abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206201942
Semi klaagbaak topic, maar beter in muziek.

Ik beschouw gewone albums in de best gemasterde uitvoering beter dan al die special/limited/whatever editions bijelkaar.

Er is een reden waarom bepaalde uitvoeringen van tracks de 'cut' hebben gehaald en anderen niet.

Laatst zat ik weer eens een oud album van REM op shuffle te spelen via spotify toen er een voorstudie van een nummer voorbij kwam. Zat al te kijken of mijn koptelefoon kaduuk was, maar het bleek om een embryonale versie van een van hun hits te gaan. Heel leuk ter kennisgeving, misschien voor een studie, en vast heel leuk voor als je perse alles moet bezitten. Maar zelfs de producer heeft er zn best nog niet op gedaan en het laat niet echt het beste van de band zien.

Als het niet deze halfbakken versies zijn dan gooien ze er weleens slecht gemixte live versies op die een eigen album net niet waard zijn.

Klacht: Onder de noemer special edition reguliere albums opgedient krijgen waar men ook de tracks uit de prullenbak bij serveert.
pi_206202021
Ik zie net niet als een prullenbak, maar meer als een inkijkje in het ontstaan van een nummer.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_206202274
Deze van Jimi Hendrix vind ik wel bijzonder met een aantal leuke demo’s. Mijn favoriet is de compleet andere versie van Valleys of Neptune.


https://www.jimihendrix.com/music/hear-my-music/
pi_206218052
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:34 schreef Symphonic het volgende:
Ik zie net niet als een prullenbak, maar meer als een inkijkje in het ontstaan van een nummer.
Maar dat soort voorstudies heb je toch na 1x of tot de helft afspelen wel weer gehoord? :)

Van mij mogen ze een apart album maken met alleen demo's gescheiden van de reguliere versies. Prachtig als naslag, maar voor herhaaldelijk luisteren.. mwa.
pi_206222936
Terechte klacht.
Ik kreeg onlangs een reclame voor een "5th anniversary edition" :')

https://www.roughtrade.co(...)-anniversary-edition

Wel niet met prullenbaknummers, maar toch onnodige geldklopperij
pi_206223648
New Order loste het b.v. wel aardig op, zodat je het restafval kon laten liggen :)



pi_206224145
Het hangt er een beetje van af wat de reden is dat eerdere tracks het album niet hebben gehaald. “Kwalitiatief niet goed genoeg” is een andere reden dan “er was niet meer ruimte op een LP”. Bijv. nummers die wel goed genoeg waren voor een Japanse versie. Demo’s op een losse disc is sowieso een goed idee, maar als het al op hetzelfde schijfje moet niet plotseling wijzigingen maken in de albumvolgorde (ik kan nog steeds niet wennen aan Silver Springs op die plek).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')