abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juli 2024 @ 16:17:01 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214117085
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:22 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik ben bang dat er nooit gegraven meer gaat worden. Of het moet vanuit een niet overheids organisatie komen en met toestemming van de nieuwe bewoners.

Is een keer gebeurd bij een docu op Netflix in de UK. Meen me te herinneren dat die zoektocht niks opgeleverd heeft overigens.
Als er toch nieuwe bewoners zijn kunnen zij natuurlijk sowieso toestemming geven.
Maar goed, ik hoop dat er binnen afzienbare tijd apparatuur is waarmee je een begraven lichaam kunt vinden zonder de heleboel om te spitten.
Een soort van metaaldetector voor botten ofzo, sonar, hoe dan ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Colorchick dinsdag 2 juli 2024 @ 09:37:04 #252
382129 crew  Donna
pi_214126043
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als er toch nieuwe bewoners zijn kunnen zij natuurlijk sowieso toestemming geven.
Maar goed, ik hoop dat er binnen afzienbare tijd apparatuur is waarmee je een begraven lichaam kunt vinden zonder de heleboel om te spitten.
Echt he. Wat zullen er dan veel resten gevonden worden. :Y
  dinsdag 2 juli 2024 @ 09:37:49 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214126045
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 09:37 schreef Donna het volgende:

[..]
Echt he. Wat zullen er dan veel resten gevonden worden. :Y
Nou idd, dat wordt de eerste decennia dan een hobby voor mensen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 juli 2024 @ 10:18:46 #254
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214126369
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er is al sonar waarmee ze onregelmatigheden in de bodem kunnen opsporen. Maar de recherche kan die natuurlijk pas inzetten in geval van redelijke verdenking..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_214127741
Hartelijk dank voor jullie reacties, de graafactie in de tuin van wijlen Oom Arie eind vorig jaar heeft mij iig hoop gegeven dat er wellicht binnenkort meer gegraven gaat worden. Grote vraag blijft toch of de dader(s) de beschikking over een auto hebben gehad, als dat het geval is dan wordt het zoekgebied zo groot dat het echt een speld in een hooiberg wordt.
Ik weet dat de auto's van vriendje Marco en buurjongen Marinus onderzocht zijn en dat er niks in gevonden is, maar de auto's van Oom Arie en van de ouders van Marinus en Kees ?, Toch nog even wat aanvullende info op mijn eerste post,

Verdachte #5, deze man bleek uiteindelijk een vertegenwoordiger te zijn en had niets met de verdwijning te maken, zal dus op z'n minst een waterdicht alibi hebben gehad.

Verdachte #6, de vreemde indringer in de tuin, deze is door de buurvrouw gezien en door Germa zelf omdat de hond van de buren begon te blaffen. De buurvrouw heeft dit tegenover de politie verklaard en Marinus ook die dat van Germa in de auto had gehoord.
Deze indringer was op woensdag het weekend voor de verdwijning, ouders en broertje moeten toen nog thuis zijn geweest ?, onduidelijk wanneer dit op de dag is geweest.
Nu vertrouw ik beide niet, maar aangezien de vriendinnen van Germa dit ook hebben verklaard acht ik dit verhaal toch waar. Was deze persoon aan het testen hoe alert Germa en/of haar buren waren ? en heeft hij voldoende tijd gehad om het raam op te merken om naar binnen te komen ? vreemd is dan wel de afgesloten deuren, zou hij de reservesleutel in het schuurtje hebben gevonden ?, naar mijn weten was de voordeursleutel van Germa zelf niet vermist.

Verdacht #7, de eenzame klant, dit is de man die aan Germa in de winkel vertelde dat hij wel eens eenzaam was en daar reageerde Germa op dat zij dat ook wel eens was omdat zij alleen thuis was aankomend weekend.
Het lijkt mij toch niet dat Germa haar exacte adres heeft gegeven en al helemaal niet waar de sleutel voor de achterdeur hing, wel vreemd dat deze man nooit is gevonden of zichzelf heeft gemeld bij de politie.

