abonnement Unibet Coolblue
pi_206264441
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
En haal die gedubbelde renners uit koers :')
Rijden in een andere klasse.
pi_206264468
Hij was wel 2e in dwars door het Hageland he :P en 2e in Antwerp port epic.

Het is een veldrijder he. maar MVDP is dat ook.
pi_206264501
zwaait er daar nu iemand met de Russische vlag :')

Zal wel de slovaakse zijn.
  Moderator zondag 9 oktober 2022 @ 16:12:55 #154
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206264517
Matje brons
pi_206264526
overdrijf ik als ik zeg dat ik verwacht had dat MVDP dit met de vingers in de neus ging winnen?
pi_206264538
Zelfs als Belg ben ik niet echt tevreden met de winnaar :D
pi_206264542
Heeft potentie, maar een waslijst aan verbeterpunten.
pi_206264562
Je verwacht telkens dat Renaat en Jose iets zeggen :') maar het is zonder commentaar _O-
  zondag 9 oktober 2022 @ 16:18:36 #159
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206264600
Gestopte renners op 12 en 15 :')
pi_206264603
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 15:50 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Uiteindelijk maken renners de koers. Met de grote voorsprong voor Vermeersch en Oss is de wedstrijd veel te vroeg in het slot gevallen. Daarentegen kan een mooi parcours zoals Strade Bianche wel mooie plaatjes geven zodat het toch leuk is om te kijken. Dit WK heeft beide niet.

Unbound is volgens mij wel leuk. Een lange endurance over, ik denk, 80% onverhard. Helaas was dat niet te bekijken (ja voor honderd euro of zo :') ). Dat "gezellige" Amerikaanse aspect hoeft voor mij ook niet, leuk voor de deelnemers zelf.
Renners maken de koers, ja.

Ik denk dat Unbound vooral leuk is om zelf te rijden en mee te doen aan zo'n event. Wat minder om te kijken. 80% onverhard en dan de afstand die ze rijden, dat zijn dan ook vrij grote verschillen. Het duurt ook gewoon veel te lang om er een uitzending van te maken.

Een Strade Bianchi-achtig iets is dan voor de meeste mensen leuker om naar te kijken op tv.

Vandaag zat de koers tegen qua spanning en werd het ook nog eens allemaal erg slecht in beeld gebracht.
pi_206264708
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 15:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Niet bepaald.

Maar denk dat het dat ook niet zou zijn als 'n stel Amerikaanse hippies op tv 320 km gaan gravelen en dan daarna samen 'n biertje drinken en 'n steak van de grill vreten.
Volgens mij trainen die gasten, Stetina en Boswell etc., wel als gekken hoor. LtD in ieder geval wel.

Ze waren er niet bij, want het stond ze niet aan. Dat is ook wel een beetje de bottom-line bij die gasten. Gravel is veel opener, toegankelijker en met meer onderlinge sportiviteit dan op de weg. Maar dan wel binnen de kaders die die gasten zelf stellen. En natuurlijk alles om hun sponsoren te pleasen.

Ik zou VDP enzo wel eens in zo’n Unbound willen zien rijden. Het niveauverschil is wel groot.
  zondag 9 oktober 2022 @ 16:26:31 #162
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206264709
Ik heb nog steeds het beeld van Vermeersch die woedend was dat ie Riesebeek net niet bij kon halen :') Stuurkloppend met Senechal in het wiel :')
pi_206264732
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Gestopte renners op 12 en 15 :')
Moet zijn dat ze te vroeg gestopt zijn en dat ze in theorie nog mee zouden kunnen.
pi_206264762
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zelfs als Belg ben ik niet echt tevreden met de winnaar :D
twitter


Mathieu is er blijkbaar wel blij mee.
pi_206264778
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Volgens mij trainen die gasten, Stetina en Boswell etc., wel als gekken hoor. LtD in ieder geval wel.

Ze waren er niet bij, want het stond ze niet aan. Dat is ook wel een beetje de bottom-line bij die gasten. Gravel is veel opener, toegankelijker en met meer onderlinge sportiviteit dan op de weg. Maar dan wel binnen de kaders die die gasten zelf stellen. En natuurlijk alles om hun sponsoren te pleasen.

Ik zou VDP enzo wel eens in zo’n Unbound willen zien rijden. Het niveauverschil is wel groot.
Ja, dat moet wel. En zijn natuurlijk ook ex-pro's die vanuit de WT rechtstreeks in het gravelen terecht zijn gekomen.

