Serie op NPO waarin (meestal) 3 grote gezinnen worden gevolgd in hun dagelijkse gang van zaken.
In december 2021 werd het meest recente seizoen uitgezonden met de volgende gezinnen:
Familie BuddenbruckDe familie Buddenbruck woont sinds een jaar in Duitsland. Pa en ma Buddenbruck hebben 11 kinderen en 1 kleinkind. Immer chaos in het Duitse Huckelhoven. Komt er een spa, komt er een welness, komt er een zwembad, komt er een kapsalon. Veel plannen. En veel chaos.
Nog thuiswonend: Yoriën (soort van soms), Chariënne, Xavieé, Jeneaux, Shevaign, Dareau, Gidiën, Shaëlle (Toetie) en Devaugn.
Familie JeliesDe familie Jelies uit Tollebeek bestaat uit vader Johan, moeder Janneke en de kinderen Jenny, Aida, Jantine, Albertine, Harrie, Caroline, Janna, Williene en baby Johni. In dit gereformeerde gezin wonen ook nog 2 honden (en een pup). Altijd reuring met als centrale leidraad het geloof.
Familie Cudogham;
Het is een heerlijke ratjetoe bij de familie Cudogham, die met maar liefst zeven kinderen in het centrum van onze hoofdstad leeft op honderd vierkante meter. De familie is milieubewust en maken zoveel mogelijk hun eigen producten zoals shampoo en wasmiddel. Verder leven ze veganistisch.
Vader Iven, moeder Cynthia wonen met Jazz (zoon), Kik (zoon), Lois (dochter), Pixie-Lien (dochter), Twiggy (dochter), Seven (zoon) en Oos (zoon).
In eerdere seizoenen:
SPOILER: Familie Baumgard
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Familie Quaedackers
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Familie Kraan
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las op Facebook dat de Janneke en Johan waren uitgenodigd voor een etentje door de ouders van Sven, het vriendje van Aida. Aida en Sven waren er ook bij om een reden zo viel te lezen. Sven had namelijk een ring bij zich, alvast voor haar verjaardag. In de ring staat een S gegraveerd.
Het voelt voor mij zo toch wat officiëel aan. Zo bij een etentje een ring overhandigen. Denk ook niet dat zoiets standaard is bij veel lovers van een jaar of 15, maar misschien is dat daar wel iets normaals.
FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 17:11 schreef Sunshine1982 het volgende:Ik las op Facebook dat de Janneke en Johan waren uitgenodigd voor een etentje door de ouders van Sven, het vriendje van Aida. Aida en Sven waren er ook bij om een reden zo viel te lezen. Sven had namelijk een ring bij zich, alvast voor haar verjaardag. In de ring staat een S gegraveerd.
Het voelt voor mij zo toch wat officiëel aan. Zo bij een etentje een ring overhandigen. Denk ook niet dat zoiets standaard is bij veel lovers van een jaar of 15, maar misschien is dat daar wel iets normaals.
ach kinderen zijn gek
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
quote:
Nouja, kinderen die verliefd zijn doen zoiets wel vaker volgens mij. Een sieraad aan elkaar geven met een letter of een naam. Maar zoiets geven tijdens een etentje met allebei de ouders erbij, kweetnie. Ik heb zo'n vermoeden dat er al een route is uitgestippeld voor die twee. Dat zou ik voor Aida zonde vinden. Het is zo'n vrolijke meid die pit heeft, het zou zonde zijn als ze door het geloof in bepaalde zaken afgeremd wordt.
maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 17:11 schreef Sunshine1982 het volgende:Ik las op Facebook dat de Janneke en Johan waren uitgenodigd voor een etentje door de ouders van Sven, het vriendje van Aida. Aida en Sven waren er ook bij om een reden zo viel te lezen. Sven had namelijk een ring bij zich, alvast voor haar verjaardag. In de ring staat een S gegraveerd.
Ah nee toch, hoe oud is Aida?
quote:
Volgens mij vandaag 15 geworden.
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 20:01 schreef maily het volgende:[..]
Ik vind het zielig .... daar wordt waarschijnlijk van verwacht dat ze op haar 18e of 19e al getrouwd en mama is
Over een jaar of 20 Aida in een huis vol
timmmmm
sp3c lives matter
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:[..]
Nouja, kinderen die verliefd zijn doen zoiets wel vaker volgens mij. Een sieraad aan elkaar geven met een letter of een naam. Maar zoiets geven tijdens een etentje met allebei de ouders erbij, kweetnie. Ik heb zo'n vermoeden dat er al een route is uitgestippeld voor die twee. Dat zou ik voor Aida zonde vinden. Het is zo'n vrolijke meid die pit heeft, het zou zonde zijn als ze door het geloof in bepaalde zaken afgeremd wordt.
Ik had toen ik 17 was een ketting voor mijn toenmalige vriendinnetje gekocht met een hartje en de eerste letter van ons beide naam of iets dergelijks. Om het officieel te maken, dat we toch echt voor eeuwig van elkaar zouden houden. Duurde nog een half jaar of een jaar ofzo, dus het heeft weinig geholpen, maar ik mocht er niet lang daarna wel overheen dus zo slecht was het niet.
In mijn familie was het niet echt gebruikelijk de toestemming van de ouders te hebben om elkaar het hof te maken, maar de gedachte erachter was hetzelfde.
Dus zo gek vind ik het heel eerlijk gezegd niet
Laffe huichelaar
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 01:01 schreef timmmmm het volgende:[..]
Ik had toen ik 17 was een ketting voor mijn toenmalige vriendinnetje gekocht met een hartje en de eerste letter van ons beide naam of iets dergelijks. Om het officieel te maken, dat we toch echt voor eeuwig van elkaar zouden houden. Duurde nog een half jaar of een jaar ofzo, dus het heeft weinig geholpen,
maar ik mocht er niet lang daarna wel overheen dus zo slecht was het niet.In mijn familie was het niet echt gebruikelijk de toestemming van de ouders te hebben om elkaar het hof te maken, maar de gedachte erachter was hetzelfde.
Dus zo gek vind ik het heel eerlijk gezegd niet
Subtiel gezegd wel
Ik heb het idee dat dit een andere insteek heeft dan wat jij bedoelde met de ring. Deze knul is here to stay. Wat op zich niet zo heel erg is, want volgens mij is Aida er wel happy mee.
Ik zag net dat ze het op Viva er ook over hadden. Daar werd gezegd dat Janneke de hele tijd rept over de schoonmoeder van Aida. Ik vind dat ook wat apart. Dat meisje is net 15.
Ceviche
Human wreckage that you love
Ik denk dat jullie er te veel achter zoeken eerlijk gezegd, met de term schoonmoeder weet iedereen meteen wie er wordt bedoeld, gewoon handig. En hoeveel pubers geven elkaar wel geen sieraden met naam/letters er in?
En dat die ouders zo blij zijn met de liefde, dat is toch alleen maar fijn? Als die ouders ze met alle macht uit elkaar zouden proberen te houden (niet samen alleen mogen zijn, geen kus mogen geven, noem maar op) dan was het internet ook te klein geweest
fijn toch dat die kinderen dit ook allemaal mogen beleven en die ouders achter ze staan?
En gaat het volgende week uit dan kunnen die ouders daar heus wel mee leven hoor
timmmmm
sp3c lives matter
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:[..]
Subtiel gezegd wel
Ik heb het idee dat dit een andere insteek heeft dan wat jij bedoelde met de ring. Deze knul is here to stay. Wat op zich niet zo heel erg is, want volgens mij is Aida er wel happy mee.
Ik zag net dat ze het op Viva er ook over hadden. Daar werd gezegd dat Janneke de hele tijd rept over de schoonmoeder van Aida. Ik vind dat ook wat apart. Dat meisje is net 15.
Ik denk dat je er misschien juist omdat ze religieus zijn te veel achter zoekt.
Laffe huichelaar
quote:
Is nog maar 100 x gepost
Verder niet gekeken. Ik vind ze tot nu toe de minst leuke familie uit een huis vol eerlijk gezegd. Als ik die familie zag kreeg ik altijd medelij met Eugene. Duidelijk ondergesneeuwd door zijn vrouw.
Ik kijk nog niet zo heel lang dus ken niet alle families maar ik heb ook geen behoefte aan een speciale serie voor 1 gezin.
En daarbij vind ik hen, voor wat ik gezien heb, ook de minst interessante.
Dus ik ga niet kijken.
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2022 18:48 schreef lily het volgende:Ik kijk nog niet zo heel lang dus ken niet alle families maar ik heb ook geen behoefte aan een speciale serie voor 1 gezin.
En daarbij vind ik hen, voor wat ik gezien heb, ook de minst interessante.
Dus ik ga niet kijken.
Ik vind één gezin een heel programma lang ook teveel van het goede. Zo in een huis vol is er een fijne afwisseling.
Leandra
Is onmogelijk
quote:
Dat sowieso, maar dan ook nog eens dit gezin? Nah...
Wullie bin KOEL ©
SonealWhy be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible
?
quote:
Nee, de Baumgards hoef ik ook niet meer te zien. Ik vond die moeder vreselijk
Ik hoop dat dezelfde families meedoen volgend seizoen als die we in het vorige seizoen zagen.
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2022 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:[..]
Nee, de Baumgards hoef ik ook niet meer te zien. Ik vond die moeder vreselijk
Ik hoop dat dezelfde families meedoen volgend seizoen als die we in het vorige seizoen zagen.
Van die Baumgards hoef ik ook geen vervolg te zien, de vader Eugene vond ik heel sympathiek, de kinderen ook, maar van die Samantha kreeg ik jeuk onder mijn oksels.
De familie Nagelkerke, een seizoen meegedaan, is al jaren negatief de klos bij het Vivaforum, de harde kern noemen ze zichzelf. Mevrouw Nagelkerke heeft de social media en haar gezin sindsdien als verdienmodel gebruikt. Mag kennelijk. Maar nu promoten ze een ongelooflijke zak, makelaar, in Spanje. Dat volgen is echt soap.