abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:23:12 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206273152
Ik kijk inmiddels meer uit naar volgend seizoen dan naar de resterende races van dit seizoen :+ Met name de vraag of Mercedes een auto weet te bouwen die wel kan strijden om de winst. Het ziet er hoe dan ook heel erg goed uit voor Red Bull en Verstappen, omdat er de komende jaren geen grote reglementswijzigingen op het programma staan. Zou wel tof zijn als Max een hele reeks kampioenschappen aan elkaar weet te rijgen de komende jaren :o
pi_206273157
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:16 schreef Gremen het volgende:

[..]
Raikonen heeft al 14 jaar verpest voor het bovenstaande "feitje"
Hij is 2 jaar weggeweest he! Maar toen had je Button en Hamilton nog als eenmalig wereldkampioenen
pi_206273167
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Tijn het volgende:
Ik kijk inmiddels meer uit naar volgend seizoen dan naar de resterende races van dit seizoen :+ Met name de vraag of Mercedes een auto weet te bouwen die wel kan strijden om de winst. Het ziet er hoe dan ook heel erg goed uit voor Red Bull en Verstappen, omdat er de komende jaren geen grote reglementswijzigingen op het programma staan. Zou wel tof zijn als Max een hele reeks kampioenschappen aan elkaar weet te rijgen de komende jaren :o
Nee, saai, slecht voor de sport etc.

Gr gr Toto en Lewis
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:24:36 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206273168
quote:
Ik kijk inmiddels meer uit naar volgend seizoen dan naar de resterende races van dit seizoen :+ Met name de vraag of iedereen behalve Mercedes een auto weet te bouwen die wel kan strijden om de winst.
FTFY. Die mogen nog wel wat jaartjes achterhode meedoen van mij, misschien dat ze dan realiseren dat ze niet meer als een team zijn, net als de rest.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206273172
quote:
Met hopelijk wel een echte strijd dan en geen Mercedes-kampioenschappen waar je zowat alleen maar tegen je teamgenoot rijdt (en soms een verdwaalde Ferrari tot ze het verkloten)
pi_206273186
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Nee, saai, slecht voor de sport etc.

Gr gr Toto en Lewis
Lewis heeft dat ook over z'n eigen dominante jaren wel regelmatig gezegd. Wolff weet ik zo niet, misschien die ook wel..
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:29:33 #57
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206273218
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

FTFY. Die mogen nog wel wat jaartjes achterhode meedoen van mij, misschien dat ze dan realiseren dat ze niet meer als een team zijn, net als de rest.
Ik zit er ook niet per se op te wachten, maar de kans dat een McLaren of een Alpine opeens Red Bull en Ferrari naar de kroon kunnen steken lijkt me echter niet echt reëel. En je zou denken dat een organisatie als Mercedes toch wel in staat zou moeten zijn om een echt competitieve auto te bouwen. Zou wat zijn als het ze volgend jaar nog niet lukt om aan te haken, dan moeten er toch wel wat koppen gaan rollen daar.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 oktober 2022 @ 11:29:47 #58
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_206273220
Maar Vettel is dus de enige die na zijn eerste kampioenschap meteen door ging naar meer dan 2,
zou mooi zijn als Max dat ook voor elkaar krijgt.

De anderen die er meer dan 2 hebben hebben allemaal een gat er tussen zitten na de eerste of de eerste 2
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 oktober 2022 @ 11:36:58 #59
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_206273274
De appelcompote theorieën zijn er ook in de Italiaanse media

quote:
Het Italiaanse Tuttosport verdenkt de FIA zelfs van een dubbele agenda, omdat de tijdstraf van vijf seconden voor Leclerc wel heel snel uit de hoge hoed werd getoverd. ,,Ze hadden maar een paar tellen nodig om daarover te beslissen, terwijl dat in andere gevallen soms wel uren duurt. Het leek bijna alsof er een absolute haast was om in Japan het wereldkampioenschap toe te wijzen aan een coureur met een Honda-motor. Dit was belachelijk en zou niet moeten kunnen.’’
https://www.ad.nl/formule(...)uit-de-pan~ab3c527e/
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:41:55 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206273332
Dat het soms zo lang duurt voordat de stewards hun beslissing bekend maken is juist het probleem, niet dat het nu wel een keer vlot kon.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 oktober 2022 @ 11:42:51 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_206273344
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:41 schreef Tijn het volgende:
Dat het soms zo lang duurt voordat de stewards hun beslissing bekend maken is juist het probleem, niet dat het nu wel een keer vlot kon.
mee eens

Maar ja, een racer van Ferrari kreeg een straf, dus dan is het altijd negatief.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:44:51 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206273364
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:29 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik zit er ook niet per se op te wachten, maar de kans dat een McLaren of een Alpine opeens Red Bull en Ferrari naar de kroon kunnen steken lijkt me echter niet echt reëel. En je zou denken dat een organisatie als Mercedes toch wel in staat zou moeten zijn om een echt competitieve auto te bouwen. Zou wat zijn als het ze volgend jaar nog niet lukt om aan te haken, dan moeten er toch wel wat koppen gaan rollen daar.
Het blijft gewoon altijd moeilijk om een slecht jaar in te halen zeker als de regels hetzelfde blijven en dat is nagenoeg zo, Red Bull maar ook Ferrari kunnen verder bouwen op basis van hun huidige auto terwijl Mercedes die eigenlijk in de kliko moet gooien en op basis van de verzamelde data een hele nieuwe moet bouwen en gezien hun ontwikkeling van de huidige auto wordt dat nog best moeilijk, bij hun heb ik nog steeds het idee dat ze het nog niet helemaal weten dus de kans op in 1 keer een voltreffer wat dat betreft lijkt me niet zo heel groot.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 oktober 2022 @ 11:45:57 #63
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206273378
Gedoe van Perez had nauwelijks precedenten, dus natuurlijk duurt het langer. Dat van Leclerc gebeurt iedere race minstens een keer en is veel makkelijker.

...maar nu laten wij maar gewoon zeuren, zodat wij niet naar ons zelf hoeven te wijzen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 oktober 2022 @ 11:47:26 #64
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206273391
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het blijft gewoon altijd moeilijk om een slecht jaar in te halen zeker als de regels hetzelfde blijven en dat is nagenoeg zo, Red Bull maar ook Ferrari kunnen verder bouwen op basis van hun huidige auto terwijl Mercedes die eigenlijk in de kliko moet gooien en op basis van de verzamelde data een hele nieuwe moet bouwen en gezien hun ontwikkeling van de huidige auto wordt dat nog best moeilijk, bij hun heb ik nog steeds het idee dat ze het nog niet helemaal weten dus de kans op in 1 keer een voltreffer wat dat betreft lijkt me niet zo heel groot.
Probleem is ook dat ze moeten compenseren voor hun relatief slechte motor. Ze.koeten dus een chassis bouwen die dat kan compenseren, maar met een budgetcap gaat dat heel lastig worden, omdat ze, zoals je aangeeft, weer van nul moeten beginnen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:49:13 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206273418
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:42 schreef Nizno het volgende:

[..]
mee eens

Maar ja, een racer van Ferrari kreeg een straf, dus dan is het altijd negatief.
Charles was het zelf ook wel met de straf eens
pi_206273424
twitter
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:52:49 #67
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206273462
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:25 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Lewis heeft dat ook over z'n eigen dominante jaren wel regelmatig gezegd. Wolff weet ik zo niet, misschien die ook wel..
Ja, dat weten we. Tot er daadwerkelijk concurrentie kwam en dat is zo'n beetje het meest vervelende seizoen ooit.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:53:12 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206273465
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:47 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Probleem is ook dat ze moeten compenseren voor hun relatief slechte motor. Ze.koeten dus een chassis bouwen die dat kan compenseren, maar met een budgetcap gaat dat heel lastig worden, omdat ze, zoals je aangeeft, weer van nul moeten beginnen.
ze hebben geen slechte motor, die powerunits ontlopen elkaar nauwelijks qua vermogen, het verschil zit hem in de karakteristiek maar dat is dus het probleem niet, aerodynamisch hebben ze het gewoon verre van goed voor elkaar.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 oktober 2022 @ 11:53:18 #69
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_206273468
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
Charles was het zelf ook wel met de straf eens
Daar heeft Het Italiaanse Tuttosport dan weer geen behoefte aan om in mee te gaan
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:53:25 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206273473
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:29 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tjah, als je bijv de vloer als concept niet goed hebt heb je gewoon pech. Net als dat Mercedes de motor enorm slim had gebouwd en alle andere teams pech hadden.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:56:45 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206273524
quote:
Ik ben wel benieuwd hoeveel de auto's van volgend jaar verschillen met die van nu. Ik denk dat veel teams RBR en Ferrari zullen kopieren :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:57:30 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206273543
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ahum budgetcap kuch
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:58:49 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206273569
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:53 schreef daNpy het volgende:

[..]
Tjah, als je bijv de vloer als concept niet goed hebt heb je gewoon pech. Net als dat Mercedes de motor enorm slim had gebouwd en alle andere teams pech hadden.
Toen ze met die zero sidepod kwamen waren ze ervan overtuigd dat ze iedereen op een seconde hadden gezet, alleen theorie en praktijk gaan niet altijd samen. Ze zijn eigenlijk het hele jaar bezig geweest die theoretische voorsprong eruit te halen, dat is dus niet gelukt en de vraag is nu wat ze volgend jaar gaan doen.
pi_206273583
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:53 schreef daNpy het volgende:

[..]
Mercedes had die motoren niet enorm slim gebouwd. Die hebben enorm hard liggen lobbyen voor welke nieuwe motoren de F1 zou moeten krijgen voor exact die motor die zij al tijden 24/7 op de testbank hadden draaien.

Daarom is Mercedes zo dominant geweest en nergens anders door. Diehadden jaren voorsprong en hebben vaak zat op hooguit 90% performance gedraaid omdat ze anders bang waren dat er ingegrepen zou worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206273620
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:52 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, dat weten we. Tot er daadwerkelijk concurrentie kwam en dat is zo'n beetje het meest vervelende seizoen ooit.
Ja, zeggen dat de sport niet gebaat is bij een dominant team en ze graag concurrentie willen, is uiteindelijk toch wat anders dan die concurrentie ook echt krijgen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')