Geachte leden,
Afgelopen weekend een hotelletje geboekt bij een niet nader te noemen [keten]-hotel. Ik wist dat het niet top vd markt was, maar het zou goed moeten zijn.
Nu was dit kortgezegd niet het geval. Het was erg vies, slecht, muggenplaag, gordijnen kapot, vetvlekken op de muur, vieze badkamer, oud, goor, stof, slechte douche, alles afgebrokkeld, lelijke kamer, geen uitzicht. Ik voelde me na het douchen viezer dan ervoor. Etc etc. (ik heb ooit in oost europa in een snelweghotel geslapen voor 14 euro en dat was beter dan dit)
Ik had me al voorgenomen verder niet te klagen en dit verlies te pakken. Nooit meer bij [keten] logeren. Prima!
Anyway, toen ik de volgende ochtend bij vertrek na de vraag 'was alles naar wens' reageerde met de feiten zoals hierboven gesteld, werd ik eigenlijk gewoon afgesnauwd en voor leugenaar uitgemaakt. Op mijn voorstel om samen naar de kamer te kijken werd niet gereageerd, ik had de dag ervoor maar moeten klagen dan had ik misschien een upgrade gekregen. De kamer was vorig jaar nog geschilderd, er was niets mis met de kamer, een muggenplaag is niets aan te doen en er was dus eigenlijk niets kapot. Ik vond daarentegen dat een kamer eigenlijk altijd wel gewoon schoon mag zijn, per definitie. Daar betaal je tenslotte rond de 100 euro voor. Toen de receptioniste hierop wilde reageren ben ik vertrokken. Ik ben tenslotte gekke henkie niet.
Gevuld met een diepe haat door dit gesprek besloten om een mail te sturen naar corporate HQ. Daarop kreeg ik vandaag, de volgende dag, een ultra-standaard mail terug waarin het enige verweer was, dat ze druk waren met het opknappen van hotels en dat deze hopelijk binnenkort ook aan de beurt is. Oftewel, men weet dat het kut is.
In de verder volledige onpersoonlijke mail werd mij vervolgens een nieuwe overnachting aangeboden in een hotel naar keuze, op enkele hotels na (geen idee waarom).
Enerzijds natuurlijk wel ok, dat ik dat krijg. Anderzijds wil ik eigenlijk gewoon een persoonlijk antwoord waarin men aangeeft te betreuren dat men een goor hotel runt en mij mijn geld terug geeft. Maar ja, die verwachting is wellicht te hoog bij [keten]-hotel.
Wat zou u doen? Op gepaste wijze reageren en geld terugeisen; principieel nooit meer een euro bij deze keten uitgeven, of accepteren en in een andere vestiging een vergelijkbare ervaring ervaren, waarmee je enerzijds een leuke gratis nacht hebt in een vies hotel en anderzijds een gebrek aan ruggengraat toont. Question?
Gegroet,
K.