abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206272526
Afgelopen weekend kreeg ik een vape in mijn handen met THC olie cartridge. Dit verschijnsel was nieuw voor mij, maar dit blijkt behoorlijk in trek te zijn bij de jongeren. Ik ben al een aantal jaar gestopt met roken tabak, maar neem af en toe een trek van een joint in gezelschap gewoon voor de gezelligheid (eens per 2 weken ongeveer). Het grote nadeel is dat ik dan alsnog tabak rook. ook een vape met wiet heb ik eens geprobeerd, maar dat is ook niets voor mij. Deze e-vapes zouden daarentegen de perfecte oplossing kunnen zijn. Ga ik echter googlen kom ik op de meest shady webshops met geringe informatie. Dus waar kan ik dan beter geen gaan dan FOK!?

Op het internet kan ik dus op meerdere plekken THC liquid kopen, maar dit lijkt mij niet helemaal legaal. Is dit dat een grijs gebied? Of proberen ze CBD olie te vermarkten als THC olie?

Waar koop ik het beste zo'n evape met cartridges?

Is het wel veilig?

Hebben jullie andere tips?

Alvast bedankt voor de antwoorden FOK!kers.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:51:59 #2
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_206272781
Interessant topic raak je daar ook stonend van?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_206272819
Even volgen voor een vriend
pi_206272829
Dit is echt tering slecht voor je gezondheid trouwens.
pi_206272834
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
Interessant topic raak je daar ook stonend van?
Knettertje stoned. Ik nam 4 teugen van dat ding en had het gevoel alsof ik een dikke baap had gerookt.
pi_206272848
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:56 schreef Scorpie het volgende:
Dit is echt tering slecht voor je gezondheid trouwens.
Vandaar ook mijn vraag. Volgens die websites is het allemaal veel gezonder dan wiet + tabak of alleen wiet vapen. Enig betrouwbaar materiaal wat ik kan vinden is over nicotine e-vapen. Is dat vergelijkbaar?
pi_206272884
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:58 schreef dimmak het volgende:

[..]
Vandaar ook mijn vraag. Volgens die websites is het allemaal veel gezonder dan wiet + tabak of alleen wiet vapen. Enig betrouwbaar materiaal wat ik kan vinden is over nicotine e-vapen. Is dat vergelijkbaar?
Nee. Probleem is dat als je THC wilt vapen, die shady fabrikanten/webshops het zelf vermengen omdat met name de FDA in Amerika het niet toestaat boven 0.3% te mengen. Maar ja dan voel je er dus geen kut van, vandaar het grijze gebied.

Maar die webshops vermengen er Vitamine E concentraat bij, en dat is echt schadelijk voor je longen. Leesvoer: https://www.verywellmind.(...)ping-thc-oil-5069928
pi_206273040
Er was toch meen ik ook een apparaat waar je een topje wiet in doet die het vervolgens verwarmd of verdampt? Is dat een beter/gezonder alternatief? (Als dit überhaupt bestaat :') )
pi_206273067
Een aantal jaren geleden, was daar een hele rel over.
Links en rechts belanden mensen ineens in het ziekenhuis, door het roken van een elektronische sigaret.

Wat bleek nou; ze hadden op straat vapes/pods gekocht met THC, die waren verdund met vitamine E-acetaat. Een olieachtige substantie.
Die olie verstopte de luchtblaasjes in de longen, waardoor ze het benauwd kregen.
Er zijn er ook aan gestorven.

Ik zou er iig voorzichtig mee zijn.
Niet op internet en zeker niet op straat kopen.
Misschien dat ik een vaste winkel zou vertrouwen.

En anders misschien een vaporizer kopen.
Die kan je gewoon met je vertrouwde cannabis gebruiken.
Zo'n apparaatje verwarmt de cannabis, zodat de THC vrijkomt, waarna je het kan inhaleren.
Het wordt niet verbrandt.
Kijk eens bij een head- of smartshop.

