SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
PeacefulllSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BarreltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vlindertje89SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-------------------------------------------------------------
Belangrijke data
In het vorige topic uitgezwaaid:![]()
Het is een tijd stil geweest van mijn kant. Merkte dat het veel energie kost om met het traject bezig te zijn.
Heb wederom een pauze gehad om bij te komen van mijn laatste (3e) ivf behandeling.
Maar wat een klote traject is het ook… steeds weer opladen. Steeds weer de teleurstelling. Al een hoop ellende achter de rug.
En nog steeds geen levend kindje in mijn armen maar wel een paar miskramen verder.
Ik vrees dat ik langzaam naar het einde van mijn traject aan het gaan ben en dat maakt mij verdrietig![]()
Maar door blijven gaan zal ten koste van mijzelf gaan en dat is ook niet goed…
Maar ja hoe neem je afscheid van een wens die zo groots is. En waarin je alles hebt gedaan en gegeven binnen je eigen kunnen…
Ik heb nog 1 embryootje in de vriezer. Die mogen ze terugproppen. En dan 2 weken later met een negatieve test kan ik aan het ‘rouwproces’ beginnen.
De pogingen zijn op, de energie is op, de positiviteit is op.
Ik weet nog niet hoe ik het moet gaan verwerken. Maar dat zal de tijd wel leren.
Maar dat het boek langzaam gesloten gaat worden dat is wel duidelijk.
4,5jr geleden heel bewust gestart.
6x iui, 3x ivf. In totaal 12 pogingen kunnen doen.
Nu, 4,5 jaar later heel bewust stap voor stap gaan afsluiten…![]()
![]()
Ach Mini![]()
ik heb er weinig woorden voor, maar vind het zo verdrietig voor je. Ik duim enorm dat dat laatste embryootje toch blijft plakken en dat zo gewenste levende kindje oplevert
maar ik kan me goed indenken dat je daar eigenlijk geen hoop meer in hebt of durft te hebben..
![]()
Sterkte mini
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.![]()
Hoe is het hier jullie?![]()
Ik heb weer 10 dagen injecties gespoten om er nu achter te komen dat ik mijn ovulatie heb gemist, echt fucked up![]()
Deze maand ook weer voor niks geweest![]()
Dat is balen @Magica.
Ik ben al eventjes "uit de running" i.v.m. slikken van medicatie waarbij de invloed tijdens een zwangerschap onbekend is. Ik word er een beetje verdrietig en moedeloos van, zeker zo richting mijn verjaardag en de feestdagen.Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Oh kut! Dat is echt rot.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:06 schreef Magica het volgende:
Ik heb weer 10 dagen injecties gespoten om er nu achter te komen dat ik mijn ovulatie heb gemist, echt fucked up![]()
Deze maand ook weer voor niks geweest![]()
Wij hadden afgelopen maandag nog een laatste bloedonderzoek. Eind deze maand de medicijnuitleg en dan hopen m'n volgende cyclus mee te pakken, dus dat zou betekenen dat ik rond 6 januari begin met spuiten.
M'n man was uitgenodigd voor een onderzoek naar supplementen om de kwaliteit te verbeteren. Maar nu hebben we de supplementen maar gewoon besteld, want met het onderzoek heb je kans dat je gewoon placebo krijgt. Wil graag meedoen met het onderzoek, maar je wil natuurlijk ook helemaal voor je eigen kansen gaan.
Ik vond het wel fijn om tijdens de laatste afspraak te horen dat ze je dus aanmelden voor ICSI, maar dat als de kwaliteit nou toch beter blijkt te zijn, dat ze dan toch normale IVF kunnen doen.![]()
En soms krijg je weer even zo'n klap van de realiteit in de rest van je omgeving die gewoon doorgaat. Zo voelt het nog als gisteren dat ik gefrustreerd omdat het bij ons niet lukte op een gender reveal zat, en dat kind is alweer ruim 1 en ze zijn weer zwanger van de tweede.![]()
Oh meh, dat is ook echt heel vervelend. Weet je hoe lang je aan die medicatie moet, of heb je ook nog geen punt om op uit te kijken?quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:13 schreef Debsterr het volgende:
Dat is balen @:Magica.
