#freethekuit is al dagenlang trending.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
De poster geeft aan dat het een wappiebraderie is. Geen boerenprotest.
Geen enkele boer die zit te wachten op Bouke van de Vrugt.
Komt er nog een minuutje stiltje ter nagedachtenis van de familie Kuit van BPOC2020?
Een lokale omroep doet verslag. Schande!!quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:48 schreef StephanL het volgende:
Omroepwest Gaat live bij de twee demonstraties vanaf 10:00. Die hebben ook niks beters te doen blijkbaar
Regionale omroep en ja dat is raar. Kan mij niet herinneren dat ik live verslag van een demo daar zag.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Een lokale omroep doet verslag. Schande!!
Ah een Rutte. Sterkte!quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Regionale omroep en ja dat is raar. Kan mij niet herinneren dat ik live verslag van een demo daar zag.
Tractorrrquote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:55 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben eindelijk genvesteerd in goede apparatuur en niet de telefoon van Arnold
raisaquote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:55 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben eindelijk genvesteerd in goede apparatuur en niet de telefoon van Arnold
Massaal janken om Duitse waterkanonnen maar het toejuichen als die op andere demonstranten worden gebruikt om de hoek.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
Mooi hoe die mensen zich 'strijder' noemen, maar gaan huilen als er ergens een ME-busje gezien is.
Strijder=iemand die met slecht weer soms buiten is.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
Mooi hoe die mensen zich 'strijder' noemen, maar gaan huilen als er ergens een ME-busje gezien is.
mssn dat ze strijden tegen ME busjes?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
https://www.europarl.euro(...)roductie-infografiekquote:Op donderdag 6 oktober 2022 14:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Contributie aan de EU is 1,04% van het BBP van iedere lidstaat. Voor Nederland is dat iets meer dan 6 miljard euro.
Van de EU-begroting gaat ongeveer 1/3 naar de agrarische sector. Deze sector in Nederland ontvangt jaarlijks 834 miljoen euro.
Nederland is nettobetaler (we betalen meer dan we terugkrijgen), maaaaaarrr de economische voordelen zijn veel groter, zeker voor een handelsland als Nederland.
quote:Het totaal van beide afspraken komt daarmee op 1.824,3 miljard.
Zie voor een meer uitgebreide toelichting deze link. In 2021 had 20% van de uitgaven van de Europese Unie betrekking op de Herstel en Veerkrachtplannen van de lidstaten (ook wel aangeduid als RRF), een belangrijk onderdeel van Next Generation EU.
quote:Donderdag 6 februari 2020, 22:56
Een derde van al het EU-geld gaat naar landbouw: is dat niet te veel?
Europese regeringsleiders bepalen de komende maanden of het EU-budget voor landbouw gaat groeien of krimpen. Het gaat om veel geld: alleen Nederlandse boeren krijgen jaarlijks al honderden miljoenen aan steun uit Brussel.
Er is de afgelopen tijd steeds meer kritiek op de verdeling van de Europese landbouwsubsidies. Het meeste geld komt namelijk terecht bij hele grote bedrijven, constateerde de New York Times onlangs na maandenlang onderzoek.
In Hongarije, bijvoorbeeld, zorgt premier Viktor Orban dat vele hectaren staatsgrond in handen komen van zijn eigen vrienden en familie, die er vervolgens tientallen miljoenen aan subsidie voor incasseren.
En de Tsjechische premier Andrej Babis heeft een eigen landbouwbedrijf, dat jaarlijks bijna 40 miljoen aan Europees geld opstrijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |