abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:00:10 #1
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206183889
Ja, er is het centrale wappietopic, maar dit is zo'n fantastisch epistel. Gaarne reken ik op coulantie van de heren mods, dit is een eigen topic waard.

quote:
‘Kinderen van het licht, sta op!’ Het is de apotheose van de avond. De vierduizend bezoekers in Rotterdam Ahoy rijzen als één man op, juichend, klappend, stralend. Ze warmen zich aan elkaar, voor even weg uit de schijnwereld van media, wetenschap en politiek. Hier wordt een Nieuwe Wereld geboren van vrije mensen, zonder vaccins, digitaal geld en vooral: zonder ‘mentale slaven’. Maar de beweging kent ook een schaduwzijde, zo merkt verslaggever Paul Verspeek. Hij dompelde zich onder bij het spirituele evenement, sprak met bezoekers en luisterde naar de sprekers.

Binnenkomen is nog niet eenvoudig. Als journalist kun je doorgaans overal bij zijn en liggen de lonkende persberichten klaar. Hier is alles anders. Medeorganisator Isa Kriens zegt mij via de mail dat er geen plek is, dat ze geen tijd heeft voor een interview en dat ze ook minder goede ervaringen heeft met journalisten. Het evenement ‘That’s the Spirit - Talk XXL’ is in no time uitverkocht, ondanks dat de kaartjes 40 tot 80 euro kosten. Via ticketswap lukt het me op de valreep alsnog en het voelt bijna als een undercoveroperatie.

Revolutionaire omwenteling
Het thema van de avond is ‘Skip news, watch life’. Wederom een bevestiging dat de ‘main stream media’ hier niet zo geliefd zijn. Waarom niet? Omdat die handelen in opdracht van de elite en meehelpen de zogenaamde hoaxes rond klimaat en corona te verspreiden. De avond bestaat uit vijf sprekers en die zullen allen deze boodschap uitdragen. En nog veel meer: we staan aan de vooravond van een revolutionaire omwenteling van de kosmos waarin de mens weer terugkeert naar zijn oorsprong, naar zichzelf. Het is zweverig en keiharde maatschappijkritiek ineen. Gele hesjes vervangen door priestergewaden.



“Maar noem ons geen wappies of complotdenkers”, zegt Ronald (40) uit Almelo. “Dan zet je ons in een hoek, het is zo beperkend. Je sluit meerdere perspectieven uit. Ik ben juist meer gaan onderzoeken dan media en wetenschap mij vertelden. Ik heb verstand van data en ben geschrokken van de cijfers die ik vond over de nadelen van vaccins.”
Het evenement is in RTM Stage, een bekende plek voor mij: hier haalde ik in januari mijn boosterprik. Ronald kan er wel om lachen. “Ik denk dat het aantal gevaccineerden vanavond wel onder het landelijk gemiddelde zit.” Hij is samen met Charmain (40) naar Rotterdam gekomen. “Het was vooral mijn idee”, zegt zij. “Ik heb altijd belangstelling voor het spirituele gehad, misschien heeft dat met mijn Indonesische roots te maken.”

Charmain geeft vooral hoog op van astrologe Karen Hamaker, die via de Jungiaanse psychologie inzicht heeft gekregen in ‘commissies die boven de regeringen hangen’. Het zal niet voor het laatst vanavond zijn dat ik hoor over de mens als marionetpop van de elite. WEF, EU, VN, WHO, centrale banken, illuminati: alles komt langs. Bottomline: door de technocratische revolutie is de mens vervreemd geraakt van de aarde, de waarheid en zichzelf en leeft in een totalitaire staat. Boodschap: neem het heft in eigen handen, wantrouw alle instituties. Steeds als de woorden ‘bron’, ‘hart’, ‘oorsprong’, ‘zelf’ en ‘ziel’ klinken, gaat er een lichte wave door de zaal van knikkende hoofden.



Naast Isa Kriens is Jorn Luka de host van de avond. Hij geniet enige bekendheid op social media door zijn podcasts met gelijkgestemden. Interviews van gerust dik twee uur lang, maar wie ik ook spreek in Ahoy, ze hebben ze allemaal moeiteloos en ademloos bekeken en beluisterd. De podcast heet The Trueman Show, geen toevallige verwijzing naar de film The Truman Show waarin Jim Carrey niet doorheeft dat zijn wereld een decor is, zijn leven een realitysoap. Luka mag de quote graag gebruiken: ‘The Truman Show is geen fictie maar een documentaire’. Hetzelfde geldt voor The Matrix: het is echt. We zijn verzeild geraakt in een poppenkast.
Jorn Luka reisde speciaal af naar Engeland om de koning van het complot, David Icke, te interviewen. Icke stelt dat de wereld wordt geregeerd door een elite, de illuminati, die afstammen van buitenaardse reptielen. Corona en 5G zijn slechts middelen om de bevolking onder controle te krijgen.

Icke is er vanavond niet, wel een man die minstens zoveel enthousiasme oproept in de zaal: Marcel Messing. A la David Icke beweert hij dat Hitler zijn technologische kennis destijds via een medium kreeg doorgebriefd van superieure aliens die op de planeet Aldebaran leven. Waarvan akte.

De 77-jarige antropoloog en filosoof kondigt zijn laatste openbare optreden aan en elke oneliner wordt begroet met een daverend applaus. Complotten bestaan, de paus is de grote misleider van het Vaticaan, de CIA een leugenfabriek. Hij is zeer welbespraakt, orakel en goeroe tegelijk.



Margritta (58) en Suzan (51) zijn met name voor hem uit de Achterhoek gekomen. Margritta is natuurkundige en behandelt honden en paarden met behulp van de natuurgeneeskunde. Suzan is energetisch kapster. Ze zijn bepaald niet de enigen in de zaal met een grote belangstelling voor het paranormale en paramedische.
Margritta vertelt dat zij Messing al heel lang kent. “Via mijn ouders, lang geleden, zag ik hem al optreden in kleine zaaltjes. Als je dan ziet hoe groot het nu is geworden, dan merk je dat er echt wel wat aan de hand is. Wij zijn het begin van de kritische massa.” Ook haar vriendin Suzan ziet de verschuivingen. “Ik zit in appgroepjes met mensen die ik eerst niet kende. Je voelt de verandering, de verbinding, de awakening. De elite is uitgespeeld.” De pandemie heeft velen de ogen geopend, stellen zij.

Jurist gemeente Rotterdam
Het persoonlijke verhaal van organisator Isa Kriens (35) uit Rotterdam is exemplarisch voor die awakening. Ze werkte als senior jurist bij het ministerie van Financiën en bij de gemeente Rotterdam, tot ze van de ene op de andere dag besloot haar baan op te geven. Het bestuderen van de coronawetgeving gaf haar een schok en deed haar beseffen dat de Staat het leven van gewone mensen volledig kon beheersen. Daar wilde ze geen deel meer van uitmaken.

“Het viel als een bak ijs over mij heen”, heeft zij in interviews op social media gezegd. “Door de wet was machtsmisbruik en willekeur mogelijk. Ik ben wakker geworden door corona, was eerst boos en toen ging het vuur branden; ik moet hier iets tegen doen.”

In haar wereldbeeld ging een en ander ‘schuiven’: 9/11, ritueel satanisch misbruik, de rol van de WHO, alles kwam in een nieuw licht te staan. “Ik pelde de lagen af en er bleef alleen Isa over. Als een paard zonder ruiter dat uit de wei was gesprongen.” Het veranderde ook haar kijk op haar vrienden. “Kan je in diepere verbinding leven met mensen die een QR-code gebruiken?”

Als Isa het podium opstapt, zegt zij dat ze ‘trots en nederig is’. “Lieve mensen, ik moet nu al huilen. Dit is een collectief proces van ontwaken. Dit is het echte leven, het echte weten. Maar ik wil ook Ahoy bedanken. De gevestigde orde heeft ons ontvangen, we doen het samen.” Applaus.
Na elkaar vertolken de sprekers een nostalgische hang naar een verloren paradijs. Lord of the Rings, de Bhagavad Gita, de Duitse mystici, Plato: oeroude wijsheden worden versmolten tot een nieuwe religie van ‘de kinderen van het licht’. Maar hier beleven vierduizend mensen niet zomaar een hobby, dit is bloedserieus. Marcel Messing bijvoorbeeld ziet J.R.R. Tolkien als een ingewijde die in Lord of the Rings onthulde dat de elite in het geheim onderaardse tunnels heeft laten graven.

'Betaal geen belastingen'
We gaan nog een stapje verder, want de ideeën kunnen verstrekkende gevolgen hebben. Karen Hamaker roept de menigte op alleen nog maar met contant geld te betalen. “Sta niet toe dat ze je digitaal kunnen controleren”. Luid applaus. De Belgische econoom Brecht Arnaert laat schema’s zien van de staatsinstellingen die corrupt zijn. Hij zegt het bijna terloops: “Betaal geen belastingen meer.”

Arnaert houdt op 23 juli van dit jaar een Dissidenten BBQ waarin hij de genodigden opdraagt “zich te onttrekken aan het systeem. Word soeverein, leg voorraden aan voor de winter, want dat er problemen komen, staat vast.” Een goede bekende van Arnaert, Yannick Verdyck, was aanwezig op die barbecue en verkondigde: “Stap eruit, doe niet meer mee.” Brecht Arnaert liet hem eerder een manifest schrijven als ‘prepper’, als iemand die zich voorbereidt op barre, bijna apocalyptische tijden.



De belangrijkste tips van Verdyck: leg een voedselvoorraad voor zes maanden aan én koop een wapen om je te kunnen verdedigen. Afgelopen woensdag is de 36-jarige Yannick Verdyck doodgeschoten in een woning in het Belgische Merksem. De politie vreesde een terroristische aanslag van zijn kant, viel het huis binnen alwaar zij door de bewapende prepper werden opgewacht. Om zichzelf te redden, schoten ze hem neer. In de woning werden meer dan honderd wapens aangetroffen.

Is dat de uiterste consequentie van ‘een soeverein mens’ of van het luisteren naar jezelf en het wantrouwen van alle instituten? Het is een vraag die deze avond in Ahoy niet wordt gesteld. Want dit is geen avond van kritische vragen. Wat te denken van de filosofie van Marcel Messing waarbij de joodse Kazaren achter alle machtigen der aarde zitten, een duidelijk antisemitische theorie?

Antisemitisme
Messing gelooft ook in de Protocollen van Zion, een geschrift waarin joodse leiders zouden hebben besproken hoe zij de wereld gaan overnemen. Het gefabriceerde document is al lange tijd voedingsbodem voor antisemieten, de nazi’s incluis. In zijn ogen spelen de ‘Zionistische lobby’ en de joodse bankiersfamilie Rothschild bepalende rollen in de wereldgeschiedenis.

In Ahoy is het ook veelvuldig te horen: de macht van de centrale banken, Klaus Schwab en zijn WEF, The Great Reset. Maar antisemitisme? Als ik het aan de bezoekers voorleg, kijken ze oprecht verbaasd. Natuurgenezer Margritta, die Messing dus al heel lang volgt en bewondert, vindt bij die theorieën niet haar inspiratie. “Wat hij over de joden zegt, is voor mij bijzaak. Als het joodse mensen zijn op belangrijke posten, dat is dan zo. Maar je moet mensen afrekenen op hun daden, niet op hun joods-zijn.”

Ook de wereld van de prepper staat ver van hen af. Nee, ze zijn bezig met spiritualiteit en verbinding, niet met uitsluiting. Dat gevoel wordt uitgedragen als de avond in Ahoy eindigt met samenzang: het nummer ‘Hilversum 3’ van Herman van Veen. Een weemoedig lied over vroeger waar ieder ‘zijn eigen stem’ nog had. Een avond van de hoop. “Een speciaal soort kracht komt eraan. Onze spieren zullen resoneren rond onze botten, gelijk snaren van een instrument.” Het is een avond zwanger van beeldspraak. En van wonderen. “Veel niet-gevaccineerden om me heen worden plotseling zwanger, ook zij die gesteriliseerd waren. Alsof er iets gecompenseerd moet worden”, zegt Karen Hamaker.

Het is onmiskenbaar: deze vierduizend mensen, die zichzelf als de voorbode van iets veel groters zien, hebben een geweldige avond beleefd. “Wow, dit raakt mij heel diep.” “Fantastisch, dit helpt mij zo op de weg die ik ben ingeslagen.”

Als ik laat in de avond terugloop naar metrostation Zuidplein vraag ik mij af waarvan ik getuige ben geweest. Het wantrouwen naar mij als journalist was tastbaar, maar ik heb alleen vriendelijke, bevlogen mensen ontmoet. Gemiddeld hoog opgeleid, zo schat ik. Ze genoten ervan om even samen in Ahoy te kunnen schuilen voor de 'totalitaire staat'. Het is een avond geweest vol spannende en gewichtige sprookjes maar wie dieper graaft, ziet de draken op de loer liggen.

Suzan en Margritta uit de Achterhoek willen het tot slot wel graag weten: hoe vaak worden stukken van mij nou op de redactie verbeterd of ingetrokken? Ik heb toch niet de vrijheid te schrijven wat ik wil? Ja hoor, antwoord ik. Het was ook mijn eigen initiatief om hier vanavond te zijn. Ze knikken, al lijken ze nog niet helemaal overtuigd dat ik niet op de loonlijst sta van Klaus Schwab of George Soros. “En dan kunnen we dat ook gewoon teruglezen, online?” Zeker, als er van hogerhand niet wordt ingegrepen, dan is dit stuk gewoon op rijnmond.nl te lezen.
https://www.rijnmond.nl/n(...)eblieft-geen-wappies
Put these foolish ambitions to rest.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 22:05:33 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206183944
"Margritta is natuurkundige en behandelt honden en paarden met behulp van de natuurgeneeskunde."

Natuurkundige? :') _O- Denkt ze dat ze natuurkundige is omdat ze iets met de natuur doet? _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:09:11 #3
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206183976
quote:
84s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:05 schreef Starhopper het volgende:
"Margritta is natuurkundige en behandelt honden en paarden met behulp van de natuurgeneeskunde."

Natuurkundige? :') _O- Denkt ze dat ze natuurkundige is omdat ze iets met de natuur doet? _O-
Energetisch kapster.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_206184003
quote:
Suzan is energetisch kapster.
:D
You need to be cold to be queen.
pi_206184098
Ik ben in het verleden wel op paranormale beurzen geweest en zat een beetje in dat wereldje, en ik herken wel dingen. Daar liepen ook figuren rond zoals hier beschreven. Wat dat betreft weinig nieuws, alleen door corona heeft het wel een boost gekregen. Overigens zeiden ze toen ook al dat we "aan de vooravond van een revolutionaire omwenteling van de kosmos" stonden. Dat zegt men al sinds het begin der tijden.
pi_206184129
De enige relevante vraag die ik kan bedenken over dit congres is: viel er nog wat leuks te neuken?
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:25:56 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206184196
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:17 schreef Farenji het volgende:
Ik ben in het verleden wel op paranormale beurzen geweest en zat een beetje in dat wereldje, en ik herken wel dingen. Daar liepen ook figuren rond zoals hier beschreven. Wat dat betreft weinig nieuws, alleen door corona heeft het wel een boost gekregen. Overigens zeiden ze toen ook al dat we "aan de vooravond van een revolutionaire omwenteling van de kosmos" stonden. Dat zegt men al sinds het begin der tijden.
Veel van deze 'wappies' zijn gelukkig ook goedaardig. Gewoon hippies en spirituele mensen en dergelijke. Heb er weinig mee maar als je geloofd in leylines, healing crystals en geen vaccinatie wil be my guest.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206184282
Je kan zeggen wat je wilt, maar dit is voor de mensen die dit organiseren een fantastisch verdienmodel. _O_

‘Gebruik geen digitaal geld meer’, om daarvoor je kaartjes online verkocht te hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 oktober 2022 @ 22:33:00 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206184311
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:09 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Energetisch kapster.
Is dat een kapster met ADHD?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste debater 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 22:33:03 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206184312
antisemitisme bij complotdenkers... goh... wat een verrassing
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:34:01 #11
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206184327
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Is dat een kapster met ADHD?
Zij ontfermt zich alleen over statisch haar.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_206184393
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:19 schreef VEM2012 het volgende:
De enige relevante vraag die ik kan bedenken over dit congres is: viel er nog wat leuks te neuken?
Een vrouw met energetisch schaamhaar op d'r kut.
pi_206184428
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Veel van deze 'wappies' zijn gelukkig ook goedaardig. Gewoon hippies en spirituele mensen en dergelijke. Heb er weinig mee maar als je geloofd in leylines, healing crystals en geen vaccinatie wil be my guest.
Zeker, maar de scheidslijn tussen de gewone onschuldige spirituelen die met kristallen hun aura reinigen, en de gestoorde boze wappies die de hele overheid voor een tribunaal willen slepen voor satanisch kindermisbruik en massamoord door vaccinatie lijkt soms wat vaag te worden. Het zijn twee groepen waarvan de eerste al lang bestaat, en de tweede lift handig met de eerste groep mee door het juiste jargon te gebruiken en te zeggen wat ze willen horen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 oktober 2022 @ 22:43:03 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206184455
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:34 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Zij ontfermt zich alleen over statisch haar.
In de winter wel eens handig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:44:38 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206184479
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
Zeker, maar de scheidslijn tussen de gewone onschuldige spirituelen die met kristallen hun aura reinigen, en de gestoorde boze wappies die de hele overheid voor een tribunaal willen slepen voor satanisch kindermisbruik en massamoord door vaccinatie lijkt soms wat vaag te worden. Het zijn twee groepen waarvan de eerste al lang bestaat, en de tweede lift handig met de eerste groep mee door het juiste jargon te gebruiken en te zeggen wat ze willen horen.
Het is allemaal veel politieker geworden idd. En de conspiracies zijn heftiger geworden, gewelddadiger.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 2 oktober 2022 @ 22:45:53 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206184499
Niet netjes om deze FvD achterban weg te zetten als wappies.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206184506
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:31 schreef XSbig het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar dit is voor de mensen die dit organiseren een fantastisch verdienmodel. _O_

‘Gebruik geen digitaal geld meer’, om daarvoor je kaartjes online verkocht te hebben.
Niet goedkoop ook.
You need to be cold to be queen.
pi_206184510
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:45 schreef Harvest89 het volgende:
Niet netjes om deze FvD achterban weg te zetten als wappies.
Energetische kappers vanaf nu.
You need to be cold to be queen.
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 22:51:06 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206184557
Dit is wel heel diepgaand:

quote:
“Kan je in diepere verbinding leven met mensen die een QR-code gebruiken?”
Ik ben bang dat ik niet tot haar vriendenkring kan behoren nadat ik mijn poke bowl met een QR code betaald heb vanavond. Om over mijn coolblue aankoop maar te zwijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206184649
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Is dat een kapster met ADHD?
Nee, iemand die haar vingers in het stopcontact steekt in plaats van de krultang te pakken.
Maar wat een gebeurtenis. Ronald is niet de enige die anders genoemd wil worden, ik hoor vaker dat wappies zichzelf zien als snappies en complotdenkers zichzelf als compleetdenkers. Hadden ze niet gewoon een hek om Ahoy kunnen zetten?
pi_206184683
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
Zeker, maar de scheidslijn tussen de gewone onschuldige spirituelen die met kristallen hun aura reinigen, en de gestoorde boze wappies die de hele overheid voor een tribunaal willen slepen voor satanisch kindermisbruik en massamoord door vaccinatie lijkt soms wat vaag te worden. Het zijn twee groepen waarvan de eerste al lang bestaat, en de tweede lift handig met de eerste groep mee door het juiste jargon te gebruiken en te zeggen wat ze willen horen.
De gemene deler is de zieltjeswinnerij. Vandaar dat je ze ook in de pinksterbeweging ziet. Die rekruteren ook nieuwe leden in tbs-klinieken, onder verslaafden, slechte huwelijken, ggz-klanten en drop-outs.
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 23:13:57 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206184768
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 23:00 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Nee, iemand die haar vingers in het stopcontact steekt in plaats van de krultang te pakken.
Maar wat een gebeurtenis. Ronald is niet de enige die anders genoemd wil worden, ik hoor vaker dat wappies zichzelf zien als snappies en complotdenkers zichzelf als compleetdenkers. Hadden ze niet gewoon een hek om Ahoy kunnen zetten?
Dat staat er al, voor tussen de 40 en 80 euro mag je er voorbij ;)

Leuk model wel, als we 60 euro gemiddeld nemen dan harkt men hier bijna een kwart miljoen binnen, weet niet wat het Ahoy kost voor een middagje maar daar blijft toch wel een leuk bedrag over voor de organisator, denk ik
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206184929
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:17 schreef Farenji het volgende:
Ik ben in het verleden wel op paranormale beurzen geweest en zat een beetje in dat wereldje, en ik herken wel dingen. Daar liepen ook figuren rond zoals hier beschreven. Wat dat betreft weinig nieuws, alleen door corona heeft het wel een boost gekregen. Overigens zeiden ze toen ook al dat we "aan de vooravond van een revolutionaire omwenteling van de kosmos" stonden. Dat zegt men al sinds het begin der tijden.
En deze doet het ook altijd goed...there's a storm of biblical proportions coming. Of noone can stop what's coming, en meer van dat soort kleurrijke oneliners. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206185157
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 23:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat staat er al, voor tussen de 40 en 80 euro mag je er voorbij ;)

Leuk model wel, als we 60 euro gemiddeld nemen dan harkt men hier bijna een kwart miljoen binnen, weet niet wat het Ahoy kost voor een middagje maar daar blijft toch wel een leuk bedrag over voor de organisator, denk ik
Hoe werkt het met belasting over donaties? Is er een fiscalist op dit forum?
Kunnen we nog lachen als de fiscus een stukje van die donaties wil hebben…
pi_206185172
Heel die complotwappie troep is gewoon een verdienmodel.
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 00:41:01 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206185241
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:10 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Hoe werkt het met belasting over donaties? Is er een fiscalist op dit forum?
Kunnen we nog lachen als de fiscus een stukje van die donaties wil hebben…
Dat lijkt mij gewoon inkomen en als zodanig belast? Maar dat zal ongetwijfeld via een zakelijke constructie lopen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 3 oktober 2022 @ 02:20:35 #27
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206185312
quote:
Na elkaar vertolken de sprekers een nostalgische hang naar een verloren paradijs. Lord of the Rings, de Bhagavad Gita, de Duitse mystici, Plato: oeroude wijsheden worden versmolten tot een nieuwe religie van ‘de kinderen van het licht’. Maar hier beleven vierduizend mensen niet zomaar een hobby, dit is bloedserieus. Marcel Messing bijvoorbeeld ziet J.R.R. Tolkien als een ingewijde die in Lord of the Rings onthulde dat de elite in het geheim onderaardse tunnels heeft laten graven.
Hier moest ik wel om grinniken want ik kende vroeger ook wel van dit soort figuren, die waren verder totaal ongevaarlijk trouwens.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  maandag 3 oktober 2022 @ 02:31:38 #28
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206185319
:')
prima dat die mensen een soort uitlaatklep hebben onder gelijkgezinden
Nu word je al snel een wappie genoemd tegenwoordig , maar ik denk wel dat het bij een groot deel van deze mensen wel terecht is
Ik ben inmiddels overleden
pi_206185437
Het is in de kern niet veel anders dan een kerk. Beetje vergelijkbaar met zo'n van oorsprong Amerikaanse jubelkerk waarbij predikers al snel van simpel naar miljonair gaan. Zie je ze daar eerst met de scooter komen en een paar jaar later rijden ze in een slee en wonen ze in een kast van een vrijstaand huis.

Maar natuurlijk mogen de wappies een sober nieuw leven gaan leiden en aanraking met justitie riskeren door belasting te gaan ontduiken.

Extra belasten zulke leidingen van sektes.
  maandag 3 oktober 2022 @ 07:17:49 #30
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206185484
quote:
84s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:05 schreef Starhopper het volgende:
"Margritta is natuurkundige en behandelt honden en paarden met behulp van de natuurgeneeskunde."

Natuurkundige? :') _O- Denkt ze dat ze natuurkundige is omdat ze iets met de natuur doet? _O-
Dat kan echt niet inderdaad. :{

Klap in het gezicht voor de mensen die wel echte natuurkunde hebben gestudeerd.
pi_206185497
Moeten ze allemaal zelf weten.
Zolang ze geen rechten van anderen schenden.
pi_206185512
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 02:20 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Hier moest ik wel om grinniken want ik kende vroeger ook wel van dit soort figuren, die waren verder totaal ongevaarlijk trouwens.
De interpretatie is verkeerd, maar het idee van ondergrondse tunnels zit waarschijnlijk wel een kern van waarheid in.
Zijn behoorlijk wat aanwijzingen dat Amerika inderdaad met zulke zaken bezig is, maar goed dat kan allerlei redenen hebben die helemaal niet zo duister hoeven te zijn.
pi_206185518
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
antisemitisme bij complotdenkers... goh... wat een verrassing
Dit

Het begint allemaal wel grappig en onschuldig, maar slaat al snel door naar antisemitische troep en het oproepen om wapens te kopen :') Wat kan er fout gaan?
pi_206185533
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2022 07:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat kan echt niet inderdaad. :{

Klap in het gezicht voor de mensen die wel echte natuurkunde hebben gestudeerd.
Deze lieden parasiteren gewoon op slechte tijden. Ze weten nu dat justitie hun handen al vol heeft aan andere zaken en dan krijg je meer van dat soort gewrik en kwakzalverij in de details.

Zou blij zijn als t hier over 20 jaar niet een soort klein Mexico wordt.
  maandag 3 oktober 2022 @ 07:47:27 #35
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206185581
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
De interpretatie is verkeerd, maar het idee van ondergrondse tunnels zit waarschijnlijk wel een kern van waarheid in.
Zijn behoorlijk wat aanwijzingen dat Amerika inderdaad met zulke zaken bezig is, maar goed dat kan allerlei redenen hebben die helemaal niet zo duister hoeven te zijn.
Het is vast als de tunnels uit de Hyperion saga, waar in de toekomst mensen met organische computers zullen liggen! Paniek!!!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206185589
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 07:47 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het is vast als de tunnels uit de Hyperion saga, waar in de toekomst mensen met organische computers zullen liggen! Paniek!!!!
Kan ook zijn dat ze weten wanneer Yellowstone de lucht in gaat, ze weet hebben van een of andere ramp maar dit niet delen met de bevolking etc.
Ook wel hoog bnw gehalte natuurlijk, maar totaal onmogelijk is het zeer zeker niet.

Kijk eens naar Finland waar Helsinki in feite een grote bunker is en verbonden met elkaar met tunnels etc.
  maandag 3 oktober 2022 @ 07:59:43 #37
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206185621
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 07:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Kan ook zijn dat ze weten wanneer Yellowstone de lucht in gaat, ze weet hebben van een of andere ramp maar dit niet delen met de bevolking etc.
Ook wel hoog bnw gehalte natuurlijk, maar totaal onmogelijk is het zeer zeker niet.

Kijk eens naar Finland waar Helsinki in feite een grote bunker is en verbonden met elkaar met tunnels etc.
Of ze toch wel een beetje nerveus zijn over Rusland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206185641
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 07:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dit

Het begint allemaal wel grappig en onschuldig, maar slaat al snel door naar antisemitische troep en het oproepen om wapens te kopen :') Wat kan er fout gaan?
Kijk naar Breivik,, kijk naar sommige mass shootings in de VS, kijk naar pizza gate, complotdenken kan tot zeer gevaarlijke situaties leiden.
We hebben in Nederland ook een gijzeling gehad in het gebouw van naast Philips, van een wappie die spionage zag in de zwarte balken van breedbeeld TV...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206185667
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 07:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Kan ook zijn dat ze weten wanneer Yellowstone de lucht in gaat, ze weet hebben van een of andere ramp maar dit niet delen met de bevolking etc.
Ook wel hoog bnw gehalte natuurlijk, maar totaal onmogelijk is het zeer zeker niet.

Kijk eens naar Finland waar Helsinki in feite een grote bunker is en verbonden met elkaar met tunnels etc.
Finland is vanwege de Russische dreiging. En laat zien dat je daar dus niet geheimzinnig over hoeft te doen.

Verder kan er een kern van waarheid zitten in het complot over ondergrondse elitesteden.
Kijk naar fema kampen, die bestaan, zijn ingericht om bij grote rampen snel grote aantallen mensen te kunnen huisvesten.
Die kampen zijn ook onderwerp van BNW, dat de overheid ze in het geniep aanlegt om de bevolking uit te roeien...

Er stond ooit een video op YouTube van een gast net de naam 'Doet niet meer mee', met de veelzeggende titel 'Als femakampen bestaan, dan is dit het bewijs '. Die video liet een opslag van containerwoningen zien, ergens op een afgelegen industrieterrein bij Amsterdam...
Ik vroeg hem: 'Maar als femakampen niet bestaan, wat is dit dan?', maar daar kwamen we niet uit....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206185685
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk naar Breivik,, kijk naar sommige mass shootings in de VS, kijk naar pizza gate, complotdenken kan tot zeer gevaarlijke situaties leiden.
We hebben in Nederland ook een gijzeling gehad in het gebouw van naast Philips, van een wappie die spionage zag in de zwarte balken van breedbeeld TV...
Altijd al geweten dat Panavision een groot complot is!
pi_206185700
Goed, ik moet dus geen belasting meer betalen. Doen we.

- Doet u maar 21% van de prijs af, want ik betaal geen belasting meer
Caissière: "euh watte?"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206185758
quote:
Ik heb verstand van data
:').

:'). :'). :').
pi_206185775
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206185843
quote:
84s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:05 schreef Starhopper het volgende:
"Margritta is natuurkundige en behandelt honden en paarden met behulp van de natuurgeneeskunde."

Natuurkundige? :') _O- Denkt ze dat ze natuurkundige is omdat ze iets met de natuur doet? _O-
Natuurkundigen hebben overal verstand van 😎
-
pi_206185865
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed, ik moet dus geen belasting meer betalen. Doen we.

- Doet u maar 21% van de prijs af, want ik betaal geen belasting meer
Caissière: "euh watte?"
Met 21% eraf krijg je sowieso niet het goede btw bedrag :P Die komt maandelijks voorbij in de wiskundedocentengroep op FB :P
-
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 oktober 2022 @ 09:03:25 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206185953
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Met 21% eraf krijg je sowieso niet het goede btw bedrag :P Die komt maandelijks voorbij in de wiskundedocentengroep op FB :P
Wel beter, dus gewoon 21% eraf en als de winkel het niet snapt pak je mooi je winst :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206186013
Ik heb er eigenlijk geen moeite mee. Er zijn ook mensen die wekelijks samenkomen en denken dat de aarde 6.000 jaar oud is. Leven en laten leven.
  maandag 3 oktober 2022 @ 11:03:34 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206187095
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:13 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb er eigenlijk geen moeite mee. Er zijn ook mensen die wekelijks samenkomen en denken dat de aarde 6.000 jaar oud is. Leven en laten leven.
Totdat ze zich met jou gaan bemoeien en dingen voor jou gaan bepalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 03-10-2022 22:10:53 ]
pi_206187173


1 Jomanda voor je topic

[ Bericht 31% gewijzigd door summer2bird op 03-10-2022 12:24:58 ]
Twiddel
pi_206187302
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:12 schreef Wantie het volgende:
Verder kan er een kern van waarheid zitten in het complot over ondergrondse elitesteden.
definieer eens exact 'Kern van Waarheid'

alles kan een 'Kern van Waarheid' bevatten, ik kan de allergrootste Bullshit gaan oprakelen en beweren dat het een 'Kern van Waarheid' bevat..

bv 'Kabouters bestaan'' ... ja, in bouwmarkten verkopen ze plastic tuinkabouters, dus 'kabouters bestaan idd'
of

'Er is een groot complot dat er op gericht is dat alle mensen een privacy-spionerend electronisch device met zich mee gaan dragen, dat 24u/7d contact heeft met externe servers en precies registreert waar ze zich bevinden, dat hen kan afluisteren of heel precies dossiers kan opstellen waarin deze mensen geintersseerd zijn, of waar ze zich mee bezig houden'...

Dat laatste klopt zelfs geheel exact en ook vermoedelijk meer dan 95% van alle bezoekers van dat complotdenkers-congress zal zulk een device met zich meedragen; hun smartphone.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 03-10-2022 11:43:04 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')