abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:16:13 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206404564
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:59 schreef Stupidisco het volgende:
De maximale vaarsnelheid in het Schuitengat is volgens Rijkswaterstaat maximaal 20 kilometer per uur en geldt voor iedereen, dag en nacht.

Uit gegevens van de website MarineTraffic valt af te leiden dat watertaxi de Stormloper vlak voor het ongeval bijna 30 kilometer per uur (16 knopen) ging. De snelboot Tiger voer op dat moment bijna 49 kilometer per uur (28 knopen). Websites zoals MarineTraffic krijgen de vaargegevens rechtstreeks van de schepen zelf dankzij het Automatic Identification System (AIS). De weergegeven data geven een betrouwbaar beeld, bevestigen marine-experts. Welke rol de snelheid van beide schepen heeft gespeeld bij het ongeval is echter nog niet duidelijk.

Bron: AD
Ja, dit gaat nog wel een staartje krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206405540
quote:
De maximale vaarsnelheid in het Schuitengat is volgens Rijkswaterstaat maximaal 20 kilometer per uur en geldt voor iedereen, dag en nacht.

Uit gegevens van de website MarineTraffic valt af te leiden dat watertaxi de Stormloper vlak voor het ongeval bijna 30 kilometer per uur (16 knopen) ging. De snelboot Tiger voer op dat moment bijna 49 kilometer per uur (28 knopen). Websites zoals MarineTraffic krijgen de vaargegevens rechtstreeks van de schepen zelf dankzij het Automatic Identification System (AIS). De weergegeven data geven een betrouwbaar beeld, bevestigen marine-experts. Welke rol de snelheid van beide schepen heeft gespeeld bij het ongeval is echter nog niet duidelijk.

Ook gewoon niet een beetje te hard :{
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:33:59 #103
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_206405684
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:03 schreef PS. het volgende:

[..]
Ach rot toch op man, dan kun je FOK! Net zo goed sluiten als je nergens een topic over mag maken, of een discussie over mag houden.

Als jouw autistische brein dat niet aan kan heb je niks op een forum te zoeken.
Als ik in al mijn jaren op Fok iets geleerd heb, niet eens reageren op dit soort trolletjes.

En on topic, hier is vandaag iets gruwelijk mis gegaan.
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
pi_206405819
quote:

'schippers hielden zich niet aan' in de url moest ik denken aan Edith Schippers, vervolgens aan Zondag met Lubach.
watertaxi de Stormloper
snelboot Tiger(niet die van badkamer accessoires)
Automatic Identification System aan WEF complottheorie
toch hopen dat de vermisten zich aan iets hebben kunnen vastklampen en ergens ronddobberen in zee
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_206405829
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
'schippers hielden zich niet aan' in de url moest ik denken aan Edith Schippers, vervolgens aan Zondag met Lubach.
watertaxi de Stormloper
snelboot Tiger(niet die van badkamer accessoires)
Automatic Identification System aan WEF complottheorie
toch hopen dat de vermisten zich aan iets hebben kunnen vastklampen en ergens ronddobberen in zee
:? Gaat het?
pi_206405830
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:17 schreef PS. het volgende:

[..]
:? Gaat het?
ik ga nu mijn pilletje innemen, dank voor het herinneren
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_206406472
Werknemers Fries bouwbedrijf betrokken bij aanvaring tussen watertaxi en snelboot Terschelling
Zeven passagiers van de watertaxi die vrijdagochtend in botsing kwam met een snelboot bij Terschelling, zijn werkzaam bij bouwbedrijf Friso Bouwgroep uit Sneek. Aan boord zaten drie medewerkers van het bedrijf, waarvan één zijn zoontje had meegenomen. Drie andere opvarenden waren onderaannemers van de bouwgroep.

https://www.cobouw.nl/308(...)tertaxi-terschelling
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:29:01 #108
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206406502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ook gewoon niet een beetje te hard :{
Ja maar volgens mij omdat het natuurgebied is, niet vanwege de veiligheid. Ook voldoende kaarsrechte wegen zonder afslagen waar je maar 60 mag maar vroeger 80
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:00:43 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206406715
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een smalle geul, slecht betont (tonnen zonder verlichting). Beide vaartuigen zouden ook nog heel veel te snel hebben gevaren gaan de geruchten. Mogelijk nog wat ochtendmist? Opgaande zon? Waarschijnlijk heeft die taxi ook niet verwacht dat de Tiger door het Schuitengat ging. Dat kan pas sinds kort en alleen rond hoog water.

Maar dan nog verwacht je dat ze elkaar wel zien eigenlijk.
Dit is ton S6, Slenk, joekel met verlichting. Is wel wat anders dan die onverlichte naalden in Schuitengat.
Afstand strand Terschelling is hier ongeveer een kilometer.

Op kaartje dat ik gisteren postte kan je zien welke boeien verlicht zijn. Verlicht= rondje met stekels bovenop :P

kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hyperdude op 22-10-2022 10:19:33 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:01:41 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206406721
Artikel over betonning Schuitengat en Doeksen van 18-10-2022, 4 dagen geleden:

quote:
Gemeente Terschelling en Rederij Doeksen willen dat Rijkswaterstaat zorgt voor verlichte boeien in het Schuitengat, een geul ten zuiden van Terschelling. De boeien die er nu liggen, hebben zulke verlichting niet.
https://www.omropfryslan.(...)door-het-schuitengat

Filmpje uit bovenstaand artikel:

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 22-10-2022 10:52:56 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:53:22 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206407658
quote:
De twee mannen die omkwamen bij het fatale ongeval met twee boten op de Waddenzee, komen uit Sexbierum en Leeuwarden. Ze zijn 46 en 57 jaar, maakte de politie bekend.
quote:
Twee mensen zijn nog vermist. Het gaat om een jongen van 12 jaar en een volwassen man.
pi_206408412
Beelden gezien van de radar van de beide boten.
De watertaxi stopt al ruim op tijd voor de ingang van het Schuitengat net buiten de route. Je ziet de Tiger met grote snelheid door het Schuitegat en langzaam van de route afwijken en raakt dan de watertaxi frontaal.
Als de Tiger niet had afgeweken maar rechtdoor had gevaren, dan was het voorlangs de watertaxi gevaren..

De onderaannemer komt hier uit Franeker (voegbedrijf) met twee doden.
De hoofdaannemer komt uit Sneek met de vermiste man
Het twaalfjarig kind uit Sexbierum was de zoon van een van de beide reeds overleden mannen.
Normaliter gaat het personeel van deze bedrijven op maandagochtend naar Terschelling en komen dan op donderdagavond terug. Maar waarschijnlijk was de klus niet af, en werd er nog een dag heen en weer gepland. Het kind had herfstvakantie.
De bestuurder van de watertaxi is een zoon van Piet Paulusma, en is de zwaargewonde man. Hij heeft eerst nog het glas naar boven opengeslagen, waardoor andere mensen zijn gered.

Edit: De 12-jarige is een Sexbierumer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Idisrom op 22-10-2022 16:15:59 ]
pi_206412348
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 09:29 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ja maar volgens mij omdat het natuurgebied is, niet vanwege de veiligheid. Ook voldoende kaarsrechte wegen zonder afslagen waar je maar 60 mag maar vroeger 80
Veiligheid komt natuurlijk vanzelf in het geding als er 2 of meer voervaartuigen zijn die zich beiden niet aan die snelheid houden.
pi_206446054
https://www.nu.nl/binnenl(...)marifooncontact.html

quote:
De Tiger stelde voor elkaar stuurboord-stuurboord te passeren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 13:23 schreef Idisrom het volgende:
Je ziet de Tiger met grote snelheid door het Schuitegat en langzaam van de route afwijken en raakt dan de watertaxi frontaal.
Als de Tiger niet had afgeweken maar rechtdoor had gevaren, dan was het voorlangs de watertaxi gevaren..
Het lijkt er dus op dat dat afwijken dus was om elkaar stuurboord-stuurboord te passeren, als ik zo alle info bij elkaar optel. ik weet niet of dat ook logisch is met de radarbeelden?
pi_206446395
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:17 schreef Shotty het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)marifooncontact.html
[..]
[..]
Het lijkt er dus op dat dat afwijken dus was om elkaar stuurboord-stuurboord te passeren, als ik zo alle info bij elkaar optel. ik weet niet of dat ook logisch is met de radarbeelden?
De Tiger verlegde de koers langzaam naar de rechterkant toe.
Als stuurboord-stuurboord betekent dat beide schepen de linkerkant (bankboord-zijde) van de geul moeten aanhouden, dan lijkt het erop dat de Tiger niet goed heeft gestuurd.
pi_206446990
Ik heb begrepen en vermoede het al dat de Tiger echt over de Stromloper heen is gevaren. Dus tussen de twee rompen van de catamaran door maar goed geraakt door het lagere deel tussen de rompen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 13:23 schreef Idisrom het volgende:
De bestuurder van de watertaxi is een zoon van Piet Paulusma, en is de zwaargewonde man. Hij heeft eerst nog het glas naar boven opengeslagen, waardoor andere mensen zijn gered.
Ook begrepen dat de kapitein van de taxi is domweg door de ruit is gelanceerd. Dat heeft inderdaad wel de weg vrijgemaakt om de boot te verlaten.

Het blijft een triest verhaal.
pi_206447061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De Tiger verlegde de koers langzaam naar de rechterkant toe.
Als stuurboord-stuurboord betekent dat beide schepen de linkerkant (bankboord-zijde) van de geul moeten aanhouden, dan lijkt het erop dat de Tiger niet goed heeft gestuurd.
die snap ik niet zo goed.

even voor mijn beeldvorming:

De Tiger kwam uit het oosten
De Stormloper uit het zuiden.
De Tiger zou dus naar zuidelijke richting moeten afwijken, maar week af naar het noorden.

als de Tiger dus doorgelopen was, was hij achter de Stormloper langs gegaan? (ipv voor de Stormloper langs?)

Ergens heb ik iets verkeerd voor het oog, vandaar dat ik even verduidelijking vraag.

Blijft inderdaad zeker een triest verhaal :-(
pi_206448244
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:14 schreef Shotty het volgende:

[..]
die snap ik niet zo goed.

even voor mijn beeldvorming:

De Tiger kwam uit het oosten
De Stormloper uit het zuiden.
De Tiger zou dus naar zuidelijke richting moeten afwijken, maar week af naar het noorden.

als de Tiger dus doorgelopen was, was hij achter de Stormloper langs gegaan? (ipv voor de Stormloper langs?)

Ergens heb ik iets verkeerd voor het oog, vandaar dat ik even verduidelijking vraag.

Blijft inderdaad zeker een triest verhaal :-(
De Stormloper kwam op dat moment vanuit het noorden/noordwesten (volgens mij)..Je gaat eerst van Harlingen in een brede geul naar bijna midden tussen Vlieland en Terschelling en dan sla je in dit geval af naar het Schuitegat ten zuiden van West-Terschelling.
pi_206574389
twitter
  zondag 6 november 2022 @ 11:31:07 #121
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206574610
twitter

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206577692
Het is de 49-jarige man uit Tjalleberd, dat ligt zo'n 7 kilometer ten noordoosten van Heerenveen.

Alleen de 12-jarige jongen uit Sexbierum is nog niet teruggevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')