Ik weet dat de politie altijd is uitgegaan van een seksueel motief, maar ik heb weleens zitten denken, Stel je voor dat Marinus haar daadwerkelijk rondt 2 uur heeft afgezet, Germa gaat naar binnen, we weten dat zij een paar drankjes op had maar niet dronken was, wellicht wel aangeschoten.
Zij maakt zich klaar om naar bed te gaan en zet nog even wat muziek op zoals zij dat ook de voorgaande avond had gedaan volgens de buurvrouw, Kees of zijn vader schrikt hierdoor wakker en draait door en loopt naar de achterdeur van Germa en gaat daar op staan bonzen. Germa schrikt en gaat naar beneden, wellicht heeft zij zich al omgekleed in het missende nachthemd en schone slip. Ze doet open en de persoon vol woede begin te schelden, Germa geeft een grote mond terug en dan slaan de stoppen door, alle woede en frustratie van alle jaren met de burenkomt er in 1 keer uit.
Hij begint Germa te slaan en als hij weer iets bij zinnen komt ziet hij Germa roerloos en bloedend op de keukenvloer, ik weet dat Kees en zijn vader geen wonden aan hun handen hadden, maar wellicht heeft hij iets gepakt om haar mee te slaan, de grote witte vaas die op de keukentafel stond en is vermist ?

Er wordt gezegd dat de dader(s) wellicht op de zondag zijn teruggekomen om het huis schoon te maken, zou natuurlijk kunnen maar mijn inziens hebben ze dan wel een enorm risico genomen, de ouders hadden zomaar binnen kunnen komen omdat ze geen contact met Germa konden krijgen of de buren hadden iets gezien of gehoord.
De dader(s) moeten dan zeker hebben geweten dat de ouders niet naar huis kwamen, Oom Arie wist dit, Marinus en zijn ouder waarschijnlijk niet, en alleen Kees en zijn ouders waren natuurlijk niet bang om ontdekt te worden.

Het schoonmaken heb ik altijd een grote wel een grote aanwijzing gevonden, dit doe je alleen om sporen van jezelf uit te wissen. DNA hadden ze nog nooit van gehoord, dus dan moeten het vingerafdrukken, sperma of bloed zijn geweest. Was de wond aan de hand van Marinus groot en diep genoeg om die avond te hebben gebloed ?.

Even aangepast omdat ik mensen door elkaar heb gehaald, de vertegenwoordiger en de klant zijn verschillende mensen, de laatste is nooit gevonden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gjjberg op 03-07-2024 12:48:14 ]
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:40:50 #256
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214738165
Hmm via de facebookpagina voor die vermiste jongen uit Sleeuwijk kwam ik op de facebookpagina van Germa..

Veel complottheorieën daar...
pi_215095525
Elke vrouw gruwelt van een rondsluiper, en gaat dan nooit alleen thuisblijven.
Ze ging naar huis met de buurjongen, dus niet op eigen vervoer.

Was ze bang dan had ze de buurjongen wel ff mee na huis gevraagd of mee op vakantie gegaan met haar familie.

Grote vraag is, wie was er toen verliefd op Germa? En was die persoon ook uit waar Germa die avond was?

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 26-09-2024 02:40:58 (Spelfout) ]
pi_215954458
Kickje n.a.v. het bekijken van de uitzending van Peter R de Vries over deze zaak.

Verdachte #1 blijft voor mij wel buurjongen Kees en zijn ouders. Redenen:
*Het feit dat zij niks gehoord hebben terwijl er duidelijk een schermutseling is geweest icm het zeer gehorige huis, waarbij iedereen van de buren thuis was
*Het feit dat er uitgebreid is schoongemaakt (mogelijk zelfs de ochtend erop nog), zonder angst te worden gezien door de buren die altijd alles zagen
*Het bijzondere telefoontje tussen Kees nadat hj op zijn werk gebeld was door de recherche, waarbij zijn moeder vroeg of hij 'vrijuit kon praten'
* De onwil om mee te werken aan het onderzoek van Peter.

Wat betreft Marinus (de buurjongen die haar thuisbracht), vind ik het feit dat zijn verhaal en dat van zijn ouders niet helemaal matchten eerder voor dan tegen hen spreken. Als je gezamelijk zo'n daad probeert in de doofpot te stoppen, dan stem je echt wel het onderlinge verhaal wat je wilt verkopen met elkaar af.

De vraag is: Als Kees en zijn ouders de schuldigen waren (allen inmiddels overleden), waar zouden ze het lichaam dan gedumpt hebben. Hun eigen tuin lijkt me veel te riskant i.v.m. mogelijk onderzoek. Het lijkt me eerder dat je haar dan met de auto ergens heen vervoert. Had de vader ook een auto? Zou er een logische plek zijn geweest, niet al te ver weg maar wel 'anoniem' genoeg waar ze niet snel gevonden zou worden?
  Manager PR/Moderator maandag 23 december 2024 @ 01:35:39 #259
269689 crew  Viv
pi_215965466
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 11:58 schreef littlemindy het volgende:
Kickje n.a.v. het bekijken van de uitzending van Peter R de Vries over deze zaak.
Heb je dan de volledige versie gezien, of deze?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 10:37 schreef Nia het volgende:

[..]
Er is van die volledige Peter R. de Vries SBS6 uitzending uit 2007 een ingekorte versie gemaakt die 2 jaar geleden op YouTube is gezet door een user met de naam "Op het goede spoor". De video is dusdanig verknipt dat alleen de directe buren naast de scheidingsmuur als dader(s) overblijven. Wie is die user "Op het goede spoor" die alleen die Germa van den Boom video gedeeld heeft? De beeldkwaliteit is niet van een thuis opgenomen, inferieure VHS band maar lijkt dezelfde beeldkwaliteit te hebben als de volledige SBS uitzending die vorige maand op YouTube verscheen.
Bekijk deze YouTube-video
Nog steeds een apart verhaal, dat iemand de moeite heeft genomen om die aflevering zo selectief te verknippen. Welk belang zou daarmee gediend zijn?
pi_215968553
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 11:58 schreef littlemindy het volgende:

Verdachte #1 blijft voor mij wel buurjongen Kees en zijn ouders. Redenen:
*Het feit dat zij niks gehoord hebben terwijl er duidelijk een schermutseling is geweest icm het zeer gehorige huis, waarbij iedereen van de buren thuis was
*Het feit dat er uitgebreid is schoongemaakt (mogelijk zelfs de ochtend erop nog), zonder angst te worden gezien door de buren die altijd alles zagen
*Het bijzondere telefoontje tussen Kees nadat hj op zijn werk gebeld was door de recherche, waarbij zijn moeder vroeg of hij 'vrijuit kon praten'
* De onwil om mee te werken aan het onderzoek van Peter.

Wat betreft Marinus (de buurjongen die haar thuisbracht), vind ik het feit dat zijn verhaal en dat van zijn ouders niet helemaal matchten eerder voor dan tegen hen spreken. Als je gezamelijk zo'n daad probeert in de doofpot te stoppen, dan stem je echt wel het onderlinge verhaal wat je wilt verkopen met elkaar af.

De vraag is: Als Kees en zijn ouders de schuldigen waren (allen inmiddels overleden), waar zouden ze het lichaam dan gedumpt hebben. Hun eigen tuin lijkt me veel te riskant i.v.m. mogelijk onderzoek. Het lijkt me eerder dat je haar dan met de auto ergens heen vervoert. Had de vader ook een auto? Zou er een logische plek zijn geweest, niet al te ver weg maar wel 'anoniem' genoeg waar ze niet snel gevonden zou worden?
Misschien zijn beide huishoudens wel betrokken geweest bij haar dood. Marinus is toch bij Germa langs gegaan nadat hij zijn auto thuis geparkeerd had. Hij wilde haar versieren maar dat is op een worsteling uitgedraaid met haar dood tot gevolg. Door het lawaai zijn de buren naast de scheidingsmuur naar het huis van Van der Boom gelopen om polshoogte te nemen. Hun zoon Kees zat misschien nog wel beneden naar de opening van de Olympische Spelen te kijken en had de auto van Marinus met Germa erin zien stoppen bij haar huis. Toen hebben beide families door deze dramatische samenloop van omstandigheden een pact gesloten en elkander tot op de dag van vandaag nooit verraden Beide buurvrouwen hebben het huis schoongemaakt en hun mannen en zonen haalden Germa's lichaam weg. De tuin van de directe buren had veel bomen en struiken waar haar lichaam begraven zou kunnen zijn. In de jaren na 1984 bleven de bomen en struiken er hoger groeien. Na de dood van beide ouders en zoon Kees zelf staat het eenvoudige huisje leeg maar wordt wel keurig onderhouden door de zoon van Kees. Waarom is het nooit verkocht? Recentelijk zijn alle grote bomen verwijderd na een kapvergunning, dus onderzoek in deze tuin heeft geen zin meer.
pi_215971944
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 01:35 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Nog steeds een apart verhaal, dat iemand de moeite heeft genomen om die aflevering zo selectief te verknippen. Welk belang zou daarmee gediend zijn?
Dat is heel simpel. De uploader, wil kijkers erop wijzen dat vaste kracht in het team van Peter, Kees van der Spek ongeboren getogen is in de buurt waar Gemma vandaan komt. Die roodharige die SBS' Big Brother-spin off De Bus won trouwens ook.

Dat Kees joods is, steekt hij ook niet onder tafels of stoelen, wetenswaardigheid is dat ook Anton de Mussert van de NSB ook uit deze contreien komt. Bekend als de overloop Bible Belt tussen Zeeland en de Veluwe. Kees en Anton hebben zelfs op dezelfde school gezeten. Niet hetzelfde jaar natuurlijk.

Voor de rest is het de vraag of modern DNA-onderzoek is gedaan op de pannenlap.

Er was nog een hobbisten site van iemand over deze zaak, die last kreeg van "lokale journalisten" wegens gewroet, ik weet niet of daar nog terug iets van terug te vinden is. Man legde een verband met de beruchte Bres-moord, 1984 geloof ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door yessie234 op 23-12-2024 16:49:14 ]
  Manager PR/Moderator maandag 23 december 2024 @ 16:58:05 #262
269689 crew  Viv
pi_215972416
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:47 schreef Nia het volgende:

[..]
Misschien zijn beide huishoudens wel betrokken geweest bij haar dood. Marinus is toch bij Germa langs gegaan nadat hij zijn auto thuis geparkeerd had. Hij wilde haar versieren maar dat is op een worsteling uitgedraaid met haar dood tot gevolg. Door het lawaai zijn de buren naast de scheidingsmuur naar het huis van Van der Boom gelopen om polshoogte te nemen. Hun zoon Kees zat misschien nog wel beneden naar de opening van de Olympische Spelen te kijken en had de auto van Marinus met Germa erin zien stoppen bij haar huis. Toen hebben beide families door deze dramatische samenloop van omstandigheden een pact gesloten en elkander tot op de dag van vandaag nooit verraden Beide buurvrouwen hebben het huis schoongemaakt en hun mannen en zonen haalden Germa's lichaam weg. De tuin van de directe buren had veel bomen en struiken waar haar lichaam begraven zou kunnen zijn. In de jaren na 1984 bleven de bomen en struiken er hoger groeien. Na de dood van beide ouders en zoon Kees zelf staat het eenvoudige huisje leeg maar wordt wel keurig onderhouden door de zoon van Kees. Waarom is het nooit verkocht? Recentelijk zijn alle grote bomen verwijderd na een kapvergunning, dus onderzoek in deze tuin heeft geen zin meer.
Als Marinus het gedaan zou hebben, wat zou dan de motivatie van Kees en zijn ouders zijn geweest om Marinus te helpen? :)
  maandag 23 december 2024 @ 17:01:45 #263
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_215972450
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:20 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat is heel simpel. De uploader, wil kijkers erop wijzen dat vaste kracht in het team van Peter, Kees van der Spek ongeboren getogen is in de buurt waar Gemma vandaan komt. Die roodharige die SBS' Big Brother-spin off De Bus won trouwens ook.

Dat Kees joods is, steekt hij ook niet onder tafels of stoelen, wetenswaardigheid is dat ook Anton de Mussert van de NSB ook uit deze contreien komt. Bekend als de overloop Bible Belt tussen Zeeland en de Veluwe. Kees en Anton hebben zelfs op dezelfde school gezeten. Niet hetzelfde jaar natuurlijk.

Voor de rest is het de vraag of modern DNA-onderzoek is gedaan op de pannenlap.

Er was nog een hobbisten site van iemand over deze zaak, die last kreeg van "lokale journalisten" wegens gewroet, ik weet niet of daar nog terug iets van terug te vinden is. Man legde een verband met de beruchte Bres-moord, 1984 geloof ik.
Het is hier geen BNW ... Al maken een paar lui dit wel een BNW-achtige case.. Een aantal halen er zelfs de recente vermissing van Yoran Krol erbij...

Het enige complotachtige aan deze zaak is dat er aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid er mensen in het dorp meer weten. In dit soort gesloten gemeenschappen (lees zwartekousenkerk) wil men (soms) zaken binnen de gemeenschap houden. Al is moord wel uitzonderlijk.. En lijkt het erop dat de familie Van der Boom naar een iets minder zware kerk ging.

Overigens zat Kees van der Spek op dezelfde school als Germa, echt in de buurt van Germa woonde hij overigens niet.. De Oude Hoven is namelijk een school waar de leerlingen uit Gorinchem en omliggende dorpen komen.. Van Meerkerk tot Nieuwendijk toe.

Uit mijn hoofd kwam Kees uit Hoornaar en dat is toch best ver van Nieuwendijk vandaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Viv op 23-12-2024 20:37:16 ]
pi_215972546
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:01 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Het is hier geen BNW ... Al maken een paar lui dit wel een BNW-achtige case.. Een aantal halen er zelfs de recente vermissing van Yoran Krol erbij...

Het enige complotachtige aan deze zaak is dat er aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid er mensen in het dorp meer weten. In dit soort gesloten gemeenschappen (lees zwartekousenkerk) wil men (soms) zaken binnen de gemeenschap houden. Al is moord wel uitzonderlijk..
Dat weet ik, maar we hebben het hier over de tijd van de verdwijning van Gemma, en hoe bij deze zaak het publiek geraakt heeft, en hoe er publiekelijk aandacht gevraagd is de loop der jaren.

Zoals elke (on)officiële cold case: de zaak heeft een verbeelding bij het publiek geïnteresseerd gewekt, zoals vele verdwijningen. Dat blijkt uit de YT-video. Het is een aparte gemeenschap, dat deel van de Bible Belt, en de EO bestond toen nog.

Geschiedenisles hoort in CRI, als we openlijk mee mogen denken met deze oude verdwijning, en dat hebben al heel veel mensen met hart voor nabestaanden gedaan in deze zaak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Viv op 23-12-2024 20:38:17 ]
  maandag 23 december 2024 @ 17:19:33 #265
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_215972653
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:10 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar we hebben het hier over de tijd van de verdwijning van Gemma, en hoe bij deze zaak het publiek geraakt heeft, en hoe er publiekelijk aandacht gevraagd is de loop der jaren.

Zoals elke (on)officiële cold case: de zaak heeft een verbeelding bij het publiek geïnteresseerd gewekt, zoals vele verdwijningen. Dat blijkt uit de YT-video. Het is een aparte gemeenschap, dat deel van de Bible Belt, en de EO bestond toen nog.

Geschiedenisles hoort in CRI, als we openlijk mee mogen denken met deze oude verdwijning, en dat hebben al heel veel mensen met hart voor nabestaanden gedaan in deze zaak.
Mijn opa heeft een vrij prominente plaatsgehad in het Refo wereldje in en rondom Gorinchem en Veen.. Via mijn moeder ken ik dus dat wereldje verdomd goed, ook hun duistere kant.

Op CRI kan je best wat fantaseren etc, maar wat een Joodse Kees van der Spek, een Mussert en de Oude Hoven (waar ik ook een jaar gezeten heb) nu met Germa te maken hebben...

[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 23-12-2024 20:55:34 ]
pi_215972740
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Mijn opa heeft een vrij prominente plaatsgehad in het Refo wereldje in en rondom Gorinchem en Veen.. Via mijn moeder ken ik dus dat wereldje verdomd goed, ook hun duistere kant.

Op CRI kan je best wat fantaseren etc, maar wat een Joodse Kees van der Spek, een Mussert en de Oude Hoven (waar ik ook een jaar gezeten heb) nu met Germa te maken hebben...
Dat is het niet. In de landelijke poster die toen verspreid is, de aanplakbiljetten bij de deuren van politiebureau's stond haar naam verkeerd gespeld. Gemma, in plaats van Germa. Dat is door mensen tot in Groningen opgevallen, want die hadden ook contacten rond het Gorinchemse. Leuk trouwens, kennis van die refo achtergrond uit de buurt van Gorinchem .Gorinchem was in de jaren tachtig een stadje met evenveel kroegen als kerken. Dus welke denominatie, als ik vragen mag?

Voor het overige: ook in Gorinchem speelde de vraag wie er in de huizen van de oude jodenhoek hadden gewoond, en van wie die panden waren geweest in de jaren 70 en 80.

[ Bericht 3% gewijzigd door Viv op 23-12-2024 20:56:09 ]
pi_215972809
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:24 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat is het niet. In de landelijke poster die toen verspreid is, de aanplakbiljetten bij de deuren van politiebureau's stond haar naam verkeerd gespeld. Gemma, in plaats van Germa. Dat is door mensen tot in Groningen opgevallen, want die hadden ook contacten rond het Gorinchemse. Leuk trouwens, kennis van die refo achtergrond uit de buurt van Gorinchem .Gorinchem was in de jaren tachtig een stadje met evenveel kroegen als kerken. Dus welke denominatie, als ik vragen mag?
In 2 posts noem jij haar ook Gemma ipv Germa ;)
pi_215972836
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 17:33 schreef Blues het volgende:

[..]
In 2 posts noem jij haar ook Gemma ipv Germa ;)
Heb ik mezelf nu verraden?
pi_215973094
8-)
pi_215973275
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:01 schreef The-BFG het volgende:

[..]

