abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8328853
In Amerikaanse films en series wordt nog steeds opvallend vaak gerefereerd aan 'Gilligan's Island', een serie uit de jaren '60 voor zover ik weet. Vooral over de personages ('Skipper', 'Professor' etc.) wordt dan gesproken alsof het familieleden zijn ofzo. Het lijkt wel alsof 'Gilligan's Island' nog steeds dieper in de Amerikaanse cultuur zit verankerd dan bijvoorbeeld 'Happy Days' of 'The Simpsons'...

Weet iemand hoe dit zit? Kent iemand deze serie? Enig idee waarom 'ie nog zo populair is? En is hij ooit in Nederland uitgezonden?

pi_8329282
Weet alleen dat t over een zooi mensen op een eiland gaat, die allemaal stuff met kokosnoten maken, zoals een auto enzo, maar geen boot kunnen maken :p

http://www.gilligansisle.com/

t zal allemaal wel...
  vrijdag 7 februari 2003 @ 17:33:23 #3
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_8336029
het verhaal
Gilligan en co zitten gestrand op een eiland
Gilligan is the loveable idiot
the captain is the captain
de profesor
de rijke gast en zijn vrouw
de filmster
mary ane

en er was een hele lied, kwam erop neer, Giligan is de grote sukkel, de prof bedenkt telkens zeer ingenieuze manieren om van het eiland af te komen, maar niks werkt
ze komen op het eiland door een storm
the minow was lost

August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  vrijdag 7 februari 2003 @ 17:37:26 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8336097
Ik ken alleen de flipperkast van Gilligan's Island

Wat topicstarter beschrijft, valt mij idd ook regelmatig op. Elke Amerikaan kent die serie en vindt het leuk om ernaar te verwijzen.
Bij mijn weten is het nooit in NL uitgezonden.

pi_8343875
klopt. ik ben ook wel benieuwd om uberhaupt eens wat beeldmateriaal hiervan te zien. In een nummer van de Bloodhound Gang (geen zin om op te zoeken) maken ze er ook een grap van. over een aflevering waar Gilligan het zat is om geplaagd te worden, in het lab van de Professor LSD fabriceert en iedereen vermoordt
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')