Oh, ik consumeer wel hoor.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:50 schreef -Sigaartje het volgende:
Nu snap ik waarom al die gasten aan die tafels zitten met laptops bij koffietenten. En consumeren ho maar! Ik dacht al, wat is dit????
Joh, ga gewoon lekker thuis werken.
Bij v/d Valk pak ik dan het ontbijtbuffet tot 11:00 uur, 's middags een broodje, voor ik ga een voor- en hoofdgerecht plus 'n biertje. Tussendoor koffie en Spa Rood. Ga er eigenlijk zelden weg met een rekening van minder dan ¤ 100.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik snap je punt maar je kunt toch niet voor 3 koffie en een uitsmijter een hele dag een horecaplaats bezet houden?
Die horecatenten zijn daar doorgaans toch gewoon op gebouwd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:16 schreef Elan het volgende:
Ga beter gewoon in de bibliotheek werken dan. Meeste grote bibliotheken hebben tegenwoordig tenminste wel een koffiecorner.
Broodje haal je gewoon tussendoor ergens of je gaat ergens lunchen. De hele dag in een horecagelegenheid blijven plakken is ook zoiets.
Dit inderdaad. Onze bibliotheek zit in het centrum. Ze hebben een prachtige werk/studieplek op de 2de etage. In de buurt zijn tal van lunchrooms en eetcafeetjes.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:16 schreef Elan het volgende:
Ga beter gewoon in de bibliotheek werken dan. Meeste grote bibliotheken hebben tegenwoordig tenminste wel een koffiecorner.
Broodje haal je gewoon tussendoor ergens of je gaat ergens lunchen. De hele dag in een horecagelegenheid blijven plakken is ook zoiets.
Ja, heb niet de indruk dat ze me wegkijken of zo. Eerder integendeel. Ze vinden het prima, zolang je daar niet tot overlast bent. Dus niet de hele tijd luidruchtig zit te Facetimen of echt de hele dag achter één cola te zitten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:29 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Die horecatenten zijn daar doorgaans toch gewoon op gebouwd.![]()
Het is een concept. Als ze dat niet wilden, dan zouden die stopcontacten er niet zitten en zouden er geen hele tafels voor ingericht zijn om aan te kunnen werken.
Dat er een paar klaplopers tussen zitten is allemaal ingecalculeerd.
Ja Valk is wel chill om te werken. Ik heb daar af en toe ook wel een kamer geboekt gewoon om te ontsnappen aan mijn bestaanquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, heb niet de indruk dat ze me wegkijken of zo. Eerder integendeel. Ze vinden het prima, zolang je daar niet tot overlast bent. Dus niet de hele tijd luidruchtig zit te Facetimen of echt de hele dag achter één cola te zitten.
Waar ik nu bv. zit, zijn gewoon stopcontacten bij tafels, tafels die geschikter zijn om aan te werken dan dat ze gezellig zijn om aan te eten...
Mensen die gezellig uit eten gaan of quality time doorbrengen, die gaan neem ik aan niet 's middags in de lobby van een hotel zitten. Da's tenminste niet wat ik versta onder een gezellige dag weg of quality time doorbrengen met iemand.
Het nadeel van een bibliotheek vind ik dat je er niet kunt eten, het toch minder gezellig oogt allemaal en vooral dat de openingstijden vaak ruk zijn. En ze hebben, integenstelling tot een hotel, vaak geen eigen parkeerplaats.
Ja, vind ik ook. De ene Valk is de andere Valk niet, maar over het algemeen is het prima. Sommige van die hotels worden wel iets te loungy vind ik. Heb lieve die oude, suffe meuk van ze.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:54 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Ja Valk is wel chill om te werken. Ik heb daar af en toe ook wel een kamer geboekt gewoon om te ontsnappen aan mijn bestaanniet perse om te werken. Maar als ik er dan toch was, deed ik direct de admin. Het eten is er best prima en het is precies naar mijn smaak ingericht allemaal.
Hoe dan? Ik ben wel erg benieuwd naar de thuissituatie als je zelfs niet rustig kunt werken. Kom je dan 's avonds ook niet tot rust? TS woont in een studentenhuis? Doorgaans vind ik het een beetje interessantdoenerij, mensen die het nodig vinden om in een horeca etablissement te 'werken'.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:47 schreef Halcon het volgende:
In Nederland daar ook mee begonnen, omdat ik dan minder snel afgeleid ben dan thuis.
