Hij is 2 jaar weggeweest he! Maar toen had je Button en Hamilton nog als eenmalig wereldkampioenenquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:16 schreef Gremen het volgende:
[..]
Raikonen heeft al 14 jaar verpest voor het bovenstaande "feitje"
Nee, saai, slecht voor de sport etc.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Tijn het volgende:
Ik kijk inmiddels meer uit naar volgend seizoen dan naar de resterende races van dit seizoenMet name de vraag of Mercedes een auto weet te bouwen die wel kan strijden om de winst. Het ziet er hoe dan ook heel erg goed uit voor Red Bull en Verstappen, omdat er de komende jaren geen grote reglementswijzigingen op het programma staan. Zou wel tof zijn als Max een hele reeks kampioenschappen aan elkaar weet te rijgen de komende jaren
FTFY. Die mogen nog wel wat jaartjes achterhode meedoen van mij, misschien dat ze dan realiseren dat ze niet meer als een team zijn, net als de rest.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Tijn het volgende:
Ik kijk inmiddels meer uit naar volgend seizoen dan naar de resterende races van dit seizoenMet name de vraag of iedereen behalve Mercedes een auto weet te bouwen die wel kan strijden om de winst.
Met hopelijk wel een echte strijd dan en geen Mercedes-kampioenschappen waar je zowat alleen maar tegen je teamgenoot rijdt (en soms een verdwaalde Ferrari tot ze het verkloten)quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Tijn het volgende:
Ik kijk inmiddels meer uit naar volgend seizoen dan naar de resterende races van dit seizoenMet name de vraag of Mercedes een auto weet te bouwen die wel kan strijden om de winst. Het ziet er hoe dan ook heel erg goed uit voor Red Bull en Verstappen, omdat er de komende jaren geen grote reglementswijzigingen op het programma staan. Zou wel tof zijn als Max een hele reeks kampioenschappen aan elkaar weet te rijgen de komende jaren
Lewis heeft dat ook over z'n eigen dominante jaren wel regelmatig gezegd. Wolff weet ik zo niet, misschien die ook wel..quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Nee, saai, slecht voor de sport etc.
Gr gr Toto en Lewis
Ik zit er ook niet per se op te wachten, maar de kans dat een McLaren of een Alpine opeens Red Bull en Ferrari naar de kroon kunnen steken lijkt me echter niet echt reëel. En je zou denken dat een organisatie als Mercedes toch wel in staat zou moeten zijn om een echt competitieve auto te bouwen. Zou wat zijn als het ze volgend jaar nog niet lukt om aan te haken, dan moeten er toch wel wat koppen gaan rollen daar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
FTFY. Die mogen nog wel wat jaartjes achterhode meedoen van mij, misschien dat ze dan realiseren dat ze niet meer als een team zijn, net als de rest.
https://www.ad.nl/formule(...)uit-de-pan~ab3c527e/quote:Het Italiaanse Tuttosport verdenkt de FIA zelfs van een dubbele agenda, omdat de tijdstraf van vijf seconden voor Leclerc wel heel snel uit de hoge hoed werd getoverd. ,,Ze hadden maar een paar tellen nodig om daarover te beslissen, terwijl dat in andere gevallen soms wel uren duurt. Het leek bijna alsof er een absolute haast was om in Japan het wereldkampioenschap toe te wijzen aan een coureur met een Honda-motor. Dit was belachelijk en zou niet moeten kunnen.’’
mee eensquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:41 schreef Tijn het volgende:
Dat het soms zo lang duurt voordat de stewards hun beslissing bekend maken is juist het probleem, niet dat het nu wel een keer vlot kon.
Het blijft gewoon altijd moeilijk om een slecht jaar in te halen zeker als de regels hetzelfde blijven en dat is nagenoeg zo, Red Bull maar ook Ferrari kunnen verder bouwen op basis van hun huidige auto terwijl Mercedes die eigenlijk in de kliko moet gooien en op basis van de verzamelde data een hele nieuwe moet bouwen en gezien hun ontwikkeling van de huidige auto wordt dat nog best moeilijk, bij hun heb ik nog steeds het idee dat ze het nog niet helemaal weten dus de kans op in 1 keer een voltreffer wat dat betreft lijkt me niet zo heel groot.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet per se op te wachten, maar de kans dat een McLaren of een Alpine opeens Red Bull en Ferrari naar de kroon kunnen steken lijkt me echter niet echt reëel. En je zou denken dat een organisatie als Mercedes toch wel in staat zou moeten zijn om een echt competitieve auto te bouwen. Zou wat zijn als het ze volgend jaar nog niet lukt om aan te haken, dan moeten er toch wel wat koppen gaan rollen daar.
