quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:[..]
Nee, Perez had nooit een kans. Maar dat was ook niet mijn punt. Je zag wel aan het begin van het seizoen dat de verschillen veel kleiner waren en dat Verstappen worstelde met de auto. Nu is het uiteindelijk naar je hand zetten van een wagen ook absoluut een groot talent. Maar het toonde wel aan dat het allemaal niet vanzelfsprekend is dat hij in elke auto maar in de horizon verdwijnt.
Ik zeg dan ook niet dat Verstappen geen absolute buitencategorie is, want dat is hij natuurlijk wel. En raten binnen een seizoen of tijdperk kan inderdaad tot op zekere hoogte. Alleen al door te kijken naar hoe bochten worden genomen, hoe rijders inhalen, hoeveel kleine en grote foutjes ze maken op de baan. Hoe consistent rondetijden zijn ook vooral (iets waarin Verstappen bijvoorbeeld veel beter is dan Leclerc). En dan mag je best concluderen dat Verstappen bij de allerbeste op de grid hoort. Ook als je hem in een Williams zou zetten verslaat hij zijn teamgenoot en haalt hij er meer uit dan de huidige coureurs.
Maar of dat in een Ferrari, Mercedes of McLaren ook zou zijn? Of hij Alonso zou verslaan in een Alpine of Vettel in een Aston Martin? We weten het simpelweg niet. En het is ook niet echt relevant, want F1 is een package deal.
Ik zou graag twee gelijkwaardige coureurs bij elk team zien, maar ook dat gebeurt zelden bij een topteam. Veel dichterbij dan nu bij Ferrari komt dat zelden.
Tegen Verstappen natuurlijk onder normale omstandigheden niet. Maar ja, Perez staat wel tweede. Als Verstappen nog een keertje buitenom Hamilton had moeten inhalen (oops, i did it again) en positief getest had voor een triple header had hij 100 punten minder en dan is het gat nog maar 16
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich
| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich binen de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"