Ik ben al eventjes "uit de running" i.v.m. slikken van medicatie waarbij de invloed tijdens een zwangerschap onbekend is. Ik word er een beetje verdrietig en moedeloos van, zeker zo richting mijn verjaardag en de feestdagen.![]()
Pfoe ja, dat zijn reality checks he? Ik heb morgen de babyshower van mijn nieuwste schoonzusje die mijn zwager kent sinds half februari en eind januari is uitgerekend. Valt pittig...quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:22 schreef Myraela het volgende:
En soms krijg je weer even zo'n klap van de realiteit in de rest van je omgeving die gewoon doorgaat. Zo voelt het nog als gisteren dat ik gefrustreerd omdat het bij ons niet lukte op een gender reveal zat, en dat kind is alweer ruim 1 en ze zijn weer zwanger van de tweede.Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Fijn die laatste toevoeging idd! En logisch dat je voor de beste kansen gaat, in zo'n geval zou ik zo'n onderzoek ook liever overslaan. Alvast veel succes met het spuitenquote:Op vrijdag 16 december 2022 11:19 schreef Myraela het volgende:
Wij hadden afgelopen maandag nog een laatste bloedonderzoek. Eind deze maand de medicijnuitleg en dan hopen m'n volgende cyclus mee te pakken, dus dat zou betekenen dat ik rond 6 januari begin met spuiten.
M'n man was uitgenodigd voor een onderzoek naar supplementen om de kwaliteit te verbeteren. Maar nu hebben we de supplementen maar gewoon besteld, want met het onderzoek heb je kans dat je gewoon placebo krijgt. Wil graag meedoen met het onderzoek, maar je wil natuurlijk ook helemaal voor je eigen kansen gaan.
Ik vond het wel fijn om tijdens de laatste afspraak te horen dat ze je dus aanmelden voor ICSI, maar dat als de kwaliteit nou toch beter blijkt te zijn, dat ze dan toch normale IVF kunnen doen..
Ben net sinds half deze week gestopt/klaar met de medicatie, het haalde niks uit helaas (zeer hardnekkige voetschimmel waardoor ik soms amper kan lopen). Dus straks eens bellen met de huisarts hoe snel ik nu weer mag oppakken, kunnen we hopelijk het nieuwe jaar weer aan de slag.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh meh, dat is ook echt heel vervelend. Weet je hoe lang je aan die medicatie moet, of heb je ook nog geen punt om op uit te kijken?Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Oh jeetje, dat is er ook wel eentje, ja. En maar weer vrolijk en blij moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:46 schreef Debsterr het volgende:
Pfoe ja, dat zijn reality checks he? Ik heb morgen de babyshower van mijn nieuwste schoonzusje die mijn zwager kent sinds half februari en eind januari is uitgerekend. Valt pittig...
Zou fijn zijn, niets doen of kunnen is ook zo frustrerend.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:47 schreef Debsterr het volgende:
Ben net sinds half deze week gestopt/klaar met de medicatie, het haalde niks uit helaas (zeer hardnekkige voetschimmel waardoor ik soms amper kan lopen). Dus straks eens bellen met de huisarts hoe snel ik nu weer mag oppakken, kunnen we hopelijk het nieuwe jaar weer aan de slag.
Overigens hopelijk ook nog een andere oplossing voor je voetschimmel, want dat klinkt ook erg heftig.![]()
Nee toch! Dat is echt zo fucked up! Het medische traject is al heel erg pittig, maar deze hobbels maakt het allemaal nog een paar tandjes pittiger!quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:06 schreef Magica het volgende:
Deze maand ook weer voor niks geweestMag je dan voor komende maand sowieso weer starten? Of heb je nog zo'n feestdagensluiting tussendoor?
Goed om weer een bericht van je te zien Debsterr. Heb regelmatig aan je gedachtquote:Op vrijdag 16 december 2022 11:13 schreef Debsterr het volgende:
Ik ben al eventjes "uit de running" i.v.m. slikken van medicatie waarbij de invloed tijdens een zwangerschap onbekend is. Ik word er een beetje verdrietig en moedeloos van, zeker zo richting mijn verjaardag en de feestdagen.![]()
Ik kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt. De maanden (jaren) vliegen zo voorbij.
