Denk je dat zo een Barbara Baarsma niet vuistdiep in allerhande overheidsstukjes zit?quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:16 schreef Jippie het volgende:
Die 100 euro wordt hier aangegeven als grens waaronder bepaalde gegevens niet te hoeven bijgevoegd/verzameld. Dat houdt volgens mij in dat bepaalde betalingen (particulier aan bedrijf) onder de 100 euro ook in het financieel sleepnet vallen.
Stel dat dat zo is, ik denk van wel, maar wat zal dat inhouden? Ik wil wel weten wat ik kan doen dan.quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk je dat zo een Barbara Baarsma niet vuistdiep in allerhande overheidsstukjes zit?
Met der Carbon Bank, zij weet heel goed dat de informatieverzameling bij de bedrijven kan stoppen, en dat niet bij een particulier hoeft worden gemonitord, om alles doorberekend te krijgen.
En dat dat nog efficienter is ook.
Persoonlijk CO2 krediet alleen al voorstellen = vals zijn.
MKB heeft de resources niet dus dat gaat niet in een dag, dus niet shoppen bij de grote supermarkten kun je het wel ff mee uitstellen.... Maar kleine BV's krijgen ook duurzaamheidsverslaggeving op de kiezen vanuit Europese wetgevingquote:Op dinsdag 1 november 2022 00:21 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Stel dat dat zo is, ik denk van wel, maar wat zal dat inhouden? Ik wil wel weten wat ik kan doen dan.![]()
Lokaal en mee gaan in de gekte dus, denk jij?quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
MKB heeft de resources niet dus dat gaat niet in een dag, dus niet shoppen bij de grote supermarkten kun je het wel ff mee uitstellen.... Maar kleine BV's krijgen ook duurzaamheidsverslaggeving op de kiezen vanuit Europese wetgeving. Het moet allemaal op elkaar gaan inhaken.
Die green-deal gaat ver, komen we wel achter, niet alleen financieel.
Give it time, give it time........... Over 10 jaar zijn ze 10 jaar bezig met green-deal meuk.quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:36 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Lokaal en mee gaan in de gekte dus, denk jij?
Dus moeten we meegaan daarin? Nu al? Ik wil weten wat de grenzen zijn, zodat ik er langs kan gaan zitten of overheen als dat moet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Give it time, give it time........... Over 10 jaar zijn ze 10 jaar bezig met green-deal meuk.
Koop de glijmiddel maar, dan doet het minder zeer.quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:41 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dus moeten we meegaan daarin? Nu al? Ik wil weten wat de grenzen zijn, zodat ik er langs kan gaan zitten of overheen als dat moet.
Ik kan wel wat hebbenquote:Op dinsdag 1 november 2022 00:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Koop de glijmiddel maar, dan doet het minder zeer.
Dank voor de tip (podcast)!quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:37 schreef YuckFou het volgende:
Interessant en doodeng tegelijk, ik heb net vorige week in een aflevering van " Het Nieuwe geld" op BNR Duco van Lanschot en Simon Lelieveldt hierover los horen gaan, over de monitoring die nu al plaats vindt, over de onzin hiervan en het enge idee wat hier als wetsvoorstel wordt gelanceerd, https://www.bnr.nl/podcast/het-nieuwe-geld/10491883/s2e7-betalen
Mede door Europa ingegeven moeten de banken nu extreem veel controles uitvoeren op financieel verkeer en wat bij mij vooral is blijven hangen hoe de overheid de controle heeft opgelegd bij een private instelling terwijl andere controles op illegale zaken door overheidsdiensten wordt uitgevoerd, zo worden Maersk en KLM niet beboet voor het vervoeren van gesmokkelde cocaine en worden die controles door de douane uitgevoerd terwijl het controleren op betalingen onder het mom van "terrorisme en witwassen" aan banken wordt opgelegd, die daar ook door de DNB voor beboet kunnen worden.
Sowieso is die podcast serie een aanrader om te luisteren maar de aflevering hierboven gepost is spot on ten opzichte van dit topic en dat beroerde wetsvoorstel....
Dus iedereen mag info aandragen behalve ik?quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:49 schreef Pokkehandtas het volgende:
Je zit in BNW heh, dat snap je nog steeds niet
Lijkt mij dat dat Nieuws is? Info?quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus iedereen mag info aandragen behalve ik?
Door de info te bekijken die wordt vrijgegeven krijg je beter inzicht met wat overheid kan met de nieuwe wetgeving, en dat is heel wat.quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:54 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dat Nieuws is? Info?
Uiteraard maar dan is het toch juist interessant om te zien hoe ze dat denken te bereiken?quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:57 schreef Pokkehandtas het volgende:
Het topic gaat over Kaag en totale controle, het is niet leuk om dat te lezen maar zo is het wel. Mag het daar dan over gaan?
Klopt, maar dit is BNW en dat gaat wat verder dan MSM. Wij proberen net even wat verder te denken.quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Door de info te bekijken die wordt vrijgegeven krijg je beter inzicht met wat overheid kan met de nieuwe wetgeving, en dat is heel wat.
Precies die is te druk met het promoten van haar eigen agenda. Ze zal wel ergens kwaliteiten hebben maar ik ben ze nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:00 schreef ludovico het volgende:
Overigens, zo een Kaag, die voert toch alleen maar uit, ik geloof er niks van dat er veel output bij haar vandaan komt.
Maar ze zal graag willen tekenen wat ze te zien krijgt.
Daar geef ik net input voor in de vorm van wat ze willen gaan doen. Beschouw je de overheid ook al als MSM? Ze pikken graag hun mediamomentjes maar ik zie ze net als media.quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:00 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Klopt, maar dit is BNW en dat gaat wat verder dan MSM. Wij proberen net even wat verder te denken.
Maar juist als het wat dieper gaat, dan sluiten jullie dit topicquote:Op dinsdag 1 november 2022 00:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Uiteraard maar dan is het toch juist interessant om te zien hoe ze dat denken te bereiken?
Ook al?quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Daar geef ik net input voor in de vorm van wat ze willen gaan doen. Beschouw je de overheid ook al als MSM? Ze pikken graag hun mediamomentjes maar ik zie ze net als media.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |