abonnement Unibet Coolblue
pi_206487825
Komen brede en min of meer regelmatige horizontale banen op een laserprint van een probleem met de toner+drumcartridge (betreft een nieuwe cartridge) of van de fixeerrol (printer is ook pas anderhalf jaar oud en nu aan de derde cartridge begonnen)?
Foto's van een grijs vlak dat uiteraard ook op de prints egaal grijs behoort te zijn vertonen die brede banen. Reiniging van de fixeerrol door de ingebouwde printersoftware heeft niets uitgehaald.
Ik vind massa's info over de werking van de laserprinters met alle onderdelen en mogelijke printproblemen maar dit specifieke printprobleem-plaatje vind ik nergens terug.
Als een cartridge bijna leeg is en opnieuw geschud moet worden zijn het bij mijn weten altijd (onregelmatige) verticale banen. Maar deze cartridge is dus sowieso nieuw.

De baanafstand lijkt te passen bij de diameter van de drumrol, maar de diameter van de fixeerrol weet ik niet.
En hoe mankementen aan de fixeerrol er uit kunnen zien weet ik ook niet.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:13:19 #2
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_206488389
foto?
pi_206598691
Een nep cartridge zeker…
.
  donderdag 10 november 2022 @ 20:36:28 #4
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_206629465
Het volgende is speculatie:

- De toner heeft een bepaald smeltpunt. Toner met een lager smeltpunt zou makkelijker fixeren?
- Een negatief beeld wordt met een laser gemaakt door statische lading, is het onderdeel dat de statische lading maakt nog goed? ( Bij te weinig statische lading vallen toner deeltjes van drum/papier? )

Hmm alleen maar meer vragen.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
  zondag 13 november 2022 @ 14:51:01 #5
197456 ytram
...dacht je!
pi_206660999
Wat voor printer? Had ook het probleem, na een paar dingen vervangen te hebben uiteindelijk de hele printer vervangen (voor hetzelfde type ivm spare parts en toners). De nieuwe werkt perfect.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_206690193
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:48 schreef Lucky53 het volgende:
Komen brede en min of meer regelmatige horizontale banen op een laserprint van een probleem met de toner+drumcartridge (betreft een nieuwe cartridge) of van de fixeerrol (printer is ook pas anderhalf jaar oud en nu aan de derde cartridge begonnen)?
Foto's van een grijs vlak dat uiteraard ook op de prints egaal grijs behoort te zijn vertonen die brede banen. Reiniging van de fixeerrol door de ingebouwde printersoftware heeft niets uitgehaald.
Ik vind massa's info over de werking van de laserprinters met alle onderdelen en mogelijke printproblemen maar dit specifieke printprobleem-plaatje vind ik nergens terug.
Als een cartridge bijna leeg is en opnieuw geschud moet worden zijn het bij mijn weten altijd (onregelmatige) verticale banen. Maar deze cartridge is dus sowieso nieuw.

De baanafstand lijkt te passen bij de diameter van de drumrol, maar de diameter van de fixeerrol weet ik niet.
En hoe mankementen aan de fixeerrol er uit kunnen zien weet ik ook niet.
met 1,5 jaar oud heb je nog garantie, dus zou eens gaan bellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')