Het enige complotachtige aan deze zaak is dat er aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid er mensen in het dorp meer weten. In dit soort gesloten gemeenschappen (lees zwartekousenkerk) wil men (soms) zaken binnen de gemeenschap houden. Al is moord wel uitzonderlijk.. En lijkt het erop dat de familie Van der Boom naar een iets minder zware kerk ging.

Overigens zat Kees van der Spek op dezelfde school als Germa, echt in de buurt van Germa woonde hij overigens niet.. De Oude Hoven is namelijk een school waar de leerlingen uit Gorinchem en omliggende dorpen komen.. Van Meerkerk tot Nieuwendijk toe.

Uit mijn hoofd kwam Kees uit Hoornaar en dat is toch best ver van Nieuwendijk vandaan.
Ik woon er tussen in en Hoornaar en Nieuwendijk is echt niet bij elkaar in de buurt. Daar zit een heel dialect tussen. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 23-12-2024 20:56:36 ]
pi_215973323
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:24 schreef yessie234 het volgende:

[..]

Voor het overige: ook in Gorinchem speelde de vraag wie er in de huizen van de oude jodenhoek hadden gewoond, en van wie die panden waren geweest in de jaren 70 en 80.
Sorry hoor maar zeker in de jaren 70 en 80 waren er hier veel meer kroegen dan de 7 kerkjes die er toen waren. _O- Je praat alsof je er van alles vanaf weet maar het is allemaal net mis.
pi_215973681
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 18:05 schreef Document1 het volgende:

[..]
Sorry hoor maar zeker in de jaren 70 en 80 waren er hier veel meer kroegen dan de 7 kerkjes die er toen waren. _O- Je praat alsof je er van alles vanaf weet maar het is allemaal net mis.
Hoe kom jij erbij dat ik mis heb.

Pubers gingen trouwens in de jaren 70-80 bijna allemaal naar middelbare school Gorinchem of Sliedrecht of zelfs Leerdam. Beetje afhankelijk van het niveau, denominatie en de bereikbaarheid met OV of fiets.

[ Bericht 11% gewijzigd door Viv op 23-12-2024 20:57:52 ]
pi_215973937
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 01:35 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Ik heb de volledige versie gekeken.
  Manager PR/Moderator maandag 23 december 2024 @ 19:05:57 #274
269689 crew  Viv
pi_215973964
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 18:31 schreef yessie234 het volgende:

[..]

En anders zijn jullie beide af in de serieuze tak van BNW , deze rubriek CRI. Ga maar weer naar de dagelijks portie criminalteit in NWS en doodstraf! sterilisatie! schrijven of elkaar klein duimpjes geven.
Ja, ho. }:| Ik vind het prima als je hier soms verbanden legt die anderen misschien niet direct zien. In een cold case is er immers weinig concreets te bespreken wat niet al jaren geleden helemaal uitgeplozen is.

Maar we gaan hier geen mede-users wegsturen naar BNW of NWS of wat dan ook.
pi_215974101
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:47 schreef Nia het volgende:

[..]
Beide families erbij betrokken die elkaar dekken waarvan geen van allen z'n mond opentrekt in 30 jaar.. dat vind ik toch moeilijk te geloven. Dan lijkt het me waarschijnlijker dat één van de directe buren de dader was en de rest van het gezin bij het wegmaken van het lichaam betrokken is geweest en zij elkaar dekten.
Heeft later misschien ook wel spanningen gegeven binnen hun gezin. Mijn aanname is dat dat de reden was dat ze later niet met Peter wilden praten, angst dat bijv. één van hen de mond voorbij zou praten. De moeder gaf zelf ook aan bang te zijn om te praten.

De relatie tussen het gezin van Germa en de directe buren was al slecht. Niet voor niets belden de ouders van Germa niet de directe buren om polshoogte te gaan nemen, maar de familie van Marinus. En het telefoontje tussen Kees en zijn moeder is bijna niet anders uit te leggen dan dat ze er meer van wisten.

Wat ik overigens niet begrijp aan het geheel: Er was toch DNA van de dader? (Want later is uitgesloten dat Gijs W. er iets mee te maken had obv geen DNA match). Waarom hebben ze dan niet bij alle mogelijke betrokkenen DNA afgenomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')