Ik hoop dat jullie in het nieuwe jaar weer samen aan de slag kunnen
Goed dat je het heft in eigen hand neemt Myreala! Onderzoek is mooi om aan mee te mogen doen, maar je gaat toch eerst voor eigen kansen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:19 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het wel fijn om tijdens de laatste afspraak te horen dat ze je dus aanmelden voor ICSI, maar dat als de kwaliteit nou toch beter blijkt te zijn, dat ze dan toch normale IVF kunnen doen.
Fijn dat ze flexibel zijn m.b.t. ICSI of IVF. Hoe kijk jij nu tegen het starten aan? Spannend? Of juist zin in?![]()
Ik heb geen idee meer wat de laatste update van ons traject was hier. Dus ik start maar ergens.
Na de tweede MK in mei hebben we van de zomer een pauze gehad. Was wel erg fijn. Na de zomer opnieuw een scratching in Dld laten doen, omdat hij vlak voor de zomer mislukt was. Deze keer wel gelukt. Uitslag: alles is perfect (uiteraardAlles is perfect, maar zwanger worden ho maar)
Inmiddels zijn we weer 3 terugplaatsingen van prachtige 5-daagse embryo's verder, maar geen resultaat. Maandag heb ik tp nummer 9, de laatste van IVF 1. We hebben een belachelijk aantal embryo's gehad (10 in totaal), maar de kwaliteit blijkt een probleem te zijn. Zo zie je maar, kwantiteit zegt niks over de kwaliteitIk had de arts na de tweede MK al gezegd: volgens mij is er iets mis met deze embryo's. De arts wilde er toen niks van weten en veegde mijn voorgevoel zonder pardon van tafel. Drie terugplaatsingen later bevestigde hij toch dat het er op lijkt dat er iets niet in orde is. Maar wat precies, dat weet uiteraard niemand..
Moedeloos worden we er van. We missen ook een arts die z'n tanden er in zet, die met actie, ideeën enz komt, iemand die echt met ons meedenkt. Want onze statistieken zijn inmiddels beroerd te noemen. We vallen constant aan de verkeerde kant![]()
Lang verhaal kort: embryo 9 en 10 worden nu tegelijk ontdooid. De beste wordt terugplaatst, de ander wordt geofferd. We wilde hem laten onderzoeken, maar het ZH werkte uiteraard niet mee aan zo'n verzoek. We zijn er wel een beetje klaar mee in Zwolle.
Begin februari hebben we een intake bij Cuypers en Cuypers in Duitsland, waar we ook de scratching hebben laten uitvoeren.
Ik heb altijd geroepen dat ik NOOIT meer een IVF poging zou gaan doen, want ik ben de vorige keer gruwelijk ziek geweest. Maar we hebben nu het idee dat we de laatste 1,5 jaar geen eerlijke kans hebben gehad en we kunnen het nog niet afsluitenDus, tanden er maar weer in.
![]()
Oh dat zou wel fijn zijn jaquote:Op vrijdag 16 december 2022 11:19 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het wel fijn om tijdens de laatste afspraak te horen dat ze je dus aanmelden voor ICSI, maar dat als de kwaliteit nou toch beter blijkt te zijn, dat ze dan toch normale IVF kunnen doen.![]()
Heb gelukkig niet veel babyshowers en dat soort onzin, nu wel een collega die zwanger is die ook 3 jaar bezig is dus voelt ook beetje kut ofzoik gun het haar van harte maar we zaten toch beetje in hetzelfde schuitje..
![]()
Jquote:Op vrijdag 16 december 2022 11:13 schreef Debsterr het volgende:
Ik ben al eventjes "uit de running" i.v.m. slikken van medicatie waarbij de invloed tijdens een zwangerschap onbekend is. Ik word er een beetje verdrietig en moedeloos van, zeker zo richting mijn verjaardag en de feestdagen.hopelijk zo snel mogelijk weerquote:Op vrijdag 16 december 2022 11:47 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Fijn die laatste toevoeging idd! En logisch dat je voor de beste kansen gaat, in zo'n geval zou ik zo'n onderzoek ook liever overslaan. Alvast veel succes met het spuiten.
[..]
Ben net sinds half deze week gestopt/klaar met de medicatie, het haalde niks uit helaas (zeer hardnekkige voetschimmel waardoor ik soms amper kan lopen). Dus straks eens bellen met de huisarts hoe snel ik nu weer mag oppakken, kunnen we hopelijk het nieuwe jaar weer aan de slag.![]()
En komt voor je voet ook een oplossing want dat lijkt me ook kut![]()
![]()
Ja met een beetje geluk moet ik misschien 1 januari wel weer terug voor echoquote:Op vrijdag 16 december 2022 12:56 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Nee toch! Dat is echt zo fucked up! Het medische traject is al heel erg pittig, maar deze hobbels maakt het allemaal nog een paar tandjes pittiger!Mag je dan voor komende maand sowieso weer starten? Of heb je nog zo'n feestdagensluiting tussendoor?
![]()
Tenminste ik neem aan dat ze wel open zijn![]()
![]()
Poeh das ook een heftige beslissing denk ik, maar waar ben je dan zo ziek van geweest de hormonen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:08 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb geen idee meer wat de laatste update van ons traject was hier. Dus ik start maar ergens.
Na de tweede MK in mei hebben we van de zomer een pauze gehad. Was wel erg fijn. Na de zomer opnieuw een scratching in Dld laten doen, omdat hij vlak voor de zomer mislukt was. Deze keer wel gelukt. Uitslag: alles is perfect (uiteraardAlles is perfect, maar zwanger worden ho maar)
Inmiddels zijn we weer 3 terugplaatsingen van prachtige 5-daagse embryo's verder, maar geen resultaat. Maandag heb ik tp nummer 9, de laatste van IVF 1. We hebben een belachelijk aantal embryo's gehad (10 in totaal), maar de kwaliteit blijkt een probleem te zijn. Zo zie je maar, kwantiteit zegt niks over de kwaliteitIk had de arts na de tweede MK al gezegd: volgens mij is er iets mis met deze embryo's. De arts wilde er toen niks van weten en veegde mijn voorgevoel zonder pardon van tafel. Drie terugplaatsingen later bevestigde hij toch dat het er op lijkt dat er iets niet in orde is. Maar wat precies, dat weet uiteraard niemand..
Moedeloos worden we er van. We missen ook een arts die z'n tanden er in zet, die met actie, ideeën enz komt, iemand die echt met ons meedenkt. Want onze statistieken zijn inmiddels beroerd te noemen. We vallen constant aan de verkeerde kant![]()
Lang verhaal kort: embryo 9 en 10 worden nu tegelijk ontdooid. De beste wordt terugplaatst, de ander wordt geofferd. We wilde hem laten onderzoeken, maar het ZH werkte uiteraard niet mee aan zo'n verzoek. We zijn er wel een beetje klaar mee in Zwolle.
Begin februari hebben we een intake bij Cuypers en Cuypers in Duitsland, waar we ook de scratching hebben laten uitvoeren.
Ik heb altijd geroepen dat ik NOOIT meer een IVF poging zou gaan doen, want ik ben de vorige keer gruwelijk ziek geweest. Maar we hebben nu het idee dat we de laatste 1,5 jaar geen eerlijke kans hebben gehad en we kunnen het nog niet afsluitenDus, tanden er maar weer in.
![]()
Blijft dubbel. Niets doen voelt niet goed, en het maar op de normale manier blijven proberen voelt op het moment hetzelfde als niets doen. Ik vind de hormonen spannend en de punctie ook, dus echt zin heb ik er niet in. Nog los van de route van (mogelijke) teleurstellingen en emoties, waarvan ik me nu voorstel dat ze nog intenser zullen gaan zijn dan de afgelopen jaren. Maar ik heb wel zoveel in de toekomst. En zo'n onwijs sterke hoop dat het gaat lukken. Dus elke stap in die richting voelt gewoon wel goed.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:56 schreef Peacefulll het volgende:
Goed dat je het heft in eigen hand neemt Myreala! Onderzoek is mooi om aan mee te mogen doen, maar je gaat toch eerst voor eigen kansen.
Fijn dat ze flexibel zijn m.b.t. ICSI of IVF. Hoe kijk jij nu tegen het starten aan? Spannend? Of juist zin in?Jeetje, wat een intense route zo. Wel echt veel embryo's inderdaad. Wat lastig ook dat je eigenlijk nu niet weet waar het precies op fout loopt. Wat geeft jullie huidige arts aan als route? Blijft dat bij gewoon deze weg blijven volgen met nieuwe pogingen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:08 schreef Peacefulll het volgende:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: