Kwestie van tijd voordat de gasvoorraden leeg zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon data er bij pakken:
https://tradingeconomics.com/germany/bankruptcies
In Duitsland is het veel beter.
Dat zal in de UK niet anders zijn, daar hebben ze al aangekondigd dat de komende winter op sommige dagen er enkele uren lang geen stroom zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat de gasvoorraden leeg zijn.
Op zaterdag 8 oktober 2022 08:57 schreef Jaeger85 het volgende:
Dus wij lopen hier ons de schompus te lenen a 40 miljard om Rusland te boycotten en die Spaghettis zijn trots dat ze weer Russisch gas hebben, tijd om eens na te gaan wat we nog met de EU moeten als we die tyfus Spaghettis wel elke keer van geld mogen voorzien, maar als het op solidariteit aan komt ze ons een dikke vinger geven, krijg lekker een macaroni hart.quote:
Jij denkt dat we met de EU beter af zijn? Wij zullen nog veel dieper moeten gaan om de Zuidelijke landen weer te redden, de Britten bijten even 10 jaar door een zure appel heen en dan zijn er vanaf, ik schat dat het hier nog 20-30 jaar gaat duren, en geloof maar niet dat je pensioen dan nog bestaat.quote:
Zijn ze mee bezig (Venezuela) las ik in NRC.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wanneer gaan we alle sancties tegen landen als Iran en Venezuela opheffen?
https://en.m.wikipedia.or(...)_Reserves_(2014).svg
[ afbeelding ]
Iran en in mindere mate Venezuela hebben gigantische gasvoorraden en deze landen hebben de capaciteiten niet om speciale militaire operaties tegen andere landen uit te voeren. Dus opheffen sancties tegen Iran en Venezuela!!!
Waarom zou je melk voor de koffie verwarmen, ben je een wijf ofzoquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In de magnetron is wel goedkoper. Ik denk dat dat de allergoedkoopste manier van "koken" is.
Ik heb van die kookplaten maar ik verwarm tegenwoordig geen melk meer voor de koffie daarop. Die doe ik in de magnetron.
Historisch gezien redden de Britten zich altijd goed. Ik denk dit ook. Temeer omdat iedereen met een beetje verstand weet dat een muntunie niet kan als de economische kracht van de deelnemende landen zo verschillend is. Dit gaat de historie in als de grootste economische blunder ooit. De Britten hebben dat tijdig ingezien.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij denkt dat we met de EU beter af zijn? Wij zullen nog veel dieper moeten gaan om de Zuidelijke landen weer te redden, de Britten bijten even 10 jaar door een zure appel heen en dan zijn er vanaf, ik schat dat het hier nog 20-30 jaar gaat duren, en geloof maar niet dat je pensioen dan nog bestaat.
Waarop baseer je dat de Britten na 10 jaar door de zure appel heen bijten er vanaf zijn? Er is voor hen geen enkel alternatief om de handel met de EU te vervangen. Dezelfde EU landen waarmee ze door de Brexit handelsbarrière hebben opgeworpen. Handeldeals met landen aan de andere kant van de wereld blijken niets tot nauwelijks wat waard. Dat beginnen de Britten ook te beseffen en het tij is daar al langzaam aan het keren richting een nauwere relatie met de EU.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij denkt dat we met de EU beter af zijn? Wij zullen nog veel dieper moeten gaan om de Zuidelijke landen weer te redden, de Britten bijten even 10 jaar door een zure appel heen en dan zijn er vanaf, ik schat dat het hier nog 20-30 jaar gaat duren, en geloof maar niet dat je pensioen dan nog bestaat.
Toen hadden de Britten nog een een wereldrijk met allerlei kolonies die ze konden leegplunderen van grondstoffen. Na de tweede wereldoorlog werd de situatie anders en werden ze niet voor niets de sick man of Europe voordat ze EU lid werden. Die kant dreigen ze nu weer op te gaan. Het gaat daar op dit moment veel slechter dan in de EU. Vorige maand is hun valuta gecrasht en zijn bijna de helft van de penioenfondsen omgevallen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Historisch gezien redden de Britten zich altijd goed. Ik denk dit ook. Temeer omdat iedereen met een beetje verstand weet dat een muntunie niet kan als de economische kracht van de deelnemende landen zo verschillend is. Dit gaat de historie in als de grootste economische blunder ooit. De Britten hebben dat tijdig ingezien.
