Voor wie blokverwarming heeft:quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:35 schreef Stupidisco het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Kamerbrief over nadere uitwerking tijdelijk prijsplafond energie (4 oktober 2022)
https://www.rijksoverheid(...)prijsplafond-energie
Beslisnota bij Kamerbrief over nadere uitwerking tijdelijk prijsplafond energie (3 oktober 2022)
https://www.rijksoverheid(...)prijsplafond-energie
quote:Hoewel het tijdelijk
prijsplafond ook voor deze huishoudens geldt, heeft het prijsplafond een veel
beperkter effect op deze huishoudens dan op een vergelijkbaar huishouden zonder
blokverwarming. Voor het prijsplafond wordt immers gekeken naar het
appartementsgebouw alsof het één huishouden is. Het is in de gekozen
systematiek van het prijsplafond niet mogelijk om voor deze huishoudens een
andere methode toe te passen. Het kabinet onderzoekt daarom alternatieve
mogelijkheden om ook deze huishoudens in dezelfde mate ondersteuning te
kunnen bieden. Gekeken wordt daarbij of de bestaande teruggaveregeling in de
energiebelasting inzicht kan bieden in het aantal huishoudens achter een bepaalde
aansluiting. Het kabinet zal zich maximaal inspannen om een passende oplossing
te bieden, maar realiseert zich dat dit waarschijnlijk zeer lastig zal zijn.
Waarschijnlijk zijn het dus bloempotten, die lijken op 'terracotta' bloempotten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:45 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ff flink boenen onder de kraan zou voldoende moeten zijn.
Ik vraag me af of het nou echt goedkoper is wanneer kleine partijtjes tegen elkaar opbieden, dan wanneer heel Nederland massaal nationaal in bulk zou inkopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa voorheen profiteerden we natuurlijk als consument van de hevige onderlinge concurrentie
Als de heel Nederland zonder winstoogmerk in zou kopen zou dat door 40 bedrijfjes inderdaad niet goedkoper gedaan kunnen worden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het nou echt goedkoper is wanneer kleine partijtjes tegen elkaar opbieden, dan wanneer heel Nederland massaal nationaal in bulk zou inkopen.
Lol, al die feesboektokkies weer volledig over de zeik. De Action leeggetrokken met waxinekaarsjes, blijkt het uiteindelijk allemaal met een sisser af te lopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zal wel weer druk worden met de FACEBOOK volk ... allemaal van die potten gekocht , omdat ze de raad hadden op gevolgd..
Dus nu boos zijn en hun geld terug willen ...
Want ja Facebook had gezegd![]()
Voorlopig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Lol, al die feesboektokkies weer volledig over de zeik. De Action leeggetrokken met waxinekaarsjes, blijkt het uiteindelijk allemaal met een sisser af te lopen.
Ik zie ook niet in waarom een commercieel bedrijf het goedkoper zou kunnen leveren dan de overheid die in principe geen winst hoeft te maken. Of dat wellicht wel kan doen en dan de belastingen op werk kan verlagen. Liever meer voor energie betalen via de overheid en minder betalen over de uren die ik werk dan deze onzin.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa voorheen profiteerden we natuurlijk als consument van de hevige onderlinge concurrentie
Ik snap ook niet dat de Volkskrant dan zegt: "het bedrag zal niet iedereen direct uit de brand helpen". Bijna 200 euro per maand gratis energie. Als je dan nog steeds meer moet betalen dan je kunt opbrengen, moet je misschien ook eens naar je verbruik kijken.quote:
Het is goed, ik ben er blij mee..quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Lekker man, iedereen loopt te juichen hier om een sigaar uit eigen doos![]()
![]()
Nou ja, als ze niks doen is het ook niet goed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
beter uit eigen doos wat terug krijgen dan uit eigen doos betalenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Daarom: lekker in de winter een maand op vakantie gaan en de kachel uitlatenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:51 schreef Bosjetulpen het volgende:
De meeste huishoudens verbruiken natuurlijk in nov/dec/jan/feb ruim boven hun termijnbedrag. En mei/juni/juli/augustus er ruim onder.
Die 190,- is goed voor nog geen 100m2 aan gas hé. Daar zit je in een beetje wintermaand toch ook al aardig snel aan.
Want?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
Je zal net zonnepanelen hebben aangeschaft ....
Daarom stook ik ook in de zomer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:51 schreef Bosjetulpen het volgende:
De meeste huishoudens verbruiken natuurlijk in nov/dec/jan/feb ruim boven hun termijnbedrag. En mei/juni/juli/augustus er ruim onder.
Die 190,- is goed voor nog geen 100m2 aan gas hé. Daar zit je in een beetje wintermaand toch ook al aardig snel aan.
Een chatbot die genoemd is naar een fles sterke drank?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:05 schreef Scrummie het volgende:
Bailey van Eneco heeft er de brui aangegeven in de chat dus ik weet nog steeds niets.
Nee dit was een echt persoon.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:07 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Een chatbot die genoemd is naar een fles sterke drank?
Zelfmoord?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:05 schreef Scrummie het volgende:
Bailey van Eneco heeft er de brui aangegeven in de chat dus ik weet nog steeds niets.
Bailey s sterke drank noemen ...quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:07 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Een chatbot die genoemd is naar een fles sterke drank?
Deze man weet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom: lekker in de winter een maand op vakantie gaan en de kachel uitlaten
Ik verwacht eigenlijk dat de overheid, iedereen die alleen woont en die een of meerdere kamers vrij heeft, gaat verplichten om met een wildvreemde de woning te delen, om op die manier energie te kunnen besparen. Zodat alleen de overheid nog privacy heeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
Volgend jaar is het van mensen we hebben een berekening fout gemaakt , dus alles wat we aan energie kosten hebben betaald , moet terug.
En wel NU !!!
Zo Willem je nieuwe vliegtuig is binnen
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat de overheid, iedereen die alleen woont en die een of meerdere kamers vrij heeft, gaat verplichten om met een wildvreemde de woning te delen, om op die manier energie te kunnen besparen. Zodat alleen de overheid nog privacy heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |