abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:15:39 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206284925
Geachte leden,

Afgelopen weekend een hotelletje geboekt bij een niet nader te noemen [keten]-hotel. Ik wist dat het niet top vd markt was, maar het zou goed moeten zijn.
Nu was dit kortgezegd niet het geval. Het was erg vies, slecht, muggenplaag, gordijnen kapot, vetvlekken op de muur, vieze badkamer, oud, goor, stof, slechte douche, alles afgebrokkeld, lelijke kamer, geen uitzicht. Ik voelde me na het douchen viezer dan ervoor. Etc etc. (ik heb ooit in oost europa in een snelweghotel geslapen voor 14 euro en dat was beter dan dit)

Ik had me al voorgenomen verder niet te klagen en dit verlies te pakken. Nooit meer bij [keten] logeren. Prima!

Anyway, toen ik de volgende ochtend bij vertrek na de vraag 'was alles naar wens' reageerde met de feiten zoals hierboven gesteld, werd ik eigenlijk gewoon afgesnauwd en voor leugenaar uitgemaakt. Op mijn voorstel om samen naar de kamer te kijken werd niet gereageerd, ik had de dag ervoor maar moeten klagen dan had ik misschien een upgrade gekregen. De kamer was vorig jaar nog geschilderd, er was niets mis met de kamer, een muggenplaag is niets aan te doen en er was dus eigenlijk niets kapot. Ik vond daarentegen dat een kamer eigenlijk altijd wel gewoon schoon mag zijn, per definitie. Daar betaal je tenslotte rond de 100 euro voor. Toen de receptioniste hierop wilde reageren ben ik vertrokken. Ik ben tenslotte gekke henkie niet.

Gevuld met een diepe haat door dit gesprek besloten om een mail te sturen naar corporate HQ. Daarop kreeg ik vandaag, de volgende dag, een ultra-standaard mail terug waarin het enige verweer was, dat ze druk waren met het opknappen van hotels en dat deze hopelijk binnenkort ook aan de beurt is. Oftewel, men weet dat het kut is.
In de verder volledige onpersoonlijke mail werd mij vervolgens een nieuwe overnachting aangeboden in een hotel naar keuze, op enkele hotels na (geen idee waarom).

Enerzijds natuurlijk wel ok, dat ik dat krijg. Anderzijds wil ik eigenlijk gewoon een persoonlijk antwoord waarin men aangeeft te betreuren dat men een goor hotel runt en mij mijn geld terug geeft. Maar ja, die verwachting is wellicht te hoog bij [keten]-hotel.

Wat zou u doen? Op gepaste wijze reageren en geld terugeisen; principieel nooit meer een euro bij deze keten uitgeven, of accepteren en in een andere vestiging een vergelijkbare ervaring ervaren, waarmee je enerzijds een leuke gratis nacht hebt in een vies hotel en anderzijds een gebrek aan ruggengraat toont. Question?

Gegroet,

K.
pi_206284980
Ik zou een volledig vergoeding bij een volgende overnachting wel accepteren, omdat je zelden tot nooit iets teruggestort ziet. Waarschijnlijk gebruik je dat niet eens, maar soit.

Misschien dat je 40 euro kan krijgen als je blijft zeiken, maar zo'n hotelketen denkt toch al gauw 'je hebt toch kunnen slapen?' en dan loopt een gesprek al gauw vast.

100 euro voor een nacht is niet veel, tegenwoordig, welke regio ben je geweest?

Ik sliep laats in Limburg voor 6 tientjes per nacht, toen heb ik tijdens mijn LSD trip kunnen luisteren naar een ruziënde familie, en mezelf in en uit gecheckt omdat er gewoon geen personeel te vinden was die 2 dagen :')
-nee-
pi_206284981
Nog een nacht in een slecht hotel? Zou ik geen trek in hebben.

Ik zou (een deel) van het geld terugvragen. Geen reactie? Dan slechte recensie schrijven.
Als ze weten dat het hotel gerenoveerd moet worden moet je ook coulant zijn als bedrijf. Nu is het centen schrapen met aftandse zooi.
pi_206284982
Hmm.. Met deze ervaring was ik op de dag van aankomst al gaan klagen. Nu je dat pas achteraf doet lijkt een gratis overnachting mij heel redelijk. Als het dan weer vies en kapot is niet wachten tot uitchecken maar gelijk klagen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:29:32 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206285036
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef Marsenal het volgende:
Misschien dat je 40 euro kan krijgen als je blijft zeiken, maar zo'n hotelketen denkt toch al gauw 'je hebt toch kunnen slapen?' en dan loopt een gesprek al gauw vast.
Ja, dat verwacht ik ook. 40 euro voelt dan toch als verliezen. Dit was overigens in de regio West Europa.
En nee, 100 euro is niet extreem duur. Ik verwacht ook geen luxe. Maar ook voor 100 euro mag het wel schoon zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef MisChrartin het volgende:
Nu is het centen schrapen met aftandse zooi.
Ja, precies.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:22 schreef Tja..1986 het volgende:
Hmm.. Met deze ervaring was ik op de dag van aankomst al gaan klagen. Nu je dat pas achteraf doet lijkt een gratis overnachting mij heel redelijk. Als het dan weer vies en kapot is niet wachten tot uitchecken maar gelijk klagen.
Dat heb ik in de OP al uitgelegd. Ik werd echter steeds bozer (woest) in het gesprek met de receptie. Daarvoor had ik mijn verlies al geaccepteerd. Nu niet meer.
Ik vind het 1 vd meest merkwaardige gedachtenkronkels ooit, overigens. "je had eerder moeten klagen." Ze hadden gewoon een schone kamer moeten verhuren.
pi_206285073
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:29 schreef Kreator het volgende:
Ik vind het 1 vd meest merkwaardige gedachtenkronkels ooit, overigens. "je had eerder moeten klagen." Ze hadden gewoon een schone kamer moeten verhuren.
Hoezo? als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:34:13 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206285086
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:

als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?
Lees anders de OP nog even.
pi_206285097
Even advocaat van de duivel: Tuurlijk moeten ze gewoon een schone kamer aanbieden maar omdat je achteraf klaagt ipv vooraf, ontneem je ze bijna alle manieren om iets op te lossen, behalve een monetaire. En er zijn nou eenmaal veel losers die daar misbruik van maken, dus zo'n hotel gaat dan al gauw met de hakken in het zand.
Dus tja, gelijk hebben en gelijk krijgen enzo. Het is toch al gauw een beetje Quichote tegen windmolens, ik denk dat een volledige gratis nacht dan al best meevalt. (Er van uitgaande dat de keten niet over de gehele breedte compleet kut is)
-nee-
pi_206285098
Voor 100 eur kan je ookniet veel verwachten

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:04:02 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Spellchecker dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:35:39 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:37:45 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206285113
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef Marsenal het volgende:
Even advocaat van de duivel: Tuurlijk moeten ze gewoon een schone kamer aanbieden maar omdat je achteraf klaagt ipv vooraf, ontneem je ze bijna alle manieren om iets op te lossen, behalve een monetaire. En er zijn nou eenmaal veel losers die daar misbruik van maken, dus zo'n hotel gaat dan al gauw met de hakken in het zand.
Dus tja, gelijk hebben en gelijk krijgen enzo. Het is toch al gauw een beetje Quichote tegen windmolens, ik denk dat een volledige gratis nacht dan al best meevalt. (Er van uitgaande dat de keten niet over de gehele breedte compleet kut is)
Eens. En ik heb ooit 1 goede ervaring gehad in deze [keten]. Dus wellicht dat we daar naartoe kunnen. Maar ik zou er nooit meer iets zelf boeken.
Ik zou overigens die 100 piek gewoon als verlies pakken, als ze me niet als een mongool had behandeld de volgende ochtend.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:38:03 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206285118
Dat ze je bij de receptie zo schofterig te woord stonden is misschien nog wel het ergste.

Maar het lijkt me moeilijk om genoegdoening te krijgen bij een hotel waar dus niks aan deugt.
The love you take is equal to the love you make.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:38:15 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206285120
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Voor 100 eur kan je ookniet veel verwachten
Het mag schoon en niet-kapot zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 12-10-2022 20:09:54 ]
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:38:36 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206285123
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:35 schreef maily het volgende:
Heb je foto's gemaakt?
Uiteraard.
  Spellchecker dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:40:24 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206285139
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:38 schreef Kreator het volgende:

[..]
Uiteraard.
Wat ga je ermee doen? Slechte google-recensie schrijven? :P
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:46:34 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206285185
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Hoezo? als je eten in het restaurant niet te eten is, ga je het toch ook niet eerst opeten en dan je geld terugvragen?
Doe ik ook altijd in het buitenland. Als het hotel vies is, direct terug naar de luchthaven en naar huis.

:')

Ik zou de overnachting pakken, geld terug ga je toch niet krijgen en een gratis overnachting och veel slechter kan niet volgende keer toch ^^
Dum de dum
pi_206285257
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:37 schreef Kreator het volgende:

[..]
Eens. En ik heb ooit 1 goede ervaring gehad in deze [keten]. Dus wellicht dat we daar naartoe kunnen. Maar ik zou er nooit meer iets zelf boeken.
Ik zou overigens die 100 piek gewoon als verlies pakken, als ze me niet als een mongool had behandeld de volgende ochtend.
Dat is een enorme ergernis ja.
-nee-
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:56:28 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_206285291
Kun je het accepteren en dan in de mail vragen om aanbevelingen voor hotels waar ze hun zaakjes wel op orde hebben?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206285346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:46 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Doe ik ook altijd in het buitenland. Als het hotel vies is, direct terug naar de luchthaven en naar huis.

:')
Wie zegt nou weer dat je dat moet doen? Maar als je iets niet bevalt aan je kamer ga je dat toch gewoon even bij de receptie melden? Heb dat zelf al zo vaak gedaan en meestal wordt dat bijna direct opgelost. Heb ook wel eens een andere kamer gekregen.
pi_206285380
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:34 schreef Kreator het volgende:

[..]
Lees anders de OP nog even.
Je hele klacht was er de volgende ochtend niet meer geweest als je ze de kans had gegeven het direct op te lossen. Dat je je onheus benaderd voelt dat heeft met de kwaliteit van de kamer natuurlijk niets te maken.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:06:34 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206285404
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Wie zegt nou weer dat je dat moet doen? Maar als je iets niet bevalt aan je kamer ga je dat toch gewoon even bij de receptie melden? Heb dat zelf al zo vaak gedaan en meestal wordt dat bijna direct opgelost. Heb ook wel eens een andere kamer gekregen.
Je kunt wel een kras op de plaat hebben, maar dat maakt het niet beter. Ik ging er niet vanuit dat andere kamers beter waren, gezien de staat van het hotel. Wat heb ik aan een andere kamer als die ook al helemaal verlept en verrot is.
Ik zou sowieso niet geklaagd hebben als de receptie niet gevraagd had hoe het was, danwel ontkende dat het erger was dan een crackhotel in Chicago.
pi_206285460
Oh dus we hadden wel bier kunnen drinken dit weekend? }:|
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206285505
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Je hele klacht was er de volgende ochtend niet meer geweest als je ze de kans had gegeven het direct op te lossen. Dat je je onheus benaderd voelt dat heeft met de kwaliteit van de kamer natuurlijk niets te maken.
Maar mag je in een mail naar het hoofdkantoor wmb wel bij je klacht bundelen.
-nee-
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:16:22 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206285519
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:10 schreef Lonaa het volgende:
Oh dus we hadden wel bier kunnen drinken dit weekend? }:|
Euh, nee.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:18:45 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_206285547
Een passende review schrijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')