Het juiste antwoord was nog niet gegeven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 06:56 schreef iamredleader het volgende:
Hoeveel mensen heeft SpaceX intussen de ruimte ingeschoten?
Nou, van de week kwamen er nog 4 bij, dus dat kan het niet zijnquote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:28 schreef Karstman het volgende:
Even denken. vannacht is Crew Dragon 5 aangekomen bij het ISS dus dat is 5 keer 4 man. Dan die testvlucht waar 2 man in zaten en volgens mij was ook een of andere rijke stinkerd omhoog gegaan dus dat zal ook wel 4 man zijn. Dus ehm 26!
quote:
Correct.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:07 schreef Berkery het volgende:
Tja, een gokvraag levert gokken op.![]()
Harold Faltermeyer?
Morricone ?quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:06 schreef Berkery het volgende:
Welke filmcomponist werd negen keer genomineerd voor een Oscar, won er drie, maar is toch minder beroemd dan zijn zoon?
Achternaam is voldoende.
quote:
Jean Michele Jarrequote:
Die heeft een eigen genre idd.quote:
Böhm is goed. Nog een bestsellerschrijver en een overledene.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:31 schreef pipster het volgende:
Jan Timman, Loek van Wely?, Hans Bohm.
Eigenlijk wel hè ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:45 schreef pipster het volgende:
Jan Timman schrijft toch ook? Vooral over schaken.
Van Wely schrijft hoogstens complottheorieën.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:31 schreef pipster het volgende:
Jan Timman, Loek van Wely?, Hans Bohm.
De derde nog. Grootmeester en briljante schrijver. Overleden.quote:
Zou je zeggen, en klopt dus ookquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bjorn en Benny van de IKEA, lijkt me.
Ulvaeus en Andersson dus.
Correct!quote:
Duiven?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:36 schreef iamredleader het volgende:
in 1978 opende IKEA haar eerste vestiging in NL, waar was dit?
Delft?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:36 schreef iamredleader het volgende:
in 1978 opende IKEA haar eerste vestiging in NL, waar was dit?
Rotte vis.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:43 schreef pipster het volgende:
Barendrecht, wat ligt er nog meer bij Dordrecht.
Inderdaad. Leuk stukje geschiedenis, moet je eens opzoekenquote:
Die namen zeggen mij eerlijk gezegd helemaal niets.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:00 schreef DTF het volgende:
Is niet het antwoord dat ik zoek, maar wie weet heb je gelijk.
Ik ga even snuffelen in de filmrollen van Cyrus en Arquette.
Zelfde dag jarigquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:41 schreef DTF het volgende:
Wie of wat linkt de volgende mensen;
- Billy Ray Cyrus
- Anthony Hopkins
- Patricia Arquette
- Nicholas Cage
En Imca Marina?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:04 schreef DTF het volgende:
Ik kan ook nog Sting toevoegen aan de lijst.
Hebben kinderen als muzikantquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:04 schreef DTF het volgende:
Ik kan ook nog Sting toevoegen aan de lijst.
Razzie gewonnenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:30 schreef DTF het volgende:
Het heeft met hun eigen carriere te maken.
Acteerwerk.
Kyle MacLachlan zeker. Mädchen Amick, Naomi Watts, Patrick Stewart en nog heel veel meer.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:28 schreef slaveloos het volgende:
Kyle McLachlan ook? Dan is t David Lynch
zekersquote:
Pogacar is een Sloveen, en naast Roglic de enige wielrenner uit dat land die ik ken, ik hoop dat je gelijk hebt met mahoric, dan kunnen we verderquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:25 schreef DTF het volgende:
Pogacar is een Slovaak, dus logisch dat hij het niet is als er Sloveen gezegd wordt
Niet gezien, niets gehoord, vaak een sprinter die het wint, maar ik ken geen Sloveense sprinters.
Mahoric?
zekersquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:25 schreef DTF het volgende:
Pogacar is een Slovaak, dus logisch dat hij het niet is als er Sloveen gezegd wordt
Niet gezien, niets gehoord, vaak een sprinter die het wint, maar ik ken geen Sloveense sprinters.
Mahoric?
Yes!quote:
Rishiquote:
Stand in AKQ #3353quote:
Stand in AKQ #3353quote:
Horatio Nelson, zijn standbeeld.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:06 schreef DTF het volgende:
Sorry, laat met een nieuwe vraag, maar ik zat een weekendje in Londen.
Ik zal jullie niet vervelen met een vraag over de NFL wedstrijd die we daar bekeken hebben, maar wel iets anders dat ik daar gezien heb.
Wie staat bovenop deze zuil?
[ afbeelding ]
Natuurlijk!quote:
Yesquote:
Volgens mij wel gezien, maar ga hem wel even opzoeken.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:36 schreef Berkery het volgende:
Dat was Bradford FC, Tom Egbers heeft daar voor Andere Tijden Sport ooit een documentaire over gemaakt, staat op YT.
Volgens mij laatst in een 'real life' quiz gehad.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:30 schreef Berkery het volgende:
In welke James Bond film speelde Jeroen Krabbé?
Stand in AKQ #3353quote:Op woensdag 2 november 2022 10:33 schreef DTF het volgende:
[..]
Volgens mij laatst in een 'real life' quiz gehad.
Ik denk dat ik toen Goldeneye zei, maar het The Living Daylights was.
Yes!quote:Op donderdag 3 november 2022 11:13 schreef Berkery het volgende:
Is dat die serie over OJ Simpson? Ik heb er flarden van gezien.
Welk land isquote:Dodoma is sinds 1973 de officiële hoofdstad van. De stad ligt centraal in het land, ten westen van de voormalige hoofdstad
. De stad had 180.551 inwoners (1 januari 2005) en in 2021 410.956 inwoners.
Stand in AKQ #3353quote:
AWOLquote:Op zaterdag 5 november 2022 18:15 schreef DTF het volgende:
Geen fietsers hier, blijkbaar/
Kettingpons.
Andere vraag danl
Wat is de 4 letterige afkoring die Amerikanen gebruiken voor een soldaat die afwezig is zonder verlof?
Makkie.quote:
D.C.B.Aquote:Op dinsdag 8 november 2022 20:06 schreef thabit het volgende:
Zet deze aantallen van klein naar groot:
A: het aantal zandkorrels op aarde;
B: het aantal sterren in het waarneembare universum;
C: het aantal moleculen in een druppeltje water;
D: het aantal cellen in het menselijk lichaam.
Komt al wat meer in de buurt, maar is nog net niet helemaal goed.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:21 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik weet dat het aantal zandkorrels op aarde ongeveer gelijk is aan het getal van Avogadro, wat het aantal atomen in een gram weergeeft. Met die kennis vind ik het alsnog lastig om A en C te vergelijken want hoeveel gram is een druppeltje water, niet veel denk ik? En een watermolecuul is natuurlijk ook een stuk groter dan een atoom. Hmm...
Ik ga voor: D C A B
Schattingen lopen uiteen, maar de volgorde staat duidelijk vast:quote:Op woensdag 9 november 2022 10:22 schreef Quyxz_ het volgende:
Dan D A C B en hierna stop ik met gokken
Yesquote:
quote:is een gerecht van runderbiefstuk (de zogenaamde ossenhaas), ganzenleverpastei en duxelles (fijngehakte paddenstoelen met diverse kruiden). Deze worden in bladerdeeg en soms een dun pannenkoekje verpakt en in de oven gegaard.
Cool! Hier nu druk bezig met plannen van reis. Heb je een gouden tip?quote:Op donderdag 10 november 2022 10:07 schreef pipster het volgende:
Ben ook op alle drie de locaties geweest
Standje 3353quote:Op donderdag 10 november 2022 16:16 schreef DTF het volgende:
Door de link met het vorige antwoord zou ik Beef Wellington zeggen, maar nooit gehoord dat daar bladerdeeg of een dunne pannenkoek omheen zit.
Ik dacht al dat jij degene was die hem zou wetenquote:
Nice. Is al even geleden dat ik daar was. Wij hadden toen een camper. Kon je vaak “wild” kamperen voor ongeveer 2 euro per nacht ( was dan een buitendouche en wat dixies aanwezig.) Alles in Nieuw Zeeland is mooi. Zeekayaken bij het Abel Tasman park was top. Schiereiland bij Dunedin Pinguïns en Albatros centrum. Groene mosselen eten. Helikoptervlucht bij Mount Cook. Achteraf had ik langer in het fjordengebied willen verblijven. Ik ga nog even denken, is ook al weer 22 jaar geleden.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:01 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Cool! Hier nu druk bezig met plannen van reis. Heb je een gouden tip?
quote:De stad is in 1938 door de nazi's gesticht als woonplaats voor de arbeiders van de autofabriek die hier werd gebouwd. In die fabriek zou de Kraft durch Freude-Wagen worden gemaakt. De stad werd simpelweg Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben genoemd. Het oorspronkelijke stedenbouwkundige ontwerp voorzag onder meer in een residentie voor Adolf Hitler en een brede boulevard waar Hitler na de overwinning van Duitsland op de rest van Europa de overwinningsparade zou afnemen.
Volkswagenstadquote:
Dat is hem inderdaad.quote:
yep A van Albert, F van Felix en TH van Thjumquote:Op maandag 14 november 2022 14:59 schreef pipster het volgende:
Tandeloze Tijd van AFT van der Heijden
Standje 3353quote:
Wat isquote:De plaats is een van de Friese elf steden, is de vijfde winkelstad van Friesland (56.688 m2 verkoopvloeroppervlakte). Sinds 2016 isdankzij de Centrale As aangesloten op een vernieuwd wegennetwerk richting Leeuwarden, Drachten en Groningen.
Neen Sneek is ongeveer 2 keer zo groot als deze plaatsquote:
Winschoten ?quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:09 schreef Karstman het volgende:
[..]
Neen Sneek is ongeveer 2 keer zo groot als deze plaats
quote:
Jullie zitten wel lekker noordelijk te denken dat is de goeie kant op. Nog even een bruggetje onderdoor en dan zijn jullie er bijna.quote:
Krek!quote:
quote:(Dronrijp, 21 februari 1744 - Franeker, 27 augustus 1828) was een Nederlands amateur-astronoom, patriot en bouwer van het
Planetarium.
zekers!quote:
Als een raket!quote:
quote:Artemis (Oudgrieks: Ἄρτεμις) is een godin uit de Griekse mythologie. Zij behoorde daarna tot de twaalf goden van het Griekse Pantheon en is daar een dochter van de oppergod Zeus en Leto en tweelingzus van Apollo. Artemis werd door de Romeinen gelijkgesteld met hun godin.
Diana it is.quote:
Inderdaad.quote:
SI!quote:
Ha ha ha. Wat een vraag.quote:Op donderdag 17 november 2022 16:35 schreef DTF het volgende:
Welk nummer had Al Bundy toen hij bij Polk High American Football speelde?
Inderdaad4 touchdowns in one game.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:12 schreef Bargehassus het volgende:
![]()
Het eerste getal dat in me opkomt is 4, maar dat kan ook zijn omdat dat volgens mij het aantal touchdowns was dat hij in een wedstrijd scoorde. Als dit niet goed is hou ik op want dan wordt het gokken.
Blauw met witte cijfers/letters. Ik denk dat het 88 wasquote:Op vrijdag 18 november 2022 12:22 schreef DTF het volgende:
Wel 2x hetzelfde nummer, maar niet 44.
Alternatieve vraag;
Welke kleur hadden de shirts?
Blauw is goed.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:43 schreef Karstman het volgende:
[..]
Blauw met witte cijfers/letters. Ik denk dat het 88 was
kloptquote:
Zou Max fan zijn?quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:53 schreef DTF het volgende:
[..]
Blauw is goed.
Het nummer is 33.
Mijn vrouw wist het al voor ik de vraag helemaal had gesteld. Wij hebben nooit Married with Children samen gekeken.
Standje 3353
Berkery 5
tong80 1
Mexicanobakker 1
Iamredleader 1
DTF 10
slaveloos 2
pipster 7
Burnett 1
FireFox1 1
Nielsch 1
thabit 1
Quyxz_ 1
Karstman 3
Is dat een boutje en een moertje en een schroefje en een nippeltje?quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:25 schreef thabit het volgende:
The Lion Sleeps Tonight is ooit door André van Duin gecoverd. Wat is de titel van deze cover?
Standje 3353quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:57 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Is dat een boutje en een moertje en een schroefje en een nippeltje?
Senegalquote:Op zondag 20 november 2022 12:43 schreef DTF het volgende:
Van welk land is dit de vlag?
[ afbeelding ]
Yes!quote:
Correct!quote:
Als je een eenduidige buurlandenvraag stelt kan ik die wel beantwoorden, nu alsnog een 50% gok op Vietnam.quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:54 schreef DTF het volgende:
Ook een buurland.
Er zijn maar 2 landen die zowel Laos als Cambodja als buurland hebben.
En dat is toevallig de juiste.quote:Op vrijdag 25 november 2022 18:03 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Als je een eenduidige buurlandenvraag stelt kan ik die wel beantwoorden, nu alsnog een 50% gok op Vietnam.
Die hebben allebei geen buurlanden, dat keur ik niet goed. Dat had ik misschien bij de vraag moeten zeggen.quote:
Onjuist, Swaziland grenst ook aan Mozambique.quote:Op vrijdag 25 november 2022 22:42 schreef DTF het volgende:
swaziland en lesotho, beiden alleen zuid-afrika
Grenzen ook aan elkaar vrees ik.quote:Op vrijdag 25 november 2022 23:16 schreef DTF het volgende:
Dan dichterbij huis?
Noorwegen en Finland.
Beiden Zweden en Rusland.
Deze zijn goed.quote:
quote:Op zondag 27 november 2022 10:00 schreef DTF het volgende:
Denemarken heeft de oudste vlag, dus volkslied?
Standje 3353quote:
Hotzequote:Op maandag 28 november 2022 09:14 schreef Karstman het volgende:
Nee dat is de uitgever. Volgens mij heet hij De Roos
Georgina Verbaan doet in elk geval de stemmen van Pim en Pom, dus ik gok bij dezen dat ze ook de vrouw doet.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:55 schreef Karstman het volgende:
Nee dat is het niet. Het antwoord was Euro-5
Nieuwe vraag
Wie spreekt de stem van 'De Vrouw" in de tekenfilms van De avonturen van Pim en Pom?
Ja Goed!quote:Op zondag 4 december 2022 16:57 schreef thabit het volgende:
[..]
Georgina Verbaan doet in elk geval de stemmen van Pim en Pom, dus ik gok bij dezen dat ze ook de vrouw doet.
Nee.quote:Op zaterdag 10 december 2022 09:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Heeft het iets met het toetsenbord te maken? Dan kom ik (ongeveer) uit op G=1 of G=2.
Juistem!quote:Op zaterdag 10 december 2022 11:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Flink door gepuzzeld. Het zijn de kleuren van de regenboog!
G=4 of G=5
De zanger van Di-Rect ?quote:
Ik niet. Gruwelijke band die ik al vanaf het begin haat.quote:Op maandag 12 december 2022 20:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik zoek zijn naam. Niemand dus?
Juistem! Voor de voortgang...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |