abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8328364
vroeger was het heel normaal dat de vrouw onder de man stond, de vrouw zorgde voor het huishouden, de man voor het werk(lees geld)
De rollen waren duidelijk en daardoor ook mischien wel een stukje stabiliteit.
Echter, op een gegeven moment is de emancipatie begonnen (vrouwen stemrecht enz enz) allemaal hele plausibele dingen. echter de emancipatie is naar mijn mening te ver door gevoerd.
Mannen en vrouwen ZIJN verschillend, accepteer die verschillen en stop met het krampachtige emancipatie denken.
De vrouw hoort voor de man te zorgen naar mijn mening, een vrouw dient te koken als een topkok, het huishouden te verzorgen alsof het haar beroep is en ze moet een hoer in de slaapkamer zijn.

terug naar de duidelijke rollenverdeling, niet dat er een onderscheid moet worden gemaakt naar posities (dus vrouw=gelijkwaardig aan man)

de emancipatie pakt de vrouw namelijk terug, vrouwen zijn nu "self supporting" betekent dat het makkelijker is om van ze te scheiden, in de steek te laten enz enz

laat de duidelijkheid weer terug komen, ik wordt hier namelijk behoorlijk gek van tegenwoordig van alle overijveriggeemancipeerde vrouwen.

pi_8328391
Ruzie met je vriendin?
I find it kinda funny, I find it kinda sad. The dreams in which I'm dying are the best I ever had
pi_8328408
nee dat niet, dit is gewoon een topic om te laten zien dat de emancipatie misschien een goed idee is, maar dat de psychologische gevolgen enorm zijn
  vrijdag 7 februari 2003 @ 11:47:20 #4
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_8328434
vrouwen zijn onafhankelijker dan vroeger dat bedoel je toch? je had liever dat ze als schoothondje bij je bleven? .
852002IWASTHERE
  vrijdag 7 februari 2003 @ 11:49:06 #5
46150 DayDreamer
Wat als.... hmmzz..
pi_8328461
onzin mannen en vrouwen zijn gelijk. ik ken vrouwen die sterker zijn dan veel mannen. en ik ken mannen die beter wassen/koken dan vrouwen.. wat een onzin allemaal. vrouwen en mannen zijn gewoon gelijk ze zijn alle 2 even intelligent waarom iemand anders anders behandelen omdat die gene een ander geslacht heeft .. onzin
Mooi he? .... alles...
pi_8328495
pi_8328523
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:49 schreef DayDreamer het volgende:
onzin mannen en vrouwen zijn gelijk. ik ken vrouwen die sterker zijn dan veel mannen. en ik ken mannen die beter wassen/koken dan vrouwen.. wat een onzin allemaal. vrouwen en mannen zijn gewoon gelijk ze zijn alle 2 even intelligent waarom iemand anders anders behandelen omdat die gene een ander geslacht heeft .. onzin
  vrijdag 7 februari 2003 @ 11:52:13 #8
1687 poep
praat geen poep
pi_8328539
tis een kwestie van aanpassen aan elkaar, het beste en het slechtse naar boven halen van elkaar... ach en de meeste vrouwen zijn geemancipeerd wanneer het hun uitkomt, dat geldt ook voor mij
houdt van spannend...
pi_8328552
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:49 schreef DayDreamer het volgende:
dat is het dus, mannen en vrouwen zijn NIET gelijk. lichamelijk niet, en geestelijk ook niet, dus waarom krampachtig vasthouden aan het idee dat ze wel gelijkwaardig zijn? let wel, ik heb het hier niet over beter of slechter, maar alleen nog maar over het punt dat ze NIET gelijk zijn aan elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluppertje op 07-02-2003 11:53]

vrijdag 7 februari 2003 @ 11:53:31 #10
46150 DayDreamer
Wat als.... hmmzz..
pi_8328564
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:51 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

wat meer info waarom je dit vind zou wel leuk zijn..
Mooi he? .... alles...
  vrijdag 7 februari 2003 @ 11:54:18 #11
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_8328575
Mn vriendin doet de was en strijkt. Ik kook en was meestal af.

Ik vind et ook gewoon erg leuk om te koken kan het ook gewoon beter dan mn vriendin

Koken roelt!!

Oftewel, ben het niet met je eens!

vrijdag 7 februari 2003 @ 11:56:02 #12
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8328611
quote 1
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:43 schreef Bluppertje het volgende:
vroeger was het heel normaal dat de vrouw onder de man stond....
is enigzins inconsistent met quote 2
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:43 schreef Bluppertje het volgende:
terug naar de duidelijke rollenverdeling, niet dat er een onderscheid moet worden gemaakt naar posities (dus vrouw=gelijkwaardig aan man)
Het potentieel van de vrouw wordt tegenwoordig anders benut dqan voorheen. Ja, dat heeft gevolgen voor de onderlinge verhoudingen, competitie, relaties e.d. Maar of het er nu minder/moeilijker op is geworden...

Meegaan in deze ontwikkeling is overigens een bewuste keuze. Ik ken een bevolkingsgroep die juist niet mee doen (of mee kunnen) en daarom bergdorpdames importeren die niet aan deze westerse ontwikkeling mee hebben gedaan. Ieder het zijne...

Persoonlijk vind ik het een grotere kick om een sterke, slimme & vrouw met een goede aan de haak te slaan en te behouden dan eentje die zich helemaal naar mij plooit.

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_8328613
T grootste nadeel van die ontwikkeling vind ik dat vrouwen materialistischer geworden zijn en niet zo romantisch meer.
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  vrijdag 7 februari 2003 @ 11:56:18 #14
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_8328622
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:52 schreef poep het volgende:
ach en de meeste vrouwen zijn geemancipeerd wanneer het hun uitkomt, dat geldt ook voor mij
En dat is nou net wat er nog mis is aan emancipatie, willen wel gelijke rechten, maar "voorrechten opgeven/plichten vervullen" wordt veel minder enthousiast gedaan. Voor de rest is emancipatie helemaal niet zo slecht.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_8328635
Laat elke vrouw die denkt dat mannen vrouwen gelijk zijn maar weekje in de staalindustrie gaan werken
i rest my case.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 11:56:58 #16
46150 DayDreamer
Wat als.... hmmzz..
pi_8328641
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:53 schreef Bluppertje het volgende:

[..]

dat is het dus, mannen en vrouwen zijn NIET gelijk. lichamelijk niet, en geestelijk ook niet, dus waarom krampachtig vasthouden aan het idee dat ze wel gelijkwaardig zijn? let wel, ik heb het hier niet over beter of slechter, maar alleen nog maar over het punt dat ze NIET gelijk zijn aan elkaar.

lichamelijk niet maar geestelijk scheelt het meestal niet veel naar mijn mening dan. Waarom zou je iemand die anders is anders behandelen? vrouwen en mannen hebben naar mijn mening geen andere behandeling nodig...
Mooi he? .... alles...
pi_8328659
Het enige recht van de vrouw is het aanrecht. Dus GEEN emancipatie

pi_8328700
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:53 schreef DayDreamer het volgende:

[..]

wat meer info waarom je dit vind zou wel leuk zijn..

Ja der is altijd wel een meid slimmer of sterker dan een man, dat betekent nog niet dat ze meer recht hebben
  vrijdag 7 februari 2003 @ 12:00:13 #19
1687 poep
praat geen poep
pi_8328730
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:59 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Ja der is altijd wel een meid slimmer of sterker dan een man, dat betekent nog niet dat ze meer recht hebben

en andersom!
houdt van spannend...
pi_8328732
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:56 schreef DayDreamer het volgende:

[..]

lichamelijk niet maar geestelijk scheelt het meestal niet veel naar mijn mening dan. Waarom zou je iemand die anders is anders behandelen? vrouwen en mannen hebben naar mijn mening geen andere behandeling nodig...

ik zeg niet dat ze verschillend behandeld moeten worden, ik zeg alleen dat we wat meer zouden moeten vasthouden aan de oude rolverdeling.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 12:02:47 #21
46150 DayDreamer
Wat als.... hmmzz..
pi_8328778
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:59 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ik ben ook niet meer voor meer rechten maar voor gelijke rechten en plichten .. ik vind dat je vrouwen en mannen het zelfde moet behandelen.. waarom... omdat dat makkelijker is voor iedereen.. je hoeft je niet anders te gedragen naar een vrouw toe of naar een man toe.
Mooi he? .... alles...
  vrijdag 7 februari 2003 @ 12:02:51 #22
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8328780
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 11:53 schreef Bluppertje het volgende:

[..]

dat is het dus, mannen en vrouwen zijn NIET gelijk. Lichamelijk niet, en geestelijk ook niet, dus waarom krampachtig vasthouden aan het idee dat ze wel gelijkwaardig zijn?

Empirisch onderzoek heeft inderdaad aangetoond dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Sommige verschillen zijn zelfs goed (en fijn) om te zien.

Edoch, jij extrapoleert "verschillen" naar "niet-gelijkwaardig". Dat is een stap te ver omdat je fysieke en mentale verschillen vertaalt naar een rangorde.

Je bent anders: niet meer, niet minder

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  vrijdag 7 februari 2003 @ 12:03:40 #23
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_8328799
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:00 schreef Bluppertje het volgende:

[..]

ik zeg niet dat ze verschillend behandeld moeten worden, ik zeg alleen dat we wat meer zouden moeten vasthouden aan de oude rolverdeling.

Waarom? Want vrouwen zijn net zo geschikt voor een betaalde baan als mannen en mannen zijn ook geschikt voor het doen van het huishouden. Dus waarom terug naar de prehistorie?
pi_8328849
quote:
Waarom? Want vrouwen zijn net zo geschikt voor een betaalde baan als mannen en mannen zijn ook geschikt voor het doen van het huishouden. Dus waarom terug naar de prehistorie?
*herhaling*
elke vrouw die denkt dat vrouwen en mannen gelijk zijn
ga maar es een weekje in de staalindustrie werken oid.
pi_8328876
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:03 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

je overdrijft. het is niet zwart wit, ik zeg alleen dat we terug moeten naar een duidelijker rolverdeling, waarin een man een man is en een vrouw een vrouw. zo duidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')