Er zijn zoveel landen die gewoon handelen met de EU, Norwegen om maar eens wat te noemen, alleen zitten wij met onze kloten gebonden via die klote Euro waardoor we door het zuiden uitgemolken worden, daarnaast altijd maar het fabeltje "de handel", als dat allemaal zo goed is he, hoe verklaar je dan dat de koopkracht sinds de invoering van de Euro in 22 jaar NIET gestegen is?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat de Britten na 10 jaar door de zure appel heen bijten er vanaf zijn? Er is voor hen geen enkel alternatief om de handel met de EU te vervangen. Dezelfde EU landen waarmee ze door de Brexit handelsbarrière hebben opgeworpen. Handeldeals met landen aan de andere kant van de wereld blijken niets tot nauwelijks wat waard. Dat beginnen de Britten ook te beseffen en het tij is daar al langzaam aan het keren richting een nauwere relatie met de EU.
Is de koopkracht in de 22 jaar vóór de invoering van de Euro wel gestegen dan?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn zoveel landen die gewoon handelen met de EU, Norwegen om maar eens wat te noemen, alleen zitten wij met onze kloten gebonden via die klote Euro waardoor we door het zuiden uitgemolken worden, daarnaast altijd maar het fabeltje "de handel", als dat allemaal zo goed is he, hoe verklaar je dan dat de koopkracht sinds de invoering van de Euro in 22 jaar NIET gestegen is?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. De Noorwegen vormen een douane-unie met de EU. De Britten willen afwijken van Europese standaarden en hun eigen kant opgaan. Daarmee maken ze handel met ons onmogelijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn zoveel landen die gewoon handelen met de EU, Norwegen om maar eens wat te noemen, alleen zitten wij met onze kloten gebonden via die klote Euro waardoor we door het zuiden uitgemolken worden, daarnaast altijd maar het fabeltje "de handel", als dat allemaal zo goed is he, hoe verklaar je dan dat de koopkracht sinds de invoering van de Euro in 22 jaar NIET gestegen is?
Ik weet uit eigen ervaring en vele anderen dat het met de invoering van de Euro wel heel hard achteruit ging, dat ik de dag ervoor nog een gulden voor een kop koffie op het station betaalde, en de dag erna een euro, en zo kan ik nog wel een hele riedel noemen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is de koopkracht in de 22 jaar vóór de invoering van de Euro wel gestegen dan?
Die Britten zitten straks in ieder geval niet meer vast aan een ellendige hoeveelheid landen die het ook maar enigszins vertikken om de broekriem aan te trekken, dat je handel daarmee wat lastiger word is vervelend, maar ze zullen niet zoals ons naar de kloten gaan, daarnaast is het VK al een tijdje de banden aan het aanhalen met bijvoorbeeld de VS en Australië, en als de wereld toch naar de tyfus gaat zal wereldwijd een heel andere moraal wat handel betreft ontstaan, kortom dan ga je gewoon lekker met schurkenstaten handelen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. De Noorwegen vormen een douane-unie met de EU. De Britten willen afwijken van Europese standaarden en hun eigen kant opgaan. Daarmee maken ze handel met ons onmogelijk.
Het is niet gestegen vanwege ons verrotte systeem waarbij al het geld wegvloeit naar de rijke elite. Daarom wordt de vermogensongelijkheid ook met elk jaar groter.
Ze gaan op dit moment al naar de kloten. Hun export is ingestort, hun valuta doet het nog slechter dan de euro en hun economische groei blijft ook achter. Steeds meer Britten beginnen in te zien dat Brexit een heel slecht idee is geweest. Zelfs tijdens de laatste Tories conference werden alle schadelijke aspecten van Brexit openlijk besproken. Er is daar echt een ontwikkeling gaande dat ze weer dichterbij de EU gaan komen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Britten zitten straks in ieder geval niet meer vast aan een ellendige hoeveelheid landen die het ook maar enigszins vertikken om de broekriem aan te trekken, dat je handel daarmee wat lastiger word is vervelend, maar ze zullen niet zoals ons naar de kloten gaan, daarnaast is het VK al een tijdje de banden aan het aanhalen met bijvoorbeeld de VS en Australië, en als de wereld toch naar de tyfus gaat zal wereldwijd een heel andere moraal wat handel betreft ontstaan, kortom dan ga je gewoon lekker met schurkenstaten handelen.
Dat hun economie is ingestort is inderdaad omdat ze gewoon slechte afspraken hebben gemaakt, zeker als eiland niet heel handig, daarnaast is de UK al een tijdje een overrated land, maar laten we niet doen of dit allemaal de schuld van de Brexit is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen de EU ansich, sterker nog op een hele hoop gebieden vind ik samenwerking en regels prima, alleen een muntunie met veel zwakke landen is de domste beslissing ooit, veel was onder het mom: "ja Nederland is een export land", no shit Sherlock, zijn we al 400 jaar. Maar goed, in dit tempo gaat het vrij hard en zal de Euro binnen een paar jaartjes ploffen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze gaan op dit moment al naar de kloten. Hun export is ingestort, hun valuta doet het nog slechter dan de euro en hun economische groei blijft ook achter. Steeds meer Britten beginnen in te zien dat Brexit een heel slecht idee is geweest. Zelfs tijdens de laatste Tories conference werden alle schadelijke aspecten van Brexit openlijk besproken. Er is daar echt een ontwikkeling gaande dat ze weer dichterbij de EU gaan komen.
Door de economisch wetmatigheid zwaartekrachtmodel van handel valt handel met je buurlanden niet te vervangen door handel met landen aan de andere kant van de wereld. Dat is veel te duur.
Ja, volgens mij hangt de op- en ondergang van je economie vooral af van je belangrijkste handelspartners en die zitten meestal in je regio. Misschien dat de EU ooit ten onder gaat, maar waarschijnlijk heeft het uiteindelijk weinig nut om er voortijdig uit te stappen, want je wordt toch in de stroom mee geslurpt. Dan kan je maar beter blijven zitten. Als de boel ooit uit elkaar knalt, dan zie ik ook niet de gulden terug keren. Waarschijnlijk komt een kleinschaliger munt terug met gelijkgezinde landen. Met een land als Duitsland als het kan, maar in ieder geval met België en Luxemburg.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze gaan op dit moment al naar de kloten. Hun export is ingestort, hun valuta doet het nog slechter dan de euro en hun economische groei blijft ook achter. Steeds meer Britten beginnen in te zien dat Brexit een heel slecht idee is geweest. Zelfs tijdens de laatste Tories conference werden alle schadelijke aspecten van Brexit openlijk besproken. Er is daar echt een ontwikkeling gaande dat ze weer dichterbij de EU gaan komen.
Door de economisch wetmatigheid zwaartekrachtmodel van handel valt handel met je buurlanden niet te vervangen door handel met landen aan de andere kant van de wereld. Dat is veel te duur.
Nou ja het gaat zoals het gaat. Het is een wilskrachtig volk. Als je ziet wat ze gedaan hebben in WO 2. Zeer heldhaftig. Zij komen er wel. M.i. veruit de beste beslissing die ze ooit genomen hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Toen hadden de Britten nog een een wereldrijk met allerlei kolonies die ze konden leegplunderen van grondstoffen. Na de tweede wereldoorlog werd de situatie anders en werden ze niet voor niets de sick man of Europe voordat ze EU lid werden. Die kant dreigen ze nu weer op te gaan. Het gaat daar op dit moment veel slechter dan in de EU. Vorige maand is hun valuta gecrasht en zijn bijna de helft van de penioenfondsen omgevallen.
De Pensioenfondsen zullen hun centen wel hebben uitgeleend tegen 30 jaar 2%, mooi man met deze inflatiequote:Op zondag 9 oktober 2022 21:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja het gaat zoals het gaat. Het is een wilskrachtig volk. Als je ziet wat ze gedaan hebben in WO 2. Zeer heldhaftig. Zij komen er wel. M.i. veruit de beste beslissing die ze ooit genomen hebben.
En niet vergeten dat onze pensioenfondsen eveneens gestoeld zijn op gebakken lucht.
Ik doe er veel melk bij. Niet een scheutje koffiemelk. Anders heb je gewoon heel erg lauwe koffie.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je melk voor de koffie verwarmen, ben je een wijf ofzo![]()
![]()
![]()
Bahquote:Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik doe er veel melk bij. Niet een scheutje koffiemelk. Anders heb je gewoon heel erg lauwe koffie.
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Want dan ga ik ook lekker aan arbitrage doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |