is ook van justitie, dus geen gewone GGZ kliniek.

https://www.dji.nl/locaties/v/ctp-veldzicht
Belangrijk feit al zal het niet voorkomen dat mensen gaan zeiken op "normale" GGZ klinieken. Niet dat het daar niet kan gebeuren overigens.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206567494
Je moet er wat voor over hebben om de lonen gedrukt te houden, woningen schaars te maken en de cohesie binnen een land te vernietigen. Bedankt voor de opoffering.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206567506
Dat is niet zo eens heel ver weg hier. Jemig.

Sterkte aan de nabestaanden.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:14:48 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206567514
Dat is niet zo netjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:15:21 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206567518
Maar blijf vooral de poorten van Nederland wagenwijd openzetten voor dit soort lui.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206567545
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:15 schreef Scorpie het volgende:
Maar blijf vooral de poorten van Nederland wagenwijd openzetten voor dit soort lui.
Misschien was het een binnenlands product.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:21:11 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_206567572
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:10 schreef Isabeau het volgende:
Alweer :X Dat is daar al vaker gebeurd. Mijn vroegere buurjongen werkte daar, dus ik had onthouden dat het niet echt een super veilige plek was om te werken.

(oh, het lijkt er op dat dat in de vroegere tbs kliniek in Balkbrug was, blijkbaar nieuwe lokatie)
Zelfde kliniek, alleen is de patientenpopulatie uitgebreid met vreemdelingen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:21:22 #12
338319 ZarB
Piña colada
pi_206567574
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:17 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Misschien was het een binnenlands product.
Nee
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:23:36 #13
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206567596
Nu een medewerker van de PI, binnenkort weer een 'verwarde man' in een trein die zomaar iemand neersteekt..
Het houd niet op.
Deze vrouw is gestorven door het lakse opengrenzen beleid van de EU.

[ Bericht 4% gewijzigd door BMW1993 op 05-11-2022 18:38:10 ]
pi_206567598
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:21 schreef ZarB het volgende:

Zelfde kliniek, alleen is de patientenpopulatie uitgebreid met vreemdelingen.
Ja, de informatie is wat troebel online. Maar je hebt gelijk: ze zouden de kliniek sluiten, dat ging niet door, nu nog steeds tbs kliniek, met toevoeging van vreemdelingen. Ik zocht al naar het incident van heel lang geleden toen er ook een medewerker werd gedood, maar dat kan ik zo niet vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:25:20 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_206567614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:23 schreef BMW1993 het volgende:
Nu een medewerker van de PI, binnenkort weer een 'verwarde man' in een trein die zomaar iemand neersteekt..
Het houd niet op.
Deze man is gestorven door het lakse opengrenzen beleid van de EU.
Vrouw
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206567619
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:21 schreef ZarB het volgende:

[..]
Nee
Ok, dus doodsoorzaak: falend overheidsbeleid.

Ik vraag me af of rechts populistische Kamerpartijen hier een punt van kunnen maken tijdens een debat.
Zal wel weer lekker verhitte discussies opleveren.
Google is your friend, abuse your friends
pi_206567624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:25 schreef ZarB het volgende:

[..]
Vrouw
Hoe komt het dat jij deze dingen weet?
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:27:40 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_206567637
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Hoe komt het dat jij deze dingen weet?
Omdat ik de kliniek ken
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:28:04 #19
338319 ZarB
Piña colada
pi_206567645
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:25 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ok, dus doodsoorzaak: falend overheidsbeleid.

Ik vraag me af of rechts populistische Kamerpartijen hier een punt van kunnen maken tijdens een debat.
Zal wel weer lekker verhitte discussies opleveren.
Ben ook benieuwd.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:35:30 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206567730
Trap dit soort lui toch gewoon het land uit, en dan graag meteen de volgende keer.
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:37:51 #21
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206567754
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:25 schreef ZarB het volgende:

[..]
Vrouw
Oh, sorry. Ik heb de tekst even aangepast.
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:40:20 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_206567788
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:37 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Oh, sorry. Ik heb de tekst even aangepast.
Maakt ook niet zoveel uit. Medewerker is medewerker. Dekt de lading helaas genoeg!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206567849
Volgens bronnen gaat het om een vrouwelijke werkneemster die kinderen heeft. Uit privacy-oogpunt wil een woordvoerster van de DJI daar niets over zeggen.

De dader zou zichzelf uiteindelijk om het leven hebben gebracht door zijn keel door te snijden, melden meerdere bronnen eveneens. „Het was heel ernstig”, zegt een interne bron, die anoniem wil blijven. „ Het personeel bij Veldzicht is echt ontredderd.” De zegsvrouw van de DJI wil ook dit vooralsnog niet bevestigen, omwille van privacy. Het personeel en de patiënten van het CTP Veldzicht ontvangen nazorg, meldt de DJI.

https://www.telegraaf.nl/(...)-kliniek-in-balkbrug
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:51:42 #24
338319 ZarB
Piña colada
pi_206567912
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:45 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Volgens bronnen gaat het om een vrouwelijke werkneemster die kinderen heeft. Uit privacy-oogpunt wil een woordvoerster van de DJI daar niets over zeggen.

De dader zou zichzelf uiteindelijk om het leven hebben gebracht door zijn keel door te snijden, melden meerdere bronnen eveneens. „Het was heel ernstig”, zegt een interne bron, die anoniem wil blijven. „ Het personeel bij Veldzicht is echt ontredderd.” De zegsvrouw van de DJI wil ook dit vooralsnog niet bevestigen, omwille van privacy. Het personeel en de patiënten van het CTP Veldzicht ontvangen nazorg, meldt de DJI.

https://www.telegraaf.nl/(...)-kliniek-in-balkbrug
Keel doorsnijden.. gatverdamme je zal het maar aantreffen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206567913
Dat soort medewerkers, krijgen die uberhaupt wel beveiligers of een training zelfverdediging?. Ik ben bang dat dat teveel gevraagd is.
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:54:28 #26
338319 ZarB
Piña colada
pi_206567947
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:51 schreef christmastsunami het volgende:
Dat soort medewerkers, krijgen die uberhaupt wel beveiligers of een training zelfverdediging?. Ik ben bang dat dat teveel gevraagd is.
Natuurlijk maar als iemand je aanvalt met een steekwapen dan kun je niet zo verrekte veel op dat moment. Beveiliging krijgt wel intensievere training als er echt fysieke dreiging is maar dan ben je in dit soort gevallen te laat.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 5 november 2022 @ 19:04:49 #27
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206568067
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:51 schreef ZarB het volgende:

[..]
Keel doorsnijden.. gatverdamme je zal het maar aantreffen.
Dat is natuurlijk ook met de medewerkster gebeurd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 19:13:05 #28
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206568188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:23 schreef BMW1993 het volgende:
Nu een medewerker van de PI, binnenkort weer een 'verwarde man' in een trein die zomaar iemand neersteekt..
Het houd niet op.
Deze vrouw is gestorven door het lakse opengrenzen beleid van de EU.
Misschien herinner ik het mij verkeerd maar was jij niet Turks?
pi_206568220
waarom zou je in zo'n horrorhuis vol onaangepasten willen werken?
  zaterdag 5 november 2022 @ 19:59:11 #30
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_206568799
Maar gewoon dit volk binnen blijven halen hoor ^O^
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_206569859
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Bizar dat je niet beseft hoe simpel en misplaatst deze "grap" is.

Er is helemaal niks mis met mensen, waaronder vluchtelingen,willen helpen. Het probleem is niet zozeer het feit dat men vluchtelingen wil helpen. Het probleem is dat bijna alles hier ongecontroleerd binnen kan komen, een veel te groot deel ook nog mag blijven en het andere deel, wat niet mag blijven, nog meer problemen veroorzaakt omdat het voor een groot deel tuig is, wat ook nog eens moeilijk het land uitgeschopt kan worden.

Wanneer ik vrijwilligerswerk doe om mensen te helpen betekent dit ook niet dat iedereen maar onbeperkt door mij geholpen zal worden.
Dat heet nuance. Snappen heel veel mensen niet. Alles is daar zwart-wit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 5 november 2022 @ 22:58:08 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206570865
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Bizar dat je niet beseft hoe simpel en misplaatst deze "grap" is.

Er is helemaal niks mis met mensen, waaronder vluchtelingen,willen helpen. Het probleem is niet zozeer het feit dat men vluchtelingen wil helpen. Het probleem is dat bijna alles hier ongecontroleerd binnen kan komen, een veel te groot deel ook nog mag blijven en het andere deel, wat niet mag blijven, nog meer problemen veroorzaakt omdat het voor een groot deel tuig is, wat ook nog eens moeilijk het land uitgeschopt kan worden.

Wanneer ik vrijwilligerswerk doe om mensen te helpen betekent dit ook niet dat iedereen maar onbeperkt door mij geholpen zal worden.
Eens met alles behalve dat de grap misplaatst is. Hij is zeer treffend en geeft de totale waanzin weer. Deze zingende mensen zijn de omgekeerde variant van elke Marokkaan terug naar Istanbul.
pi_206571175
Echt heel ziek. Je zou het maar meemaken. Maar ook: waarom zou je zo'n baan willen in godsnaam?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Miss 200.000.000! zondag 6 november 2022 @ 02:55:31 #34
367000 roos94
pi_206573089
Ik heb zelf stage gelopen in een soortgelijke instelling , toendertijd was er ook een medewerker daar om het leven gebracht door cliënt. De impact op het team is echt gigantisch. Zeer sneu voor alle betrokkenen.
pi_206573256
Afschuwelijk verhaal maar inderdaad vond ik het wel een terechte vraag of medewerkers niet beter berekend zouden moeten zijn op dit soort situaties. Als het personeel de tent uitrent als zoiets gebeurt (en 3 man niet bestand zijn tegen een idioot met een mes) dan gaat er echt iets helemaal fout.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206573282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:51 schreef christmastsunami het volgende:
Dat soort medewerkers, krijgen die uberhaupt wel beveiligers of een training zelfverdediging?. Ik ben bang dat dat teveel gevraagd is.
Vraag ik me ook af. Soms zie ik daar van die naïeve vrouwen rondlopen met een of ander papiertje social work die denken de wereld te kunnen veranderen.

Maar lang niet altijd, zelf ook eens in een locatie geweest met oud Tbs'ers die nergens anders terecht konden. Daar werkten eigenlijk alleen mannen waarvan de helft ex defensie of oud agent was.
  zondag 6 november 2022 @ 13:45:03 #37
338319 ZarB
Piña colada
pi_206575973
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 07:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Afschuwelijk verhaal maar inderdaad vond ik het wel een terechte vraag of medewerkers niet beter berekend zouden moeten zijn op dit soort situaties. Als het personeel de tent uitrent als zoiets gebeurt (en 3 man niet bestand zijn tegen een idioot met een mes) dan gaat er echt iets helemaal fout.
De man is binnengedrongen en begon gelijk te steken. Wat verwacht je van het personeel? Het is een horrorsituatie geweest. Ik heb jarenlang hetzelfde werk gedaan en no way dat je hier op getraind bent. Het is goddank zeer zeer zeer zeldzaam en reken maar dat er heel veel gruwelijke situaties wél voorkomen worden dankzij training en deskundigheid.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206576311
Waarom wil je überhaupt op zo'n plek werken, met dat geschifte gajes.
  zondag 6 november 2022 @ 14:17:55 #39
338319 ZarB
Piña colada
pi_206576403
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom wil je überhaupt op zo'n plek werken, met dat geschifte gajes.
Met deze doelgroep (vreemdelingen) werkte ik ook niet hoor. Vreselijk. Kon je echt he-le-maal niets mee.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 6 november 2022 @ 14:36:25 #40
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206576647
Tja sneu. In zo'n inrichting zitten gewelddadige gestoorde criminelen. Soms gaat het mis met dit soort figuren. Of er echt goede alternatieven of oplossingen zijn? Geen idee, denk dat af en toe een gruwelijk incident onontkoombaar is, zoals eigenlijk met alles.

Maar gelukkig kunnen we er zo te zien sowieso een migranten-haat en “het is de schuld van het kabinet” topic van maken. Das natuurlijk altijd goed.
pi_206576845
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 14:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja sneu. In zo'n inrichting zitten gewelddadige gestoorde criminelen. Soms gaat het mis met dit soort figuren. Of er echt goede alternatieven of oplossingen zijn? Geen idee, denk dat af en toe een gruwelijk incident onontkoombaar is, zoals eigenlijk met alles.

Maar gelukkig kunnen we er zo te zien sowieso een migranten-haat en “het is de schuld van het kabinet” topic van maken. Das natuurlijk altijd goed.
Of misschien toch de doodstraf heroverwegen, zoals de vader van Anne Faber bijvoorbeeld bepleit.

https://nieuwlicht.eo.nl/artikelen/2020/01/vader-anne-faber

Met een gevangenisstraf maak je dit soort gestoorde idioten vaak ook niet blij, je beschermt er een complete samenleving mee en je houdt personeel over die je in kunt zetten in de GGZ waar het hard nodig is. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 6 november 2022 @ 14:58:49 #42
338319 ZarB
Piña colada
pi_206577004
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Of misschien toch de doodstraf heroverwegen, zoals de vader van Anne Faber bijvoorbeeld bepleit.

https://nieuwlicht.eo.nl/artikelen/2020/01/vader-anne-faber

Met een gevangenisstraf maak je dit soort gestoorde idioten vaak ook niet blij, je beschermt er een complete samenleving mee en je houdt personeel over die je in kunt zetten in de GGZ waar het hard nodig is. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
In sommige gevallen ben ik hier ook voor
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206577265
De medewerkers van PFC Veldzicht kwamen wel bij mijn broer in de zaak voor gereedschappen te kopen, maar ik heb ooit met een ex-medewerker uitgebreid gesproken over die kliniek in Balkburg.

Hij zei toen ook dat cliënten zeer psychisch gestoord zijn om weer terug te kunnen keren in de maatschappij, wat het ook de kans op recidive helaas wel zeer groot is. Ze doen ook van alles, therapieën en soort dagverblijf, echter worden ze ook behandeld door de psychiater of psycholoog in dienst van PFC Veldzicht. Maar medewerkers voelden toen ook niet echt veilig om daar te werken, dacht ik nadat ik het verhaal van AD of Stentor gelezen heb.

Mijn vraag is of de medewerkers goed getraind zijn tegen agressie en calamiteiten? Er werd ook veel bezuinigd op tbs-klinieken in het verleden door de ministerie van justitie in vroegere kabinetten, dat is ook de oorzaak waar ook groot personeelstekort is in gevangeniswereld.

Maar in het verhaal ging het dus om multicultureel tbs-patiënten die daar verblijven, zowel door de rechter veroordeeld zijn voor de tbs-kliniek. Mijn vraag is hoe dan ook hoe gevaarlijk zijn die cliënten eigenlijk voor de medewerkers als het om bedreiging, mishandelingen of vermoorden gaat?

Ik denk dat minister niet schuldig is, maar de ambtenaren wel die voor bezuinigen heeft gezorgd zodat bij alle tbs-klinieken erg achteruit is gegaan.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 11:12:58 #45
8781 crew  Frutsel
pi_208504413
quote:
Bloemen en kaarsen bij kliniek Veldzicht na het fatale steekincident

De asielzoeker die vorig jaar een medewerkster doodstak in de kliniek Veldzicht, vermoordde eerder twee mensen in Nigeria en Libië. Dat meldt De Telegraaf, die zich baseert op 'goed ingevoerde bronnen'. De man had psychische klachten en belandde daarom in de kliniek in Balkbrug, waar hij in november met een mes een slagveld aanrichtte.
De man bracht een therapeute om het leven, verwondde twee medewerkers er stapte vervolgens zelf uit het leven.

Twee moorden
Volgens De Telegraaf vermoordde de man in 2014 een van zijn ooms in Nigeria en vluchtte vervolgens naar Libië. Daar zou hij een werkgever om het leven hebben gebracht die hem niet uitbetaalde. De man heeft dit volgens de krant bekend tijdens een politieverhoor in Nederland.

De man reisde vervolgens vanuit Libië naar Italië, waar zijn asielaanvraag werd afgewezen. Via Oostenrijk en Duitsland kwam de man in 2017 in Nederland terecht, waar hij op verschillende azc-locaties voor overlast zorgde. Hij was agressief, baldadig en uitte bedreigingen.

Staatssecretaris: Italië had dader dodelijke steekpartij Veldzicht moeten terugnemen
Ook deed hij in 2020 al een zelfmoordpoging nadat hij brand had gesticht in een Handhaving en Toezichtlocatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Hoogeveen, schrijft de krant.
Psychose

Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat de man in een psychose verkeerde toen het mis ging in kliniek Veldzicht, verklaarden bronnen eerder tegenover RTV Oost.
Hij werd verpleegd op een open afdeling, wat inhield dat hij vrij kon rondlopen. De patiënten op deze afdeling hebben weliswaar een eigen kamer, maar de deur ervan staat open en de bewoners brengen hun tijd vooral in groepsverband door.

Zodoende kon het gebeuren dat de patiënt kon aankloppen bij het vertrek voor het personeel. De sociotherapeute die opendeed - een zeer ervaren kracht die al jaren meeloopt - maakte geen schijn van kans en werd meteen neergestoken.

Nadat de man twee andere medewerkers verwondde, verschanste hij zich op zijn eigen kamer. De patiënt probeerde het interieur en zichzelf in brand te steken, maar doordat de sprinklerinstallatie begon te sproeien mislukte dat. Daarop bracht hij zichzelf met het mes een dodelijke steek in zijn hals toe.
pi_208504549
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nou, en daarom werken er steeds minder mensen in de zorg.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:31:36 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208505244
quote:
Alweer zo'n parel die al lang en breed het land uitgetrapt had moeten zijn.
pi_208507728
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Alweer zo'n parel die al lang en breed het land uitgetrapt had moeten zijn.
Hij had voordat hij hier kwam al twee mensen vermoord. Hoe lang zouden ze dat al geweten hebben? Of helemaal niet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208507824
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Hij had voordat hij hier kwam al twee mensen vermoord. Hoe lang zouden ze dat al geweten hebben? Of helemaal niet?
Ik denk dat ze het wel geweten hebben aangezien een dode niks meer aan de politie kan bekennen :+
pi_208507842
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik denk dat ze het wel geweten hebben aangezien een dode niks meer aan de politie kan bekennen :+
Ja, hij had twee mensen vermoord 1 in Nigeria, 1 in Libie en daarna de derde nog in Nederland.


Hoe bedoel je eigenlijk?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')