abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 00:16:50 #26
485843 crew  Jippie
pi_206516168
Die 100 euro wordt hier aangegeven als grens waaronder bepaalde gegevens niet te hoeven bijgevoegd/verzameld. Dat houdt volgens mij in dat bepaalde betalingen (particulier aan bedrijf) onder de 100 euro ook in het financieel sleepnet vallen.

Artikel 34b
1. Ten behoeve van het voldoen aan de verplichting tot een voortdurende controle van transacties,
bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdeel d kunnen instellingen als bedoeld in artikel 1a, tweede
lid, een gezamenlijke voorziening oprichten of aan een gezamenlijke voorziening deelnemen.
2. De instellingen, bedoeld in het eerste lid, kunnen binnen de gezamenlijke voorziening gegevens
betreffende transacties als bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdeel d, waaronder
persoonsgegevens, combineren, voor zover dat noodzakelijk is om te voldoen aan de verplichting,
genoemd in het eerste lid.
3. De gegevens, bedoeld in het tweede lid, worden bij algemene maatregel van bestuur
vastgesteld. Deze gegevens hebben uitsluitend betrekking op:
a. de identiteit van de client;
b. transactie-informatie;
c. productinformatie; en
d. door de instelling reeds vastgestelde risico-indicatoren.
4. In afwijking van het derde lid geldt voor transacties tot ¤100 dat;
a. transacties tussen particuliere personen niet binnen de gezamenlijke voorziening gecombineerd
worden;
b. bij transacties tussen een particulier persoon en een zakelijke rekening, van de particuliere
persoon alleen het IBAN-nummer, het BIC-nummer en de landencode binnen de gezamenlijke
voorziening verwerkt worden.

Ga nog even artikel 1a en artikel 3 opsnorren ergens
pi_206516173
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:16 schreef Jippie het volgende:
Die 100 euro wordt hier aangegeven als grens waaronder bepaalde gegevens niet te hoeven bijgevoegd/verzameld. Dat houdt volgens mij in dat bepaalde betalingen (particulier aan bedrijf) onder de 100 euro ook in het financieel sleepnet vallen.
Denk je dat zo een Barbara Baarsma niet vuistdiep in allerhande overheidsstukjes zit?
Met der Carbon Bank, zij weet heel goed dat de informatieverzameling bij de bedrijven kan stoppen, en dat niet bij een particulier hoeft worden gemonitord, om alles doorberekend te krijgen.

En dat dat nog efficienter is ook.

Persoonlijk CO2 krediet alleen al voorstellen = vals zijn.
Nu was zij samen met Robin Fransman in dat Herstel NL plan gestapt, Robin Fransman is niet meer, Barbara Baarsma was "na druk" uitgestapt.

ANYHOW, met die Carbon Bank willen ze al je transacties bijhouden om CO2 te kunnen koppelen hè, als ze je betalingen niet monitoren gaat dat niet immers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206516184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk je dat zo een Barbara Baarsma niet vuistdiep in allerhande overheidsstukjes zit?
Met der Carbon Bank, zij weet heel goed dat de informatieverzameling bij de bedrijven kan stoppen, en dat niet bij een particulier hoeft worden gemonitord, om alles doorberekend te krijgen.

En dat dat nog efficienter is ook.

Persoonlijk CO2 krediet alleen al voorstellen = vals zijn.
Stel dat dat zo is, ik denk van wel, maar wat zal dat inhouden? Ik wil wel weten wat ik kan doen dan. :7
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206516217
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:21 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Stel dat dat zo is, ik denk van wel, maar wat zal dat inhouden? Ik wil wel weten wat ik kan doen dan. :7
MKB heeft de resources niet dus dat gaat niet in een dag, dus niet shoppen bij de grote supermarkten kun je het wel ff mee uitstellen.... Maar kleine BV's krijgen ook duurzaamheidsverslaggeving op de kiezen vanuit Europese wetgeving :). Het moet allemaal op elkaar gaan inhaken.

Die green-deal gaat ver, komen we wel achter, niet alleen financieel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206516231
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
MKB heeft de resources niet dus dat gaat niet in een dag, dus niet shoppen bij de grote supermarkten kun je het wel ff mee uitstellen.... Maar kleine BV's krijgen ook duurzaamheidsverslaggeving op de kiezen vanuit Europese wetgeving :). Het moet allemaal op elkaar gaan inhaken.

Die green-deal gaat ver, komen we wel achter, niet alleen financieel.
Lokaal en mee gaan in de gekte dus, denk jij?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:37:24 #31
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_206516233
Interessant en doodeng tegelijk, ik heb net vorige week in een aflevering van " Het Nieuwe geld" op BNR Duco van Lanschot en Simon Lelieveldt hierover los horen gaan, over de monitoring die nu al plaats vindt, over de onzin hiervan en het enge idee wat hier als wetsvoorstel wordt gelanceerd, https://www.bnr.nl/podcast/het-nieuwe-geld/10491883/s2e7-betalen
Mede door Europa ingegeven moeten de banken nu extreem veel controles uitvoeren op financieel verkeer en wat bij mij vooral is blijven hangen hoe de overheid de controle heeft opgelegd bij een private instelling terwijl andere controles op illegale zaken door overheidsdiensten wordt uitgevoerd, zo worden Maersk en KLM niet beboet voor het vervoeren van gesmokkelde cocaine en worden die controles door de douane uitgevoerd terwijl het controleren op betalingen onder het mom van "terrorisme en witwassen" aan banken wordt opgelegd, die daar ook door de DNB voor beboet kunnen worden.
Sowieso is die podcast serie een aanrader om te luisteren maar de aflevering hierboven gepost is spot on ten opzichte van dit topic en dat beroerde wetsvoorstel....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_206516237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:36 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Lokaal en mee gaan in de gekte dus, denk jij?
Give it time, give it time........... Over 10 jaar zijn ze 10 jaar bezig met green-deal meuk.
De kleine toko op de hoek haalt zijn spullen ook allemaal weer bij een groothandel en die heeft gewoon die info al opzij gezet zo. Alles koppelen.
pi_206516239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Give it time, give it time........... Over 10 jaar zijn ze 10 jaar bezig met green-deal meuk.
Dus moeten we meegaan daarin? Nu al? Ik wil weten wat de grenzen zijn, zodat ik er langs kan gaan zitten of overheen als dat moet. ;)
pi_206516242
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:41 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dus moeten we meegaan daarin? Nu al? Ik wil weten wat de grenzen zijn, zodat ik er langs kan gaan zitten of overheen als dat moet. ;)
Koop de glijmiddel maar, dan doet het minder zeer.

Naja het meest hoopvolle lijkt me dat men het gewoon zat raakt... En dat er wat normale alternatieven komen in de politiek.
pi_206516245
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Koop de glijmiddel maar, dan doet het minder zeer.
Ik kan wel wat hebben
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 00:47:55 #36
485843 crew  Jippie
pi_206516253
Het lijkt erop dat alleen de gegevens via bancair sleepnet worden verzameld als er een 'red flag' is.

Uit :
https://www.rijksoverheid(...)van-aanpak-witwassen

§2.2.1.3 Navraagplicht
De gegevensuitwisseling is uit overwegingen van proportionaliteit beperkt tot gevallen waarbij een
zakelijke relatie of transactie naar haar aard indicaties van een hoger risico op witwassen of
financieren van terrorisme met zich meebrengt, er sprake is van de risicofactoren genoemd in
bijlage III van vierde anti-witwasrichtlijn en in het kader van het verscherpt cliëntenonderzoek. In
de artikelsgewijze toelichting bij dit artikel wordt nader ingegaan op het verschil tussen deze drie
categorieën.

Bijlage iii vierde anti-witwas richtlijn

Bijlage III

Hierna volgt een niet-limitatieve lijst van factoren en soorten bewijs van potentieel hoger risico bedoeld

in artikel 18, lid 3:
1. Cliëntgebonden risicofactoren:
a) de zakelijke relatie vindt in ongebruikelijke omstandigheden plaats;
b) cliënten die inwoner zijn van geografische gebieden met een hoger risico als vermeld in punt 3);
c) rechtspersonen of juridische constructies die vehikels zijn voor het aanhouden van persoonlijke
activa;
d) vennootschappen met gevolmachtigde aandeelhouders of met aandelen aan toonder;
e) bedrijven waar veel geldverkeer in contanten plaatsvindt;
f) de eigendomsstructuur van de vennootschap lijkt ongebruikelijk of buitensporig complex gezien
de aard van de vennootschapsactiviteit.
2. Product-, dienst-, transactie- of leveringskanaalgebonden risicofactoren:
a) private banking;
b) producten of transacties die anonimiteit bevorderen;
c) zakelijke relaties op afstand of transacties op afstand, zonder sommige garanties, zoals
elektronische handtekeningen;
d) betalingen die worden ontvangen van onbekende of niet-verbonden derden;
e) nieuwe producten en nieuwe zakelijke praktijken, daaronder begrepen nieuwe
leveringsmechanismen, en het gebruik van nieuwe of in ontwikkeling zijnde technologieën voor
zowel nieuwe als reeds bestaande producten.

3. Geografische risicofactoren:

a) onverminderd artikel 9, landen die op basis van geloofwaardige bronnen zoals wederzijdse

beoordelingen, gedetailleerde evaluatierapporten, of gepubliceerde follow-uprapporten, worden
aangemerkt als een land zonder effectieve AML/CFT-systemen;
b) landen die volgens geloofwaardige bronnen significante niveaus van corruptie of andere
criminele activiteit hebben;
c) landen waarvoor sancties, embargo's of soortgelijke maatregelen gelden die bijvoorbeeld door
de Europese Unie of de Verenigde Naties zijn uitgevaardigd;
d) landen die financiering of ondersteuning verschaffen voor terroristische activiteiten, of op het
grondgebied waarvan als terroristisch aangemerkte organisaties actief zijn.

Van: https://www.google.com/ur(...)PtZGxdphLOdKTr_P6Urm
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 00:49:33 #37
485843 crew  Jippie
pi_206516255
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:37 schreef YuckFou het volgende:
Interessant en doodeng tegelijk, ik heb net vorige week in een aflevering van " Het Nieuwe geld" op BNR Duco van Lanschot en Simon Lelieveldt hierover los horen gaan, over de monitoring die nu al plaats vindt, over de onzin hiervan en het enge idee wat hier als wetsvoorstel wordt gelanceerd, https://www.bnr.nl/podcast/het-nieuwe-geld/10491883/s2e7-betalen
Mede door Europa ingegeven moeten de banken nu extreem veel controles uitvoeren op financieel verkeer en wat bij mij vooral is blijven hangen hoe de overheid de controle heeft opgelegd bij een private instelling terwijl andere controles op illegale zaken door overheidsdiensten wordt uitgevoerd, zo worden Maersk en KLM niet beboet voor het vervoeren van gesmokkelde cocaine en worden die controles door de douane uitgevoerd terwijl het controleren op betalingen onder het mom van "terrorisme en witwassen" aan banken wordt opgelegd, die daar ook door de DNB voor beboet kunnen worden.
Sowieso is die podcast serie een aanrader om te luisteren maar de aflevering hierboven gepost is spot on ten opzichte van dit topic en dat beroerde wetsvoorstel....
Dank voor de tip (podcast)! ^O^
pi_206516257
Je zit in BNW heh, dat snap je nog steeds niet
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 00:52:36 #39
485843 crew  Jippie
pi_206516260
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:49 schreef Pokkehandtas het volgende:
Je zit in BNW heh, dat snap je nog steeds niet
Dus iedereen mag info aandragen behalve ik?
pi_206516262
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dus iedereen mag info aandragen behalve ik?
Lijkt mij dat dat Nieuws is? Info?
pi_206516265
Het topic gaat over Kaag en totale controle, het is niet leuk om dat te lezen maar zo is het wel. Mag het daar dan over gaan?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 00:58:18 #42
485843 crew  Jippie
pi_206516267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:54 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Lijkt mij dat dat Nieuws is? Info?
Door de info te bekijken die wordt vrijgegeven krijg je beter inzicht met wat overheid kan met de nieuwe wetgeving, en dat is heel wat.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 00:59:25 #43
485843 crew  Jippie
pi_206516272
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:57 schreef Pokkehandtas het volgende:
Het topic gaat over Kaag en totale controle, het is niet leuk om dat te lezen maar zo is het wel. Mag het daar dan over gaan?
Uiteraard maar dan is het toch juist interessant om te zien hoe ze dat denken te bereiken?
pi_206516274
Overigens, zo een Kaag, die voert toch alleen maar uit, ik geloof er niks van dat er veel output bij haar vandaan komt.

Maar ze zal graag willen tekenen wat ze te zien krijgt.
pi_206516275
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Door de info te bekijken die wordt vrijgegeven krijg je beter inzicht met wat overheid kan met de nieuwe wetgeving, en dat is heel wat.
Klopt, maar dit is BNW en dat gaat wat verder dan MSM. Wij proberen net even wat verder te denken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 01:02:29 #46
485843 crew  Jippie
pi_206516279
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 01:00 schreef ludovico het volgende:
Overigens, zo een Kaag, die voert toch alleen maar uit, ik geloof er niks van dat er veel output bij haar vandaan komt.

Maar ze zal graag willen tekenen wat ze te zien krijgt.
Precies die is te druk met het promoten van haar eigen agenda. Ze zal wel ergens kwaliteiten hebben maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 november 2022 @ 01:04:57 #47
485843 crew  Jippie
pi_206516281
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 november 2022 01:00 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Klopt, maar dit is BNW en dat gaat wat verder dan MSM. Wij proberen net even wat verder te denken.
Daar geef ik net input voor in de vorm van wat ze willen gaan doen. Beschouw je de overheid ook al als MSM? Ze pikken graag hun mediamomentjes maar ik zie ze net als media.
pi_206516282
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:59 schreef Jippie het volgende:

[..]
Uiteraard maar dan is het toch juist interessant om te zien hoe ze dat denken te bereiken?
Maar juist als het wat dieper gaat, dan sluiten jullie dit topic ;) Nodigt niet uit.
pi_206516284
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2022 01:04 schreef Jippie het volgende:

[..]
Daar geef ik net input voor in de vorm van wat ze willen gaan doen. Beschouw je de overheid ook al als MSM? Ze pikken graag hun mediamomentjes maar ik zie ze net als media.
Ook al?
pi_206516287
Laat maar, jippie zou gewoon beter naar Nieuws kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')