terug naar de duidelijke rollenverdeling, niet dat er een onderscheid moet worden gemaakt naar posities (dus vrouw=gelijkwaardig aan man)
de emancipatie pakt de vrouw namelijk terug, vrouwen zijn nu "self supporting" betekent dat het makkelijker is om van ze te scheiden, in de steek te laten enz enz
laat de duidelijkheid weer terug komen, ik wordt hier namelijk behoorlijk gek van tegenwoordig van alle overijveriggeemancipeerde vrouwen.
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:49 schreef DayDreamer het volgende:
onzin mannen en vrouwen zijn gelijk. ik ken vrouwen die sterker zijn dan veel mannen. en ik ken mannen die beter wassen/koken dan vrouwen.. wat een onzin allemaal. vrouwen en mannen zijn gewoon gelijk ze zijn alle 2 even intelligent waarom iemand anders anders behandelen omdat die gene een ander geslacht heeft .. onzin
quote:dat is het dus, mannen en vrouwen zijn NIET gelijk. lichamelijk niet, en geestelijk ook niet, dus waarom krampachtig vasthouden aan het idee dat ze wel gelijkwaardig zijn? let wel, ik heb het hier niet over beter of slechter, maar alleen nog maar over het punt dat ze NIET gelijk zijn aan elkaar.
Op vrijdag 7 februari 2003 11:49 schreef DayDreamer het volgende:
onzin mannen en vrouwen zijn gelijk. ik ken vrouwen die sterker zijn dan veel mannen. en ik ken mannen die beter wassen/koken dan vrouwen.. wat een onzin allemaal. vrouwen en mannen zijn gewoon gelijk ze zijn alle 2 even intelligent waarom iemand anders anders behandelen omdat die gene een ander geslacht heeft .. onzin
[Dit bericht is gewijzigd door Bluppertje op 07-02-2003 11:53]
quote:wat meer info waarom je dit vind zou wel leuk zijn..
Op vrijdag 7 februari 2003 11:51 schreef boebiedoe het volgende:[..]
Ik vind et ook gewoon erg leuk om te koken kan het ook gewoon beter dan mn vriendin
Koken roelt!!
Oftewel, ben het niet met je eens!
quote:is enigzins inconsistent met quote 2
Op vrijdag 7 februari 2003 11:43 schreef Bluppertje het volgende:
vroeger was het heel normaal dat de vrouw onder de man stond....
quote:Het potentieel van de vrouw wordt tegenwoordig anders benut dqan voorheen. Ja, dat heeft gevolgen voor de onderlinge verhoudingen, competitie, relaties e.d. Maar of het er nu minder/moeilijker op is geworden...
Op vrijdag 7 februari 2003 11:43 schreef Bluppertje het volgende:
terug naar de duidelijke rollenverdeling, niet dat er een onderscheid moet worden gemaakt naar posities (dus vrouw=gelijkwaardig aan man)
Meegaan in deze ontwikkeling is overigens een bewuste keuze. Ik ken een bevolkingsgroep die juist niet mee doen (of mee kunnen) en daarom bergdorpdames importeren die niet aan deze westerse ontwikkeling mee hebben gedaan. Ieder het zijne...
Persoonlijk vind ik het een grotere kick om een sterke, slimme & vrouw met een goede aan de haak te slaan en te behouden dan eentje die zich helemaal naar mij plooit.
quote:En dat is nou net wat er nog mis is aan emancipatie, willen wel gelijke rechten, maar "voorrechten opgeven/plichten vervullen" wordt veel minder enthousiast gedaan. Voor de rest is emancipatie helemaal niet zo slecht.
Op vrijdag 7 februari 2003 11:52 schreef poep het volgende:
ach en de meeste vrouwen zijn geemancipeerd wanneer het hun uitkomt, dat geldt ook voor mij
quote:lichamelijk niet maar geestelijk scheelt het meestal niet veel naar mijn mening dan. Waarom zou je iemand die anders is anders behandelen? vrouwen en mannen hebben naar mijn mening geen andere behandeling nodig...
Op vrijdag 7 februari 2003 11:53 schreef Bluppertje het volgende:[..]
dat is het dus, mannen en vrouwen zijn NIET gelijk. lichamelijk niet, en geestelijk ook niet, dus waarom krampachtig vasthouden aan het idee dat ze wel gelijkwaardig zijn? let wel, ik heb het hier niet over beter of slechter, maar alleen nog maar over het punt dat ze NIET gelijk zijn aan elkaar.
quote:Ja der is altijd wel een meid slimmer of sterker dan een man, dat betekent nog niet dat ze meer recht hebben
Op vrijdag 7 februari 2003 11:53 schreef DayDreamer het volgende:[..]
wat meer info waarom je dit vind zou wel leuk zijn..
quote:en andersom!
Op vrijdag 7 februari 2003 11:59 schreef boebiedoe het volgende:[..]
Ja der is altijd wel een meid slimmer of sterker dan een man, dat betekent nog niet dat ze meer recht hebben
quote:ik zeg niet dat ze verschillend behandeld moeten worden, ik zeg alleen dat we wat meer zouden moeten vasthouden aan de oude rolverdeling.
Op vrijdag 7 februari 2003 11:56 schreef DayDreamer het volgende:[..]
lichamelijk niet maar geestelijk scheelt het meestal niet veel naar mijn mening dan. Waarom zou je iemand die anders is anders behandelen? vrouwen en mannen hebben naar mijn mening geen andere behandeling nodig...
quote:ik ben ook niet meer voor meer rechten maar voor gelijke rechten en plichten .. ik vind dat je vrouwen en mannen het zelfde moet behandelen.. waarom... omdat dat makkelijker is voor iedereen.. je hoeft je niet anders te gedragen naar een vrouw toe of naar een man toe.
Op vrijdag 7 februari 2003 11:59 schreef boebiedoe het volgende:[..]
Ja der is altijd wel een meid slimmer of sterker dan een man, dat betekent nog niet dat ze meer recht hebben
quote:Empirisch onderzoek
Op vrijdag 7 februari 2003 11:53 schreef Bluppertje het volgende:[..]
dat is het dus, mannen en vrouwen zijn NIET gelijk. Lichamelijk niet, en geestelijk ook niet, dus waarom krampachtig vasthouden aan het idee dat ze wel gelijkwaardig zijn?
Edoch, jij extrapoleert "verschillen" naar "niet-gelijkwaardig". Dat is een stap te ver omdat je fysieke en mentale verschillen vertaalt naar een rangorde.
Je bent anders: niet meer, niet minder
quote:Waarom? Want vrouwen zijn net zo geschikt voor een betaalde baan als mannen en mannen zijn ook geschikt voor het doen van het huishouden. Dus waarom terug naar de prehistorie?
Op vrijdag 7 februari 2003 12:00 schreef Bluppertje het volgende:[..]
ik zeg niet dat ze verschillend behandeld moeten worden, ik zeg alleen dat we wat meer zouden moeten vasthouden aan de oude rolverdeling.
quote:*herhaling*
Waarom? Want vrouwen zijn net zo geschikt voor een betaalde baan als mannen en mannen zijn ook geschikt voor het doen van het huishouden. Dus waarom terug naar de prehistorie?
quote:je overdrijft. het is niet zwart wit, ik zeg alleen dat we terug moeten naar een duidelijker rolverdeling, waarin een man een man is en een vrouw een vrouw. zo duidelijk?
Op vrijdag 7 februari 2003 12:03 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Waarom? Want vrouwen zijn net zo geschikt voor een betaalde baan als mannen en mannen zijn ook geschikt voor het doen van het huishouden. Dus waarom terug naar de prehistorie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |