abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206347176
Hoi,

Ik ga binnenkort zonnepanelen plaatsen met micro omvormers van Enphase. Nu las ik ergens dat de (gateway) Envoy s metered zo dicht mogelijk bij de laatste micro omvormer geplaatst moet worden, terwijl er in de installatiehandleiding staat dat deze in de meterkast geplaatst moet worden. De afstand van de laatste micro omvormer naar de meterkast is ca. 25 tot 30 meter via YMVK-as 6mm2.

Wie kan mij vertellen of de Envoy s metered in de meterkast geplaatst kan worden, of dat deze echt zo dicht mogelijk bij de laatste omvormer moet komen (dat zou betekenen op de zolder in de schuur).

Alvast bedankt voor de hulp
Groet, Mathie
  maandag 17 oktober 2022 @ 07:57:27 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206347341
Er is een algemeen zonnepanelen topic.

K&W / Zonnepanelen. Deel 53 - Op naar de herfst
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 09:50:44 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206348096
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 06:48 schreef Mathie88 het volgende:
Hoi,

Ik ga binnenkort zonnepanelen plaatsen met micro omvormers van Enphase. Nu las ik ergens dat de (gateway) Envoy s metered zo dicht mogelijk bij de laatste micro omvormer geplaatst moet worden, terwijl er in de installatiehandleiding staat dat deze in de meterkast geplaatst moet worden. De afstand van de laatste micro omvormer naar de meterkast is ca. 25 tot 30 meter via YMVK-as 6mm2.

Wie kan mij vertellen of de Envoy s metered in de meterkast geplaatst kan worden, of dat deze echt zo dicht mogelijk bij de laatste omvormer moet komen (dat zou betekenen op de zolder in de schuur).

Alvast bedankt voor de hulp
Groet, Mathie
Wat zegt de handleiding van het component ?

https://www4.enphase.com/(...)s-metered-multiphase
pi_206349161
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Wat zegt de handleiding van het component ?

https://www4.enphase.com/(...)s-metered-multiphase
In die handleiding staat 'in de buurt van de groepenkast'. Dat betekend in mijn geval van 25/30 meter afstand kabel.

In deze Enphase presentatie (pagina 12) staat juist zo min mogelijk kabellengte tussen micro en envoy

https://www.google.com/ur(...)wJJDvvz0iDxdjMvWpVsQ

Voor mij een beetje tegenstrijdig
pi_206350189
Ze hebben ‘m hier in de meterkast gehangen en lijkt prima te werken. Geen idee hoeveel meter het naar de Micro omvormers maar zal zeker 10+ zijn (naar de 1e, naar de laatste 20+ meter? Heb 16 panelen die niet strak op elkaar liggen ivm ramen ed op dak)
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_206355113
Hier hangt de envoy ook in de meterkast een meter of 30 tot 40 aan kabel er tussen.

Tevens zag ik bij het zoeken zelfs de omvormers van de buurman die een meter of 120 aan kabel bij mij vandaan zaten
Watch me drijving!
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:35:24 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206356717
Ja nou je het zegt, het signaal gaat over het stroomnet.
Denk er nu pas aan. Bij mij zat ie op een andere groep en de meterkast zit 20 meter weg.

Kabelafstand zal dus zo 50 meter zijn.

Nooit bij stil gestaan.
Tot nooit .......
pi_206357447
Oke, het kan dus wel gewoon over langere afstand. Dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')