Mijn eerste post hier, deze zaak heeft mij bijna vanaf het begin altijd wel bezig gehouden. Ik probeer zo nu en dan wat op het internet te plaatsen om de zaak levendig te houden en natuurlijk in de hoop dat mensen dit lezen zodat dit eventueel tot goede tips kan leiden.
Mijn eigen ideen en bevindingen over deze zaak en mijn lijst verdachten,
Verdachte #1, Marinus, de buurjongen die haar heeft thuisgebracht is voor mij altijd de hoofdverdachte geweest aangezien de dader toch wel erg vaak degene is met wie het slachtoffer voor het laatst is gezien.
Wellicht heeft hij die nacht het naar huis brengen en het gesprek in de auto verkeerd opgevat en heeft hij gedacht dat Germa meer van hem wilde, wellicht heeft Germa hem nog bij haar thuis uitgenodigd voor een drankje waarna hij wellicht iets geprobeerd heeft waarna zij hem hard afgewezen heeft en hij haar in een vlaag van schaamte en woede gedood heeft.
Daarna heeft hij dit opgebiecht aan zijn ouders die hem hebben geholpen met het wegwerken van het lichaam en het schoonmaken van het huis.
De wond aan zijn hand en de tegenstrijdige verklaringen van hem en zijn ouders zijn toch wel erg verdacht, enige twijfel heb ik of Marinus wist waar de reserve sleutel in de schuur hing, maar deze had hij waarschijnlijk niet nodig mits hij direct om 2 uur met Germa mee naar binnen is gegaan, en als hij later was terug gekomen dan had zij de deur wel voor hem open gedaan.
Verdachte #2, Oom Arie, hij wist dat zij alleen thuis was die nacht en hoogstwaarschijnlijk ook waar de reserve sleutel hing, wellicht heeft hij in het huis gewacht tot zij thuis kwam om zijn vreselijke plan uit te voeren om haar te misbruiken en te doden. Wel heeft hij relatief weinig tijd gehad aangezien zonsopgang eind juli rond 6 uur is en het natuurlijk eerder licht wordt.
Enige twijfel bij mij omdat hij jaren bij de familie in dat huis heeft gewoond en moet hebben geweten hoe gehorig het huis was en was hij dan al niet jaren eerder met het misbruik van Germa of haar zus begonnen ?
Verdachte #3, buurjongen Kees. Had hij een oogje op Germa en heeft hij die nacht zijn kans gezien om zijn plan uit te voeren, en heeft hij daarna alles aan zijn ouders opgebiecht die hem geholpen hebben. Grote vraag is of hij wist waar de sleutel hing.
Blijft toch wel erg opmerkelijk dat het huis jaren lang leeg staat, zijn zijn nabestaanden bang dat er iets wordt gevonden door nieuwe bewoners in de tuin ?
Verdachte #4, vriendje Marco. Hij stond 1,5 uur verder op een camping waar hij om 3:30 de bar verliet. Blijft toch de ooggetuige die bij de politie heeft verklaard dat zij Marco in de vroege ochtend in de auto het terrein van de camping heeft zien op rijden.
1,5 uur reistijd is in het holst van de nacht natuurlijk veel korter aangezien er geen verkeer is en je lekker hard kon rijden aangezien er nog geen camera's stonden, hij zou dan om 4:30 tot ongeveer 5:00 bij Germa zijn aangekomen en de auto ergens ongezien geparkeerd kunnen hebben.
Twijfel bij mij omdat Germa op dat tijdstip zeker op bed moet hebben gelegen, en dit bed was nou eenmaal onbeslapen en opgemaakt zoals Germa dat zelf altijd deed.
Verdachte #5, de onbekende klant aan wie Germa verteld had dat zij alleen thuis was en waar zij woonde, maar het lijkt mij onmogelijk dat zij hem had verteld waar de reservesleutel hing en zou zij hem hebben binnen gelaten in het holst van de nacht ?
In mijn gedachten zijn er meer mensen betrokken geweest bij de verdwijning, als zij om 2 uur thuis was en zonsopgang om 6 uur was had de dader zo'n 4 uur om haar te doden, het lichaam te transporteren en te begraven en ook nog eens het huis schoon te maken. Dit alles lijkt mij echt teveel werk voor 1 persoon.
Zou zo vurig hopen dat de politie nu ook eens gaat graven in de tuin van het ouderlijk huis van Kees en Marinus aangezien ik de kans zeer groot acht dat zij daar gevonden gaat worden.
Hartelijk dank voor het lezen en reageer vooral als je vragen hebt of andere inzichten, ik hoor het graag.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gjjberg op 30-06-2024 12:10:21 ]