Ik weet verder niks.
Ik rook en vape niet meer en ik heb nooit aan drugs gedaan.

Je zou eens op YouTube kunnen zoeken op indoorsmokers.
Veel 'normale' e-sigaretten, maar soms ook wat met marihuana en hasj.
Beetje rare, luide gast, maar moet je even doorheen kijken.
Het meeste van elektronisch 'kruiden' roken, weet ik via hem.
Maar is ook alweer 3 jaar geleden.

[ Bericht 7% gewijzigd door marc0871 op 10-10-2022 11:32:35 ]
pi_206273238
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:15 schreef marc0871 het volgende:
Links en rechts belanden mensen ineens in het ziekenhuis, door het roken van een elektronische sigaret.

Wat bleek nou; ze hadden op straat vapes/pods gekocht met THC, die waren verdund met vitamine E-acetaat. Een olieachtige substantie.
Die olie verstopte de luchtblaasjes in de longen, waardoor ze het benauwd kregen.

Zo'n apparaatje verwarmt de cannabis, zodat de THC vrijkomt, waarna je het kan inhaleren.

Ik weet verder niks.
Ik rook en vape niet meer en ik heb nooit aan drugs gedaan.
Precies.
pi_206273347
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
Er was toch meen ik ook een apparaat waar je een topje wiet in doet die het vervolgens verwarmd of verdampt? Is dat een beter/gezonder alternatief? (Als dit überhaupt bestaat :') )
quote:
Ik heb dus een flowermate, maar dat werkt voor mij voor de meter niet. Zou inderdaad de wiet moeten verdampen. Maar dat ding wordt heet, smaak is vies en ik moet kneiter veel dampen om maar iets te voelen. Ik heb ook het gevoel dat alleen de eerste paar trekken iets doen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee. Probleem is dat als je THC wilt vapen, die shady fabrikanten/webshops het zelf vermengen omdat met name de FDA in Amerika het niet toestaat boven 0.3% te mengen. Maar ja dan voel je er dus geen kut van, vandaar het grijze gebied.

Maar die webshops vermengen er Vitamine E concentraat bij, en dat is echt schadelijk voor je longen. Leesvoer: https://www.verywellmind.(...)ping-thc-oil-5069928
quote:

Thanks ik ga mij even inlezen.
pi_206273478
Het voordeel van die pen was dat het makkelijk te inhaleren was. Het gaf de high van een edible, veel anders dan dat je normaal gesproken wiet of hasj rookt. En met 1 kamer zou je zo'n 50x doen. 1 á 2 trekken zijn al genoeg om paar uur te spacen. Al met al de perfecte oplossing voor de niet frequente gebruiker die geen tabak rookt.

Maarja, die vitamine e acetaat ziet er inderdaad niet zo gezond uit. Jammer, maar helaas.
pi_206275161
Waar heb je zo'n vape vandaan? De markt is toch helemaal niet gereguleerd? Ik blow alleen op zaterdagavond, maar omdat ik een hekel heb aan roken wil ik graag een vervanging. Edibles zijn too much voor ook sociaal zijn met vrienden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206275262
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:17 schreef Discombobulate het volgende:
Waar heb je zo'n vape vandaan? De markt is toch helemaal niet gereguleerd? Ik blow alleen op zaterdagavond, maar omdat ik een hekel heb aan roken wil ik graag een vervanging. Edibles zijn too much voor ook sociaal zijn met vrienden.
Na vandaag heb ik het idee dat ze in het illegale circuit circuleren in ons dorp. :P
pi_206275364
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:43 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
Ik heb dus een flowermate, maar dat werkt voor mij voor de meter niet. Zou inderdaad de wiet moeten verdampen. Maar dat ding wordt heet, smaak is vies en ik moet kneiter veel dampen om maar iets te voelen. Ik heb ook het gevoel dat alleen de eerste paar trekken iets doen.
Je smoked eens in de twee weken en merkt niks van een vaporizer?

Ik smoke vrijwel dagelijks en mijn vaporizer (een Storz&bickel mighty) slaat me nog regelmatig in m'n nek :p voor iemand die weinig blowt zou het effect van zo'n vape meer dan voldoende moeten zijn.

Op welke temperatuur zet je je flowermate? Ik zet mijn vaporizer altijd op 200 graden, hoger zou ik niet aanraden (te hoog zorgt dat er andere stoffen vrijkomen die je juist niet wil). Heb je je vrienden je vaporizer wel eens laten proberen? ervaren zij hetzelfde?

E-cigs met thc zou ik links laten liggen. Dan kies ik liever voor alleen thc damp, ipv een mix van stoffen waarvan je maar moet hopen dat het in de haak is en geen vervuiling heeft. Het laatste gaat natuurlijk ook op voor wiet dankzij het gedoogbeleid.
pi_206275413
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:26 schreef dimmak het volgende:

[..]
Na vandaag heb ik het idee dat ze in het illegale circuit circuleren in ons dorp. :P
Als het gewone propylene glycol/plantaardige glycerine (alcohol achtige stoffen) is waar de THC in opgelost is, dan is dat een veel minder ongezond alternatief, maar je weet het niet helaas omdat de markt niet gereguleerd is. THC is goed oplosbaar in olie achtige stoffen, maar dat is absoluut niet aan te raden om in te ademen (zie vit. D acetaat verhaal).
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206276560
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:33 schreef Beepboop het volgende:
Op welke temperatuur zet je je flowermate? Ik zet mijn vaporizer altijd op 200 graden, hoger zou ik niet aanraden (te hoog zorgt dat er andere stoffen vrijkomen die je juist niet wil). Heb je je vrienden je vaporizer wel eens laten proberen? ervaren zij hetzelfde?
Temp ook 200 graden. Hoeveel doe je in je kamer? En hoeveel trekken neem je? Uiteraard voel ik wel wat, maar het is een flink gedoe en naar mijn mening ervaar ik gewoon niet hetzelfde als bij een dikke joint. Daarom rook ik dus ook weer af en toe mee met de groep tot mijn eigen grote spijt.
pi_206277306
Waarom niet gewoon pure hash uit een pijpje roken. Is verreweg het makkelijkst en geen gedoe met vage mengsels en apparaten etc.
pi_206278246
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:26 schreef dimmak het volgende:

[..]
Temp ook 200 graden. Hoeveel doe je in je kamer? En hoeveel trekken neem je? Uiteraard voel ik wel wat, maar het is een flink gedoe en naar mijn mening ervaar ik gewoon niet hetzelfde als bij een dikke joint. Daarom rook ik dus ook weer af en toe mee met de groep tot mijn eigen grote spijt.
0.15gram, zo'n 15 keer inhaleren, de eerste helft is qua smaak wel het best. Hoe ziet de wiet eruit nadat je klaar bent? Bruin gebakken?

Het zal nooit hetzelfde zijn als een joint met tabak. Dat zal je moeten accepteren als je van de tabak af wilt. Heb je wel eens een pure joint gerookt? Ik had zelf in het begin ook moeite met de overstap, maar het was dat of helemaal stoppen want mijn longen waren echt niet meer oke met roken. :p

Je zou ook over kunnen gaan op spacecakes, dat is de minst schadelijke manier om thc tot je te nemen. Alleen dan kan de inwerktijd onvoorspelbaar zijn, en het effect misschien te intens voor sommige situaties.
pi_206379410
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:43 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Thanks ik ga mij even inlezen.
Kijk anders op r/fakecartridges. Een subreddit wat hierover gaat. Het is helaas wel VS gerelateerd. Op youtube heb je waarschijnlijk ook nog wel filmpjes te vinden over die fake cartridges.

In Nederland is het trouwens lastig om iets betrouwbaars te vinden, omdat het (zover ik weet) hier niet verkocht mag worden. Bij een aantal staten in de VS is dat namelijk wel het geval.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')