Nee, woon niet in een studentenhuis. Ben gewoon snel afgeleid thuis. En vind het makkelijk dat ik hier maar in m'n vingers hoef te knippen en de koffie en het eten staat op tafel. Proefondervindelijk tot de conclusie gekomen dat ik elders productiever ben dan thuis.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:36 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik ben wel erg benieuwd naar de thuissituatie als je zelfs niet rustig kunt werken. Kom je dan 's avonds ook niet tot rust? TS woont in een studentenhuis? Doorgaans vind ik het een beetje interessantdoenerij, mensen die het nodig vinden om in een horeca etablissement te 'werken'.
Maastricht is prima hoor. Dit wel een beetje te hipster qua inrichting.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef herverwijderd het volgende:
Weet niet hoe ver zuidelijk je gaat, maar deze in Maastricht is goed om te werken, hebben ook plaatsen die eigenlijk speciaal bedoeld zijn voor mensen die komen werken.
https://www.wijmakenkoffie.nl/
We hebben ook een Van der Valk, maar ik weet niet hoe die is qua inrichting en werkplekquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maastricht is prima hoor. Dit wel een beetje te hipster qua inrichting.
Valk Maastricht geweest.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:01 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
We hebben ook een Van der Valk, maar ik weet niet hoe die is qua inrichting en werkplek
Tja, je hoeft niet thuis te stoken, dan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:36 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik ben wel erg benieuwd naar de thuissituatie als je zelfs niet rustig kunt werken. Kom je dan 's avonds ook niet tot rust? TS woont in een studentenhuis? Doorgaans vind ik het een beetje interessantdoenerij, mensen die het nodig vinden om in een horeca etablissement te 'werken'.
Antwoord op je vraag: Onlangs moest ik in Haarlem een paar uur overbruggen en moest ik noodgedwongen ergens aan het werk. Ik heb prima kunnen werken bij Vooges Centraal. Naast/onder het station.
Wat is HNK?quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:26 schreef Jan_Lul het volgende:
je zoekt iets als HNK. ik weet niet of die in Eindhoven zitten, maar wellicht zit er iets soortgelijks.
Dat ziet er eigenlijk nog wel ok uit. Beter dan die hipster tent in Maastricht.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Google is je vriend
https://www.hnk.nl/ - Het nieuwe kantoor
Werk niet vanuit een café, maar 'n hotel. Maar heb aan zoveel dingen een hekel. Heb ook een hekel aan mensen die zo hard tegen elkaar brullen dat iedereen het hoort. Of mensen die heel luidruchtig aan het bellen zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:09 schreef ikweetnietwat het volgende:
Blijf weg uit de horeca, blijf weg uit bibliotheken. Waarom zoveel mensen met een kutadvies hier?! Hekel aan mensen die werken vanuit een cafe, en ben ook blij dat mijn vaste koffiehuis een laptopverbod heeft
Waarom een kutadvies zeker de grote bibliotheken hebben gewoon die werk en studeerplekken, die zijn daar speciaal voor ingericht. Daar zit je niemand in de weg. Tenzij je de hele tijd moet bellen, maar dan kan je beter alle openbaar toegankelijke plekken vermijden want dat is evengoed schijt irritant.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:09 schreef ikweetnietwat het volgende:
Blijf weg uit de horeca, blijf weg uit bibliotheken. Waarom zoveel mensen met een kutadvies hier?! Hekel aan mensen die werken vanuit een cafe, en
NHK, Spaces, Regus, student Hotel(heeft ook kantoorruimte), en zo nog tientallen nieuwe generatie shared offices en flexwerkplekken.
incl gratis koffie, thee, goedkope lunches, gratis private hokjes voor je calls en meetings waar je niemand stoort, gebruik van meeting rooms voor die ene keer dat je het nodig mocht hebben. En je stoort niemand!
Lol alsof het niks is.quote:Voor flexibel Homeoffice/cowerkplek heb je al een 10dagen/maand abbo voor 120¤/maand
Ja, dat concept ken ik wel. Dan spreekt HNK me meer aan. Dan zit je toch nog wat tussen de mensen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:49 schreef Elan het volgende:
https://voordethuiswerkers.nl
Ben je bekend met dit concept TS ? Hier kun je een werkplek huren in een hotel voor de hele dag, wellicht is dat wat voor je.
Persoonlijk zou ik het zonde vinden van het geld (zeker als je tussendoor nog uitgebreid gaat lunchen) maar je zit in elk geval niemand in de weg
Raak je daardoor niet afgeleid dan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat concept ken ik wel. Dan spreekt HNK me meer aan. Dan zit je toch nog wat tussen de mensen.
Het is voor mij ook geen geldkwestie. Ik ga niet ergens zitten om thuis wat stookkosten of zo uit te sparen. Als ik thuis de verwarming laat loeien, koffie zet en wat broodjes smeer, ben ik goedkoper uit dan nu. Dus daar gaat het me niet om
Nee, dat valt wel mee. Het is alleen vervelend als mensen heel luidruchtig zijn. Bv. als er een groep uit een vergaderzaal komt en luidruchtig met elkaar aan het praten zijn. Of oude mensen aan de taart die enorm hard praten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Raak je daardoor niet afgeleid dan?
Kwam dit nog tegen is een beetje hetzelfde concept, met een Bodega zit in Maastricht en Sittard.
https://www.de-werk-plaats.nl/maastricht
Waarom ga je gewoon niet lekker thuis werken? Koop je bij de supermarkt een zak broodjes en wat kaas, pak koffie erbij en het kost veel minder ook. En zit je lekker rustig te werken, zonder al die appelgebaktantes om je heen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij v/d Valk pak ik dan het ontbijtbuffet tot 11:00 uur, 's middags een broodje, voor ik ga een voor- en hoofdgerecht plus 'n biertje. Tussendoor koffie en Spa Rood. Ga er eigenlijk zelden weg met een rekening van minder dan ¤ 100.
En het zit er zelden ramvol eigenlijk. Als ik in de weg zit, dan mogen ze dat ook wel zeggen. Heb zelf dat idee overigens totaal niet. Ook nooit indirecte hints van mensen in de bediening of zo.
Gokje:quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waarom ga je gewoon niet lekker thuis werken? Koop je bij de supermarkt een zak broodjes en wat kaas, pak koffie erbij en het kost veel minder ook. En zit je lekker rustig te werken, zonder al die appelgebaktantes om je heen.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:47 schreef Halcon het volgende:
omdat ik dan minder snel afgeleid ben dan thuis.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:46 schreef Halcon het volgende:
Ben gewoon snel afgeleid thuis. En vind het makkelijk dat ik hier maar in m'n vingers hoef te knippen en de koffie en het eten staat op tafel.
Wat een kolder, naar een koffietent gaan en niet gestoord willen worden. Misschien kun je dan beter zelf thuisblijven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:09 schreef ikweetnietwat het volgende:
Blijf weg uit de horeca, blijf weg uit bibliotheken. Waarom zoveel mensen met een kutadvies hier?! Hekel aan mensen die werken vanuit een cafe, en ben ook blij dat mijn vaste koffiehuis een laptopverbod heeft
NHK, Spaces, Regus, student Hotel(heeft ook kantoorruimte), en zo nog tientallen nieuwe generatie shared offices en flexwerkplekken.
Voor flexibel Homeoffice/cowerkplek heb je al een 10dagen/maand abbo voor 120¤/maand incl gratis koffie, thee, goedkope lunches, gratis private hokjes voor je calls en meetings waar je niemand stoort, gebruik van meeting rooms voor die ene keer dat je het nodig mocht hebben. En je stoort niemand!
Ik zou denken dat een afleiding van het zitten in een hotellobby(bar) groter is als er continu mensen heen en weer gaan.quote:
Het lijkt mij ook volkomen kut om in een horecagelegenheid te werken. Een kantoortuin vind ik al vreselijk. Maar dat is niet wat hier ter discussie staat.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zou denken dat een afleiding van het zitten in een hotellobby(bar) groter is als er continu mensen heen en weer gaan.
Dat stoort me op zich niet zo. Lobby waar ik weleens werk is wel niet in de gang van de ingang naar de receptie, maar daar een stukje voorbij.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zou denken dat een afleiding van het zitten in een hotellobby(bar) groter is als er continu mensen heen en weer gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |