abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206245668
Ik heb een vrouwelijke collega afgewezen na de vraag of ik interesse had om 'r te daten.
Gewoon kort en vriendelijk zonder drama nee gezegd.

Kort daarna heb ik een hoop gezeik van vrouwelijke collega's op me af gekregen die vroegen waar ik in hemelsnaam mee bezig was?

Verhalen over een ex die haar drie jaar slecht behandeld en bedrogen heeft, laag zelfvertrouwen, snijd zichzelf, had al veel moeite gekost om de moed op te sparen om op zelf op een man af te stappen.
Ik zit nu een beetje in het verdomhoekje.

Hoe pak ik dit aan?
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:25:17 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206245707
Wat zit er tussen die afwijzing en nu dat verdomhoekje?

En hoe ziet dat verdomhoekje er in de praktijk uit?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206245740
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:25 schreef Lienekien het volgende:
Wat zit er tussen die afwijzing en nu dat verdomhoekje?
Niks.
Ik heb gewoon nee gezegd en er verder geen aandacht aan besteed behalve werkgerelateerde onderwerpen.

Ik vind haar niet aantrekkelijk en stabiel maar dat heb ik daar niet lopen verkondigen.
En nu krijg ik schuine blikken en verwijten.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:30:58 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206245755
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Niks.
Ik heb gewoon nee gezegd en er verder geen aandacht aan besteed behalve werkgerelateerde onderwerpen.
Nou, kennelijk hebben er gesprekken plaatsgevonden waarin collega’s jou verwijten hebben gemaakt. Heb je toen niks teruggezegd?
pi_206245788
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, kennelijk hebben er gesprekken plaatsgevonden waarin collega’s jou verwijten hebben gemaakt. Heb je toen niks teruggezegd?
Daar was ik zelf niet bij.
Een beetje vrouwen onder elkaar.
En tegen wat er tegen mij is gezegd heb ik verteld dat het me niet boeit.
Ik heb intussen wel beklag gedaan bij de leiding.
Ik wil gewoon ongestoord mijn werk kunnen doen.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:38:40 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206245818
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Daar was ik zelf niet bij.
Een beetje vrouwen onder elkaar.
En tegen wat er tegen mij is gezegd heb ik verteld dat het me niet boeit.
Ik heb intussen wel beklag gedaan bij de leiding.
Ik wil gewoon ongestoord mijn werk kunnen doen.
Ze praten achter je rug. Dat houd je niet tegen. Maar hoe stoort jou dat bij het doen van je werk? En wat verwacht je van klagen bij de leiding?
pi_206245842
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ze praten achter je rug. Dat houd je niet tegen. Maar hoe stoort jou dat bij het doen van je werk? En wat verwacht je van klagen bij de leiding?
Ik hoef niks meer te vragen en in de gewone communicatie wordt ik genegeerd en gesaboteerd.
Waarom zou ik dat moeten accepteren?
Ik neem aan dat als een stel kerels dit bij jou flikt je als vrouw ook gelijk aan de bel trekt?
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:42:49 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206245864
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik hoef niks meer te vragen en in de gewone communicatie wordt ik genegeerd en gesaboteerd.
Altijd handig om relevante informatie in de OP te vermelden.

Ben benieuwd wat je leidinggevende eraan gaat doen.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:43:27 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206245872
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik neem aan dat als een stel kerels dit bij jou flikt je als vrouw ook gelijk aan de bel trekt?
Waarom zou dit een man-vrouwkwestie moeten zijn?
pi_206245903
Het is niet jouw probleem, haar probleem en ze moeten er niet jouw probleem van maken. Vervelend van haar achtergrond maar wat heb je verkeerd gedaan? Niks. Best raar dat ze jou dan een schuldgevoel aanpraten.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:47:20 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206245921
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:45 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Het is niet jouw probleem, haar probleem en ze moeten er niet jouw probleem van maken. Vervelend van haar achtergrond maar wat heb je verkeerd gedaan? Niks. Best raar dat ze jou dan een schuldgevoel aanpraten.
Dat schuldgevoel lijkt me niet het belangrijkste. Wel dat hij wordt genegeerd en gesaboteerd. Dat is nu wel degelijk een probleem.
pi_206245990
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat schuldgevoel lijkt me niet het belangrijkste. Wel dat hij wordt genegeerd en gesaboteerd.
Misschien is dat onderling de werkcultuur daar? Dat negeren en saboteren zegt dan wel iets over die mensen toch.

Ik zou als ik ts was (hij heeft het al aangekaard) de eer aan zichzelf houden, geen aandacht aan besteden (dus niet groter maken dan het is) en niet die negatieve aandacht voeden die blijkbaar die mensen willen. En als ze iets zeggen erover gewoon professioneel blijven (en waarom zou hij zich moeten verklaren? :P) maar zo zou ik het dat zou ik doen, want ja hij doet niks verkeerd of is er een andere reden dat ze zo doen? Haters gonna hate :P

En anders zou ik kort en bondig een gesprek voeren met die mensen die er wat van vinden, vragen waarom dat zo is. Als het erger zou worden.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:54:27 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206246030
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:51 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Misschien is dat onderling de werkcultuur daar? Dat negeren en saboteren zegt dan wel iets over die mensen toch.

Ik zou als ik ts was (hij heeft het al aangekaard) de eer aan zichzelf houden, geen aandacht aan besteden (dus niet groter maken dan het is) en niet die negatieve aandacht voeden die blijkbaar die mensen willen. En als ze iets zeggen erover gewoon professioneel blijven (en waarom zou hij zich moeten verklaren? :P) maar zo zie ik het dat zou ik doen, want ja hij doet niks verkeerd of is er een andere reden dat ze zo doen? Haters gonna hate :P
De vraag is of TS zijn werk nog wel goed kan blijven doen. Als die collega’s hem dwars willen zitten, dan lukt dat altijd wel. Helaas.

Is dat rechtvaardig? Nee. Gebeurt het? Ja.
pi_206246062
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De vraag is of TS zijn werk nog wel goed kan blijven doen. Als die collega’s hem dwars willen zitten, dan lukt dat altijd wel. Helaas.

Ja lastig wel zulke situaties.
pi_206246136
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Normaal heb ik wel bepaalde wraakacties door deze mensen te bestrijden met hun eigen wapens want ik ben namelijk in de positie om ze met gelijke munt terug te betalen.
Maar daardoor escaleert het alleen maar.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:10:30 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206246188
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 12:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Normaal heb ik wel bepaalde wraakacties door deze mensen te bestrijden met hun eigen wapens want ik ben namelijk in de positie om ze met gelijke munt terug te betalen.
Maar daardoor escaleert het alleen maar.
Het is een lastige situatie. Ik zou eerder kiezen voor me gedeisd houden dan wraak of een soort charmeoffensief.

Als je gewoonlijk wel collegiaal was (ik noem maar iets, aanbieden om even in te springen als iemand tijdelijk lastig zit) zou ik dat ook gewoon blijven doen.

Hopen dat het overwaait.
pi_206246769
Als het andersom was zat je allang in de bijstand _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_206246800
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:21 schreef Geerd het volgende:
Als het andersom was zat je allang in de bijstand _O- _O- _O- _O-
Klopt. #metoo is alleen voor vrouwen en homo's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joopklepzeiker op 08-10-2022 13:52:59 ]
pi_206246810
Bs verhaal, geloof er niets van.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:55:31 #20
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206246999
Het autisme op FOK! is zo hoog dat ik vermoed dat TS gewoon keihard NEE heeft gezegd voor iedereen...
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:02:54 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206247079
Laat maar. Ik ben er wel klaar mee, met dit mannengezeik.

[ Bericht 90% gewijzigd door Lienekien op 08-10-2022 14:08:11 ]
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:24:59 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206247251
Hoe durf je een vrouw die interesse in je heeft af te wijzen? Waar haal je het gore lef vandaan? Jij smerige incel.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:28:25 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206247290
Wat een raar gedoe.
Vertel je wel het hele verhaal? Want als je echt vriendelijk nee hebt gezegd zonder dat iedereen ervan mee kon genieten is het wel erg apart dat het deze reactie geeft.

Al met al, goed dat je naar je leidinggevende bent gestapt hiermee. Je zou evt een gesprek met de dame in kwestie hierover kunnen hebben samen met een leidinggevende. Waarin je aangeeft graag gewoon prettig samen te willen werken verder, maar ook aangeeft dat je het vervelend vindt dat ze dit op zo’n negatieve manier met collega’s besproken heeft.

Probeer wel netjes te blijven, het is altijd verstandig (op de werkvloer zeker) om slecht nieuws/klachten te combineren met positieve zaken. Stip dus iets goeds aan als je ook kritiek geeft.
En bij voorkeur eerst de kritiek, daarna het positieve. Wat na de ‘maar’ komt weegt zwaarder namelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:43:04 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206247386
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Natuurlijk trek je dan aan de bel, dat heb je dan ook goed gedaan.
Je bent niet verplicht om maar op date te gaan of romantische gevoelens te hebben enkel omdat iemand een nette afwijzing niet fijn vindt.

Tijd geleden bij een tijdelijke baan (overbrugging tussen twee banen) ook zoiets gehad, alhoewel niet zo erg.
Man vraagt me uit, ik zeg nee. Gewoon netjes, gewoon ‘privé’.
Krijg ik daarna gezeik dat die man al zoveel had meegemaakt. Zijn eerste vrouw dood en hij stond er alleen voor met twee kinderen, maar alles ging nu eindelijk eens beter, maagverkleining gehad en bla bla bla. Waarom ik dan niet eens even buiten het werk om even wat met hem wilde gaan drinken, want nu voelde hij zich klote.
Maar ik kon het toen oplossen door met hem te praten, de anderen namen het zwaarder op dan hij, hij was alleen even op dat moment teleurgesteld en had dat geventileerd.

Afwijzing is altijd kut, zeker op de werkvloer. Is toch altijd even awkward. Maar het zou niet uit moeten lopen in dit wat jij nu op je nek hebt gekregen. Dan wordt het tijd om er een leidinggevende bij te halen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206247410
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:21 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik heb een vrouwelijke collega afgewezen na de vraag of ik interesse had om 'r te daten.
Gewoon kort en vriendelijk zonder drama nee gezegd.

Kort daarna heb ik een hoop gezeik van vrouwelijke collega's op me af gekregen die vroegen waar ik in hemelsnaam mee bezig was?

Verhalen over een ex die haar drie jaar slecht behandeld en bedrogen heeft, laag zelfvertrouwen, snijd zichzelf, had al veel moeite gekost om de moed op te sparen om op zelf op een man af te stappen.
Ik zit nu een beetje in het verdomhoekje.

Hoe pak ik dit aan?
Wat ik de commentaren mis is het feit dat je op de werkvloer beter geen relatie kunt aangaan. Nu heb je dat niet gedaan en is het resultaat hetzelfde :D
Ik zou het daarop gooien, zowel naar de vrouwelijke collega's als de leidinggevende.

Wat denk je dat er gebeurd als je er wel op was in gegaan? "laag zelfvertrouwen, snijd zichzelf"
Nog meer ellende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')