Probleem is ook dat ze moeten compenseren voor hun relatief slechte motor. Ze.koeten dus een chassis bouwen die dat kan compenseren, maar met een budgetcap gaat dat heel lastig worden, omdat ze, zoals je aangeeft, weer van nul moeten beginnen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft gewoon altijd moeilijk om een slecht jaar in te halen zeker als de regels hetzelfde blijven en dat is nagenoeg zo, Red Bull maar ook Ferrari kunnen verder bouwen op basis van hun huidige auto terwijl Mercedes die eigenlijk in de kliko moet gooien en op basis van de verzamelde data een hele nieuwe moet bouwen en gezien hun ontwikkeling van de huidige auto wordt dat nog best moeilijk, bij hun heb ik nog steeds het idee dat ze het nog niet helemaal weten dus de kans op in 1 keer een voltreffer wat dat betreft lijkt me niet zo heel groot.
Charles was het zelf ook wel met de straf eensquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
mee eens
Maar ja, een racer van Ferrari kreeg een straf, dus dan is het altijd negatief.
Ja, dat weten we. Tot er daadwerkelijk concurrentie kwam en dat is zo'n beetje het meest vervelende seizoen ooit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lewis heeft dat ook over z'n eigen dominante jaren wel regelmatig gezegd. Wolff weet ik zo niet, misschien die ook wel..
ze hebben geen slechte motor, die powerunits ontlopen elkaar nauwelijks qua vermogen, het verschil zit hem in de karakteristiek maar dat is dus het probleem niet, aerodynamisch hebben ze het gewoon verre van goed voor elkaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is ook dat ze moeten compenseren voor hun relatief slechte motor. Ze.koeten dus een chassis bouwen die dat kan compenseren, maar met een budgetcap gaat dat heel lastig worden, omdat ze, zoals je aangeeft, weer van nul moeten beginnen.
Daar heeft Het Italiaanse Tuttosport dan weer geen behoefte aan om in mee te gaanquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Charles was het zelf ook wel met de straf eens
Tjah, als je bijv de vloer als concept niet goed hebt heb je gewoon pech. Net als dat Mercedes de motor enorm slim had gebouwd en alle andere teams pech hadden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet per se op te wachten, maar de kans dat een McLaren of een Alpine opeens Red Bull en Ferrari naar de kroon kunnen steken lijkt me echter niet echt reëel. En je zou denken dat een organisatie als Mercedes toch wel in staat zou moeten zijn om een echt competitieve auto te bouwen. Zou wat zijn als het ze volgend jaar nog niet lukt om aan te haken, dan moeten er toch wel wat koppen gaan rollen daar.
Ik ben wel benieuwd hoeveel de auto's van volgend jaar verschillen met die van nu. Ik denk dat veel teams RBR en Ferrari zullen kopierenquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Tijn het volgende:
Ahum budgetcap kuchquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het blijft gewoon altijd moeilijk om een slecht jaar in te halen zeker als de regels hetzelfde blijven en dat is nagenoeg zo, Red Bull maar ook Ferrari kunnen verder bouwen op basis van hun huidige auto terwijl Mercedes die eigenlijk in de kliko moet gooien en op basis van de verzamelde data een hele nieuwe moet bouwen en gezien hun ontwikkeling van de huidige auto wordt dat nog best moeilijk, bij hun heb ik nog steeds het idee dat ze het nog niet helemaal weten dus de kans op in 1 keer een voltreffer wat dat betreft lijkt me niet zo heel groot.
Toen ze met die zero sidepod kwamen waren ze ervan overtuigd dat ze iedereen op een seconde hadden gezet, alleen theorie en praktijk gaan niet altijd samen. Ze zijn eigenlijk het hele jaar bezig geweest die theoretische voorsprong eruit te halen, dat is dus niet gelukt en de vraag is nu wat ze volgend jaar gaan doen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tjah, als je bijv de vloer als concept niet goed hebt heb je gewoon pech. Net als dat Mercedes de motor enorm slim had gebouwd en alle andere teams pech hadden.
Mercedes had die motoren niet enorm slim gebouwd. Die hebben enorm hard liggen lobbyen voor welke nieuwe motoren de F1 zou moeten krijgen voor exact die motor die zij al tijden 24/7 op de testbank hadden draaien.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tjah, als je bijv de vloer als concept niet goed hebt heb je gewoon pech. Net als dat Mercedes de motor enorm slim had gebouwd en alle andere teams pech hadden.
Ja, zeggen dat de sport niet gebaat is bij een dominant team en ze graag concurrentie willen, is uiteindelijk toch wat anders dan die concurrentie ook echt krijgenquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat weten we. Tot er daadwerkelijk concurrentie kwam en dat is zo'n beetje het meest vervelende seizoen ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |