abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206269831

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
bron

SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:24:36 #2
491163 Viesdik
pi_206269846
Op 26/10/2020 vond een werksessie plaats van de vaccinatiealliantie. Agnes Kant zat ook in de vaccinatiealliantie.

Het Lareb organiseerde een sessie over 'Het wegnemen van onrust over bijwerkingen'.

Er was nog geen #vaccin. #Lareb hoort alleen te administreren en signaleren.

zondag 9 oktober 2022 @ 22:27:30 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206269884
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:24 schreef Viesdik het volgende:
Op 26/10/2020 vond een werksessie plaats van de vaccinatiealliantie. Agnes Kant zat ook in de vaccinatiealliantie.

Het Lareb organiseerde een sessie over 'Het wegnemen van onrust over bijwerkingen'.

[ afbeelding ]
Ja en?
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:35:00 #4
491163 Viesdik
pi_206269975
quote:
81s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja en?
Waarom zou dat het doel moeten zijn van het Lareb in een periode nog voordat de vaccinaties werden uitgedeeld?
  Moderator zondag 9 oktober 2022 @ 22:36:22 #5
5428 crew  miss_sly
pi_206269989
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:35 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Waarom zou dat het doel moeten zijn van het Lareb in een periode nog voordat de vaccinaties werden uitgedeeld?
Waarom niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:50:07 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206270127
quote:

[..]
Waarom niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 oktober 2022 @ 06:28:22 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206271026
quote:

[..]
Om mensen gerust te stellen? Om feitelijk te laten zien wat de effecten van zo’n vaccin zouden kunnen zijn? Om de wappie-verhalen te debunken? Ik kan wel wat redenen bedenken.
  maandag 10 oktober 2022 @ 06:52:24 #8
13309 nostra
ask why
pi_206271056
Nou ja, die Denktank Desinformatie is wel op, zo niet over, het randje; zowel conceptueel als in de uitvoering.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 10 oktober 2022 @ 07:02:14 #9
445753 Wantie
pi_206271076
quote:

[ afbeelding ]
En alle wappie-verdieners mogen ermee weghollen door de cijfers naar hun hand te zetten zekers...

Jaja.
  maandag 10 oktober 2022 @ 08:25:43 #10
493018 aartstyle
pi_206271356
quote:

[..]
Omdat bij alles wat tegenwoordig uit de overheid komt er een stroming is die tegen is, voor het gemak de stroming Baudet/Haga zullen we maar zeggen. Wat de boodschap ook is vanuit de overheid die zijn toch altijd tegen.

Daar hoort een deel van de onrustzaaiers over het vaccin ook bij. Moet daarbij wel zeggen dat vanuit de overheid ook niet even eerlijk is gecommuniceerd dus daarin wekken ze ook niet vertrouwen.
ANWB VerzekeringenSpeel mee met Lucky Day en win!Voordelig uit? Ticketveiling.nl
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:05:21 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206272332
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 06:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Om mensen gerust te stellen? Om feitelijk te laten zien wat de effecten van zo’n vaccin zouden kunnen zijn? Om de wappie-verhalen te debunken? Ik kan wel wat redenen bedenken.
Dit ja

Lijkt me ook totaal legitiem
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:37:25 #12
166143 George_of_the_Jungle
pi_206272662
quote:

[..]
Omdat je weet dat er figuren zoals jij rondlopen, en dat je dus maar beter voorbereid kunt zijn op de vloedgolf van desinformatie die er aan zal komen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:57:48 #13
22971 _serial_
pi_206276869
Ik zie inmiddels weer dezelfde LP afgespeeld worden in de media en twitter kopstukken.
Ik verwacht dan ook dat de talkshows komende weken weer vol zullen zitten met 'experts'

Ik deel expres geen links, omdat ik ze de aandacht en kliks niet gun.

Niet onbelangrijk : op de IC liggen 'slechts' 47 patiënten, slechts 3 meer dan vorige week maandag, vorig jaar hadden we nog delta en lagen er 140.

En door.

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 10-10-2022 19:12:05 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 10 oktober 2022 @ 17:59:13 #14
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_206277396
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Copingstrategieën, mentale flexibiliteit en andere biopsychosociale factoren verergeren de klachten na virale infecties nogal. Daar is niets nieuws aan, het is alleen nu een heel groot stuk massaler doordat veel mensen ermee in aanraking kwamen.
Met het virus én met maatregelen, angst, bijeffecten etc

Wat maakt dat jij een andere logica ziet hier?
Eigen ervaring vooral. Snap dat dat niet de sterkste onderbouwing is maar daardoor verdiep ik me er wel ook in. Ik heb aanhoudende (gelukkig redelijk mild wel) lymeklachten vooral cognitief. Heb meer de ervaring dat je fysieke gezondheid je stemming beïnvloedt dan andersom: dus dat je met je stemming invloed hebt op hoe je je fysiek voelt. Natuurlijk werkt het ook wel die kant op… niet voor niks krijgen mensen hoofdpijn of buikklachten door stress of zelfs hyperventilatie met een heel scala een lichamelijke symptomen. En stress beïnvloedt het immuunsysteem, waardoor mensen bijv. ziek worden als ze rust kunnen nemen.

De activiteit van je immuunsysteem kan je stemming beïnvloeden https://amazingerasmusmc.(...)ornis-beter-in-beeld. Al met al vind ik het aannemelijk dat a) niet iedereen in staat is de infectie volledig op te ruimen en b) dat dat consequenties heeft.

Het is denk ik een beetje net als nature/nurture vraagstuk. Een echt sluitend bewijs is er niet, waarschijnlijk zit in beide wel een kern van waarheid, toch hebben veel mensen wel een kamp waar ze meer naar neigen.

Zonder de invloed van het mentale op fysieke gezondheid te ontkennen ben ik toch meer van het kamp dat het meer lichamelijk verklaart.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:34:42 #15
253107 Rolfieo
pi_206277777
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 01:18 schreef Za het volgende:

[..]
Gelukkig dat de onderzoeken mbt het vaccin en de huidige op BA.4 en BA.5 aangepaste boosters volledig en betrouwbaar zijn, en niet in deze categorie vallen.
Is daar dan enige redenen voor dat dit niet het geval zou zijn?
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:39:13 #16
253107 Rolfieo
pi_206277822
quote:

[ afbeelding ]
Dus? Denk dat dat men niet bezig met voorbereidingen zodat men gereed is dat zodra het vaccins er is, dan men gereed is?

En in die tijd waren de ontkenners al bezig met onzin. De Fase 3 testen waren toen al druk bezig, of misschien zelfs als voor een gedeelte afgerond.

Niets bijzonder, waar wel weer de typische kwaliteit van de WOB onderzoekers en hun volgers die dit oppakken, maar eigenlijk niet begrijpen waarover ze iets lezen of posten. Terwijl het heel logisch is, wat er in staat.

quote:

[..]
Dat noemen ze nu voorbereid zijn.
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:49:38 #17
253107 Rolfieo
pi_206277922
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 01:25 schreef Pokkehandtas het volgende:
Of met de vaccinaties, niemand weet het en dat is dus het probleem nog steeds.
We kunnen ook exact hetzelfde zeggen over een Covid-19 infectie of iedere mutatie die uitkomt.

quote:
Niemand weet het en dat zou wel moeten. Wat zijn de effecten van de vaccins? In combinatie met andere medicijnen? Waarom kan niemand antwoord geven op persoonlijk gebied?
Combinaties krijg je pas bij grote uitrol.

Als we kijken naar normale trajecten, dan is een fase 3 met 2K-3K personen heel normaal. Corona vaccins zijn met 10K-40K personen getest. Dus veel uitgebreider. Tijdens deze fasen, kwamen de hart klachten trouwens ook vaker voor bij de controle troep, dan bij het vaccin.

De echte complicaties of uitzonderingen, krijg je pas bij grote uitrol en niet in de fase 3 onderzoeken.
Zouden we dus bijvoorbeeld eerst wachten tot volgend jaar voordat we de vaccins goed zouden vinden, kan krijg je alles wat we nu ondervonden hebben de afgelopen 1,5 jaar dan pas krijgen.

En wat zijn de effecten van een Covid-19 infectie? Waarom verdwijnt bij sommige reuk, smaak? Waarom hebben we long covid? Waarom genezen sommige wel van long covid en andere niet? Waarom hebben sommige hersen mist na een infectie?
Waarom zien we dat het ook het nodige in de hersenen doet?

Wat doet dit allemaal op de lange termijn?

Vanuit alle vaccins ervaringen, weten we dat er eigenlijk op de lange termijn nooit effecten zijn. Ook de complicaties op de huidige vaccins, zijn eigenlijk allemaal op korte termijn, zoals ook verwacht.

quote:
Wat zijn de effecten op sociaal gebied (ouderen, gehandicapten)
Of wat als de ziekenhuizen compleet vast gelopen waren? Wat was dan het sociaal effect geweest?

quote:
Teveel vragen, te weinig antwoorden.
Antwoorden zijn er al, je wilt ze alleen niet zien of horen.

Maar feit is, dat we miljarden vaccins gezet hebben, en dat ernstige bijwerkingen minimaal is, maar ze zijn er in hele uitzonderlijke gevallen wel bij. Maar de kans op ernstige complicaties op de korte en lange termijn na een Covid-19 infectie, is nog altijd veel groter.
  maandag 10 oktober 2022 @ 19:24:22 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206278298
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:57 schreef _serial_ het volgende:
Ik zie inmiddels weer dezelfde LP afgespeeld worden in de media en twitter kopstukken.
Ik verwacht dan ook dat de talkshows komende weken weer vol zullen zitten met 'experts'

Ik deel expres geen links, omdat ik ze de aandacht en kliks niet gun.

Niet onbelangrijk : op de IC liggen 'slechts' 47 patiënten, slechts 3 meer dan vorige week maandag, vorig jaar hadden we nog delta en lagen er 140.

En door.
Het enige goede aan de oorlog is is dat corona wordt overschaduwd.

En ik gok zo dat er weinig mensen hebben in nog hogere prijzen die onvermijdelijk zijn wanneer productie en bestedingen weer worden uitgesteld.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:20:59 #19
296776 Sportex
pi_206279406
Als een onafhankelijk platform als blckbx.tv al gedemoniseerd wordt, is het hacken van de mens al verder dan ik eerst voor mogelijk had gehouden.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:29:42 #20
445753 Wantie
pi_206279519
quote:
12s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:20 schreef Sportex het volgende:
Als een onafhankelijk platform als blckbx.tv al gedemoniseerd wordt, is het hacken van de mens al verder dan ik eerst voor mogelijk had gehouden.
Een wappie platform serieus nemen is daar eerder een voorbeeld van.
Big Fish GamesFiverr - alle diensten vanaf 5 piekDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:30:54 #21
296776 Sportex
pi_206279533
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een wappie platform serieus nemen is daar eerder een voorbeeld van.
Ik neem eigenlijk elke informatie in eerste instantie serieus. De betrouwbaarheid kun je volgens mij na verder onderzoek vaststellen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:46:43 #22
296776 Sportex
pi_206279686
Als gewoon 'besloten' wordt dat elke informatie evenveel waarheid bevat, zou dat al een stuk gezonder zijn voor de samenleving. Ben ik van overtuigd.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:07:00 #23
445753 Wantie
pi_206279987
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:30 schreef Sportex het volgende:

[..]
Ik neem eigenlijk elke informatie in eerste instantie serieus. De betrouwbaarheid kun je volgens mij na verder onderzoek vaststellen.
Ik dacht daarom 10 jaar lang dat de aarde plat is, zo veel tijd had ik nodig om verder onderzoek te doen na alle artikelen erover...
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:11:23 #24
296776 Sportex
pi_206280072
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik dacht daarom 10 jaar lang dat de aarde plat is, zo veel tijd had ik nodig om verder onderzoek te doen na alle artikelen erover...
Had je dat maar gedaan. Je doet nu net of je dommer kan worden door veel onderzoek te doen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:11:24 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206280073
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:59 schreef pietkanarie het volgende:

[..]
Eigen ervaring vooral. Snap dat dat niet de sterkste onderbouwing is maar daardoor verdiep ik me er wel ook in. Ik heb aanhoudende (gelukkig redelijk mild wel) lymeklachten vooral cognitief. Heb meer de ervaring dat je fysieke gezondheid je stemming beïnvloedt dan andersom: dus dat je met je stemming invloed hebt op hoe je je fysiek voelt. Natuurlijk werkt het ook wel die kant op… niet voor niks krijgen mensen hoofdpijn of buikklachten door stress of zelfs hyperventilatie met een heel scala een lichamelijke symptomen. En stress beïnvloedt het immuunsysteem, waardoor mensen bijv. ziek worden als ze rust kunnen nemen.

De activiteit van je immuunsysteem kan je stemming beïnvloeden https://amazingerasmusmc.(...)ornis-beter-in-beeld. Al met al vind ik het aannemelijk dat a) niet iedereen in staat is de infectie volledig op te ruimen en b) dat dat consequenties heeft.

Het is denk ik een beetje net als nature/nurture vraagstuk. Een echt sluitend bewijs is er niet, waarschijnlijk zit in beide wel een kern van waarheid, toch hebben veel mensen wel een kamp waar ze meer naar neigen.

Zonder de invloed van het mentale op fysieke gezondheid te ontkennen ben ik toch meer van het kamp dat het meer lichamelijk verklaart.
Kan me best voorstellen dat dat je gevoel is, het is echter idd echt vooral gebaseerd op gevoel en dat is wat minder stevig dan onderzoek en uitvoeringe brede ervaring
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')