Dat het allemaal wat losser is, is ook wel een beetje inherent aan dat zoiets nog in de kinderschoenen staat. Als het ooit echt om de knikkers gaat, dan verdwijnt die zogenaamde sportiviteit wel wat.

Als v/d Poel zich richt op zo'n unbound en in vorm is, is hij wel de meerdere van Boswell en Stetina (denk ik).
pi_206264790
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:28 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Moet zijn dat ze te vroeg gestopt zijn en dat ze in theorie nog mee zouden kunnen.
Piotr Havik kreeg geen kans bij een Pro- of WT-team. Stage lopen bij Katusha omdat hij een of andere hometrainerwedstrijd had gewonnen.

Als 'ie Belg of Fransoos was geweest, had 'ie natuurlijk allang de kans gehad in een Pro Tour-team. Voor dit soort renners zou een Nederlands Pro Tour-team prima zijn.
pi_206265256
Mathieu de morele winnaar
Jack does it in real time...
pi_206265303
Verliest Mathieu hier weer een wereldtitel?
  zondag 9 oktober 2022 @ 17:21:36 #169
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206265388
quote:
Lekker pilsen op zondagmiddag Bob?
  Moderator zondag 9 oktober 2022 @ 17:31:59 #171
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206265485
  zondag 9 oktober 2022 @ 17:45:00 #172
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206265668
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:24 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Lekker pilsen op zondagmiddag Bob?
Wat dan?
  zondag 9 oktober 2022 @ 18:14:37 #173
194695 franklop
Fran knock
pi_206266201
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:45 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Wat dan?
Dit is geen SC
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_206266229
Gravel-topper Ivar Slik 37e.
pi_206266328
De NOS had zowaar een samenvatting, al ging het meer om interviews met Matje en tussendoor wat koersbeelden
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:24:55 #176
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206267239
Wel geniaal dat er geen enkel beeld is van het beslissende moment :')
pi_206270399
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:11 schreef Van_Poppel het volgende:
Gosse heeft geen prettige stem.
Inderdaad, jeetje zeg.
pi_206270417
quote:
9s.gif Op zondag 9 oktober 2022 15:24 schreef DeeBee het volgende:
Alle gravel "profs" ook nergens te zien, deze scene is Sirk du Zoleil.
Die waren niet voor niets woest dat er allerlei profs mee mochten doen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 09:23:22 #179
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_206271838
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Volgens mij trainen die gasten, Stetina en Boswell etc., wel als gekken hoor. LtD in ieder geval wel.

Ze waren er niet bij, want het stond ze niet aan. Dat is ook wel een beetje de bottom-line bij die gasten. Gravel is veel opener, toegankelijker en met meer onderlinge sportiviteit dan op de weg. Maar dan wel binnen de kaders die die gasten zelf stellen. En natuurlijk alles om hun sponsoren te pleasen.

Ik zou VDP enzo wel eens in zo’n Unbound willen zien rijden. Het niveauverschil is wel groot.
Uiteindelijk is en blijft het gewoon wielrennen en kunnen al die wegprofs een wattage trappen over een x aantal uur waar die 'prof' gravelaars gewoonweg bij lange na niet aan komen. Misschien inderdaad met zo'n unbound dat je een verschil gaat zien met de echte gravelaars omdat je dan meer in de ultraduur komt maar onder de 200km gaan die gravelaars het nooit winnen van wegprofs.
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:06:48 #180
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_206272350
En niks tegen LtD, maar die deed de laatste jaren als wegrenner op geen enkele manier meer mee om de prijzen (en eigenlijk daarvoor ook al niet, Karsten Kroon vertelde al wel eens over het totale onvermogen van 'm om te sprinten) en als ie dan op z'n 40e opeens bij de besten meekan in het gravelcircuit zegt dat ook wel iets over het niveau. Verder geef ik m natuurlijk helemaal gelijk dat ie dat is gaan doen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:33:39 #181
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206272636
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
En niks tegen LtD, maar die deed de laatste jaren als wegrenner op geen enkele manier meer mee om de prijzen (en eigenlijk daarvoor ook al niet, Karsten Kroon vertelde al wel eens over het totale onvermogen van 'm om te sprinten) en als ie dan op z'n 40e opeens bij de besten meekan in het gravelcircuit zegt dat ook wel iets over het niveau. Verder geef ik m natuurlijk helemaal gelijk dat ie dat is gaan doen.
https://www.athlinks.com/(...)urse/2272865/Results

Dat valt allemaal best wel mee. Zodra Keegan Swenson ergens aan de start staat wordt hij in de meeste gevallen op kwartier. In de laatste twee keer Leadville zelfs tweemaal op een uur. Zijn beste resultaten komen in Unbound waar je 9 uur op de fiets zit en hij vol in de wind desalniettemin gemiddeld 300 watt trapt. Qua duur onvergelijkbaar met een wegrit.

Zo kun je het ook omdraaien. Keegan Swenson, wiens ervaring op de weg niet heel veel verder gaat dan de State Championships van Utah en niet eens op een afgestelde fiets reed, gaat tot de laatste ronde mee in Wollongong.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_206273659
Ivar Slik zei in de WF podcast dat die Amerikaanse gravel pro's gewoon bang waren om gigantisch af te gaan op het WK.
pi_206281974
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:04 schreef Halcon het volgende:
Ivar Slik zei in de WF podcast dat die Amerikaanse gravel pro's gewoon bang waren om gigantisch af te gaan op het WK.
Koninkjes in hun eigen koninkrijk :D
pi_206427833
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 06:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Koninkjes in hun eigen koninkrijk :D
Ja. Beetje het sfeertje van de begindagen van mountainbiken volgens mij.
pi_206784748
quote:
WK gravel 2024 voorgesteld: start in Halle en finish in Leuven, door de Brabantse Wouden met minstens 70 procent offroad

Leuven is de finishplaats van het WK gravel dat in oktober 2024 in België wordt gehouden. De startplaats is Halle. Als voorsmaakje is er het allereerste BK gravel dat volgend jaar op 15 oktober met start en aankomst in Oud-Heverlee wordt gehouden.

De wereldkampioenschappen op de weg van 2021 liggen nog maar vers in het geheugen, of Leuven is opnieuw in beeld als the place to be voor het allereerste WK gravel dat in ons land plaatsvindt.

Organisator Golazo maakte dat samen met Vlaanderen en de provincie Vlaams-Brabant dinsdagmiddag bekend in Holiday Inn Diegem. In tegenstelling tot het WK in Veneto zal de titelstrijd dit keer wel écht door de bossen trekken. Parcoursbouwer Erwin Vervecken garandeert minstens 70 procent offroad. Tot jolijt van de aanwezige wereldkampioen Gianni Vermeersch (Alpecin-Deceuninck), die een monsterontsnapping in Veneto tot een goed einde bracht.

Het parcours loopt door de Brabantse Wouden, dat kandidaat is om de titel van Nationaal Park te krijgen. Te beginnen met een lus rond Halle om dan via het Hallerbos en het Zoniënwoud naar het Meerdaalwoud te trekken. Het exacte traject wordt pas vastgelegd na consultatie van het Agentschap Natuur en Bos en de diverse gemeenten. “Op deze manier kunnen we na het 100ste WK op de weg, dat in 2021 in Leuven plaatsvond, Vlaanderen opnieuw tonen als wielernatie met groot organisatorisch talent”, zegt Ben Weyts, Vlaams minister van Sport. “Door grote (sport-)evenementen naar Vlaanderen te halen, tonen we onze Vlaamse troeven. We kijken daarbij niet alleen naar populaire sporten. Ook voor zijtakken van populaire sporten of nichesporten maken we weloverwogen keuzes waarvan we verwachten dat de baten groter zijn dan de kosten. Het WK gravel past in deze logica”, aldus Weyts. “Bij de wereldkampioenschappen op de weg in Leuven spraken we over een investering van overheidswege van 13 miljoen euro en een economische return van bijna 26 miljoen euro. Hier hebben we het over een investering van 300.000 euro van de Vlaamse overheid in een budget dat rond het miljoen euro draait.”

Volgens Vlaams minister van Toerisme en Natuur, Zuhal Demir “brengt geen enkele fietsdiscipline je zo dicht bij de natuur als gravelfietsen”. Wereldkampioen Gianni Vermeersch drukt het anders uit: “Gravel is de perfecte combinatie van wegwielrennen en veldrijden. “Je hebt de lange duur nodig van de weg en de techniciteit van het veldrijden.”

De datum van de wereldkampioenschappen ligt nog niet vast, maar er wordt gemikt op het weekend van 5 en 6 oktober. Op zaterdag zouden de vrouwen en de masters rijden, op zondag de mannen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')