abonnement Unibet Coolblue
pi_206487271
On Thursday, the minority staff of the U.S. Senate Committee on Health Education, Labor and Pensions (HELP) released an interim report on COVID-19 origins. The report’s conclusion was measured: “it appears reasonable to conclude that the COVID-19 pandemic was, more likely than not, the result of a research-related incident.” However, explosive new information was released in parallel in an investigative article published yesterday jointly by Vanity Fair and Pro Publica (VF/PP).

https://rogerpielkejr.sub(...)eak-more-likely-than

Ik herinner mij dat in het begin van de epidemie er een bericht op twitter stond van 2 Indonesische wetenschappers die stelden dat het virus "man-made" karakteristieken had. Dat bericht werd diezelfde dag nog weggehaald. Het begint er toch steeds meer op te lijken dat dat toch zo was.

Ongelofelijk dat dit soort "gain of function" onderzoek sowieso in labs plaatsvindt. Al worden de voorwaarden strikter.

https://www.nature.com/articles/d41586-022-01209-w
pi_206487601
Wie moet het dan in de wereld hebben gebracht? Het land waar de bestrijding nog steeds heel veel van de economie vergt?

edit: Waarom reageer ik op een BNW topic?
pi_206497912
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:08 schreef qajariaq het volgende:
Wie moet het dan in de wereld hebben gebracht? Het land waar de bestrijding nog steeds heel veel van de economie vergt?

edit: Waarom reageer ik op een BNW topic?
Het meest waarschijnlijke is dat het een ongeluk was bij het Wuhan Institute of Virology. Zoals je kunt lezen is ook de U.S. Senate Committee on Health Education, Labor and Pensions van mening dat een ongeluk in Wuhan de meest waarschijnlijke oorzaak is.

Ik begrijp niet dat deze optie wordt gezien als BNW. Je hebt kunnen lezen dat er bij dit soort instituten veel aan "Gain of function" onderzoek wordt gedaan. Lijkt mij zeer plausibel dat er ook weleens iets mis gaat. Sterker nog er zijn concrete bewijzen dat er in november 2019 een acute safety incident plaatvond bij het Wuhan Institute of Virology.

De implicatie is dat wij als mensheid wellicht niet moeten willen sleutelen aan virussen, gezien de risico's. Waarvan acte.
pi_206512557
twitter


Debunk van het rapport.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 november 2022 @ 15:46:16 #5
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_206533838
Roger Pielke Jr. is een politicoloog, geen viroloog. Volgende keer beter.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  donderdag 10 november 2022 @ 12:31:17 #6
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206623618
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:08 schreef qajariaq het volgende:
Wie moet het dan in de wereld hebben gebracht? Het land waar de bestrijding nog steeds heel veel van de economie vergt?

edit: Waarom reageer ik op een BNW topic?
Ik als BNWer heb in elk geval alle opties opengehouden tot er sluitend bewijs is. Natuurlijke oorsprong of een lablek behoren beide tot de mogelijkheden, hoe naar het ook is om menselijk falen te accepteren.

Jij bent er al uit dus dat een lab-lek geen optie is?
To BG or not to BG!
pi_206624421
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 12:31 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik als BNWer heb in elk geval alle opties opengehouden tot er sluitend bewijs is. Natuurlijke oorsprong of een lablek behoren beide tot de mogelijkheden, hoe naar het ook is om menselijk falen te accepteren.

Jij bent er al uit dus dat een lab-lek geen optie is?
Zolang er geen enkele serieuze aanwijzing in die richting ga ik daar geen rekening mee houden.

Hou je er ook rekening mee dat marsmannetjes het virus meegenomen hebben van hun tripje naar Pluto?
pi_206624828
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:43 schreef qajariaq het volgende:
Zolang er geen enkele serieuze aanwijzing in die richting ga ik daar geen rekening mee houden.
Waarom niet? Waarom is 'uit de natuur' vanzelfsprekend meer waarschijnlijk (de default) dan 'uit een lab'? Welke kansfactoren en percentages worden hier op losgelaten?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 10 november 2022 @ 14:38:06 #9
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206625061
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zolang er geen enkele serieuze aanwijzing in die richting ga ik daar geen rekening mee houden.

Hou je er ook rekening mee dat marsmannetjes het virus meegenomen hebben van hun tripje naar Pluto?
Ik weet niet hoe jij er 'rekening mee kan houden' dat doe ik dus niet, maar voor mij zijn er tot nu 3 mogelijkheden:

1. Ontstaan in de natuur en via een dier overgedragen op de mens.
2. Gemaakt in een lab en per ongeluk ontsnapt.
3. Gemaakt in een lab en expres losgelaten.

En voor elk scenario zijn er argumenten te vinden waardoor het mogelijk zou zijn.

Maar door de 'toeval' dat het in Wuhan lijkt te zijn ontstaan gingen mijn vermoedens vanaf dag 1 naar mogelijkheid 2 en 3. Het argument dat het lab dara zit omdat daar het risico op het ontstaan van een covid virus het groots is vind ik onzin, de regio waarin een corona virus kan ontstaan is ontzettend groot maar het is vlakbij dat lab ontstaan, mij te toevallig. Ik zet mijn geld op 2.

3 zou ook mogelijk zijn wat mij betreft omdat er ontzettend veel geld wordt verdiend aan die vaccin die al bijna klaar lagen.

En dat lab is niet alleen van China, Amerika zit er ook bij in dus je kunt de schuld dan niet alleen bij de chinezen leggen als het zo blijkt te zijn dan he.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')